Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

Mijn blade heeft schade, omgevallen in de garage. zit zelf te denken om hem helemaal fluor geel te maken of helemaal wit. Heeft iemand ook nog een kontje van een 954 over?
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Als het goed is heb ik me al in het vorige topic voorgesteld. Ben de trotse eigenaar van een 929. Maar ben op zoek naar paddockstands voor en achter. Ik zat eraan te denken om deze op powerplustools te bestellen.

Heeft ervaring met deze site? Of heeft iemand een paddockstand die hij/zij over heeft? Ik heb namelijk weleens begrepen dat de 929 lastig is qua paddockstand en wil wel graag dat het past.

Alvast bedankt!

Kevin
 
Hallo iedereen,

Als het goed is heb ik me al in het vorige topic voorgesteld. Ben de trotse eigenaar van een 929. Maar ben op zoek naar paddockstands voor en achter. Ik zat eraan te denken om deze op powerplustools te bestellen.

Heeft ervaring met deze site? Of heeft iemand een paddockstand die hij/zij over heeft? Ik heb namelijk weleens begrepen dat de 929 lastig is qua paddockstand en wil wel graag dat het past.

Alvast bedankt!

Kevin

Paddockstand gaat prima, je hebt alleen geen bobbins dus je zult een universele moeten nemen. Verder is het kleine probleempje er dat de achterbrug ongelijk is.(rechts is ongeveer een cm hoger dan links)
Dit is wel makkelijk op te lossen met een blokje hout of plastic.
 
Ziet er nice uit Hayvan!!!
Heb je er ook een smoke achterlicht in of???
 
Mijn blade heeft schade, omgevallen in de garage. zit zelf te denken om hem helemaal fluor geel te maken of helemaal wit. Heeft iemand ook nog een kontje van een 954 over?

Das balen zeg! Vind persoonlijk jouw zwarte blade wel erg mooi, geel is ook mooi btw ;)
 
:+

Maar goed, ik hang hier natuurlijk niet zonder reden rond. Ik begin een beetje te oud te worden voor die Ducati 996 van mij, dat gehang op mijn polsen en verrekken van mijn nek wordt wat teveel voor het stramme, oude lijf. Na een weekje op stap met een CBR600F begin ik toch hevig te twijfelen. Nou lijkt een FireBlade mij misschien wel een goede vervanger. Ik vraag mij dus ook af wat de verschillen in rijkwaliteiten en zitpositie zijn tussen de 929 en de 954. Ik heb een lichte voorkeur voor de 954, maar ik vraag mij af of de zitpositie misschien een beetje in de buurt komt van een CBR600F, en verder zou ik wel eens willen weten of er zaken zijn waar je specifiek op moet letten bij deze types, uitgezonderd de NAKS. Proef gereden heb ik nog niet, die dingen zijn niet zo heel dik gezaaid op de occasionmarkt heb ik gemerkt.

Ik heb op alle 3 gezeten (maar alleen de 929 gereden) maar qua zithouding vond ik
de 3 niet zoveel verschillen eigenlijk.. Vooral bij de 929 en 954 voelde ik vrijwel geen verschil.
Maarja je weet wat ze zeggen he, wil je het echt weten, proefrijden :+
 
Help! Help! Help!...... Omdat hier wat meer specifieke CBR954RR rijders zitten hier ook maar de vraag..

Ik heb behoorlijk gezocht maar niets gevonden. Ik zou graag willen weten hoe ik mijn CBR954RR 02 het beste in kan stellen qua vering, demping en dat soort dingen.. Mijn gewicht 89kg.. Ja, ja teveel, ik weet het.. Redelijk sportief rijgedrag. Alles staat voor zover ik weet neutraal. En ik vind haar nu iets te "springerig".. Waar kan ik sowieso eens iets meer lezen over de instellingen die allemaal mogelijk zijn. En dan bedoel in niet het werkplaatshandboek

Heb al contact gehad met HyperPro en die stellen de boel gratis af op je gewicht en gedrag.. Maar het weer is nu en de komende dag zo onvoorspelbaar. En wat zelfstudie kan nooit kwaad..
 
Weet er iemand een circuit 929 of 954 te koop?

Hoeft cosmetisch niet tiptop te zijn, technisch gewoon ok en goed onderhouden.

Hopelijk hebben jullie als kenners wat tips!
 
Ik heb op alle 3 gezeten (maar alleen de 929 gereden) maar qua zithouding vond ik
de 3 niet zoveel verschillen eigenlijk.. Vooral bij de 929 en 954 voelde ik vrijwel geen verschil.
Maarja je weet wat ze zeggen he, wil je het echt weten, proefrijden :+


Ik zag dat er bij Motorcity in Amsterdam een 954 en een CBR1000RR staan. Denk dat ik die maar eens ga bekijken/proberen. Ben erg benieuwd.
 
Hallo iedereen,

Als het goed is heb ik me al in het vorige topic voorgesteld. Ben de trotse eigenaar van een 929. Maar ben op zoek naar paddockstands voor en achter. Ik zat eraan te denken om deze op powerplustools te bestellen.

Heeft ervaring met deze site? Of heeft iemand een paddockstand die hij/zij over heeft? Ik heb namelijk weleens begrepen dat de 929 lastig is qua paddockstand en wil wel graag dat het past.

Alvast bedankt!

Kevin

Datona.nl misschien een ideetje
 
Datona.nl misschien een ideetje

De onderstaande paddockstands komen van Datona,

DSC07052.jpg


Nelis ;) ...
 
De onderstaande paddockstands komen van Datona,

[afbeelding]

Nelis ;) ...


Hoi,

Ik heb ook mijn addock voor de achterkant van datona.
Maar mijn achterwiel komt misschien maar 1 cm van de grond, en als ik bezig ben met onderhoud moet ik hem vaak weer opnieuw opbokken omdat mijn achterwiel dan niet meer draait, dus weer vast op de grond staat. Kan jou foto niet helemaal goed zien, maar
1 heb jij een "trucje" uitgehaald dat hij zo hoog staat? Of
2 heb jij andere universele adapters erop gekocht?

Gr. Jp
 
Ahh,
Jij hebt bobbins zie ik nu?
Hoe heb jij die vastgezet?

Als je een 954 hebt zitten er schroefdraadjes zeg maar..
Op een 929 kunnen geen bobbins, en zul je een universele standaard moeten nemen.
Mijn standaard komt ook bij datona vandaan en het wiel komt toch echt met genoeg hoogte van de grond. :Y
 
Als je een 954 hebt zitten er schroefdraadjes zeg maar..
Op een 929 kunnen geen bobbins, en zul je een universele standaard moeten nemen.
Mijn standaard komt ook bij datona vandaan en het wiel komt toch echt met genoeg hoogte van de grond. :Y

Ik heb een 929. Zag inderdaad geen schroefdraadjes, dus daarom vroeg ik mij al af hoe je dat gedaan had :)

Apart dat mijn paddock bijna mijn motor niet lift.
Ff zoeken naar een andere oplossing dus 😃

Bedankt voor je antwoord.
 
Ik heb op alle 3 gezeten (maar alleen de 929 gereden) maar qua zithouding vond ik
de 3 niet zoveel verschillen eigenlijk.. Vooral bij de 929 en 954 voelde ik vrijwel geen verschil.
Maarja je weet wat ze zeggen he, wil je het echt weten, proefrijden :+


Dat heb ik vanmiddag dus gedaan, op een 954 en een CBR1000RR. De zitpositie van de 954 beviel mij wat beter, iets meer ontspannen dan de 1000, die op zijn beurt weer wat relaxter zit dan mijn Ducati 996. Mijn verstand gaf me in voor de 954 te gaan. Ding rijdt super, lekker licht sturen, en je komt nou niet bepaald vermogen tekort. Die 20 pk verschil met de 1000 voel je niet direct, zo een 954 voelt wat spectaculairder op de een of andere manier. Helaas was het bod op mijn 996 bijzonder laag, en was er absoluut geen ruimte voor onderhandeling. Jammer, maar ik houd het dus maar bij de Duc.
 
Goedemorgen allen,

ik ga dadelijk een naar een mooie 954rr kijken. Heb de afgelopen dagen al de voorgaande delen zitten doorlezen.
Ik heb inmiddels meerdere 600jes gehad waaronder een aantal Cbr 600f(01/08)
Het wordt niet de eerste keer dat ik particulier koop dus weet waar ik op moet letten ,maar wel de eerste blade die ik ga bekijken.
Als ik alles goed begrepen/gelezen heb moet ik op het volgende letten:

Vreemde ratels in het blok (Eerder cbr's gehad en ken het geluid van de naks)
Sommige hebben een tik in het blok wat verder geen kwaad kan.
Balhoofd/voorpoten op wheelie schade
Verder kon ik niet echt rare dingen over de motor ontdekken waar ik op moet letten.
Ik lees op verschillende plekken dat een rijden zonder stuurdemper gegarandeerd staat voor een tankslaper.... Is dit bij normaal gebruik (met af en toe een beetje gek doen) nou echt zo'n must have? Als het echt zo gevoelig is,zou Honda deze dan al niet af fabriek monteren?
Verder ben ik niet één van de langste met 170cm en moet even kijken hoe dat rijd.
Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in en laat jullie vanmiddag de uitslag horen.

Gr,
 
Dat heb ik vanmiddag dus gedaan, op een 954 en een CBR1000RR. De zitpositie van de 954 beviel mij wat beter, iets meer ontspannen dan de 1000, die op zijn beurt weer wat relaxter zit dan mijn Ducati 996. Mijn verstand gaf me in voor de 954 te gaan. Ding rijdt super, lekker licht sturen, en je komt nou niet bepaald vermogen tekort. Die 20 pk verschil met de 1000 voel je niet direct, zo een 954 voelt wat spectaculairder op de een of andere manier. Helaas was het bod op mijn 996 bijzonder laag, en was er absoluut geen ruimte voor onderhandeling. Jammer, maar ik houd het dus maar bij de Duc.

Gewoon je ogen openhouden! Er komt vanzelf wel weer een ander te koop.
Je kan natuurlijk ook proberen de duc zelf te verkopen, dan heb je alleen het probleem
dat je een tijdje zonder motor zit.
En ik denk dat je van die 20pk op straat niks gaat merken, een motor trekt toch altijd
al snel op, als de berijder het goed doet. (en je wel een beetje vermogen hebt :P )
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen,

ik ga dadelijk een naar een mooie 954rr kijken. Heb de afgelopen dagen al de voorgaande delen zitten doorlezen.
Ik heb inmiddels meerdere 600jes gehad waaronder een aantal Cbr 600f(01/08)
Het wordt niet de eerste keer dat ik particulier koop dus weet waar ik op moet letten ,maar wel de eerste blade die ik ga bekijken.
Als ik alles goed begrepen/gelezen heb moet ik op het volgende letten:

Vreemde ratels in het blok (Eerder cbr's gehad en ken het geluid van de naks)
Sommige hebben een tik in het blok wat verder geen kwaad kan.
Balhoofd/voorpoten op wheelie schade
Verder kon ik niet echt rare dingen over de motor ontdekken waar ik op moet letten.
Ik lees op verschillende plekken dat een rijden zonder stuurdemper gegarandeerd staat voor een tankslaper.... Is dit bij normaal gebruik (met af en toe een beetje gek doen) nou echt zo'n must have? Als het echt zo gevoelig is,zou Honda deze dan al niet af fabriek monteren?
Verder ben ik niet één van de langste met 170cm en moet even kijken hoe dat rijd.
Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in en laat jullie vanmiddag de uitslag horen.

Gr,

Ik heb zelf geen stuurdemper, en mis het ook totaal niet eigenlijk, heb ook nog nooit
met stuurdemper gereden. Op straat heeft dit denk ik niet echt toegevoegde waarde :N
 
Het was een stukje rijden maar dan is ie er ook! (150 km heen en ook weer terug :] )
Hele nette blade, van 2e eigenaar. Vorig seizoen nieuwe bandjes. 46000 toer kilometers.

Wat een heerlijke machine zeg! Glimlachend de rit naar huis gemaakt. Als ik geweten had wat een fijne machine dit was was ik er veel eerder aan begonnen.

Momenteel zit er nog een originele uitlaat onder maar er is al een Leovince en een Laser onderweg. Kan ik nog even besluiten welke het mooiste staat en klinkt.
Verder zit er nu een achterlicht in met knippers, daar ben ik niet echt kapot van ivm zichtbaarheid. Het originele is meegeleverd dus die gaat er binnenkort weer in.

Dit is niet mijn foto maar van de advertentie
Ik maak binnenkort een nieuwe.
full
 
Het was een stukje rijden maar dan is ie er ook! (150 km heen en ook weer terug :] )
Hele nette blade, van 2e eigenaar. Vorig seizoen nieuwe bandjes. 46000 toer kilometers.

Wat een heerlijke machine zeg! Glimlachend de rit naar huis gemaakt. Als ik geweten had wat een fijne machine dit was was ik er veel eerder aan begonnen.

Momenteel zit er nog een originele uitlaat onder maar er is al een Leovince en een Laser onderweg. Kan ik nog even besluiten welke het mooiste staat en klinkt.
Verder zit er nu een achterlicht in met knippers, daar ben ik niet echt kapot van ivm zichtbaarheid. Het originele is meegeleverd dus die gaat er binnenkort weer in.

Dit is niet mijn foto maar van de advertentie
Ik maak binnenkort een nieuwe.
[afbeelding]

Mooie Blade en ik had zelf ook bijna zo'n Paars/Witte gekocht *D ...

Veel plezier met de aanwinst en hou de glimmende kant boven ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan