Honda PCX 125/150 deel 5

Ik haal al mn onderdelen allemaal van partzilla. Goedkoper in NL en verzendkosten vallen ook mee. Parts zijn makkelijk op te zoeken via tekeningen. Komt uit de VS.
Net even gekeken op Partzilla, ziet er ook goed uit, erg goede site. Op die Thaise site moet je wel een werkplaatshandboek hebben of de bestelnummers weten. Prijzen zijn redelijk vergelijkbaar volgens mij.

Groet, Paul
 
Heb wel een PDF assortiment/verzameling voor je waar ook een "Part_Catalogue_2012" en "Part_Catalogue_2014" in zit.
Maar om je spullen helemaal in Thailand te bestellen lijkt me geen goed plan, alles boven de circa 100 piek betaal je invoer/Douane kosten

Download het Winrar bestand van 100Mb uit mijn Googledrive.
Even uitpakken op de PC dan krijg je een folder met de naam: WebEngine_Collection_Honda_PCX150i


WebEngine_Collection_Honda_PCX150i.rar

Mvg. Jan
 
Goedemiddag allemaal,

Vorige week stond ik stil op de A4 met mijn PCX 125 uit 2010. Ik voelde dat hij in ging houden en bij het geven van vol gas leek het of hij verzoop. Uiteindelijk ben ik de vluchtstrook op gegaan en viel de PCX meteen uit. Ik probeerde hem opnieuw te starten maar mijn accu trok dat niet meer. Dus mijn accu was ook aan vervanging toe. Nadat ik afgetakeld was startte de PCX wel weer. Echter wat mij opviel was dat ik nadat ik het contact aan had gezet niet meer het zoemend geluid hoorde van de brandstofpomp (althans ik denk dat dat de brandstofpomp is). Tevens kan ik hem niet meteen starten en moet ik een aantal seconden wachten voordat mijn startknop reageert. Dus ergens tussen de startknop en de bezinepomp zit het niet goed. Inmiddels heb ik de accu vervangen maar daar lag het niet aan. Hij rijdt wel gewoon maar ik ben niet meer de snelweg op gegaan.

Wie komt dit probleem bekend voor? Dank alvast!

Voor de geïnteresseerden... het was een defecte startrelais.
 
Helemaal begrijpen doe ik het niet. Is er een koppeling tussen het relais en de brandstofvoorziening?. Startrelais heeft volgens mij
geen functie meer als de motor eenmaal gestart is. Heeft Honda wat zaken gecombineerd?. De PCX heeft wel een speciale startmotor, iets in de vorm van combinatie van dynamo en startmotor.
 
De startmotor is de dynamo waar er stroom op gezet wordt. Eenmaal de motor draait levert hij stroom aan de batterij
 
Heb wel een PDF assortiment/verzameling voor je waar ook een "Part_Catalogue_2012" en "Part_Catalogue_2014" in zit.
Maar om je spullen helemaal in Thailand te bestellen lijkt me geen goed plan, alles boven de circa 100 piek betaal je invoer/Douane kosten

Download het Winrar bestand van 100Mb uit mijn Googledrive.
Even uitpakken op de PC dan krijg je een folder met de naam: WebEngine_Collection_Honda_PCX150i


WebEngine_Collection_Honda_PCX150i.rar

Mvg. Jan
Jan, dat is goede informatie!

Bedankt, Paul
 
Is er al iemand die het nieuwe model heeft?
Volgende week ga ik mijn 150er zeer waarschijnlijk inruilen op de nieuwe.
Heb dan een Akrapovic te koop,die ga ik er niet meer opzetten,afgezien van het feit dat ik niet weet of die nog past.
Akra heeft er 2500 km op gezeten(kmstand van mijn 150er is 3000),is dus gewoon nog nieuw.
 
Even een vraag over een verhoogdscherm , hebben jullie half hoge of hoge ruitjes , eventueel een half hoog ruitje scheelt dat al of is dat eigenlijk net niet zeg maar , voor de gene met verhoogde ruitjes wat is jullie ervaring .
 
Is er al iemand die het nieuwe model heeft?
Volgende week ga ik mijn 150er zeer waarschijnlijk inruilen op de nieuwe.
Heb dan een Akrapovic te koop,die ga ik er niet meer opzetten,afgezien van het feit dat ik niet weet of die nog past.
Akra heeft er 2500 km op gezeten(kmstand van mijn 150er is 3000),is dus gewoon nog nieuw.

Nieuw model voorlopig niet , heb net mijn pcx 2 weekjes , dus voorlopig nog lekker met deze vrolijk door brommeren , maar 3000km is al vlot om in teruilen .
 
Even een vraag over een verhoogdscherm , hebben jullie half hoge of hoge ruitjes , eventueel een half hoog ruitje scheelt dat al of is dat eigenlijk net niet zeg maar , voor de gene met verhoogde ruitjes wat is jullie ervaring .
Ik had het hoge ruitje tot de crash en het standaard ruitje tot de hoge erop kwam.
Met de hoge lekker uit de wind.
 
Even een vraag over een verhoogdscherm , hebben jullie half hoge of hoge ruitjes , eventueel een half hoog ruitje scheelt dat al of is dat eigenlijk net niet zeg maar , voor de gene met verhoogde ruitjes wat is jullie ervaring .

Ik heb de hoge givi ruit. Zit alleen met mn kop in de wind. (Ben 186cm). Heb van aliexpres ook nog een wind deflector erop, scheelt ook weer een beetje.
 
Is er al iemand die het nieuwe model heeft?
Volgende week ga ik mijn 150er zeer waarschijnlijk inruilen op de nieuwe.
Heb dan een Akrapovic te koop,die ga ik er niet meer opzetten,afgezien van het feit dat ik niet weet of die nog past.
Akra heeft er 2500 km op gezeten(kmstand van mijn 150er is 3000),is dus gewoon nog nieuw.

Maakt het qua snelheid, optrekken etc nog uit met de Akra?
Van welk bouwjaar is je 150er met 3000 km
 
Ik heb een givi ruit gezien van 63 cm hoog maar nu weet ik niet echt of dit hoog is of eigenlijk een middelgrote ruit .
 
Even een vraag over een verhoogdscherm , hebben jullie half hoge of hoge ruitjes , eventueel een half hoog ruitje scheelt dat al of is dat eigenlijk net niet zeg maar , voor de gene met verhoogde ruitjes wat is jullie ervaring .

Hier ook get hoge ruitje met opzet stukje uit China. Ideaal voor als er weinig wind is. Bij harde tegenwind klappert hij wel flink, en zicht is door opzet ruitje wat minder, maar geeft wel als voordeel dat mijn kleding vrijwel droog blijft van de regen, weinig regendruppels op helm, meer voordeel dan nadeel voor mij. Middelgroot scherm geeft volgens mij het beste verbruik. Hoge scherm toch best een windvanger.
 
Hier ook get hoge ruitje met opzet stukje uit China. Ideaal voor als er weinig wind is. Bij harde tegenwind klappert hij wel flink, en zicht is door opzet ruitje wat minder, maar geeft wel als voordeel dat mijn kleding vrijwel droog blijft van de regen, weinig regendruppels op helm, meer voordeel dan nadeel voor mij. Middelgroot scherm geeft volgens mij het beste verbruik. Hoge scherm toch best een windvanger.
Met een hoog scherm werd mijn verbruik minder dan met een standaard.
 
Ik heb 2 schermpjes op het oog , beide van GIVI
GIVI laagscherm 63x43,5cm .jpg


Deze is 63x43,5cm en kost 55,85 euro

GIVI hoog scherm 81,5x55 cm.jpg


Deze is 81,5x55 cm en kost 69,75 euro

Het hogere scherm is niet zo mooi vind ik maar misschien wel efficiënter, voor de gene die een hoger scherm hebben , rijden jullie met een hele hoge of het midden model , scheelt bijna 18 cm in hoogte .
En met miezer/regen of mist kun je dan nog wel door zo een hoog scherm kijken niet dat zo een hoog scherm je zicht veld dicht maakt zeg maar of gebeurd zo iets niet .
Heb het ook wel eens dat op sommige plekken mijn spiegels in 1x beslaan , dicht zitten dus niet dat dit met een heel hoog scherm ook gebeurd .
 
Ik heb 2 schermpjes op het oog , beide van GIVI
Bekijk bijlage 1349167

Deze is 63x43,5cm en kost 55,85 euro

Bekijk bijlage 1349168

Deze is 81,5x55 cm en kost 69,75 euro

Het hogere scherm is niet zo mooi vind ik maar misschien wel efficiënter, voor de gene die een hoger scherm hebben , rijden jullie met een hele hoge of het midden model , scheelt bijna 18 cm in hoogte .
En met miezer/regen of mist kun je dan nog wel door zo een hoog scherm kijken niet dat zo een hoog scherm je zicht veld dicht maakt zeg maar of gebeurd zo iets niet .
Heb het ook wel eens dat op sommige plekken mijn spiegels in 1x beslaan , dicht zitten dus niet dat dit met een heel hoog scherm ook gebeurd .
Ik heb het half hoog givi ruit. Daarmee zit enkel je buik uit de wind. Het verbruik en de looks zijn wel beter. Voor uit de wind te zitten moet je die niet nemen. Ik ben wel 194cm
 
Ik had met 1,86 de hoge en na wat vijlwerk zat alleen mijn helm in de wind. Zonder aanpassingen had ik er veel turbulentie op de helm, vandaar het vijlen.
 
Ik heb ook die van 81,5 cm hoog.ben 1,80 meter .Zit helemaal uit de wind heb echter wel veel last met dit scherm van turbulenties rondom mijn hoofd welke ik heb opgelost met een opzetschermpje.
 
Mijn vorige GTR-1000 had een laag scherm (origineel). Mijn hoofd werd door elkaar gehutseld vanwege de turbulentie, niet echt prettig. Had denk ik ook te maken met mijn lengte (1.94m). Heb om die reden een hoog scherm geplaatst en daarna had ik geen turbulentie op mijn helm meer. Foto hieronder in de carport.
GTR-1000.png

Op de Burgman 650 kon het scherm elektrisch in hoogte worden versteld en de vorige eigenaar had er een klein verstelbaar opzetstuk op geplaatst. Hiermee had ik geen last van turbulentie op mijn helm, foto hieronder ergens in de Belgische Ardennen.
Burgman650.png

Ik heb vroeger eens een proefrit op een Pan-European gemaakt en had totaal geen last van turbulentie. Dat was een zeer fijne toermotor. Heb ook eens een proefrit op de nieuwe GTR-1400 gemaakt en had ik juist erg veel last van turbulentie. Als ik destijds het geld ervoor had, zou ik de Pan hebben gekozen.
In de winter kan een hoog scherm nadelig zijn, met name bij een combinatie van vorst en mist. Het scherm bevriest en je ziet niets meer door het scherm. Bij de Burgman zette ik het scherm in de lage stand. Bij de GTR ging dat niet. In beide gevallen en op de PCX-125 bevriest in die gevallen ook mijn vizier van de helm. Dit gebeurt gelukkig niet zo vaak. In de meeste gevallen is een hoog scherm best wel prettig en zit je voor een deel uit te regen. Mijn PCX heeft nog het originele scherm, soms verlang ik wel weer naar een hoger scherm. Ze zijn niet eens zo heel duur, het Givi scherm is wel leuk. Ik weet alleen niet hoe het met de turbulentie zit en is een van de redenen dat ik erg aarzel om een ander scherm op de PCX te zetten.
 
Dus als ik het goed begrijp geeft het hogeruitje best wel wat turbelentie op en rond de helm en ook wat ik dus dacht dat deze dicht kan slaan met het weer , dus dan ga ik waarschijnlijk voor de half hoge zeg maar .
 
Terug
Bovenaan Onderaan