Honda Vision 110 (2011)

Wat betreft onderhoud, hij verbruikt sinds km 0 altijd wat olie, maar daar kan ik wel mee leven. Standaard onderhoud : remblokken, banden, aandrijfriem, lampen, remolie vervangen. Eigenlijk is hij echt nooit out geweest. Heeft wel een 3 tal keer stilgevallen wegens vapor lock, dit is als de benzinetank om een of andere reden onder vacuum komt, dat is makkelijk op te lossen door tankdop los te schroeven en weer vast en opnieuw starten.
 
update, heb nu 68000 km met de vision. Start nog altijd vanaf de eerste klik. Vering is subliem, ik heb ook een proefrit gemaakt met een nieuwe sh125i maar die veerde voor mij te hard. Kortom, als ik er nu nog een moet kopen ga ik zeker eerst een proefrit maken.
Respect 😀op naar de 100000!
Een beetje olie vebruik is normaal bij luchtgekoelde blokjes
 
Netjes hoor. Beetje olie is niet erg, alleen met die kleine blokjes gaat er weinig in, dus goed bijhouden. Zal het bij mijn Address ook goed bijhouden. Gaan echt maar 3 druppels in. :+
Duurt wel even voor ik bij de 68k km kom, gebruik het ook niet voor woon-werk (dat was wel de bedoeling, maar goed).
 
Netjes hoor. Beetje olie is niet erg, alleen met die kleine blokjes gaat er weinig in, dus goed bijhouden. Zal het bij mijn Address ook goed bijhouden. Gaan echt maar 3 druppels in. :+
Duurt wel even voor ik bij de 68k km kom, gebruik het ook niet voor woon-werk (dat was wel de bedoeling, maar goed).

Waar gebruik je de Address dan wel voor? Want daarom kocht je dat ding toch?
Mijn Vision uit 2015 heeft nu 8000 gelopen, want ik rijd er niet vaak op. Ik neem het ding mee op vakanties op een trailertje en af en toe mee naar mijn werk om in beweging te blijven. Fijn motortje, doet het gewoon altijd.
 
Ik had 'm gekocht voor woon-werk, maar achteraf heb ik die baan toch niet doorgezet. Ben er 3 maanden gebleven en heb een paar keer de motorscooter meegenomen. Eigenlijk te vroeg besteld, dus. Maar goed, ik vermaak me er wel mee. Nu pak ik 'm af en toe in plaats van de motor ergens heen. Lekker goedkoop en je kan er wat in kwijt. Maar waarschijnlijkk kan ik 'm in de toekomst ook wel weer gebruiken, het hoofdkantoor van mijn nieuwe-nieuwe baan (want onze afdeling moest er uit) zit in dezelfde plaats. Maar goed, met het testen van andere motoren staan mijn eigen voertuigen al bijna een maand stil. Komt nu weer verandering in en binnenkort hoop ik op de Address dus naar Yamaha te gaan om de NMAX mee te nemen. Dat is mooi vergelijkingsmateriaal, dan voel je echt het verschil tussen 110 en 155cc.
 
Ik vind de Vision ideaal voor korte ritjes naar de stad. Lekker parkeren tussen de brommers.
Verschil met een PCX150 of Honda Forza 125 is erg groot. Zowel in formaat als vermogen.
 
De Address en Vision zijn echt goed vergelijkbaar. Het is inderdaad een fijne brommer die net wat harder loopt. Parkeren tussen de brommers, rijden over het fietspad om even af te snijden, troep onder het zadel, troep in de koffer. Erg zuinig, goedkope bandenwissel (wel direct bij aanschaf de IRC banden al er onderuit laten halen). Tasje tussen je benen via de haak... heerlijk ding. Ik heb stiekem ook al een beetje zitten kijken voor bijv. dit in 300cc, maar die prijzen zijn erg hoog, zeker nieuw. Een SH300 kost je 6500 of 6600 euro en als je dan ziet dat je voor 6000 euro een Z400 hebt die een stuk harder loopt en leuker stuurt... of tweedehands misschien een Piaggio Beverly 350 oid. Voorlopig nog even lekker de Address 110. En morgen de Z400 weer inleveren en mijn ER-6N weer terughalen na bijna een maand. Ben benieuwd naar het verschil. Zo ga ik in een paar weken tijd qua gevoel van A1 (Z125, Ninja125) naar A2 (Z400, enorm verschil!) en van A2 naar A (mijn eigen motor. :+
 
Heel herkenbaar, dat gemak van de Address. De lage instap is ook fijn. Ik heb wel eens de SH150 overwogen, die is net geen €4200.
Nadeel is dat de tankdop onder het zadel zit. Als ik ermee op vakantie zou gaan knoop ik een tas op het zadel. En dat moet er bij tanken dan steeds af. En de meegeleverde koffer op een SH150 is ook veel te klein en onder het zadel zit weinig ruimte.
Ik denk dat ik dit jaar met Pinksteren op de Vision naar Wuppertal ga. Scheur'n met dat ding.
 
Ehhh.. ik dacht dat bij de Vision 110 ook de tank onder het zadel zat?
SH150.. ik heb een Sixteen 150 gehad, leuk ding, top van 120km/u op de teller (na andere demper, anders 115km/u). Liep prima, maar ik werd het zat dat je overal werd ingehaald. Ook op 100km/u wegen waar je al 110km/u reed werd je nog altijd erg hard ingehaald. Maar goed, nu dus 113cc, maar daarmee pak ik geen 100km-wegen, max 80km-wegen dan dat doet ie prima. Ik durf met mijne niet helemaal naar Wuppertal, het blijft voor mij echt gewoon een brommer die wat harder loopt dan 45km/u.
 
Klopt, de Vision heeft de tankdop ook onder het zadel. Maar met de Vision ga ik niet een week of langer mee op pad. Als de ik de SH150 zou hebben dan zou dat in plaats van mijn Forza 125 zijn.

Er is nog één plek, Monomuis. Je kunt zo mee naar Wuppertal. Gaat best op de Address. Vorig jaar is de Vision meegegaan naar de Eiffel. Ging prima.
 
Ik ga echt geen wereldreis ondernemen op mijn Address. :) Leuk voor rondom de stad, niet voor richting Duitsland.
Heb voor verdere ritten toch liever wat meer vermogen onder mijn kont.
 
Ehhh.. ik dacht dat bij de Vision 110 ook de tank onder het zadel zat?
SH150.. ik heb een Sixteen 150 gehad, leuk ding, top van 120km/u op de teller (na andere demper, anders 115km/u). Liep prima, maar ik werd het zat dat je overal werd ingehaald. Ook op 100km/u wegen waar je al 110km/u reed werd je nog altijd erg hard ingehaald. Maar goed, nu dus 113cc, maar daarmee pak ik geen 100km-wegen, max 80km-wegen dan dat doet ie prima. Ik durf met mijne niet helemaal naar Wuppertal, het blijft voor mij echt gewoon een brommer die wat harder loopt dan 45km/u.

Blijft een leuke scooter de Vision. Zou hem gaan gebruiken voor naar het werk in Januari.
Maar kwam wat tussen. dus nu over 1 week er wel mee naar....
Tis een goede scoot voor de 60 + wegen die er mee gaat rijden en daar heeft ie genoeg pk voor.
Moet maar 15 km heen en dan nog terug.
Had nog stickervel van Rossi 46 legge dus die maar op de zwarte Vision geplakt. Mot toch wat.
Zat te kijken voor een dempertje maar die zijn er niet jammer genoeg.
 
Ja, je moet toch wat. :)
Heb je een foto van het resultaat? Ik heb mijne ook beplakt.
1390790
 
Ja, je moet toch wat. :)
Heb je een foto van het resultaat? Ik heb mijne ook beplakt.
Bekijk bijlage 1390790

Hahaaha, ja zo ken het ook. Superdik.:Y👍. Wat ken jouw het schelen alstie maar goed rijd.
Zal is kijken eerdaags, toevallig vanmiddag wat foto's gemaakt.
Vanmiddag pijpie eraf gehaald en de maten op te meten van de flens van de bocht.
En stukkie RVS 304 scooren om naar een lasser te gaan. Had al een klein Akra leggen daarom. Anders legt dat ding ook maar.
Word vervolgd.
 
Ik heb weer heerlijk drie weken op de Vision rondgereden in België, Frankrijk en Duitsland. Achter de auto op een trailertje en gaan met die banaan. De auto heb ik nauwelijks gebruikt.

Hier een filmpje met dronebeelden:
 
Laatst bewerkt:
Die van mij (de Address 110 dan) staat al weer enige tijd stil. Komt ook door de vakantie en omdat er dan weer ander spul in de garage staat.
Deze week maar weer eens proberen.
 
Mijn Honda Forza 125 rijdt heerlijk, maar toch is het ook altijd leuk om op de veel kleinere Vision te rijden. Dat brommergevoel heeft wel wat.
 
Heb vandaag de Address over de 2000 km gereden. Hoera en dat in een jaar tijd. ;)
Een tijdje stil staan maakte 'm niet uit. Maar goed, ik wil nog steeds wat snellers en iets met betere remmen, maar ik wacht even de EICMA af. Kijken of Suzuki misschien nog met wat nieuws komt en anders toch mogelijk richting die NMAX 155. Het blijft wel grappig om zo zuinig rond te rijden. Als het overige verkeer niet zoveel sneller / krachtiger was, dan kan je er prima mee rondrijden. Maar er zijn maar weinig mensen die zich aan de snelheid houden en als je dan 113cc onder je kont hebt, heb je niet veel. :+ :]
 
Ook de kleinste is geüpdatet voor 2021!
Strakke body en motorisch aangepast aan euro5. Een beetje zuiniger en lichter met een snufje minder klikowatts en dezelfde Newtonmeters.
Blijft een leuk ding😍 (gokje, zal het door de 3000 euro heen gaan met afleveringskosten?)
90D72186-52D5-41AE-91EB-9C4B317DABEA.png
 
Hopelijk is het toegestaan om ook een vraagje te stellen over de Vision 50. Mijn pa heeft zo'n scooter en die start sinds kort niet. Starmotor draait prima, als je de scooter op contact zet hoor je de brandstofpomp ook lopen. Zijn er bij jullie kwaaltjes bekend waardoor de Vision niet start?
 
Hopelijk is het toegestaan om ook een vraagje te stellen over de Vision 50. Mijn pa heeft zo'n scooter en die start sinds kort niet. Starmotor draait prima, als je de scooter op contact zet hoor je de brandstofpomp ook lopen. Zijn er bij jullie kwaaltjes bekend waardoor de Vision niet start?
Ja ik heb zelf wel eens problemen gehad met de bougie dop. Die ging wel eens los of kapot.
 
  • Leuk
Waarderingen: JHW
Ja ik heb zelf wel eens problemen gehad met de bougie dop. Die ging wel eens los of kapot.
Zo heb je er niet veel aan dus zal er iets dieper op in gaan. 1e keer ging de bougiedop stuk op de aansluiting met de bougie kabel. Toen een NGK dop er op gezet, deze is uiteindelijk gescheurd waardoor hij op een gegeven moment bij regen ging storen. Toen weer een OEM stijl dop gevonden en er op gezet. Later stoorde de bougie weer maar bleek het pikkeltje waar je de bougiedop gewoon versleten te zijn dus alleen een nieuwe bougie nodig.

Dit allemaal wel over een tijdspanne van ca 5 jaar, dus geen groot probleem en ik denk exemplarisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: JHW
Terug
Bovenaan Onderaan