Honda Crf 450, hete uitlaat

Hondacrf450

Rookie
16 jan 2019
10
0
Hallo,

Hoort het zo dat een crossmotor na 2 a 3 minuten de uitlaat rood gloeiend heet word ??
20190116_160509.jpg
 
Daarvoor heb ik de crossmotor schoon gespoten en verder niks. Heb net nieuwe uur meter erop gezet wou even kijken of die het pakte. Toen zag ik het
 
Laatst bewerkt:
Nee dat hoort niet,je bent toch wel direct gestopt toen je dat zag?
Weet je toevallig nog wat je het laatste heb gedaan aan de motor?
Iets met carburatie oid?
Daarvoor heb ik de crossmotor schoon gespoten en verder niks. Heb net nieuwe uur meter erop gezet wou even kijken of die het pakte. Toen zag ik het
 
Oh oké, dan hoort het inderdaad zo, zie het nu pas voor het eerst, bedankt!

Omdat 1 iemand dat ook had, hoort het zo ?

Ik durf de gok aan dat dit niet standaard is en dat je als eerste eens zou moeten kijken naar de afstelling van je carburateur.


Alhoewel het ook zinnig zou kunnen zijn op welk moment je die uitlaatbocht zo roodgloeiend krijgt.
Net flink lopen raggen, zonder echt hoge snelheid ? Motor stond gewoon stationair te draaien of net een relaxt ritje over een zandpad met 60km/u ?
 
Omdat 1 iemand dat ook had, hoort het zo ?

Ik durf de gok aan dat dit niet standaard is en dat je als eerste eens zou moeten kijken naar de afstelling van je carburateur.


Alhoewel het ook zinnig zou kunnen zijn op welk moment je die uitlaatbocht zo roodgloeiend krijgt.
Net flink lopen raggen, zonder echt hoge snelheid ? Motor stond gewoon stationair te draaien of net een relaxt ritje over een zandpad met 60km/u ?
Had net aan op de choke, met choke eraf loopt ie niet stationair moet nog worden gedaan bij bedrijf is injectie.
 
Goed warm rijden, stationair afstellen en gaan met dat ding.

Het is een hoogvermogende viertakt met een dunwandige pijp, wanneer je stilstaat is dit normaal helemaal wanneer die op choke staat.
 
Heb dit ook gehad,maar ik had de 2007 met carburateur. Als hij zo heet wordt staat hij veel te arm afgesteld,bij mij dan. Fuel schroefje stond geheel ingedraaid dus te weinig benzine en gloeiend heet. Net of de injector dan te weinig inspuit omdat hij alleen op de shoke stationair wel blijft lopen. Misschien injector reiniger erbij doen of loshalen en ultrasoon reinigen
 
Hoop geblaat, maar is heel normaal bij dit type CRF. Zoals hierboven al genoemd, dun pijpje, en vaak ook nog van titanium.
Kan geen kwaad, maar het is natuurlijk niet verstandig om zo'n blok als dit een kwartier stationair te laten draaien.
Gewoon heel even warm draaien, en rustig wegrijden totdat de olie mooi op temperatuur is, en GAS erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan