Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een heel slecht idee......nieuwe bandjes maakte ik altijd schoon met doekje met aceton, kun je meteen als vanouds mee sturen, en ja ik rijd nu ook met conti's die zijn nieuw al stroef.
Goed voor de bandenboer toch?Je banden verouderen dus veel sneller....
Niet altijd. Ze verharden namelijk, en gaan dus vaak langer mee. Ze geven alleen veel minder grip.....Goed voor de bandenboer toch?
Zo, ik heb vanmiddag mijn A rijbewijs gehaald! Morgen aanvragen met spoed en dan woensdag de eerste kilometers maken met de Hornet
Goedenavond allen,
Vorig jaar mijn Honda CB600F gekocht uit 2011, afgelopen zomer op gereden (circa 6000 kilometer) en nu is helaas de achterband al versleten. Vrij vlot maar goed, het is niet anders. Ik reed afgelopen zomer met het merk Bridgestone (180/55 zr17 bt012r). Volgens mij is dit de standaard band.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe achterband. Dat hij vrij snel slijt is het probleem nog niet, maar ik wil natuurlijk wel iets goeds
Wie o wie kan mij helpen?
De BT012 is een oude band. Als je langer met een band wilt doen kies dan een 'road' of 'sport/tour' band (naam verschilt per merk). Die zijn wat harder en slijten minder snel. De zachtere banden slijten uiteraard sneller en worden vaak minder goed warm bij normaal straat gebruik.
Bridgestone is prima, Michelin is prima en zo zijn er nog 10 merken die prima zijn... Het is meer een kwestie van wat je zelf fijn vind rijden; alle banden hebben een andere vorm en daarme ook andere rij eigenschappen.
Mijn advies: bespaar niet op motor banden! Zelf heb ik er nu Bridgestone S20 Evo's onder en die sturen het fijnst van alle banden die ik gehad heb. Ik heb Michelin Pilot Power 2 Pilot Power 4's gehad die voor mijn gevoel meer grip hebben maar minder fijn sturen. Beiden zijn overigens zachte banden; in jouw geval zal je op bijv. Michelin Pilot Road's uit komen of T30 Evo's (om maar wat te noemen).
Hier op het forum is trouwens ook een topic over banden. Als je veel goede info wilt kun je beter daar eens flink gaan lezen :-)
Ligt er ook nog de originele Bridgestone voorband om?Goedenavond allen,
Vorig jaar mijn Honda CB600F gekocht uit 2011, afgelopen zomer op gereden (circa 6000 kilometer) en nu is helaas de achterband al versleten. Vrij vlot maar goed, het is niet anders. Ik reed afgelopen zomer met het merk Bridgestone (180/55 zr17 bt012r). Volgens mij is dit de standaard band.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe achterband. Dat hij vrij snel slijt is het probleem nog niet, maar ik wil natuurlijk wel iets goeds
Wie o wie kan mij helpen?
Beste hornetters,
Ik heb nu al een tijdje een MIVV uitlaat erop met originele katalysator. Ben aantal weken geleden bij de lokale motorboer geweest en heb mijn Hornet 600 op de testbank gezet. Nu bleek dat ie te arm stond bij kwart en half gas en de verhouding goed staat met vol open gas.
Zelf merk ik dat als ik in zn 2 of 3 50kmh rij, dat hij niet weet wat hij moet, beetje zeurig gedrag. alsof ie niet weet of hij moet 'rijden' of 'stationair' moet. moeilijk uit te leggen maar zenuwachtig rijd hij dan.
Is dit eruit te halen met een Powercommander? zag dat ze 350 euro kosten maar voor een netter rijgedrag heb ik het wel over.
En die flapper mod, geld dat voor elke hornet? of alleen de carburateur versies? heb zelf een Hornet 600 uit 2007
The fuel cut-off during deceleration is of the adapted type. When the throttle is closed and the r.p.m. exceeds 1,700 (for engine speeds lower than 1,700 r.p.m., the cut-off function is not operative in order that an optimal drive-ability can be maintained) the injection of fuel is disactivated. If the supply is interrupted, the r.p.m. will start to fall more or less quickly in relation to vehicle conditions. Before reaching idle speed, the dynamics of the fall in r.p.m. is checked. If this exceeds a certain value, the fuel supply system is partially reactivated on the basis of a logic which envisages the "soft accompaniment" of the engine at idle speed. When this condition has been reached, the normal functions at idle speed are reactivated and cut-out during deceleration will only be reactivated if the fuel cut-off threshold is exceeded to prevent the engine from jerking. The reactivation thresholds for the fuel supply and cut-off vary in relation to engine temperature. Another fuel cut-off logic has been developed within the control unit which intervenes during partial deceleration, ie. when a lower engine load is requested. The function is only activated if the new conditions last for a set period of time and after the ignition angle has been adapted to the new situation.
Goedemorgen allemaal,
In mijn 42e levensjaar het motorrijbewijs gehaald en nu de trotse eigenaar van een CB 900F!
Ik ga dit topic beetje bij beetje door lezen (90 pagina's in 1 keer wordt zeuren) en hoop er
veel van op te steken.
Groet,
Sfinx
Heb jij toevallig een Blauwe gekocht van Bert uit Westerhaar?
Na een paar honderd kilometer niet meer. Waarschijnlijk alleen het gebrek aan temperatuur in de banden, sommige modellen zijn daar erg gevoelig voor. Heb je toevallig BT014 er onder liggen?
Meteen nieuw voorbandje erbij, is het geld vaak dubbeldik waardDaanzzz, dankjewel voor je reactie. Hoe veel kilometer kun je met de s20 evo?
Mijn rijstijl varieert omdat ik ook woon werk verkeer rij in de zomer. Maar als ik gewoon rij is het meer sportief.
Zeldzaam deze kastjes tweedehands voor de 900!
Waarom rijd je er dan nog opNa een paar honderd kilometer niet meer. Waarschijnlijk alleen het gebrek aan temperatuur in de banden, sommige modellen zijn daar erg gevoelig voor. Heb je toevallig BT014 er onder liggen?
Nee BT020...by far the slechtste band die ik heb gereden..