Honda SH300i deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

scooterpietje

MF veteraan
19 jun 2008
1.328
0
Hier is hij dan, het derde deel van de Honda SH300i.

Het tweede deel vind je HIER.

Het eerste deel vind je hier HIER.

Het nieuwe heb ik maar uit de titel weggelaten na 7 jaar. Still alive and kicking !
Veel plezier.
 
Ik heb de mijne nog steeds en met evenveel plezier. Tusen alle sleutelfreaks ben ik wel meer een lezer geworden dan een poster.
 
Bedankt scooterpietje, we gaan vrolijk verder op deeltje 3!

Verder:

Ach, ja het rijden op de SH300 daar gaat het om, en af en toe moet je daar voor sleutelen.

@mesmanmotors: de eerste is een sport uitvoering (MHR staat voor Malossi hyper racing) die van easy parts is een gewone die minder op de prestatie is getuned. Ik heb met de MHR erg goede resultaten, ga niet eens de gewone multivar 2000 proberen.
 
5w40 5,99 per liter de 10 w 40 die in de sh 300 moet heb ik de prijs niet gekeken. Ik denk hetzelfde of iets goedkoper.
het is voor de auto , maar dat maakt voor een scooter niet uit denk zonder natte plaat koppeling.
voor minder dan 10 euro een olie wissel met een a merk.

Nou heb ik nog voor 15000km olie staan, maar op zich is deze aanbieding niet verkeerd €10,- voor een wissel. Je hebt dan in ieder geval een A merk, beter als merkloze rommel.
Toch houd ik het liever op Castrol, zeker voor de hoge toeren, en hogere km stand.
 
Nee hoor, hij is compleet. Je kan hem met de bestaande gradenplaat en ventilatie deel inbouwen.
Ik ben benieuwd naar je ervaring.
 
Ik ben het nu al zat dat rijden met prestatie tegenhoudende standaard uitlaat.
Heeft iemand een idee/foefje om de rammel uit m'n leovince 4road te krijgen?
 
afgelopen motorbeurs voor het eerst eens op de sh300 gezeten.
nou zit ik niet zo vaak op motorschooters dus vond het al snel best.
alleen mijn vriendin vond het krap met zn 2e.

vergeleken met een xmax was dit ook zeker het geval, die zat heerlijk achterop.
vind het ook jammer dat er zo weinig in nederland te vinden zijn voor een normaal bedrag.
toch blijft het de scooter met de beste pg/kg verhouding, of heb ik het mis?
 

Paardegracht :z

@De Denker: de Kymco Downtown 300i en z'n spiksplinternieuwe "broertje" Kawasaki J300 komen aan ongeveer dezelfde pk/gewichtverhouding. Die zijn +- 4kg zwaarder maar hebben dan ook +- 2 pk méér. Qua model niet echt te vergelijken met de SH300, maar ik vermoed dat je wederhelft iets beter zal zitten.
 
Toch vreemd, mijn vrouw vind de SH300 beter achterop zitten als andere gewone motoren.
En over gewone motoren hoor je niemand klagen over het comfort achterop.
Op een motorscooter worden de gewone motorrijders ineens kritisch :?
Wil je er een wereld reis mee maken dan?
Neem dan een burgman of goldwing met sofa zit! ;)
 
Ik denk nu het optimum te hebben gevonden in tuning van de aandrijving (voor zover het over een tijdje weer niet achterhaald is).:

* Je hebt in ieder geval een Leovince 4road nodig (of gelijkwaardig)
* Een Malossi MHR vario met 11,2 gram rollen (ipv de standaard 12 gram)
* Rollen licht invetten met type 2 lithium vet.

Hij reed wel lekker vandaag, dus meteen de tijden maar opgenomen.:
0-100km/h: 7,5 sec. (1,2 sec teruggepakt tov standaard uitlaat en 10,7 gram rollen..)
0-80: 5,0 sec.
0-50: 2,6 sec.

Eerst even flink warm gedraait, toen ik het gevoel had dat hij het lekker deed vandaag beginnen te meten. Toerental is tijdens optrekken 8300rpm. Ga je hoger dan loopt het minder snel. De sjonnie's die vandaag hun motor pakten verloren allemaal de stoplicht sprint _O- .

Verder heb ik gisteren behoorlijk bezig geweest de rammel uit m'n Leovince 4road te krijgen.
Ik heb hem van binnen bekeken met een endoscoop. De lassen waren allemaal nog goed, alles zat vast gelast, niets dat duidde op rammel. Ook kon ik de rammel niet opwekken door de uitlaat even stevig op de grond te slaan (wel rubberen mat op de vloer) ook nog geprobeerd met trillende vlakschuurmachine tegen de uitlaat, geen rammel te horen.
De db killer buis wat opgetrompt zodat ie met wat geweld weer op zijn plaats goed vast zat.

Alles gemonteerd onder de SH300, start hem, meteen weer die gruwelijke rammel! :(
Goede nieuws is dat toen hij warm werd de rammel verdween, en eigelijk niet echt meer terug is tot nu toe. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk nu het optimum te hebben gevonden in tuning van de aandrijving (voor zover het over een tijdje weer niet achterhaald is).:

* Je hebt in ieder geval een Leovince 4road nodig (of gelijkwaardig)
* Een Malossi MHR vario met 11,2 gram rollen (ipv de standaard 12 gram)
* Rollen licht invetten met type 2 lithium vet.

Hij reed wel lekker vandaag, dus meteen de tijden maar opgenomen.:
0-100km/h: 7,5 sec. (1,2 sec teruggepakt tov standaard uitlaat en 10,7 gram rollen..)
0-80: 5,0 sec.
0-50: 2,6 sec.

Eerst even flink warm gedraait, toen ik het gevoel had dat hij het lekker deed vandaag beginnen te meten. Toerental is tijdens optrekken 8300rpm. Ga je hoger dan loopt het minder snel. De sjonnie's die vandaag hun motor pakten verloren allemaal de stoplicht sprint _O- .

Verder heb ik gisteren behoorlijk bezig geweest de rammel uit m'n Leovince 4road te krijgen.
Ik heb hem van binnen bekeken met een endoscoop. De lassen waren allemaal nog goed, alles zat vast gelast, niets dat duidde op rammel. Ook kon ik de rammel niet opwekken door de uitlaat even stevig op de grond te slaan (wel rubberen mat op de vloer) ook nog geprobeerd met trillende vlakschuurmachine tegen de uitlaat, geen rammel te horen.
De db killer buis wat opgetrompt zodat ie met wat geweld weer op zijn plaats goed vast zat.

Alles gemonteerd onder de SH300, start hem, meteen weer die gruwelijke rammel! :(
Goede nieuws is dat toen hij warm werd de rammel verdween, en eigelijk niet echt meer terug is tot nu toe. :)

Wel afkloppen, Bulldozer. Zo verzoek je de goden. ;)
 
Nee hoor, hij is compleet. Je kan hem met de bestaande gradenplaat en ventilatie deel inbouwen.
Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Voorlopig alles even op hold gezet. Ben bezig een 25 jaar oude Toyota Starlet op te knappen en daar gaat ook aardig wat centjes (lees euro's) in zitten.
 
Voorlopig alles even op hold gezet. Ben bezig een 25 jaar oude Toyota Starlet op te knappen en daar gaat ook aardig wat centjes (lees euro's) in zitten.

Ach, ja het is prioriteiten stellen, en je SH300 hoeft (nog) niet voor de apk!, succes!
 
zo rustig hier dat ik maar even een advertentie plaats van een sh300 die ik binnenkort wel even in het echt ga bekijken.

de advertentie is allang weg maar het plaatje nog niet, lollig.

$_85.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wel een geheel witte, vind je dat niet te besmettelijk?
Verder lijk hij me een paar honderd euro te duur.
Maar wel in onberispelijke staat, mooi hoor!
 
Mij zou die ook te wit zijn, iets meer creme wit metalic zou wel mooi zijn.
de prijs is hoog maar ook erg weinig km, bijna nieuw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan