Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Het is de wel bekende Honda kwaal.

Stekker van kabeboom naar regelaar door geoxideerd.
20240115_172735.jpg

Regelaar werkt nog en accu komt langzaam weer op spanning.

Morgen even kijken of motoport een losse stekker heeften dan alles weer monteren.

Pffff die geen die het kuipwerk van die honda scooter heeft ontworpen mogen ze wel ontslaan, halve motor uit elkaar om bij de regelaar te komen.

Morgen maar met de auto van de vrouw of met de husqvarna brahhpppp.
 
Vanochtend ook met de scooter naar werk geweest. Was niet leuk. Terug weg was het droog en goed file kunnen rijden. Vorige week paar keer met de auto geweest en jeetje wat is dat duur zeg. Ik ben blij met de honda
 
Ik was met de dylan op pad maar heb gelukkig geen sneeuw gehad of gezien.
Wel hagel maar toen hoefde ik niet weg.

Ik moet het bolletje van het achterlicht vervangen maar volgens mij moet dan de halve achterkant eraf. Het achterlicht en knipperlichten zijn volgens mij 1 unit en met de 4 schroefjes kreeg ik hem niet los.
 
Bekijk bijlage 1963429

Vanmorgen in de sneeuw naar het werk.

Was een echte blauwe maandag.

Halverwege op de snelweg valt mijn km teller uit, abs lampje ging heftig knipperen.
Toen viel temp en koel meter uit.

Toen seinende mensen want achterlicht was uitgevallen.

Maar ja ze reed nog en rij over de A15 tussen vrachtverkeer dus gas er op zolang het ging.
Bij europoort er af knippers uit, hele motor leek een disco.
Kon nog een stukje rijden op het fietspad maar toen hield ze het voor gezien dus laatste 2.5km maar lopen pffff zwaarw scooter wordt het dan.

Vrouwtje kon me gelukkig in haar pauze even ophalen met de motortrailer.

thuis aan de lader gezet 12.1 volt maar laad wel op de druppel lader.
Na uurtje starten maar geen 14volt op de multimeter, denk regelaar overleden.

Motor starte prima ook vorige week bij -6 maar het eind van de accu was vanmorgen helaas in zicht.

Hoop de accu nog te kunnen redden, regelaar maar eens opzoeken en kijken wat er is, zullen morgen toch weer naar het werk moeten.

Wat een dag ;/
Had ik ook tijd terug. Verlichting op de unit deed het niet. Remlicht toeter snslheidsmeter niks. Was een zekering.
 
Had ik ook tijd terug. Verlichting op de unit deed het niet. Remlicht toeter snslheidsmeter niks. Was een zekering.
Zekering gaat niet zomaar, klinkt als zelfde wat ik had alleen dat de regelaar sluiting heeft gemaakt.

Weet niet of het lang gelden is maar anders zou ik daar even naar kijken.
 
Dit is hem/haar
Gek dat je dat zo zegt.
In het Nederlands is een scooter mannelijk. Een fiets, een motorfiets, een auto, een bestelwagen, een vrachtwagen, een trein, een boot: allemaal mannelijk.
Maar in vele andere talen zijn vervoermiddelen vrouwelijk, zeker die waar je zelf mee rijdt.
Bijvoorbeeld in het Frans: een fiets -> une bicyclette; een auto -> une voiture of la bagnole; een motorfiets -> une moto.
Of in het Italiaans: een fiets -> una bici; een auto -> una macchina; een motorfiets -> una moto
Zelfs in het Engels, waar ze geen geslacht kennen voor voorwerpen, hebben mensen het dikwijls over "she" als ze het over hun auto hebben.
 
1 druk op de knop vroooom en lopen! Was wel veel driften!
 

Bijlagen

  • 20240116_044643.jpg
    20240116_044643.jpg
    117,5 KB · Weergaven: 0
Gek dat je dat zo zegt.
In het Nederlands is een scooter mannelijk. Een fiets, een motorfiets, een auto, een bestelwagen, een vrachtwagen, een trein, een boot: allemaal mannelijk.
Maar in vele andere talen zijn vervoermiddelen vrouwelijk, zeker die waar je zelf mee rijdt.
Bijvoorbeeld in het Frans: een fiets -> une bicyclette; een auto -> une voiture of la bagnole; een motorfiets -> une moto.
Of in het Italiaans: een fiets -> una bici; een auto -> una macchina; een motorfiets -> una moto
Zelfs in het Engels, waar ze geen geslacht kennen voor voorwerpen, hebben mensen het dikwijls over "she" als ze het over hun auto hebben.
Gek dat je dat zo zegt.

Ik heb laatst met mijn Forza 300 een goed gesprek gehad, en zij identificeren zich als een hun / hen. Blijkbaar heb ik een non binaire scooter gekocht. Moet zeggen, qua rijden merk ik niet zoveel verschil met mn PCX, die zich identificeerde als een hij.
 
Zojuist stekker verbinding gehaald bij motoport dus kunnen straks aan de slag.

Staat nog een hele mooie sh350s bij ze voor 4995.
IMG-20240116-WA0007.jpeg

Staat nog niet op hun site is echt net binnen.
Info motoport rockanje.
 
Zo, ze spind weer als een kolse kat.

Stekker er op gekrompen, getest en alles weer samen gebouwd, gelijk gasklephuis en zadelbak ontkoppelhaak maar even wat vet gegeven dat vonden ze wel fijn.

Als beloning mag ze vannacht in de garage blijven slapen :)
1 nachtje maar anders is ze straks verwend.
 
Hebben jullie ook iets aan de vario gedaan?
Ik heb op mijn dylan een polini vario en hij trekt wat beter en iets hogere top.

De sh300 word voornamelijk voor w/w verkeer over de snelweg gebruikt dus misschien kan hij met lagere toeren nog wat zuiniger zijn.
De acceleratie maakt niet zoveel uit,hij is snel zat.
 
Hoi Kauwgombal,

De sh300 is over de 2500km heen en de geest heeft die nog niet gegeven. Fijne dag nog.🍻💪👍
Nou mooi toch. Mag je de engineers van Honda op je blote knieën danken voor hun kwaliteitsproduct. Elke meter die je nog kan maken is mooi meegenomen nu. Denk wel dat door die grap je olieverbruik nog extra verergerd is.
Zo, ze spind weer als een kolse kat.

Stekker er op gekrompen, getest en alles weer samen gebouwd, gelijk gasklephuis en zadelbak ontkoppelhaak maar even wat vet gegeven dat vonden ze wel fijn.

Als beloning mag ze vannacht in de garage blijven slapen :)
1 nachtje maar anders is ze straks verwend.
Goed werk, mag ik vragen hoeveel die stekker kostte en heb je een onderdeelnummer? Misschien niet slecht voor de veel rijders om die op "voorraad" te hebben liggen thuis.
Hebben jullie ook iets aan de vario gedaan?
Ik heb op mijn dylan een polini vario en hij trekt wat beter en iets hogere top.

De sh300 word voornamelijk voor w/w verkeer over de snelweg gebruikt dus misschien kan hij met lagere toeren nog wat zuiniger zijn.
De acceleratie maakt niet zoveel uit,hij is snel zat.
Naar mijn ervaringen is een andere vario juist hoogtoeriger dan origineel. Daarom wil ik juist origineel. Ik heb imitatie origineel RMS en het slechtste wat ik verbruikt heb is 1 op 33 km tot nu toe. Ik rij wel enkel snelweg en als een slome slak hou ik me aan de snelheidslimiet. En ik rij ook met dit winterse weer.
 
Rms?
Mijn vriendin rijd er het meeste op en voornamelijk over de snelweg en zij is niet van het hele rustige rijden.
Misschien wat zwaardere gewichten ofzo, jammer dat er geen toerenteller op zit want dan kan je mooi zien wat er gebeurt
 
Nou mooi toch. Mag je de engineers van Honda op je blote knieën danken voor hun kwaliteitsproduct. Elke meter die je nog kan maken is mooi meegenomen nu. Denk wel dat door die grap je olieverbruik nog extra verergerd is.

Goed werk, mag ik vragen hoeveel die stekker kostte en heb je een onderdeelnummer? Misschien niet slecht voor de veel rijders om die op "voorraad" te hebben liggen thuis.

Naar mijn ervaringen is een andere vario juist hoogtoeriger dan origineel. Daarom wil ik juist origineel. Ik heb imitatie origineel RMS en het slechtste wat ik verbruikt heb is 1 op 33 km tot nu toe. Ik rij wel enkel snelweg en als een slome slak hou ik me aan de snelheidslimiet. En ik rij ook met dit winterse weer.
Op de blote knieen waar heb jij het over.
 
Mijn SH staat ook te wachten op betere tijden. Ik rij nu vooral op een 50cc...
 
Goed werk, mag ik vragen hoeveel die stekker kostte en heb je een onderdeelnummer? Misschien niet slecht voor de veel rijders om die op "voorraad" te hebben liggen thuis.

Koste me niets, mocht het contact stekkertje mee nemen, hebben ze in de werkplaats aan de strip liggen, heb dus helaas ook geen nummer.
 
Zo, ze spind weer als een kolse kat.

Stekker er op gekrompen, getest en alles weer samen gebouwd, gelijk gasklephuis en zadelbak ontkoppelhaak maar even wat vet gegeven dat vonden ze wel fijn.

Als beloning mag ze vannacht in de garage blijven slapen :)
1 nachtje maar anders is ze straks verwend.
Zou je kunnen uitleggen waarom je je SH300 een "ze" noemt?
Het is een ernstige vraag.

Ik zou dat graag beter willen begrijpen omdat er overal ter wereld mensen zijn die naar hun auto of hun motorfiets of hun scooter verwijzen naar een "zij". Ook al is in hun taal een auto, of een motorfiets, of een scooter een mannelijk woord, zoals in onze taal, of ook al kent hun taal geen geslacht voor zaken/dingen, zoals vb in het Engels.
 
Zou je kunnen uitleggen waarom je je SH300 een "ze" noemt?
Het is een ernstige vraag.

Ik zou dat graag beter willen begrijpen omdat er overal ter wereld mensen zijn die naar hun auto of hun motorfiets of hun scooter verwijzen naar een "zij". Ook al is in hun taal een auto, of een motorfiets, of een scooter een mannelijk woord, zoals in onze taal, of ook al kent hun taal geen geslacht voor zaken/dingen, zoals vb in het Engels.
Omdat ik liever op een dame rijd, dan op een vent.;)

Het is gewoon een apparaat en je geeft het een naampje of noemt het ze, hij of het denk ik maar.

Onze auto heet Broncoli, auto is van me vrouw dus zal een hem zijn denk ik, geen idee eigenlijk.

Vind de sh300 wel een beetje een dame, echt een zachte vrouwelijke motor fiets.
*D;)
 
Ga kijken voor een sh 300 i bouwjaar 2016 met 14000 km en een proefrit maken.
Ik moet 70 km woonwerk rijden veel 80 km wegen en een stuk snelweg.
Lijk me een geschikte scooter ??
 
Ga kijken voor een sh 300 i bouwjaar 2016 met 14000 km en een proefrit maken.
Ik moet 70 km woonwerk rijden veel 80 km wegen en een stuk snelweg.
Lijk me een geschikte scooter ??
Is dat 70 km heen en ook weer terug (140) of in totaal 70km?

Ik doe zelf ong 75 km totaal per dag voor woonwerk. Gaat prima, dat is enkel snelweg met max 100 km/u snelheidslimiet en daar hou ik me netjes aan. Bedenk wel dat er een kleine tank inzit van 9 liter. Vaak tanken dus.

Als het meer zou worden zou ik gaan voor een scooter die net nog wat luxueuzer zit en een elektrisch windscherm heeft, zoals het broertje de Forza. Die heeft een 13 liter tank dacht ik.
 
Is dat 70 km heen en ook weer terug (140) of in totaal 70km?

Ik doe zelf ong 75 km totaal per dag voor woonwerk. Gaat prima, dat is enkel snelweg met max 100 km/u snelheidslimiet en daar hou ik me netjes aan. Bedenk wel dat er een kleine tank inzit van 9 liter. Vaak tanken dus.

Als het meer zou worden zou ik gaan voor een scooter die net nog wat luxueuzer zit en een elektrisch windscherm heeft, zoals het broertje de Forza. Die heeft een 13 liter tank dacht ik.
voor die km standen zou ik sowieso Forza gaan. Kep op beide proef gereden, en de SH is ideaal voor in de stad, maar serieuze woonwerk afstanden niet echt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan