Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

Mooie fiets!, gefeliciteerd *O*

Wat voor achterlicht heb je erin zitten?
Ik krijg juist van iedereen (incl. Korpschef :+ ) een compliment dat mijn knippers zo goed zichtbaar zijn in m'n achterlicht.

Stuurdemper heb ik niet, nooit (nodig?) gehad; staat wel op m'n verlanglijstje.
 
ik vind het ook vet om de kvs slangen die in het zicht zitten te vervangen voor gekleurde, blauw of rood. Nu heb ik zitten kijken op ebay. hier zijn setjes te koop voor mijn blade maar die zijn omgerekend al gauw 250 a 300 euro. Nu zat ik te denken om bij een slangenboer de diameters te halen die ik nodig heb. Maar nu is het probleem dat de standaard slangen zijn voorgevormd ... Is deze vervorming erin te krijgen of vraag ik nu wat stoms
 
Misschien een achterlijke vraag maargoed ik stel hem toch :)

Ik lees hierboven iets of een stuurdemper. Wat is en wat doet dat?
 
Zoals ik al eerder aangaf ben ik een beetje aan het oriënteren welke demper ik eronder wil hebben.
Van de week een Akrapovic half systeem aangeschaft. Super licht en ook staat mooi. Geen E-keur.
Omdat ik toch de Laser ga monteren mag deze weer weg. Heeft hier iemand interesse? Past volgens de verkoper ook onder een SC44.

[afbeelding]

Hoe krijg jij het voor elkaar om je motor zo hoog op te kunnen bokken en dan hij ook nog eens recht staat?
Ik heb zelf een paddock van datona. Als ik mijn motor opbok helt hij naar rechts en mijn achterwiel komt soms wel soms net niet van de grond.
 
Misschien een achterlijke vraag maargoed ik stel hem toch :)

Ik lees hierboven iets of een stuurdemper. Wat is en wat doet dat?

Bij stevig accelereren op oneffen wegdek kan de motor behoorlijk met de kop gaan schudden, een zogenaamde "tankslapper". Een stuurdemper is een soort schokdemper voor je stuur die ervoor zorgt dat dit niet gebeurt. Kan op lichte motoren met veel vermogen, zoals de FireBlade en nuttig accesoire zijn, al vraag ik mij af hoe vaak dit op de openbare weg echt voorkomt.
 
Bij stevig accelereren op oneffen wegdek kan de motor behoorlijk met de kop gaan schudden, een zogenaamde "tankslapper". Een stuurdemper is een soort schokdemper voor je stuur die ervoor zorgt dat dit niet gebeurt. Kan op lichte motoren met veel vermogen, zoals de FireBlade en nuttig accesoire zijn, al vraag ik mij af hoe vaak dit op de openbare weg echt voorkomt.

Ah :) bedankt voor je antwoord.
Meer voor de mensen die echt doorrijden dus. Zal voor mij een overbodige luxe zijn denk ik zo 😃
 
Hoe krijg jij het voor elkaar om je motor zo hoog op te kunnen bokken en dan hij ook nog eens recht staat?
Ik heb zelf een paddock van datona. Als ik mijn motor opbok helt hij naar rechts en mijn achterwiel komt soms wel soms net niet van de grond.

Dat komt doordat de achterbrug van de 929 niet gelijk is! ;)
Ik heb zelf ook een bok van datona en heb er aan de kant van de achterrem en blokje op geplaatst. Daarmee staat de motor een stuk rechter en komt het wiel gewoon goed van de grond :Y (blokje moet +/- 1 cm hoog zijn)
 
Hoe krijg jij het voor elkaar om je motor zo hoog op te kunnen bokken en dan hij ook nog eens recht staat?
Ik heb zelf een paddock van datona. Als ik mijn motor opbok helt hij naar rechts en mijn achterwiel komt soms wel soms net niet van de grond.

Ik heb deze bij de aanschaf van de motor erbij gekregen. Het merk is Bike lift. Mijn vorige was een goedkope via motozoom en daarbij had ik ook last van een scheef trekkende motor. De paddock zelf was al na de eerste keer gebruiken krom. Wellicht is dat ook met die
van jou aan de hand?
 
Ik heb deze bij de aanschaf van de motor erbij gekregen. Het merk is Bike lift. Mijn vorige was een goedkope via motozoom en daarbij had ik ook last van een scheef trekkende motor. De paddock zelf was al na de eerste keer gebruiken krom. Wellicht is dat ook met die
van jou aan de hand?

Ik denk het niet, bij de 929 is de achterbrug niet recht(kijk maar aan de zijkant bij de ketting, en daarna aan de andere kant, je zal zien dat die "iets mist") , bij de 954 die jij hebt is de achterbrug wel weer gelijk volgens mij.. ligt dus echt aan de motor in dit geval ;)
 
Ik denk het niet, bij de 929 is de achterbrug niet recht(kijk maar aan de zijkant bij de ketting, en daarna aan de andere kant, je zal zien dat die "iets mist") , bij de 954 die jij hebt is de achterbrug wel weer gelijk volgens mij.. ligt dus echt aan de motor in dit geval ;)

Echt? Je moet dus een aangepaste paddock gebruiken?
 
Dat komt doordat de achterbrug van de 929 niet gelijk is! ;)
Ik heb zelf ook een bok van datona en heb er aan de kant van de achterrem en blokje op geplaatst. Daarmee staat de motor een stuk rechter en komt het wiel gewoon goed van de grond :Y (blokje moet +/- 1 cm hoog zijn)

Hier had ik dus overheen gelezen..... :z
 
Dat komt doordat de achterbrug van de 929 niet gelijk is! ;)
Ik heb zelf ook een bok van datona en heb er aan de kant van de achterrem en blokje op geplaatst. Daarmee staat de motor een stuk rechter en komt het wiel gewoon goed van de grond :Y (blokje moet +/- 1 cm hoog zijn)


Dank je 😃
Lag dus niet aan mij. Laatst bleef ik kloten met de paddock en de motor verplaatsen omdat hij scheef bleef staan. Buren zullen wel gedacht hebben....."die is knetter mesjogge" 😃

Bedankt voor je antwoordt, wordt dus een blokje erop lijmen? Of heb jij die vastgeschroefd?
 
Echt? Je moet dus een aangepaste paddock gebruiken?

Het is maar een kleine modificatie hoor, blokje hout dus the trick, paar elastiekjes erom en klaaaar ;)
En ergens overheen lezen dat kan iedereen gebeuren :)

Jph, zie hierboven trouwens. Ik heb het gewoon met elastiekjes eromheen gebonden.
Wel mee uitkijken want het rubber wordt bros en kan dan breken, zou zo lullig zijn als je net bezig bent ;) Lijmen kan denk ik ook wel trouwens, ik zou iig wel zorgen dat het hout niet direct in contact komt met je frame om beschadigingen te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar een kleine modificatie hoor, blokje hout dus the trick, paar elastiekjes erom en klaaaar ;)
En ergens overheen lezen dat kan iedereen gebeuren :)

Jph, zie hierboven trouwens. Ik heb het gewoon met elastiekjes eromheen gebonden.
Wel mee uitkijken want het rubber wordt bros en kan dan breken, zou zo lullig zijn als je net bezig bent ;) Lijmen kan denk ik ook wel trouwens, ik zou iig wel zorgen dat het hout niet direct in contact komt met je frame om beschadigingen te voorkomen.

Ja dank je.

Ik heb vanmiddag een rubber van het dak terras afgerukt. (Die dingen die je onder de houten tegels legt)
Daar een stukje uitgezaagd en met een bout en moer bevestigd op de paddock. Boutje verzonken in het rubber. Rubbertje is bijna 1 cm dik dus denk dat dat wel moet gaan lukken. Ben benieuwd want heb het nog niet getest 😃😃😃😃
 
Rr Kees,
Nog bedankt. Het werkt 😃
Eindelijk een motor die los komt van de grond en ook nog een stuk rechter staat :)
 
Het knipperlicht relais van een 954rr zit volgens overal waar ik lees IN de kilometerteller unit.

Ik wil een belasting onafhankelijk knipperlicht relais plaatsen ivm plaatsing van knipperlichten voor in de koplamp en knipperlichten achter ingebouwd in de ledlamp.

Nergens kan ik een how too, uitleg of foto's vinden.

Hier een foto van de binnenkant / printplaat van de kilometerteller unit van mijn 954rr.

Zou iemand mij kunnen aanwijzen / uitleggen waar dat ding zit / hoe / wat aan te passen ?

Waarom geen weerstanden, ik vind dit een nettere oplossing omdat ik een mierenneuker ben O-)

Alvast bedankt !

Gr Sander
full
 
Het knipperlicht relais van een 954rr zit volgens overal waar ik lees IN de kilometerteller unit.

Ik wil een belasting onafhankelijk knipperlicht relais plaatsen ivm plaatsing van knipperlichten voor in de koplamp en knipperlichten achter ingebouwd in de ledlamp.

Nergens kan ik een how too, uitleg of foto's vinden.

Hier een foto van de binnenkant / printplaat van de kilometerteller unit van mijn 954rr.

Zou iemand mij kunnen aanwijzen / uitleggen waar dat ding zit / hoe / wat aan te passen ?

Waarom geen weerstanden, ik vind dit een nettere oplossing omdat ik een mierenneuker ben O-)

Alvast bedankt !

Gr Sander[afbeelding]

Zou het niet weten en heb mijn knippers zonder weerstanden of iets gemonteerd, zijn ze lekker van de vlugge *D ...Ik vind het wel heel duidelijk als ze zo snel knipperen en ook de knippers in mijn spiegels vind ik een stuk veiliger tov de andere weggebruikers,

DSC05171.jpg


Succes met het klusje ;) ...
 
He ja in de spiegels is ook wel gaaf.

Ik denk dan dat het relais in de printplaat zelf zit gesoldeerd of zo ? Daar ga ik niet aan prutsen.

Ik hoor ook nergens iets klikken bij het bedienen van de knippers.

B.v. als je grootlicht bedient dan hoor je wel het relais daarvan duidelijk klikken (aan achterkant).

Balen dat niemand het weet.

In het werkplaatshandboek kan ik er ook niks over vinden.
 
Ik weet dat ze bij de 929 achter de teller unit zitten.
Maar die hoor je ook duidelijk klikken...
 
Hallo allen,
Ik had even een vraagje voor de kenners :P
Voor mijn 954 heb ik een nieuwe achterband nodig, dit zal weer een MPP2ct worden.
Maar heb altijd met de maat 190-50 gereden.
Rijden er hier ook mensen met 190-55 ? Dus de meer rondere band.

Zoja hoor graag of hier goede ervaringen mee zijn??

Groet, niels


Ohja ik had me ooit al wel eens voorgesteld ergens in dit topic, tijdje geleden ;)


Niemand hier die ervaring heeft met 190-55 bandjes??
 
Terug
Bovenaan Onderaan