honda cb 500 x

Ik heb nog een set Givi zijkoffer rekjes liggen voor een 2019 of later model 500X.
In redelijk nette staat.
Mocht je nog een setje koffers aan de brommert willen hangen voor het komende seizoen...:P
 
Dank je @Salami. Ook van mij de beste wensen voor 2024. Wat misschien wel of net niet meer mag denk ik dat we alles wel een beetje op kunnen rekken.
 
Met deze luchten (vet onder 0) ben ik uitermate in mijn nopjes met de handvatverwarming van Oxford welke ik bij aanschaf meteen heb laten monteren.
Handkappen erbij zou het helemaal "af" maken, maar:
- ik vind ze ten eerste niet mooi;
- ik vind ze te duur voor wat het is (stukkie plastic op een lelijke aluminium beugel);
- ik lees nogal wat verhalen over het toch ergens tegenaan komen bij max. stuuruitslag, en extra trillingen vanwege het moeten verwijderen van de stuurgewichtjes.
 
Met deze luchten (vet onder 0) ben ik uitermate in mijn nopjes met de handvatverwarming van Oxford welke ik bij aanschaf meteen heb laten monteren.
Handkappen erbij zou het helemaal "af" maken, maar:
- ik vind ze ten eerste niet mooi;
- ik vind ze te duur voor wat het is (stukkie plastic op een lelijke aluminium beugel);
- ik lees nogal wat verhalen over het toch ergens tegenaan komen bij max. stuuruitslag, en extra trillingen vanwege het moeten verwijderen van de stuurgewichtjes.
Ik heb Bark Busters (Storm) gemonteerd en die bevallen prima. Bij montage worden de originele gewichtjes vervangen door nieuwe van Bark Busters en ik heb niet meer trillingen gevoeld dan met de Honda gewichtjes. (De CB500x vibreert voelbaar bij 103/106 km per uur, doen ze allemaal). Bark Busters heeft een op maat gemaakte set voor de CB 500X en het scherm en de tank worden niet geraakt bij een maximale stuuruitslag.
Het “stukkie plastic en aluminium“ hebben wel degelijk meerwaarde. Bij het opstappen tijdens een storm kon ik mijn evenwicht niet bewaren en ik viel om met de motor (gloednieuw en nog zonder Bark Busters) waarbij de koppelingshandle afbrak. Dat was met Bark Busters niet gebeurt. Een ander voordeel is dat je geen natte, en koude handen krijgt.
 
Ik had geen verwarmde handvatten maar wel AliExpress handkappen op mijn kleine GS.
Bizar hoeveel dat al in temperatuur scheelt.
Reed twee jaar geleden ook met sneeuw.
Verbaasde mij gewoon op de snelweg hoe comfortabel het was. :]
 
Ik had geen verwarmde handvatten maar wel AliExpress handkappen op mijn kleine GS.
Bizar hoeveel dat al in temperatuur scheelt.
Reed twee jaar geleden ook met sneeuw.
Verbaasde mij gewoon op de snelweg hoe comfortabel het was. :]
Ja, is ook mijn ervaring. Daarom laat ik ook geen handvatverwarming meer monteren.
Hoe beviel de kleine GS? Ik neem aan dat je de G310 GS bedoelt!
Ik ben aan het “downsizen” en k vind de G310GS een leuke optie.
 
Ja, is ook mijn ervaring. Daarom laat ik ook geen handvatverwarming meer monteren.
Hoe beviel de kleine GS? Ik neem aan dat je de G310 GS bedoelt!
Ik ben aan het “downsizen” en k vind de G310GS een leuke optie.
Ja, geweldige motor vond ik het.
Drie jaar mogen rijden, naast een S1000RR en een HP2 Sport.
De laatste mocht van mij het eerste weg.
Want zoals je vaker hoort bij X+1 motorfietsen had ik op de openbare weg het meeste lol met de kleinste, de 310. :Y
Ik had er wel een Hyperpro schokbreker en voorveren in.
 
Ja, geweldige motor vond ik het.
Drie jaar mogen rijden, naast een S1000RR en een HP2 Sport.
De laatste mocht van mij het eerste weg.
Want zoals je vaker hoort bij X+1 motorfietsen had ik op de openbare weg het meeste lol met de kleinste, de 310. :Y
Ik had er wel een Hyperpro schokbreker en voorveren in.
En 100 kmh op de snelweg? Kan dat zonder de motor stuk te draaien?
 
En 100 kmh op de snelweg? Kan dat zonder de motor stuk te draaien?
Ik reed altijd 110 km/u zonder dat het vervelend voelde.
En na twee jaar een tandje meer voor en dat scheelde nog wat toeren ook met genoeg trekkracht. :9
Kon er ook prima 120 mee voor lange tijd.
De afwerking van die motor is een heel stuk beter dan mijn 2023 R3 nu.
 
Ik reed altijd 110 km/u zonder dat het vervelend voelde.
En na twee jaar een tandje meer voor en dat scheelde nog wat toeren ook met genoeg trekkracht. :9
Kon er ook prima 120 mee voor lange tijd.
De afwerking van die motor is een heel stuk beter dan mijn 2023 R3 nu.
Dank, ik ga komend voorjaar een proefrit maken, ik ben zeer benieuwd.
 
Ben ik blij dat ik dan het laatste CB500X type heb gekocht. De NX vind ik een stuk minder mooi, met name de voorkant. Het scherm is een leuke plus net als de traction control en de slipperclutch. Had ik op de NC750X ook maar ik mis het echt niet op de CB500X. Kortom, ik heb geen spijt dat ik deze in augustus nieuw heb gekocht :}
Hoi Erwin en andere CB500X :]rijders,
Ik ben een beetje mijn 🧠 aan "kraken" met gedachten om een van mijn twee motoren te vervangen door 🤔🤔 CB500X (NX500) of NC750X.
Qua gewicht en formaat / handelbaarheid heb ik lichte voorkeur voor een 500X.
Erwin vat is jouw ervaring met deze twee?
MvG Iwan
 
Ik blijf het een lelijk ding vinden 😝
Ik kan eigenlijk niet wachten om hem eens in het echt te zien op de motorbeurs binnenkort. Dan ga ik besluiten of ik um mooi of lelijk vind. Maar aangezien ik er nu nog niet echt warm van wordt, vrees ik het ergste...:P
 
Ik was vandaag bij Selling Motorbikes Amsterdam, en ze verwachten dat morgen een NX500 wordt afgeleverd en vrijdag te bezichtigen.
In de schouwrum is al een CB500X uit 2019 en dan kan ik ze naast elkaar zien en "voelen" ❤️‍🔥 en later in de lente :]:] uitproberen voor de "huwelijk" 😉
 
Ik ben een beetje mijn 🧠 aan "kraken" met gedachten om een van mijn twee motoren te vervangen door 🤔🤔 CB500X (NX500) of NC750X.
Qua gewicht en formaat / handelbaarheid heb ik lichte voorkeur voor een 500X.
Hoi Iwan,

Als het een nieuwe mag zijn
zou ik persoonlijk voor de NX500 gaan
puur vanwege de vernieuwingen en dus ook dat nu de ABS kan worden uitgeschakeld
een heerlijke en licht hanteerbare moto, zuinig en in mijn beleving kun je er alles mee.
 
De 2023 heeft (instelbaar of niet weet ik niet) SHOWA veren en 2 remschijven voor.
De 2019 heeft GEEN SHOWA veren, maar wel pre-load instelbaar en ook maar 1 remschijf voor.
De NX heeft wel 2 remschijven, maar geen instelbare SHOWA veren, maar een ander merk NIET instelbaar + zoals hierboven al genoemd ABS die uit te schakelen is.
Ik zie op de website van Honda de CB500X niet meer staan, dus hij is schijnbaar gewoon 1 op 1 vervangen voor de NX.

Dus nieuw kun je niet kiezen tussen een CB of NX ;(
 
Hoi Erwin en andere CB500X :]rijders,
Ik ben een beetje mijn 🧠 aan "kraken" met gedachten om een van mijn twee motoren te vervangen door 🤔🤔 CB500X (NX500) of NC750X.
Qua gewicht en formaat / handelbaarheid heb ik lichte voorkeur voor een 500X.
Erwin vat is jouw ervaring met deze twee?
MvG Iwan
Als het geld geen probleem is zou ik voor de Transalp gaan. Deze motor is toch een klasse hoger dan de NC750x waarvan ik er 3 heb gehad en de 500x.
 
Als het geld geen probleem is zou ik voor de Transalp gaan. Deze motor is toch een klasse hoger dan de NC750x waarvan ik er 3 heb gehad en de 500x.
Bedankt voor je reactie, en ik heb ook met de schuine oog gekeken naar De V-Strom 800DE die door MotoPlus uitgeroepen is tot winnaar van de prestigieuze Alpen Masters 2023 test, en de nieuwe TransAlp 750.
Maar die twee zijn veel te groot en te zwaar, en in maart word ik 71 jaar dus moet wel wat kalmer aan gaan doen 🤔 😁
Vandaag was ik wel naar de Selling Motorbikes in Amsterdam en mocht op nieuwe NX500 plaats nemen en voelen.
Qua uiterlijk in zwart vil best mee, en hoe zijn die andere kleuren 🤔 wel jammer dat de groene variant vervalen is.
Dus eerst in voorjaar proef :]
IMG_3460.jpeg
IMG_3466.jpeg
 
Bedankt voor je reactie, en ik heb ook met de schuine oog gekeken naar De V-Strom 800DE die door MotoPlus uitgeroepen is tot winnaar van de prestigieuze Alpen Masters 2023 test, en de nieuwe TransAlp 750.
Maar die twee zijn veel te groot en te zwaar, en in maart word ik 71 jaar dus moet wel wat kalmer aan gaan doen 🤔 😁
Vandaag was ik wel naar de Selling Motorbikes in Amsterdam en mocht op nieuwe NX500 plaats nemen en voelen.
Qua uiterlijk in zwart vil best mee, en hoe zijn die andere kleuren 🤔 wel jammer dat de groene variant vervalen is.
Dus eerst in voorjaar proef :]
Bekijk bijlage 1964926Bekijk bijlage 1964927
 
Dan zijn we even oud 🥸. Ik zou zelf ook niet voor de Transalp en de V-Strom 800 gaan. Inderdaad veel te zwaar. Ook met de Honda NX500 moet je oppassen, die weegt met een middenstandaard en een paar accessoires ook meer dan 200 kg en is bovendien behoorlijk topzwaar (zeker volgetankt). Ik ben op Zoek naar een lichtere machine, de Honda Hornet 500 komt binnenkort ook aan bij de dealers. Die is wat lichter.
 
Daar zit soms het gevaar. Ikzelf heb een transalp 750 en heb bewust gekozen om er zo weinig mogelijk extra op te zetten. Geen koffers, geen valbescherming (ik rijd niet off road) , want als je koffers en de hele catalogus toevoegt maak je van een 208kg moto zomaar een 230kg exemplaar.
 
Als het geld geen probleem is zou ik voor de Transalp gaan. Deze motor is toch een klasse hoger dan de NC750x waarvan ik er 3 heb gehad en de 500x.
Grappig, precies dat klasse hoger argument is de reden dat ik een cb500x heb gekocht.
Klasse hoger betekent over het algemeen een lading overbodige gadgets en meer cc's.
Mijn vorige motor was wel 2 klasses hoger, en heb die nog niet gemist.
Als je een beetje een normale weggebruiker bent heb je echt wel genoeg aan een 500cc motor, boven de 130 gaat ie behoorlijk toeren draaien, al deed m'n Versys 650 dat ook, met veel meer trillingen...
De cb500x vind ik een ideale motor, zuinig, betaalbaar, ik zit er net zo makkelijk een hele dag op als de 1200 die ik eerder had, betrouwbaar, volgens mij niet erg diefstal gevoelig, en ziet er nog best geinig uit ook.
Yep, ik ben een behoorlijke cb500x fan geworden de laatste 4 jaar *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan