Enige tijd geleden heb ik een Honda CB650Z gekocht met de bedoeling om deze om te bouwen tot caferacer. Spaakwielen zijn in mijn ogen essentieel hierbij welke werden aangeschaft. Al snel stuitte ik op een aardig aantal problemen waarbij het (met name voorkant) geen plug and play was.
De voorzijde lijkt nu helemaal passend en werkend. De achterzijde vermoedde ik dat het een stuk eenvoudiger was. Wiel centreren, nieuw pasbusje en klaas is kees. Het lijkt echter alsof de achterbrug afwijkend is waardoor de ketting niet mooi recht (zal) lopen. Iemand hier meer ervaring mee?
Is de achterbrug van een CB650 inderdaad afwijkend van een CB550?
De voorzijde lijkt nu helemaal passend en werkend. De achterzijde vermoedde ik dat het een stuk eenvoudiger was. Wiel centreren, nieuw pasbusje en klaas is kees. Het lijkt echter alsof de achterbrug afwijkend is waardoor de ketting niet mooi recht (zal) lopen. Iemand hier meer ervaring mee?
Is de achterbrug van een CB650 inderdaad afwijkend van een CB550?