Leejoow
MF veteraan
Ultra gaaf ! ! ! ! !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dames en heren, ik heb weer een vraagje...
Ik heb vorig jaar november een tweede Rebel gekocht, bijna geheel uit elkaar.
Omdat ik hem niet zelf uit elkaar heb gehaald zeggen niet alle onderdelen me iets.
Het is voor mij, met 2 jonge dochters, misschien net een iets te tijdrovende klus.
Nu heb ik sinds kort in m'n hoofd dat ik een Pan European wil gaan kopen.
Dan hou ik mijn huidige Rebel uiteraard, misschien veel geschikter als serieus opknap-project.
Mijn tweede Rebel kan daarbij als donor dienen voor de mooiste onderdelen, van 2 dus 1 maken.
Dan blijven er echter vast nog heel veel onderdelen over... Niet alles hoef ik reserve te houden.
De tweede Rebel is nu geschorst tot november, ik wil hem daarna eigenlijk niet meer op mijn naam hebben.
Houdt dit dan in dat ik het frame aan de sloop moet doneren (of zelfs betalen?) voor een vrijstelling?
Dit gaat namelijk volledig tegen mijn gevoel en tegen die van jullie ook denk ik...
Misschien wil iemand de "klus" overnemen? Zealot?
Hellup! Al is het maar voor de emotionele steun...
Iemand gaat met dat framenummer aan de haal en dan blijk jij belastingplichtig te zijn. Je denkt alles netjes geregeld te hebben, maar de bewijslast komt toch op jouw bordje. Das heel (be-)lastig. Met de nodige telefoontjes en veel ergernis kwam dat toch nog goed. Goed is in deze een relatief begrip... Dus altijd papieren vragen en bewaren. Verder nog. Tot mijn grote blijdschap blijkt mijn fiets min of meer belastingvrij. Maar.. ik hoor geluiden dat je dan in de winter; december, januari en februari, niet de weg op mag @#$%??? Weet iemand hoe dat zit? Ik hoef nu maar 25 % te betalen en dat heb ik ook al gedaan.
Dames en heren, ik heb weer een vraagje...
Ik heb vorig jaar november een tweede Rebel gekocht, bijna geheel uit elkaar.
Omdat ik hem niet zelf uit elkaar heb gehaald zeggen niet alle onderdelen me iets.
Het is voor mij, met 2 jonge dochters, misschien net een iets te tijdrovende klus.
Nu heb ik sinds kort in m'n hoofd dat ik een Pan European wil gaan kopen.
Dan hou ik mijn huidige Rebel uiteraard, misschien veel geschikter als serieus opknap-project.
Mijn tweede Rebel kan daarbij als donor dienen voor de mooiste onderdelen, van 2 dus 1 maken.
Dan blijven er echter vast nog heel veel onderdelen over... Niet alles hoef ik reserve te houden.
De tweede Rebel is nu geschorst tot november, ik wil hem daarna eigenlijk niet meer op mijn naam hebben.
Houdt dit dan in dat ik het frame aan de sloop moet doneren (of zelfs betalen?) voor een vrijstelling?
Dit gaat namelijk volledig tegen mijn gevoel en tegen die van jullie ook denk ik...
Misschien wil iemand de "klus" overnemen? Zealot?
Hellup! Al is het maar voor de emotionele steun...
Peter, jij hebt ooit een stukje geschreven over het in "vorm" houden van de startmotor.
De mijne "ratelt" sinds een tijdje wat opvallender dan zo'n 2 jaar geleden en misschien wil ik dit een keer onder handen nemen of de "donor" daar voor inzetten.
Hoe ingrijpend is dit klusje en wat voor aandachtspunten zijn er nog meer voor een motor met 47500 miles op de teller?
Bij een auto vervang je tenslotte ook rond de zoveel kilometer de distributieketting...
Dit zijn (momenteel) geen klusjes voor mij door gebrek aan ervaring, maar wil wel vast voorbereid zijn op de toekomst.
En jij tikt altijd zo makkelijk weg, het werkplaatshandboek is dan een stuk "saaier".
Ik ben vandaag een dagje vrij, tijd voor wat klein onderhoud! En een beetje liefde...
Voor wie 't weten wil: morgen, 24 juni, heb ik de Rebel precies 10 jaar op mijn naam staan!
12000 mijl dienst en het enige euvel tot nu toe was een kapotte km-tellerkabel. Drie banden en een accu kun je 't beestje zelf niet aanrekenen.
@Peter: inderdaad weer een geweldige "workshop"! Ik heb nog geen startmotor-probleem, maar weet nu wel wat te doen in geval van...