Honda Crf 450, hete uitlaat

Hondacrf450

Rookie
16 jan 2019
10
0
Hallo,

Hoort het zo dat een crossmotor na 2 a 3 minuten de uitlaat rood gloeiend heet word ??
20190116_160509.jpg
 
Hoe moet een "rookie" weten wie een kenner is en wie er uit zijn nek lult?
En dat is nou juist het probleem. Het lijkt me niet zo moeilijk om van jezelf te weten of je er ervaring mee hebt of niet. Of je plaats hier je ervaring, of je zet er niks neer, of dat je er eigenlijk helemaal geen verstand van hebt. Dan weet iedereen hoeveel waarde hij aan het bericht kan hechten.
 
Als de motor alleen stationair loopt op de shoke dan is er wat mis. En nog mensen die zeggen dat dit normaal is en gewoon knallen met dat ding. Wie zijn hier de experts?
 
Ik heb ook nergens gelezen dat de motor alleen maar op de shoke blijft lopen. Als dat wel het geval is, dan moet hier inderdaad even naar gekeken worden.

Feit is en blijft, dat dit type crf de uitlaat heel snel rood heeft, en ook bij normaal functionerende goed afgestelde blokken.
 
Ook niet als hij warm is?
Waar lees je dat van die 30 seconde? Er staat toch 2 a 3 minuten en dat is bij bijna ieder 4 takt crosser het geval.
Foutje van mij 3 minuten klopt. Hij wordt nog afgesteld door iemand lees ik dus misschien dat het alleen afstellen is. Zit bij de injectie vaak wel een draai knopje voor hoger stationair drukt de gaskabel wat aan.
 
Ik heb 2 x een gebruikte cr250 gehad die niet stationair bleven lopen als ik geen gas gaf. De vorige eigenaren hadden er voor gekozen om het stationair te laag af te stellen om de motor te laten afslaan bij het vallen. Ik vond dat niet plezierig en heb toen het toerentaal iets omhoog gezet. Misschien is bij Ts hetzelfde aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan