Honda Hornet Forum Part 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
nieuwe bandjes maakte ik altijd schoon met doekje met aceton, kun je meteen als vanouds mee sturen, en ja ik rijd nu ook met conti's die zijn nieuw al stroef.
 
nieuwe bandjes maakte ik altijd schoon met doekje met aceton, kun je meteen als vanouds mee sturen, en ja ik rijd nu ook met conti's die zijn nieuw al stroef.
Dat is een heel slecht idee......
Ten eerste maak je alleen het oppervlak schoon, en bij enige warmte gaat de band dan opnieuw zweten, en ten tweede maakt aceton de weekmakers in de band kapot. Je banden verouderen dus veel sneller....
 
full
 
Goedenavond allen,

Vorig jaar mijn Honda CB600F gekocht uit 2011, afgelopen zomer op gereden (circa 6000 kilometer) en nu is helaas de achterband al versleten. Vrij vlot maar goed, het is niet anders. Ik reed afgelopen zomer met het merk Bridgestone (180/55 zr17 bt012r). Volgens mij is dit de standaard band.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe achterband. Dat hij vrij snel slijt is het probleem nog niet, maar ik wil natuurlijk wel iets goeds :)

Wie o wie kan mij helpen?
 
De BT012 is een oude band. Als je langer met een band wilt doen kies dan een 'road' of 'sport/tour' band (naam verschilt per merk). Die zijn wat harder en slijten minder snel. De zachtere banden slijten uiteraard sneller en worden vaak minder goed warm bij normaal straat gebruik.

Bridgestone is prima, Michelin is prima en zo zijn er nog 10 merken die prima zijn... Het is meer een kwestie van wat je zelf fijn vind rijden; alle banden hebben een andere vorm en daarme ook andere rij eigenschappen.

Mijn advies: bespaar niet op motor banden! Zelf heb ik er nu Bridgestone S20 Evo's onder en die sturen het fijnst van alle banden die ik gehad heb. Ik heb Michelin Pilot Power 2 Pilot Power 4's gehad die voor mijn gevoel meer grip hebben maar minder fijn sturen. Beiden zijn overigens zachte banden; in jouw geval zal je op bijv. Michelin Pilot Road's uit komen of T30 Evo's (om maar wat te noemen).

Hier op het forum is trouwens ook een topic over banden. Als je veel goede info wilt kun je beter daar eens flink gaan lezen :-)
 
Goedenavond allen,

Vorig jaar mijn Honda CB600F gekocht uit 2011, afgelopen zomer op gereden (circa 6000 kilometer) en nu is helaas de achterband al versleten. Vrij vlot maar goed, het is niet anders. Ik reed afgelopen zomer met het merk Bridgestone (180/55 zr17 bt012r). Volgens mij is dit de standaard band.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe achterband. Dat hij vrij snel slijt is het probleem nog niet, maar ik wil natuurlijk wel iets goeds :)

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb altijd met pilot power 2CT gereden onder de hornet en die bevielen heel goed.

Daarna bt003rs genomen, maar die waren naar mijn zin te snel weg (4000km)

Heb nu een setje bridgestone s20evo liggen, en die durf ik echt aanbevelen :Y zeer snel insturend. Misschien iets minder grip in de regen dan de pilot powers 2CT (al was die echt uitzonderlijk goed in de regen)

Ik weet niet wat je rijstijl is natuurlijk: toer tot semi sportief zou ik pilot road of bridgestone T30 aanraden

Voor sportiever gedrag en een occasionele circuit dag --> S20Evo
 
Laatst bewerkt:
De BT012 is een oude band. Als je langer met een band wilt doen kies dan een 'road' of 'sport/tour' band (naam verschilt per merk). Die zijn wat harder en slijten minder snel. De zachtere banden slijten uiteraard sneller en worden vaak minder goed warm bij normaal straat gebruik.

Bridgestone is prima, Michelin is prima en zo zijn er nog 10 merken die prima zijn... Het is meer een kwestie van wat je zelf fijn vind rijden; alle banden hebben een andere vorm en daarme ook andere rij eigenschappen.

Mijn advies: bespaar niet op motor banden! Zelf heb ik er nu Bridgestone S20 Evo's onder en die sturen het fijnst van alle banden die ik gehad heb. Ik heb Michelin Pilot Power 2 Pilot Power 4's gehad die voor mijn gevoel meer grip hebben maar minder fijn sturen. Beiden zijn overigens zachte banden; in jouw geval zal je op bijv. Michelin Pilot Road's uit komen of T30 Evo's (om maar wat te noemen).

Hier op het forum is trouwens ook een topic over banden. Als je veel goede info wilt kun je beter daar eens flink gaan lezen :-)

wat hij zegt :^



:+
 
Goedenavond allen,

Vorig jaar mijn Honda CB600F gekocht uit 2011, afgelopen zomer op gereden (circa 6000 kilometer) en nu is helaas de achterband al versleten. Vrij vlot maar goed, het is niet anders. Ik reed afgelopen zomer met het merk Bridgestone (180/55 zr17 bt012r). Volgens mij is dit de standaard band.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe achterband. Dat hij vrij snel slijt is het probleem nog niet, maar ik wil natuurlijk wel iets goeds :)

Wie o wie kan mij helpen?
Ligt er ook nog de originele Bridgestone voorband om?
Zo ja, dan valt Michelin al af. Die combineren niet best met andere merken vanwege het slappe karkas.
Kies dus voor bijvoorbeeld:
- Bridgestone T30 of de oudere maar goedkopere BT023
- Dunlop Roadsmart 2 (of de 3, die komt over een week op de markt)
- Pirelli Angel GT
- Metzeler Roadtec Z-8 in de M-versie
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje met de pirelli angel GT gereden op mijn oude motor een Thundercat, deze hebben goed grip zowel op droog en nat wegdek. Tevens gaan deze banden ook lang mee ik had er denk ik z'n 8 tot 10k mee gereden.

Ook het stuurgedrag was zeer aangenaam.
 
Zo, gister 140km gereden door ons Limburgse Heuvelland en vandaag een mooie 160km afgetikt! *O*

Ben er wel over uit, de Devil Shotgun gaat eronder uit en er gaat een Akrapovic SP series op!

Als er gegadigden zijn voor de Devil uitlaat stuur even een pb'tje!! :+
 
Beste hornetters,

Ik heb nu al een tijdje een MIVV uitlaat erop met originele katalysator. Ben aantal weken geleden bij de lokale motorboer geweest en heb mijn Hornet 600 op de testbank gezet. Nu bleek dat ie te arm stond bij kwart en half gas en de verhouding goed staat met vol open gas.
Zelf merk ik dat als ik in zn 2 of 3 50kmh rij, dat hij niet weet wat hij moet, beetje zeurig gedrag. alsof ie niet weet of hij moet 'rijden' of 'stationair' moet. moeilijk uit te leggen maar zenuwachtig rijd hij dan.
Is dit eruit te halen met een Powercommander? zag dat ze 350 euro kosten maar voor een netter rijgedrag heb ik het wel over.

En die flapper mod, geld dat voor elke hornet? of alleen de carburateur versies? heb zelf een Hornet 600 uit 2007

Edit: Mijn motor is vroeger wel 25kw geweest voordat ik hem kocht van de dealer. Kan het zijn dat er ergens in de brandstoftoevoer iets zit wat nog dicht knijpt? dat hij daarom te arm loopt?
had 89 pk op het achterwiel dus dat is wel in orde
 
Laatst bewerkt:
Beste hornetters,

Ik heb nu al een tijdje een MIVV uitlaat erop met originele katalysator. Ben aantal weken geleden bij de lokale motorboer geweest en heb mijn Hornet 600 op de testbank gezet. Nu bleek dat ie te arm stond bij kwart en half gas en de verhouding goed staat met vol open gas.
Zelf merk ik dat als ik in zn 2 of 3 50kmh rij, dat hij niet weet wat hij moet, beetje zeurig gedrag. alsof ie niet weet of hij moet 'rijden' of 'stationair' moet. moeilijk uit te leggen maar zenuwachtig rijd hij dan.
Is dit eruit te halen met een Powercommander? zag dat ze 350 euro kosten maar voor een netter rijgedrag heb ik het wel over.

Dat gedrag is bij de injectie Hornets vrij normaal. Vanwege emissie eisen gooit de ECU het gas helemaal dicht als je de-accelereert (onder bepaalde voorwaarden). Die is vrij agressief bij de Hornet. Het meeste merk je dat wanneer je daarna het gas er weer op zet; dat is bijna niet soepel te doen.

Ik wil andere oorzaken niet uitsluiten maar ik zou er niet raar van staan te kijken. Te arm/rijk is in ieder geval te fixen met een PC, daar is het ding immers voor. Met 350,- ben je er dan nog niet, je moet hem dan ook af laten stellen en dat kun je zelf niet. Je kunt er ook een autotune bij nemen, dan kun je het wel zelf doen.

En die flapper mod, geld dat voor elke hornet? of alleen de carburateur versies? heb zelf een Hornet 600 uit 2007

Volgens mij juist alleen voor de injectie versies. In de carb versies zit geen klep in de lucht inlaat voor zover ik weet want die hebben juist drukvulling nodig waar dat bij injectie niet het geval is.

Nog een korte beschrijving van fuel cut-off:

The fuel cut-off during deceleration is of the adapted type. When the throttle is closed and the r.p.m. exceeds 1,700 (for engine speeds lower than 1,700 r.p.m., the cut-off function is not operative in order that an optimal drive-ability can be maintained) the injection of fuel is disactivated. If the supply is interrupted, the r.p.m. will start to fall more or less quickly in relation to vehicle conditions. Before reaching idle speed, the dynamics of the fall in r.p.m. is checked. If this exceeds a certain value, the fuel supply system is partially reactivated on the basis of a logic which envisages the "soft accompaniment" of the engine at idle speed. When this condition has been reached, the normal functions at idle speed are reactivated and cut-out during deceleration will only be reactivated if the fuel cut-off threshold is exceeded to prevent the engine from jerking. The reactivation thresholds for the fuel supply and cut-off vary in relation to engine temperature. Another fuel cut-off logic has been developed within the control unit which intervenes during partial deceleration, ie. when a lower engine load is requested. The function is only activated if the new conditions last for a set period of time and after the ignition angle has been adapted to the new situation.
 
Laatst bewerkt:
Daanzzz, dankjewel voor je reactie. Hoe veel kilometer kun je met de s20 evo?

Mijn rijstijl varieert omdat ik ook woon werk verkeer rij in de zomer. Maar als ik gewoon rij is het meer sportief.
 
Daanzzz bedankt voor de reactie! Ik zal morgen eens het werkplaatshandboek erbij nemen en kijken naar die flapper mod.
Het rijgedrag is dus normaal bij een injectie wat ik omschrijf. Dat is in ieder geval 1 zorg minder *D
 
Goedemorgen allemaal,

In mijn 42e levensjaar het motorrijbewijs gehaald en nu de trotse eigenaar van een CB 900F!
Ik ga dit topic beetje bij beetje door lezen (90 pagina's in 1 keer wordt zeuren) en hoop er
veel van op te steken.

Groet,
Sfinx
 
Goedemorgen allemaal,

In mijn 42e levensjaar het motorrijbewijs gehaald en nu de trotse eigenaar van een CB 900F!
Ik ga dit topic beetje bij beetje door lezen (90 pagina's in 1 keer wordt zeuren) en hoop er
veel van op te steken.

Groet,
Sfinx


Heb jij toevallig een Blauwe gekocht van Bert uit Westerhaar?
 
Daanzzz, dankjewel voor je reactie. Hoe veel kilometer kun je met de s20 evo?

Mijn rijstijl varieert omdat ik ook woon werk verkeer rij in de zomer. Maar als ik gewoon rij is het meer sportief.
Meteen nieuw voorbandje erbij, is het geld vaak dubbeldik waard ;)
Voor degene die nog een gepast cadeau zoeken ;)

PCIII USB Hornet 900
Zeldzaam deze kastjes tweedehands voor de 900! :Y
Na een paar honderd kilometer niet meer. Waarschijnlijk alleen het gebrek aan temperatuur in de banden, sommige modellen zijn daar erg gevoelig voor. Heb je toevallig BT014 er onder liggen?

Nee BT020...by far the slechtste band die ik heb gereden..
Waarom rijd je er dan nog op :P
Nieuw setje en je bent weer helemaal bij :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan