Honda SH300i deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo te zien is het de Givi airflow. Hij is wel gaaf in het wit. Hij was er ook al eens in het wit met matzwarte spatborden.
 
Wel een geheel witte, vind je dat niet te besmettelijk?
Verder lijk hij me een paar honderd euro te duur.
Maar wel in onberispelijke staat, mooi hoor!

ik vind zowel zwart als wit erg mooi, heb deze sh nog niet in het echt gezien maar de foto's zijn in een witte ruimte onder kunstlicht genomen, dus niet echt mooi denk ik.

De prijs vind ik ook knap hoog hoor, maar ja, ze kunnen het proberen hem daar voor kwijt te raken.
ik zie ze haast niet te koop staan de laatste tijd.

Heb maar even mijn post 2 keer gelezen om weer tiepvhouten te voorkomen :)
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen die SH 125/150 en de SH300?
Is dat alleen het aantal cc's of is er wat meer kwaliteit aan boord van de SH300?
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen die SH 125/150 en de SH300?
Is dat alleen het aantal cc's of is er wat meer kwaliteit aan boord van de SH300?

Verschil zit er in dat de SH300 natuurlijk zwaarder is gebouwd, een startonderbreker heeft (hiss), betere en bredere banden ( metzeler radiaal), grotere tank inhoud, een echt olie filter, driezuiger rem klauw voor, zwaardere accu, dubbel bediend gas. En algemeen wat luxere technische oplossingen. Wat betreft het motorblok zelf heeft de SH300 4 kleppen, shims om kleppen te stellen.

Voor de oudere modellen SH150 geld ook nog dat de SH300 wel abs heeft, digitale snelheids opnemer, digitale km teller met trip 1 en 2, en schijfrem achter, middenbok en standaard topkoffer.

Meer weet ik zo even niet... De SH150 model 2014 is tegenwoordig ook al zooo compleet..
 
Laatst bewerkt:
Verschil zit er in dat de SH300 natuurlijk zwaarder is gebouwd, een startonderbreker heeft (hiss), betere en bredere banden ( metzeler radiaal), grotere tank inhoud, een echt olie filter, driezuiger rem klauw voor, zwaardere accu, dubbel bediend gas. En algemeen wat luxere technische oplossingen.

Voor de oudere modellen SH150 geld ook nog dat de SH300 wel abs heeft, digitale snelheids opnemer, digitale km teller met trip 1 en 2, en schijfrem achter, en standaard topkoffer.

Meer weet ik zo even niet... De SH150 model 2014 is tegenwoordig ook al zooo compleet..

Bulldozer, bedankt voor de info.
 
Bulldozer, bedankt voor de info.

Één ding is zeker, als je van opschieten houd' moet je een SH300 nemen.
Verder heb je voordelen alleen op de nieuwste SH150 2014. Als je een 2 jaar oude neemt is een oudere SH300 met weinig km's financieel en technisch aantrekkelijker ivm met de optie's en techniek.
Ik kocht de mijne voor 3400,- nog geen drie jaar oud en 10k op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar net waar je de scooter voor wil gebruiken.
Met de sh 150 kan je de snelweg mee op maar als je vaak op 130 km wegen moet rijden zou ik de sh 300 nemen.
verbruik van de 2014 sh 150 zal toch denk 1 op 30 a 1 op 40 zijn en de sh 300 1 op 23 a 1 op 30 denk ik?
De sh 150cc 2014 is een heel complete scooter vooral gemaakt voor weinig benzine verbruik maar waar je toch nog wel de snelweg mee op kan, maar moet dan erg hard werken.
de sh 300 doet het gewoon op alle snelwegen goed. en is wat trekkracht en snelheid betreft veel meer een sensatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar een sh 125 gereden, gevolgd door mijn huidige 300. De 300 is heel wat meer 'motor', veel sneller. Het verbruik maakt nauwelijks uit: 1 op 27 vs 28, daaromtrent. Ik had achteraf gezien meteen voor de 300 moeten gaan.
 
Dat is ook mijn ervaring met de sh 150 oud model welke ik had , ik haalde regelmatig de 1 op 30 net niet, en met de scarabeo 300 die ik nu heb haal ik de 1 op 30 bijna altijd wel en hij is veel sneller, echt een wereld van verschil.
en altijd genoeg vermogen op de snelweg.
Die sh 150 wilde ik na een paar weken alweer inruilen voor een zwaardere.
nadat hij gestolen was een scarabeo 125cc gekocht en daar bleef ik wel van genieten , behalve dat het plastic ging scheuren, (made in China)
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook mijn ervaring met de sh 150 oud model welke ik had , ik haalde regelmatig de 1 op 30 net niet, en met de scarabeo 300 die ik nu heb haal ik de 1 op 30 bijna altijd wel en hij is veel sneller, echt een wereld van verschil.
en altijd genoeg vermogen op de snelweg.
 
Hm,toch vreemd.
Ik haalde altijd de 1/33 a1/35 met mijn sh150 2006.
Zelfs een keer de 1/44,5 gehaald :P
En dat met sportuitlaat en rijkere afstelling door de O2 fuel controler.

Zeeeeer veel plezier gehad met de sh die nederland,belgië,duitsland en frankrijk heeft gezien.

Eerlijk,ik had toch ook wel graag de 300 gehad maar die is mij gewoon te duur in aanschaf.

Maar nu toch wel erg tevreden met de goedkoopste motor per km ;)
 
Zal wel met gewicht te maken hebben, ik weeg 93 kilo en met zware ketting bijna 100 kilo.
en dan moet dat motortje zoveel harder werken dan iemand die 15 kilo minder weegt.
 
Hoe doen jullie dat toch zo zuinig rijden? Hiervoor heb ik een PCX 125 gehad en daar haalde ik met moeite 1/40, meestal 1/38. En nu met SH300 schommel ik rond de 1/26 a 27. Voordeel of ik nu flink gas en doortrek het verbruik blijft nagenoeg hetzelfde. Snelweg rij ik bijna nooit.
Ik ben blij met deze 300, heb altijd genoeg reserve met inhalen. (hier in België met z'n 70km wegen en vele tractors) Hij is nu 4,5 jaar en de kaap van 10500 km gepasseerd. En elke keer een big smile als ik erop rij.
 
Ik kan je geruststellen, ik haal met m'n sh300 ook de 1 op 30 niet. Gemiddeld 1 op 26 is het ongeveer. Met redelijk wat snelweg erbij, dat wel.
 
Ik heb een paar jaar een sh 125 gereden, gevolgd door mijn huidige 300. De 300 is heel wat meer 'motor', veel sneller. Het verbruik maakt nauwelijks uit: 1 op 27 vs 28, daaromtrent. Ik had achteraf gezien meteen voor de 300 moeten gaan.

Ik had eerst een Kymco Agility 16 150cc op het oog, toen wilde ik wat meer kwaliteit (heb er een snorscooter van en die roest al aardig..). Toen werd het toch een Honda SH150, welke veel beter is als de kymco. Toen zag ik dat er ook een 300cc van was. Dus alles bekeken ben ik toen voor een SH300 gegaan die ik vrij snel op marktplaats zag staan. Nog geen spijt van, al is het geen goedkope motor (onderhoud en verbruik van 1:21). Tja, zal de kymco veel zuiniger zijn geweest?
 
Laatst bewerkt:
De 2 broers.

De luxe en het werkpaard
9iya.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan