@ Amauta
in een wphb staan vaak alle 'so calling': "fixaties" omschreven.
Een garagist zal met lostrekken van de kappen altijd rekening dienen te houden met deze fixatie punten.
Meest voorkomende fixatie methodes zijn lipjes met een weerhaakje als fixatie, andere ook gebruikte vormen van fixaties zijn in het frame aangebrachte
rubber en/of plastic houders waar fixatie pikkies/lipjes in kunnen worden geklikt.
In principe komen al deze verschillende fixatie methodes voorbij op de Honda X-ADV.
Als het goed is heb je e.a. zelf reeds ondervonden omdat je ook eens aan het demonteren bent geweest.
Om een scooter te ontdoen van kappen is er daarnaast wat mij betreft altijd een gouden stelregel en dat is:
Zorg bij het demonteren/monteren van fixaties altijd voor een juiste omgevings/verwerkings-temperatuur.
Om fixaties succesvol zonder risico te demonteren/monteren is een minimale omgevings-temperatuur van 20 graden gewenst.
Ga je fixaties lostrekken in een te koude omgeving dan is het risico op breuk vele malen groter.
Mvg. Jan
in een wphb staan vaak alle 'so calling': "fixaties" omschreven.
Een garagist zal met lostrekken van de kappen altijd rekening dienen te houden met deze fixatie punten.
Meest voorkomende fixatie methodes zijn lipjes met een weerhaakje als fixatie, andere ook gebruikte vormen van fixaties zijn in het frame aangebrachte
rubber en/of plastic houders waar fixatie pikkies/lipjes in kunnen worden geklikt.
In principe komen al deze verschillende fixatie methodes voorbij op de Honda X-ADV.
Als het goed is heb je e.a. zelf reeds ondervonden omdat je ook eens aan het demonteren bent geweest.
Om een scooter te ontdoen van kappen is er daarnaast wat mij betreft altijd een gouden stelregel en dat is:
Zorg bij het demonteren/monteren van fixaties altijd voor een juiste omgevings/verwerkings-temperatuur.
Om fixaties succesvol zonder risico te demonteren/monteren is een minimale omgevings-temperatuur van 20 graden gewenst.
Ga je fixaties lostrekken in een te koude omgeving dan is het risico op breuk vele malen groter.
Mvg. Jan
Laatst bewerkt: