Honda Hornet Forum Part 18, Zomer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben tevreden met Michelin Pilot Power 2CT, blijven goed op de weg plakken en goede feedback. Moet er wel bij zeggen dat ik heb geen andere band gereden, kan dan ook geen vergelijk maken met andere banden.
Pilot Power 3 staat op mijn lijstje van kandidaten, schijnt wat neutraler te sturen dan de 2CT. ;)
 
Zo, m'n eerste bericht op het MF en dan zowaar in het Hornet topic. Ik ben sinds gister in het bezit van een hornet, zodoende maar aangemeld ipv alleen meelezen zo af en toe. Voorsteltopic komt wanneer ik de tijd heb gehad foto's te maken. Nu gaat m'n tijd vooral op aan rijden!

Erg leuk ding, hij kan aardig janken en het vermogen begint al wat te wennen. In het begin schrok ik er haast van, het is wel wat anders als een lesfiets!

Heb nog wel wat wensen, zoals een ruitje om wat comfortabeler hogere snelheden te rijden en een bugspoiler. Ik ben in dit topic al wat linkjes tegengekomen dus ik ga er binnenkort eens rustig voor zitten. En wellicht jullie bestoken met vragen.. ;)

Plaatje bij het praatje:
1175684_542963532441558_1561913358_n.jpg


2006, 11000km en een leovince sbk uitlaat (zonder silincer :) ) en een nieuw voorbandje. Schaamranden zijn rijkelijk aanwezig maar dat bouwen we rustig op.
 
Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen hiermee!
Als dat de uiteindelijke keuze wordt dan hoor je het nog wel. Zal nog wel even duren want zal ergens begin volgend seizoen zijn dat er vers rubber onder komt. :P
Zo, m'n eerste bericht op het MF en dan zowaar in het Hornet topic. Ik ben sinds gister in het bezit van een hornet, zodoende maar aangemeld ipv alleen meelezen zo af en toe. Voorsteltopic komt wanneer ik de tijd heb gehad foto's te maken. Nu gaat m'n tijd vooral op aan rijden!

Erg leuk ding, hij kan aardig janken en het vermogen begint al wat te wennen. In het begin schrok ik er haast van, het is wel wat anders als een lesfiets!

Heb nog wel wat wensen, zoals een ruitje om wat comfortabeler hogere snelheden te rijden en een bugspoiler. Ik ben in dit topic al wat linkjes tegengekomen dus ik ga er binnenkort eens rustig voor zitten. En wellicht jullie bestoken met vragen.. ;)

Plaatje bij het praatje:
1175684_542963532441558_1561913358_n.jpg


2006, 11000km en een leovince sbk uitlaat (zonder silincer :) ) en een nieuw voorbandje. Schaamranden zijn rijkelijk aanwezig maar dat bouwen we rustig op.
Welkom! :]
Mooie fiets, veel plezier ermee! Inderdaad mooie matte kleur!
:W
 
Hallo,

Even een vraagje, ik heb een Hornet uit 1999, nu wil ik hier graag een andere uitlaat op monteren.
Hebben jullie tips kwa merk/prijsklasse?

Alvast bedankt,

Gr Joram!
 
Thanks! Vind de kleur ook gaaf maar het zou me niks verbazen als ik volgens jaar besluit 'm een iets opvallender kleurtje te geven.

Toerrit door de eiffel lijkt me ook gaaf trouwens, maar vanaf groningen wordt dat een flinke onderneming. In elk geval meer als 380km!
 
mooi fietske! vette kleur ook!

ik ben vandaag lekker de eifel in geweest!! heerlijk weer om te rijden!! toch weer 380km erbij gezet
Ook geflitst/staande gehouden? Ik hoorde net op de radio (100,5 Das Hitradio) dat ze bij snelheidscontroles 200 man geflitst hebben. De uitschieter was een motorrijder die 187 km/h reed waar 70 was toegestaan.
 
Thanks! Vind de kleur ook gaaf maar het zou me niks verbazen als ik volgens jaar besluit 'm een iets opvallender kleurtje te geven.

Toerrit door de eiffel lijkt me ook gaaf trouwens, maar vanaf groningen wordt dat een flinke onderneming. In elk geval meer als 380km!
Gefeliciteerd met je bike en veilige kilometers toegewenst!

Hou aub die matte kleur zo origineel, dus niks aan veranderen! Want die kleur zie je weinig! ;)
 
Dat viel me ook op inderdaad, hoewel de verkoper zei er regelmatig 1 te verkopen. Maargoed, die paar op alle motorrijders in het land..

Ik moet zeggen dat dit wel een interessant topic is met af en toe leuke linkjes.. Het geld brand alweer in de broekzak alleen moet ik m'n koopdrift nu maar eens overwinnen :)
 
mooie motor hoor Lv87, zeker in die kleur:D

Hallo,

Even een vraagje, ik heb een Hornet uit 1999, nu wil ik hier graag een andere uitlaat op monteren.
Hebben jullie tips kwa merk/prijsklasse?

Alvast bedankt,

Gr Joram!
heb op die van mij uit 2000 een laser duo-tech zitten. ben er zeer tevreden over. heb alleen geen idee over hoe het bij een laser zit wat betreft prijs/kwaliteit, want hij zat er al onder bij aanschaf.
vind het eigenlijk ook wel mooi staan dat die aansluit op de rest van de motor en niet ergens een stuk lager hangt
 
mooie motor hoor Lv87, zeker in die kleur:Dheb op die van mij uit 2000 een laser duo-tech zitten. ben er zeer tevreden over. heb alleen geen idee over hoe het bij een laser zit wat betreft prijs/kwaliteit, want hij zat er al onder bij aanschaf.
vind het eigenlijk ook wel mooi staan dat die aansluit op de rest van de motor en niet ergens een stuk lager hangt


Ik heb er ook een Laser duotech op zitten, de Titanium. Prima pijp met mooi geluid, (met uitneembare dBkiller)
kostte me nieuw in doos, 200e tjes.
 
Ook geflitst/staande gehouden? Ik hoorde net op de radio (100,5 Das Hitradio) dat ze bij snelheidscontroles 200 man geflitst hebben. De uitschieter was een motorrijder die 187 km/h reed waar 70 was toegestaan.


nee, maar weet wel waar dat was! zijn we voorbij gereden. heel mooi stukje weg met veel snelle bochten. kwam daar zelf ook nogal hard de bocht uit (denk 110+) 300m verder stonden ze!
gelukkig gewaarschuwd door mede fietsers! :}
 
Allemaal mooi die auspuffs, maar kans op een meeting (nog deze maand) lijkt er niet echt in te zitten neem ik aan??
 
Zo, m'n eerste bericht op het MF en dan zowaar in het Hornet topic. Ik ben sinds gister in het bezit van een hornet, zodoende maar aangemeld ipv alleen meelezen zo af en toe. Voorsteltopic komt wanneer ik de tijd heb gehad foto's te maken. Nu gaat m'n tijd vooral op aan rijden!

Erg leuk ding, hij kan aardig janken en het vermogen begint al wat te wennen. In het begin schrok ik er haast van, het is wel wat anders als een lesfiets!

Heb nog wel wat wensen, zoals een ruitje om wat comfortabeler hogere snelheden te rijden en een bugspoiler. Ik ben in dit topic al wat linkjes tegengekomen dus ik ga er binnenkort eens rustig voor zitten. En wellicht jullie bestoken met vragen.. ;)

Plaatje bij het praatje:
[afbeelding]

2006, 11000km en een leovince sbk uitlaat (zonder silincer :) ) en een nieuw voorbandje. Schaamranden zijn rijkelijk aanwezig maar dat bouwen we rustig op.

Welkom! :W

Mooie bike met een gave matte kleur, niks aan veranderen :( ..

Ben het met LeMarc eens, t wordt tijd voor een Hornet meeting :] :] :]
 
Hoi,
Even inbreken in dit topic :P
Ik ben aan het oriënteren voor een cb600f voor mn vriendin.
Nu staat er op de planning om morgen bij deze te kijken; http://link.marktplaats.nl/715283785
Deze motor is geïmporteerd. Toevallig een motor die hier bij iemand bekend is?

Mijn vraag; Hebben jullie nog tips of specifieke 'hornet-aandachtspunten' die we tijdens de bezichtiging zeker niet moeten vergeten?

Alvast bedankt ;)
 
Hee Horneteers!

Lang geleden dat ik hier checkte.... druk druk.

Kan iemand me hier toevallig adviseren over het aflakken van blank aluminium? Heb zelf 2 radiator-zij-covers gemaakt voor m'n Hornet 600.
Hoor/lees in meerdere topics over een etsende washprimer eerst, en dan pas spuitlak erover.
Iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
ff gegoogeld voor je krijg ik dit
SOORTEN LAKBEDEKKING OP ALUMINIUM
Het lakken van profielen biedt een groot aanbod
van kleuren. Om een hoge kwaliteit van de
gelakte oppervlakten te bereiken dienen
voorbehandeling, applicatie en uitharding correct
te worden uitgevoerd. De voorbehandeling is van
essentiële betekenis. Zij omvat doorgaans het
ontvetten en reinigen van het oppervlak, gevolgd
door een chemische behandeling, zoals b.v.
chromateren of fosfateren. Geanodiseerd
aluminium kan ook worden gelakt.
LAKBEDEKKINGEN OP ALUMINIUM
Lakbedekkingen op aluminium voor buitentoepassingen worden meestal toegepast als een
laksysteem in meerdere lagen. Vaak wordt als
grondlaag een moffelbare epoxylak gebruikt en
als toplaag kiest men voor een acrylaat, of een
polyurethaanlak. Lakbedek-kingen worden
meestal door spuiten aange-bracht (vaak
elektrostatisch spuiten) en daarna gemoffeld.
Sommige tweecom-ponentenverven
(polyurethaan) worden door matige verwarming
snel uitgehard. Voor profielen wordt voornamelijk
polyester poeder gebruikt. Voor binnentoepassingen worden ook wel alkydlakken
gebruikt.
Hee Horneteers!

Lang geleden dat ik hier checkte.... druk druk.

Kan iemand me hier toevallig adviseren over het aflakken van blank aluminium? Heb zelf 2 radiator-zij-covers gemaakt voor m'n Hornet 600.
Hoor/lees in meerdere topics over een etsende washprimer eerst, en dan pas spuitlak erover.
Iemand ervaring hiermee?
 
en deze ook nog

U wilt een goed resultaat behalen.

Voor aluminium kunt u 3 systemen gebruiken uitgaande van blank aluminium:

1. Reinigen aluminium met 1-fase emulsiereiniger / afwassen met demi- water
2. Epoxyprimer op basis van ijzerglimmer aanbrengen
3. Epoxyverf 2 x aflakken

OF:

1. Reinigen aluminium met thinner
2. Epoxyprimer 2 x
3. Polyurethanverf

OF:

1. Reinigen aluminium met thinner
2. All-Grund primer 2x
3. Aflakken met welke lak u wenst ( All-grund is een universele drager die zeer geschikt is voor kritische ondergronden zoals aluminium ).

Het resltaat hangt af van de ondergrondbehandeling: zoals u al opmerkt: blank aluminium gaat direct corroderen: de draadvormige filoforme corrosie ziet u niet, maar na een maand of 6 komt dit visueel tevoorschijn.
 
ff gegoogeld voor je krijg ik dit
SOORTEN LAKBEDEKKING OP ALUMINIUM
Het lakken van profielen biedt een groot aanbod
van kleuren. Om een hoge kwaliteit van de
gelakte oppervlakten te bereiken dienen
voorbehandeling, applicatie en uitharding correct
te worden uitgevoerd. De voorbehandeling is van
essentiële betekenis. Zij omvat doorgaans het
ontvetten en reinigen van het oppervlak, gevolgd
door een chemische behandeling, zoals b.v.
chromateren of fosfateren. Geanodiseerd
aluminium kan ook worden gelakt.
LAKBEDEKKINGEN OP ALUMINIUM
Lakbedekkingen op aluminium voor buitentoepassingen worden meestal toegepast als een
laksysteem in meerdere lagen. Vaak wordt als
grondlaag een moffelbare epoxylak gebruikt en
als toplaag kiest men voor een acrylaat, of een
polyurethaanlak. Lakbedek-kingen worden
meestal door spuiten aange-bracht (vaak
elektrostatisch spuiten) en daarna gemoffeld.
Sommige tweecom-ponentenverven
(polyurethaan) worden door matige verwarming
snel uitgehard. Voor profielen wordt voornamelijk
polyester poeder gebruikt. Voor binnentoepassingen worden ook wel alkydlakken
gebruikt.
Hee Horneteers!

Lang geleden dat ik hier checkte.... druk druk.

Kan iemand me hier toevallig adviseren over het aflakken van blank aluminium? Heb zelf 2 radiator-zij-covers gemaakt voor m'n Hornet 600.
Hoor/lees in meerdere topics over een etsende washprimer eerst, en dan pas spuitlak erover.
Iemand ervaring hiermee?
 
en deze ook nog

U wilt een goed resultaat behalen.

Voor aluminium kunt u 3 systemen gebruiken uitgaande van blank aluminium:

1. Reinigen aluminium met 1-fase emulsiereiniger / afwassen met demi- water
2. Epoxyprimer op basis van ijzerglimmer aanbrengen
3. Epoxyverf 2 x aflakken

OF:

1. Reinigen aluminium met thinner
2. Epoxyprimer 2 x
3. Polyurethanverf

OF:

1. Reinigen aluminium met thinner
2. All-Grund primer 2x
3. Aflakken met welke lak u wenst ( All-grund is een universele drager die zeer geschikt is voor kritische ondergronden zoals aluminium ).

Het resltaat hangt af van de ondergrondbehandeling: zoals u al opmerkt: blank aluminium gaat direct corroderen: de draadvormige filoforme corrosie ziet u niet, maar na een maand of 6 komt dit visueel tevoorschijn.


Thanks Gassie! Is toch weer iets meer duidelijkheid, ik denk dat ik voor laatste optie ga, lijkt me 't simpelst. Can't wait to see the endresult! Foto's volgen bij succes ;-)
 
Aloa, ben een goedkope oplossing aan het zoeken voor mijn meis om de Hornet (2000) iets te verlagen. Nu leek mij het zadel op zich een goede oplossing, maar heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hoeveel cm win je daar ongeveer mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan