Honda PCX 125/150 deel 5

Iemand nog gereden gisteren of vandaag? Gisteren thuis gewerkt ivm de verwachte sneeuwval, nou dat viel reuze mee.
Vanmorgen was het wel een wit wereldje.
Auto's reden ook slechts 60 km/u, dus in het spoor van de auto's was er vrij weinig aan de hand. Heb uiteraard wel winterbanden.

Geen last van de kou:) en kwam 45 km lang geen andere motorrijder tegen, hoe zou dat nou toch komen?
 
Ik heb deze week gereden enkel woensdag niet. Het koudste deze winter was -6. Elektrische handschoenen zijn wel ideaal bij zo'n weer. Een beenkleed zou ik ook kunnen gebruiken. Je ziet inderdaad niet veel motors maar wel veel fietsers die door de sneeuw ploeteren
 
Iemand nog gereden gisteren of vandaag? Gisteren thuis gewerkt ivm de verwachte sneeuwval, nou dat viel reuze mee.
Vanmorgen was het wel een wit wereldje.
Auto's reden ook slechts 60 km/u, dus in het spoor van de auto's was er vrij weinig aan de hand. Heb uiteraard wel winterbanden.

Geen last van de kou:) en kwam 45 km lang geen andere motorrijder tegen, hoe zou dat nou toch komen?

Vandaag met de scooter van Beverwijk naar Amsterdam gereden. Zeker niet koud, wel op sommige plaatsen glad en het verkeer reed niet harder dan 60 km/u.
Halverwege wederom een motormanagement probleem. Lampje ging branden, km teller viel uit en start/stop werkt niet meer.
Dit is de tweede keer al en de scooter is nog geen 2,5 jaar oud.
In deze twee en half jaar heeft hij al 2,5 maand bij de dealer gestaan voor reparatie aan technische problemen.
Er zit nog geen krasje op, maar technisch is het een draak. Zit al een nieuwe krukas in, bijna alle lagers vervangen, en nu dit weer.
 
Vandaag met de scooter van Beverwijk naar Amsterdam gereden. Zeker niet koud, wel op sommige plaatsen glad en het verkeer reed niet harder dan 60 km/u.
Halverwege wederom een motormanagement probleem. Lampje ging branden, km teller viel uit en start/stop werkt niet meer.
Dit is de tweede keer al en de scooter is nog geen 2,5 jaar oud.
In deze twee en half jaar heeft hij al 2,5 maand bij de dealer gestaan voor reparatie aan technische problemen.
Er zit nog geen krasje op, maar technisch is het een draak. Zit al een nieuwe krukas in, bijna alle lagers vervangen, en nu dit weer.

Is nav motormanagement lampje de ecu niet uit te lezen bij de dealer?
 
Is nav motormanagement lampje de ecu niet uit te lezen bij de dealer?


Vorige keer was er een storing, maar er werd niet aangegeven wat precies.
Nadat er veel was uitgesloten en vervangen bleek het om een sluiting te gaan.
Af fabriek waren twee draden verkeerd gepositioneerd waardoor door schuring sluiting ontstaan was.
 
Iemand nog gereden gisteren of vandaag? Gisteren thuis gewerkt ivm de verwachte sneeuwval, nou dat viel reuze mee.
Vanmorgen was het wel een wit wereldje.
Auto's reden ook slechts 60 km/u, dus in het spoor van de auto's was er vrij weinig aan de hand. Heb uiteraard wel winterbanden.

Geen last van de kou:) en kwam 45 km lang geen andere motorrijder tegen, hoe zou dat nou toch komen?

Jep gewoon op de :] gaan werken deze week , vandaag niet was serieus wit vanmorgen vroeg , kou kan je tegen kleden , heb een goed motorpak en winterhandschoenen dus geen last van de kou .
 
hier ook lekker doortuffen, wel gisteren de pcx maar even gewassen, was hem in de winter vaker dan in de zomer.
 
Hij is er
 

Bijlagen

  • IMG_20190206_091434.jpg
    IMG_20190206_091434.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 24
Mooie scooter en dito kleur. Zout is grotendeels weggespoeld, dus kan
vandaag de weg op?
Wou de PCX op de beurs gaan bewonderen en passen, maar Honda schittert door afwezigheid. Net zoals diverse
andere importeurs. Jammer
 
Kenteken volgende week pas.
Oude schermen passen niet dus 2 schermen in de aanbieding.
Een zwart Puig V-tech scherm of een Hoog Givi scherm,beiden praktisch krasloos en in zeer goede staat.
Ook waarschijnlijk de Givi topcase houder.
iemand interesse?
 
Ziet er mooi uit , op de foto lijkt net of de velgjes groter zijn of is dit gezichts bedrog.
 
Zijn er hier nog meer die last hebben ban roest/oxidatie vorming op het remschijfje , nu heb ik mijn PCX een maandje in bezit en er is de laatste tijd serieus gestrooid en als ik mijn remschijfje zie lijk deze wel of deze een langere tijd niet gebruikt is terwijl ik er iedere dag mee rij , ook poets ik nu meer vanwege de weers omstandigheden .
 
Kenteken volgende week pas.
Oude schermen passen niet dus 2 schermen in de aanbieding.
Een zwart Puig V-tech scherm of een Hoog Givi scherm,beiden praktisch krasloos en in zeer goede staat.
Ook waarschijnlijk de Givi topcase houder.
iemand interesse?

Zijn er al wel nieuwe schermen voor de PCX te krijgen. En wat past er niet meer, de schroefgaten of is de body flink veranderd.

Mooi scootertje overigens hoor! proficiat!

Zie geen schokkende wijzigingen tov 2014 model, lijkt me vooral doorontwikkeling? Heeft die nu ook keyless entry?
 
Zijn er hier nog meer die last hebben ban roest/oxidatie vorming op het remschijfje , nu heb ik mijn PCX een maandje in bezit en er is de laatste tijd serieus gestrooid en als ik mijn remschijfje zie lijk deze wel of deze een langere tijd niet gebruikt is terwijl ik er iedere dag mee rij , ook poets ik nu meer vanwege de weers omstandigheden .

Het remvlak zelf blijft bij mij wel schoon, de rest van de remschijf is verweerd en krijg ik ook niet schoon (doe ik geen moeite meer voor)
 
Zijn er al wel nieuwe schermen voor de PCX te krijgen. En wat past er niet meer, de schroefgaten of is de body flink veranderd.

Mooi scootertje overigens hoor! proficiat!

Zie geen schokkende wijzigingen tov 2014 model, lijkt me vooral doorontwikkeling? Heeft die nu ook keyless entry?

Bijna alles is anders
Grotere velgen bredere banden
Nieuwe motor met meer vermogen lager verbruik
Nieuwe uitlaat
ABS
Nieuw instrumentenbord digitaal
Volledige body
Nieuwere Led voor + achter
Grotere koffer
Nieuwe luchtfilter
Voetsteunen passagier
Betere schokdempers achter met een langere veerweg

...
Maar idd het blijft een pcx
 
Zijn er al wel nieuwe schermen voor de PCX te krijgen. En wat past er niet meer, de schroefgaten of is de body flink veranderd.

Mooi scootertje overigens hoor! proficiat!

Zie geen schokkende wijzigingen tov 2014 model, lijkt me vooral doorontwikkeling? Heeft die nu ook keyless entry?

Oude schermen passen niet meer,alleen Fabbri heeft een hoog scherm van 87 cm welk ik net besteld heb via easyparts,er moet ook een extra bevestiging op.
Givi heeft er ook 2 welke echter nog niet leverbaar zijn.
Honda zelf ook voor 240 euro:(
 
O die van 80 euro is nog goed te doen, valt me mee dat er wel iets aan aanbod is. Haha, wat denkt Honda wel niet. Givi zal idd binnenkort wel iets leveren maar nieuwe modellen duurt altijd even, daarom is dat in dat opzicht altijd lastig als je net een nieuw model hebt.

Ben benieuwd naar je ervaringen. Heeft het nieuwe model 150 of 125CC?
 
Terug
Bovenaan Onderaan