Honda Vision 110 (2011)

Goed te horen, en heb je achter ook de Pilot Street?
Tis echt wel goed in de gaten houden de olie niveau. Ik gaat dat echt wel minimaal om de 2 weken doen.
Zag pas een stickertje op een dashbord van een Peugeot Kisbee staan; Na elke tankbeurt olie peilen. Was door de brommerzaak gedaan denk ik.
Das het nadeel van die klein blokkies zeker als het nog eens een x moeilijk af te lezen is op de peilstok.
Nu wachten tot de voorband binnen is, dan ken er gereden worden.
Ik heb inderdaad voor en achter. Bandjes voor de vision kosten gelukkig niet zo veel.

Vind wel het peilstokje vrij waardeloos. Het heeft maar een heel klein bereik en vraag me af of de olie die er op niet niet meegeschraapt wordt.
 
Ik heb inderdaad voor en achter. Bandjes voor de vision kosten gelukkig niet zo veel.

Vind wel het peilstokje vrij waardeloos. Het heeft maar een heel klein bereik en vraag me af of de olie die er op niet niet meegeschraapt wordt.

ok, dezelfde.
Ik heb vanmiddag de voorband erop laten leggen, voor nix.
De Pilot Street kan zag ik net als de andere Michelin band zowel voor als achter door de band om te draaien. Slim van ze.
 
Ik heb inderdaad voor en achter. Bandjes voor de vision kosten gelukkig niet zo veel.

Vind wel het peilstokje vrij waardeloos. Het heeft maar een heel klein bereik en vraag me af of de olie die er op niet niet meegeschraapt wordt.

Wat bedoelde jij met, mee geschraapt' word?
 
Ik bedoel of het peilstokje al niet beïnvloed wordt door olie die meegenomen wordt bij het insteken van het peilstokje.

Duidelijk, denk dat je hem idd heel voorzichtig en recht erin moet steken.
Zag op YT peilstokkie van het 2018 model maar die schijnt wel een echte goede duidelijke peilstok te hebben.
Maar dat is ook een nieuw blok, niet dezelfde.
 
Voorzichtig erin en eruit en in de handleiding dan lezen of je 'm nog moet draaien in het schroefdraad of niet (waarschijnlijk niet).
Anyway, met dit soort kleine carters mag je toch wel iets vaker je olie checken dan bij een motorblok waar een liter of 2 a 3 in gaat. :)
 
Voorzichtig erin en eruit en in de handleiding dan lezen of je 'm nog moet draaien in het schroefdraad of niet (waarschijnlijk niet).
Anyway, met dit soort kleine carters mag je toch wel iets vaker je olie checken dan bij een motorblok waar een liter of 2 a 3 in gaat. :)

Hij moet tegen de schroefdraad aan gezet worden, gewoon tegen aan en dan aflezen. Geen probleem daar gaat het niet om alleen idd wat vaker cecken.
Als dat het enigste is, tis ff wennen.
Gisteren pas de acherwielmoer aangetrokken met 120 Nm omdat het voorwiel er gisteren ingezet is, ging wat makkelijker aandraaien met de voorwiel tegen de muur aan.
 
Net stkkie gereden. binnendoor naar Delft.
Maar genog kracht om op gang te blijven.Gemiddelde snelheid op N weg is 65 a 70 km per uur.
Prima te doen, de rest beetje door de stad. Wereld fietsie voor WW.
Had hoog 52 cm scherm legge van Puig voor een Kisbee maar die past prima op de Vision ook. Stevige dikke beugels van Puig.
Zit lekker uit de wind en kijkt er net overheen.

Heb ook een Tom Tom Vio erop gezet op de spiegel beugel en deed het prima ook. Leuk speelgoed maar ook makkelijk.
Geeft ook GPS snelheid aan en hoe hard je mag op die wegen die je invoerd via mijn Samsung S9.
 
Jij ook de beste wensen!
TomTom VIO is ideaal, heb 'm ook op mijn Address. Had 'm eerst ook in gebruik op de motor, maar dat mag van mijzelf niet meer, omdat ik 'm
was kwijtgeraakt onder het rijden. Nieuwe gekocht en die mag alleen nog op de 113cc'er. Voor de motor koop ik een andere, hoewel ik 'm toch iets van 2 jaar prima heb gebruikt op de motor.

Druppellader-aansluiting heb ik er ook op zitten. Accu zit bij mij achter de voorkap. BIj de Vision waarschijnlijk ook?
Verder ingespoten met ACF50 tegen pekel.
 
Jij ook de beste wensen!
TomTom VIO is ideaal, heb 'm ook op mijn Address. Had 'm eerst ook in gebruik op de motor, maar dat mag van mijzelf niet meer, omdat ik 'm
was kwijtgeraakt onder het rijden. Nieuwe gekocht en die mag alleen nog op de 113cc'er. Voor de motor koop ik een andere, hoewel ik 'm toch iets van 2 jaar prima heb gebruikt op de motor.

Druppellader-aansluiting heb ik er ook op zitten. Accu zit bij mij achter de voorkap. BIj de Vision waarschijnlijk ook?
Verder ingespoten met ACF50 tegen pekel.

Thanks Mono. Ja die Adress, lijken op elkaar wel. Ook leuk WW fietsie.
Vind het een prima ding. En bij was na 1 km de Vio wat los. Gestopt en keken en toen zat de 'grondplaat' niet goed aan gedraaid. Had inbus al bij me dus ff gesteld en vast gezet.
Maar hij kan tijdens het rijden niet echt loskomen hoor, tenzij je hem idd aanraakt met...….. Bij jouw ook zo gebeurd?
Oh dus je had hen al 2 jaar? netjes.

Ja, accu tje zit ook achter de voorkap. Moest hard trekken aan de voorkap maar omdat het Honda is en geen Koreaan of Thaiy barste het plastic niet.
Want ik heb idd gelijk maar een kabeltje aangelegd voor de Optimate 3 druppel lader of wat is het.
Hij staat naast de andere motor die nu er op staat.
Maandag er mee naar mijn werk, heerlijk relaxt.
 
Ik tikte 'm heeeeeeeeeel zachtjes aan met mijn hand, toen ik de handschoenen even wilde wegleggen op mijn cockpit tijdens het tanken. Hierdoor was ie een paar millimeter gedraaid en dat was voldoende om niet meer vast te zitten. Trillingen deden de rest en ik had gewoon de pech om op een 100km/u weg dat ding te verliezen in de spits. Ben nog omgedraaid (kon pas na een paar km), maar ding was niet meer te vinden en na een half uurtje zoeken vond ik het ook niet meer waard dan dat. Je koopt ze nieuw voor 99 euro en best kans dat er auto's overheen waren gereden.

Bij de Address moet je ook aardig trekken aan die voorkap. Bizar dat het zo strak vast zit eigenlijk. Hier ook een Optimate 3+ en zo'n SAE-kabeltje. :+
 
Ik tikte 'm heeeeeeeeeel zachtjes aan met mijn hand, toen ik de handschoenen even wilde wegleggen op mijn cockpit tijdens het tanken. Hierdoor was ie een paar millimeter gedraaid en dat was voldoende om niet meer vast te zitten. Trillingen deden de rest en ik had gewoon de pech om op een 100km/u weg dat ding te verliezen in de spits. Ben nog omgedraaid (kon pas na een paar km), maar ding was niet meer te vinden en na een half uurtje zoeken vond ik het ook niet meer waard dan dat. Je koopt ze nieuw voor 99 euro en best kans dat er auto's overheen waren gereden.

Bij de Address moet je ook aardig trekken aan die voorkap. Bizar dat het zo strak vast zit eigenlijk. Hier ook een Optimate 3+ en zo'n SAE-kabeltje. :+

Ja ik zag hem gaan. Denk dat ie iig naar de linker kant is gevallen. Siliconen bescherm kap is wel stroef en daardoor draait ie net los. Klote man.
Als ie in het gras leg en qua locatie word het zeer moeilijk maar is wel zonde natuurlijk.

Denk dat ik in die silicone hoesje een gaatje maakt met een klein koortje en een klein haakje om hem te borgen. Maar in principe moet ie vast zitten, daar let ik altijd wel op.
Op andere motor een camera en die heb ik ook geborgt. Zo opgelost.

Ja zo'n SAE kabel aansluiting, die bedoel ik. Dus ken ik hem zo der op zetten.
 
Ik verwacht ook linkerkant, maar er gaat van alles overheen aan auto's en vrachtverkeer. Heb een half uur gezocht.
De bevestiging had beter gemogen, maar raak je 'm niet aan, dan blijft ie wel zitten. Ik had de pech 'm dus net heeeel zachtjes aan te tikken toen ik mijn handschoenen weglegde. Iets met een koordje is ook nog wel een goeie, maar raak je 'm niet aan, blijft ie prima zitten, ook bij hoge snelheden die de gemiddelde motorscooter niet haalt.

Van de week in de 'storm' nog gereden met de Suzuki... dan issie wel erg licht..
 
Ik verwacht ook linkerkant, maar er gaat van alles overheen aan auto's en vrachtverkeer. Heb een half uur gezocht.
De bevestiging had beter gemogen, maar raak je 'm niet aan, dan blijft ie wel zitten. Ik had de pech 'm dus net heeeel zachtjes aan te tikken toen ik mijn handschoenen weglegde. Iets met een koordje is ook nog wel een goeie, maar raak je 'm niet aan, blijft ie prima zitten, ook bij hoge snelheden die de gemiddelde motorscooter niet haalt.

Van de week in de 'storm' nog gereden met de Suzuki... dan issie wel erg licht..

Valt ook niet mee, met al dat gras nog is. Op straat had je hem moeten zien legge. Kapot dan wel.

Tuurlijk, maar dat is een 'brommert' ook van 50cc of een scootbrommert. ook.
Zelfs met en motor voel je dat goed. Met alles.
 
Maar omdat ie zo licht weegt, merk je het helemaal. Mijn motor weegt minstens 2x zoveel, dus dat ligt meer als een blok op de weg. :P
Het was nog geen storm, in elk geval niet waar ik rij.
 
Heeft iemand de V snaar en rolletjes wel eens vervangen van zijn Vision?

Is dit gemakkelijk zonder speciaal gereedschap te doen?
 
Nee Sender. ik nog niet. Pas 1600 km op de teller.
Maar je hebt er wel wat speciaal goedkoop gereedschap voor nodig hoor. Tis wel zelf te doen .
Ik begint er niet an hoor, geen ruimte voor en de die monteur waar ik heen gaat die is supergoed.

Gaat ie raar doen die snaar of.....
 
update, heb nu 68000 km met de vision. Start nog altijd vanaf de eerste klik. Vering is subliem, ik heb ook een proefrit gemaakt met een nieuwe sh125i maar die veerde voor mij te hard. Kortom, als ik er nu nog een moet kopen ga ik zeker eerst een proefrit maken.
 
update, heb nu 68000 km met de vision. Start nog altijd vanaf de eerste klik. Vering is subliem, ik heb ook een proefrit gemaakt met een nieuwe sh125i maar die veerde voor mij te hard. Kortom, als ik er nu nog een moet kopen ga ik zeker eerst een proefrit maken.
Keurig! Ik vind de vering en daarmee de wegligging erg goed. Wat hard, vooral over klinkers en drempels maar de wegligging en grip is subliem, ondanks de dunne bandjes.
 
@vision1 68k km? Wow! Ik zit met mijn Address pas op 1400km. Maar er komt ook weinig bij vanwege dat ik constant op andere motoren aan het rijden ben.
Dat is wel het nadeel, mijn eigen spul maakt daardoor een stuk minder kilometers.
Nog groot onderhoud gehad buiten standaard onderhoud om?
 
Terug
Bovenaan Onderaan