Honda Hornet Forum Deel 21

Dankje Hornet600fan. Ik heb overigens wel een nieuwe uitlaat besteld, kan er volgende week waarschijnlijk opgezet worden. Zit nu nog de standaard uitlaat op.
Zelf de uitlaat vervangen is een klusje van 15-20 minuten werk en zeker niet ingewikkeld, puur ter info. :)
Wat voor uitlaat gaat het worden?
 
Dankje Hornet600fan. Ik heb overigens wel een nieuwe uitlaat besteld, kan er volgende week waarschijnlijk opgezet worden. Zit nu nog de standaard uitlaat op.

Ik vind van de 2006 elke kleur eigenlijk wel wat hebben, het oranje, zwart, blauw, deze mat grijze titanium...

Waarom nou toch een andere uitlaat ?
De 600cc Hornet schreeuwt het motorisch heerlijk uit...
Die Japanse engineers hebben hun best gedaan de meest ideale uitlaat te ontwerpen...en die is dan te zacht qua geluid en moet er een andere op...ik snap het niet....maar dat heb ik wel met meer dingen...8)7
 
Screenshot_2018-09-20-22-36-20.png


....omdat het kan...
 
De ketting (en ineens tandwielen) zijn ook aan vervanging toe. Ik heb al veel kits gezien, maar is er ergens een standaard "no questions asked" kit die gebruikelijk is? Is er veel mix up (en dus ook foute bestelling) mogelijk in tandwielen en/of kettinglengtes?

De motor staat al een tijdje stil, en ik ga de tank sowieso even demonteren, aflaten en "reinigen". Nu vraag ik me wel af of het noodzakelijk is om de carbu's bij lange stilstand te demonteren en reinigen, of dat het hiermee een gevalletje "het is achteraf nooit meer goedgekomen" kan worden? Dient er iets opnieuw afgesteld te worden? Heeft het nut een aditief bij de eerste tank te doen, en zo ja, welke?

Is er iemand die me even kan bijstaan bij bovenstaande vraag?

Alsook, ik zie dat er veel mogelijkheden zijn in paddockstands, ik wil er eentje aankopen voor het nodige onderhoud te doen, maar welke heb ik nodig? Iemand die me kan zeggen welke ik waarom nodig heb van volgende site (of alternatief): MLM-parts: Motor Onderdelen en Accessoires
 
@Qleudwyck Helemaal eens dat het een prima motor kan zijn!
Die van mij bleek uit Italie te komen en als ik de staat zo zie lijken de kilometers te kloppen. Maar een zekerheidje is het helaas nooit in Nederland.
En gezien ik er iets later achter kwam (wat mij dus niet heeft weerhouden) is het wel iets om mee te nemen als je rond gaat kijken.

Van mijn dealer begreep ik dat hij meredeel van zijn 2e hands motoren uit Italie of UK haalt. Via de Nederlandse markt kan hij niet aan voldoende 2e handsjes komen in de klasse die hij verkoopt... En verwacht niet dat hij de enige is ;-)
Mijn Hornet komt ook uit Italië. Voordeel is het klimaat daar, dus de motor zag er super uit.
 
De ketting (en ineens tandwielen) zijn ook aan vervanging toe. Ik heb al veel kits gezien, maar is er ergens een standaard "no questions asked" kit die gebruikelijk is? Is er veel mix up (en dus ook foute bestelling) mogelijk in tandwielen en/of kettinglengtes?
Ik heb nu 2x een D.I.D. ketting gekocht maar welke precies durf ik niet te zeggen.


Die Japanse engineers hebben hun best gedaan de meest ideale uitlaat te ontwerpen...en die is dan te zacht qua geluid en moet er een andere op...ik snap het niet....maar dat heb ik wel met meer dingen...8)7
Als ik zonder oordoppen naast de motor sta en ik geef gas tot 6000+ rpm vind ik er toch best wel wat kabaal uit komen..
 
Ik heb nu 2x een D.I.D. ketting gekocht maar welke precies durf ik niet te zeggen.



Als ik zonder oordoppen naast de motor sta en ik geef gas tot 6000+ rpm vind ik er toch best wel wat kabaal uit komen..

Dat dacht ik toch ook..
 
Hebben jullie ook wel eens verrassingen bij het binnengaan van een parkeergarage?
Gisteren ging ik in centrum Hoofddorp de parkeergarage onder het winkelcentrum in. Druk op het knopje om netjes een parkeerticket te krijgen, staat er doodleuk dat je zonder voertuig geen ticket krijgt! Als mijn lieve Hornetje, geen voertuig is, dan hoef ik ook niet voor het parkeren te betalen, toch? Netjes langs de slagboom, geparkeerd en na afloop netjes weer vertrokken, geen rotzooi achtergelaten })
 
Hebben jullie ook wel eens verrassingen bij het binnengaan van een parkeergarage?
Gisteren ging ik in centrum Hoofddorp de parkeergarage onder het winkelcentrum in. Druk op het knopje om netjes een parkeerticket te krijgen, staat er doodleuk dat je zonder voertuig geen ticket krijgt! Als mijn lieve Hornetje, geen voertuig is, dan hoef ik ook niet voor het parkeren te betalen, toch? Netjes langs de slagboom, geparkeerd en na afloop netjes weer vertrokken, geen rotzooi achtergelaten })

Gok dat de scanner geen kenteken voor kon "lezen". Waardoor die zegt: geen kenteken. Wel goud gefixt zo hahaha
 
Beste hornet rijders (en andere motor rijders), even een vraagje. Waar laten jullie je helm als je meter de motor even naar de stad gaat?
 
Hou ik gewoon op_O-, nee meestal hou ik hem bij me, heb geen koffers op de hornet, soms met slot aan mn voorwiel als het droog blijft en een beetje normale buurt is, soms in de stad bij de mediamarkt in zo'n kluisje, je moet soms creatief zijn
 
Hou ik gewoon op_O-, nee meestal hou ik hem bij me, heb geen koffers op de hornet, soms met slot aan mn voorwiel als het droog blijft en een beetje normale buurt is, soms in de stad bij de mediamarkt in zo'n kluisje, je moet soms creatief zijn
Met slot aan je voorwiel? Is dat niet schadelijk voor je helm?
 
Dat dacht ik toch ook..

Bedankt voor de hulp!
Wat zijn de ervaringen met het steken van een tandje kleiner vooraan? Standaard 15T naar een 14T.
Dat je inboet aan topsnelheid en iets sneller op toeren bent lijkt me evident, maar maakt het van een motor uit 2002 'zoveel' verschil?
 
Beste hornet rijders (en andere motor rijders), even een vraagje. Waar laten jullie je helm als je meter de motor even naar de stad gaat?
Dat is makkelijk: thuis in de gang. Want even de stad in, daar pak ik de fiets ZONDER hulpmotor voor _O-
Maar elders (zoals die parkeergarage van zaterdag) dan leg ik mijn pak en mijn helm aan een lange staaldraad en een hangslot vast aan de motor. Ja, het is niet absoluut veilig, maar veilig genoeg tegen gauwdieven. Beetje vertrouwen in de mensheid O-)
 
Iemand interesse in een standaard hornet 900 zadel? Dan kan je die laten ombouwen door topsellerie of bagster zonder je eigen zadel kwijt te zijn!

Bedankt voor de hulp!
Wat zijn de ervaringen met het steken van een tandje kleiner vooraan? Standaard 15T naar een 14T.
Dat je inboet aan topsnelheid en iets sneller op toeren bent lijkt me evident, maar maakt het van een motor uit 2002 'zoveel' verschil?

Niet zoveel, maar ik heb wel begrepen dat je het verschil merkt:)
 
Met slot aan je voorwiel? Is dat niet schadelijk voor je helm?
Ja, het advies is om slot los te maken en helm op te zetten *voor* je wegrijdt.

Bedankt voor de hulp!
Wat zijn de ervaringen met het steken van een tandje kleiner vooraan? Standaard 15T naar een 14T.
Dat je inboet aan topsnelheid en iets sneller op toeren bent lijkt me evident, maar maakt het van een motor uit 2002 'zoveel' verschil?
Maakt het jaar van de motor uit?
Voor extra 'power' kun je ook een versnelling lager rijden lijkt mij. Topsnelheid is waarschijnlijk niet zo'n issue, het hogere toerental op de snelweg lijkt mij minder fijn.
 
Maakt het jaar van de motor uit?
Voor extra 'power' kun je ook een versnelling lager rijden lijkt mij. Topsnelheid is waarschijnlijk niet zo'n issue, het hogere toerental op de snelweg lijkt mij minder fijn.

Inderdaad, voor mij geen andere tandwielen, vind het toerental op de snelweg al hoog genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan