honda cb 500 x

Jij hebt toch al een CB500X? Geef je die aan haar, en koop je die ander voor jezelf *O*
Kunnen jullie samen de weg op :]
Geen headsets kopen hoor, anders zit ze alsnog aan je kop te zeuren 8)7
 
Jij hebt toch al een CB500X? Geef je die aan haar, en koop je die ander voor jezelf *O*
Kunnen jullie samen de weg op :]
Geen headsets kopen hoor, anders zit ze alsnog aan je kop te zeuren 8)7
Mijn vrouw heeft helaas geen motorrijbewijs en heeft hier ook geen interesse in. Ieder zijn hobby 😀
 
Ik in Mei een nieuwe gekocht en als ik de plaatjes zo bekijken ben ik daar erg blij mee. vind de nieuwe een tikje saai. De nieuwe neus met koplamp is er niet mooier op geworden vind ik. Ook de zwarte voorvork poten ipv goud vind ik jammer. Het nieuwe TFT cockkpit is wel leuk.
 
Verkrachting van de NX-naam. De NX250 en NX650 waren hartstikke leuke fietsen en de NX500 lijkt nergens op de oude NX.
Stoppen ze er ook nog een tweecilinder onder. Had dat ding gewoon CB500X blijven noemen. Rare jongens daar bij Honda.
 
Verkrachting van de NX-naam. De NX250 en NX650 waren hartstikke leuke fietsen en de NX500 lijkt nergens op de oude NX.
Stoppen ze er ook nog een tweecilinder onder. Had dat ding gewoon CB500X blijven noemen. Rare jongens daar bij Honda.
helemaal mee eens. Ik vind net als @kompas alleen de cockpit een verbetering, tenminste, als die wel leesbaar is.
ik hoop dat de CB500x naast deze NX blijft bestaan want die ga ik zeker niet kopen.
 
helemaal mee eens. Ik vind net als @kompas alleen de cockpit een verbetering, tenminste, als die wel leesbaar is.
ik hoop dat de CB500x naast deze NX blijft bestaan want die ga ik zeker niet kopen.
Pas als ik em in het echt gezien heb ga ik er wat van vinden denk ik.
Maar wat is het probleem met het huidige dashboard? Ik vind hem juist erg duidelijk, zowel in het donker, als in de zon.
 
huidige dashbord mag van mij iets helderder en graag ook iets minder kras gevoelig. Maar dit is echt al muggenzifterij, ben nog steeds enorm blij en tevreden met mijn huidige CB. Bij elke andere motor die ik had begon ik al vrij snel te denken aan een volgende. Met de CB totaal nog geen last van gehad. Enige wat ik op dit moment denk is: waar ga ik komend seizoen allemaal heen rijden en ga ik dan toch eens proberen om die vakantie naar Zwitserland te doen.
Vandaag de motor maar eens goed gewassen en klaar gemaakt voor een tijdje stilstand. Ik hou in principe geen winterstop met de motor. Als het mooi droog weer is ga ik rijden (pekel is grote no-go). Maar voorlopig even te druk met werk en te nat buiten.
 

Bijlagen

  • schoonmaak.jpeg
    schoonmaak.jpeg
    350,8 KB · Weergaven: 2
Ben ik blij dat ik dan het laatste CB500X type heb gekocht. De NX vind ik een stuk minder mooi, met name de voorkant. Het scherm is een leuke plus net als de traction control en de slipperclutch. Had ik op de NC750X ook maar ik mis het echt niet op de CB500X. Kortom, ik heb geen spijt dat ik deze in augustus nieuw heb gekocht :}
 
Pas als ik em in het echt gezien heb ga ik er wat van vinden denk ik.
Maar wat is het probleem met het huidige dashboard? Ik vind hem juist erg duidelijk, zowel in het donker, als in de zon.
Dat is het precies! In het donker en als de zon erop schijnt is het dashboard helder. Zodra het zwaarbewolkt weer is dan zie je vooral de kleine letters en cijfers niet meer. In diverse reviews wordt hierover geschreven. Op zich maakt mij dat ook niet zoveel uit want ik rijd altijd met een TomTom Rider navigatie. Die is altijd helder.
 
huidige dashbord mag van mij iets helderder en graag ook iets minder kras gevoelig. Maar dit is echt al muggenzifterij, ben nog steeds enorm blij en tevreden met mijn huidige CB. Bij elke andere motor die ik had begon ik al vrij snel te denken aan een volgende. Met de CB totaal nog geen last van gehad. Enige wat ik op dit moment denk is: waar ga ik komend seizoen allemaal heen rijden en ga ik dan toch eens proberen om die vakantie naar Zwitserland te doen.
Vandaag de motor maar eens goed gewassen en klaar gemaakt voor een tijdje stilstand. Ik hou in principe geen winterstop met de motor. Als het mooi droog weer is ga ik rijden (pekel is grote no-go). Maar voorlopig even te druk met werk en te nat buiten.
Ah, ja. Dat krasgevoelige klopt wel ja, al valt het bij de mijne na bijna 80.000 km nog best mee.
Zwitserland staat ook al 2 jaar op mijn lijstje, komt er steeds niet van helaas.
Afgelopen voorjaar was het bijna rond, maar toermaat had al z'n centen aan het warm houden van z'n huis besteed, reisbudget 0 :')
Wie weet gaat het komend jaar lukken *O*
 
Dat is het precies! In het donker en als de zon erop schijnt is het dashboard helder. Zodra het zwaarbewolkt weer is dan zie je vooral de kleine letters en cijfers niet meer. In diverse reviews wordt hierover geschreven. Op zich maakt mij dat ook niet zoveel uit want ik rijd altijd met een TomTom Rider navigatie. Die is altijd helder.
Grappig, daar heb ik nog nooit erg in gehad. Zit er verschil tussen de verschillende bouwjaren sinds dit type dash in gebruik is?
 
Met de komst van een nieuw model komen er misschien nog wel leuke deals op het "oude" model, kan ik misschien nog een verse scoren voor een mooi prijsje :z
 
Met de komst van een nieuw model komen er misschien nog wel leuke deals op het "oude" model, kan ik misschien nog een verse scoren voor een mooi prijsje :z
Bij Ten Kate in Nieuwleusen staat het “proefrijdmodel“ ( 2023) te koop voor € 7.500 met 5.300 km. Fijne machine, ik heb er in augustus een proefrit opgemaakt.
 
Grappig, daar heb ik nog nooit erg in gehad. Zit er verschil tussen de verschillende bouwjaren sinds dit type dash in gebruik is?
Ja, het dashboard is een keer aangepast. Ik heb eerder het 2020 model gehad. Die had hetzelfde dashboard als mijn huidige CB (2023) De oudere modellen hadden een iets andere klok.
 
huidige dashbord mag van mij iets helderder en graag ook iets minder kras gevoelig. Maar dit is echt al muggenzifterij, ben nog steeds enorm blij en tevreden met mijn huidige CB. Bij elke andere motor die ik had begon ik al vrij snel te denken aan een volgende. Met de CB totaal nog geen last van gehad. Enige wat ik op dit moment denk is: waar ga ik komend seizoen allemaal heen rijden en ga ik dan toch eens proberen om die vakantie naar Zwitserland te doen.
Vandaag de motor maar eens goed gewassen en klaar gemaakt voor een tijdje stilstand. Ik hou in principe geen winterstop met de motor. Als het mooi droog weer is ga ik rijden (pekel is grote no-go). Maar voorlopig even te druk met werk en te nat buiten.
Gewoon een screensaver er op en geen krassen meer 😉 en als je die toch hebt nieuwe er op ....
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €6.29 25%OFF | Voor Honda CBR500R CB500F CB500X CBR650R CB650R 2019 2020 Dashboard Screen Protector Cluster Kras Screen Bescherming Film
6.19€ 25% OFF|Für HONDA CBR500R CB500F CB500X CBR650R CB650R 2019 2020 Dashboard Screen Protector Cluster Scratch Screen Schutz Film|Abdeckungen & dekorative Formteile| - AliExpress
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe 500 nog een keer goed bekeken op de diverse foto's en video's die circuleren. Ik vind hem er niet zo verkeerd uitzien, dashboard is ook wel leuk. De ruit vind ik minder, deze ruit stand geeft volgens mij heel veel turbulentie op m'n helm, bij m'n 500X heb ik daar nu weinig last van.
Nu 3 potentiële kandidaten voor eventuele vervanging van m'n 500X. De laatste generatie 500X, de nieuwe NX, en heel stiekem vind ik de Moto Guzzi V85TT ook leuk. De eerste 2 opties zijn met het verstand, de laatste met het hart:P
 
De nieuwe 500 nog een keer goed bekeken op de diverse foto's en video's die circuleren. Ik vind hem er niet zo verkeerd uitzien, dashboard is ook wel leuk. De ruit vind ik minder, deze ruit stand geeft volgens mij heel veel turbulentie op m'n helm, bij m'n 500X heb ik daar nu weinig last van.
Nu 3 potentiële kandidaten voor eventuele vervanging van m'n 500X. De laatste generatie 500X, de nieuwe NX, en heel stiekem vind ik de Moto Guzzi V85TT ook leuk. De eerste 2 opties zijn met het verstand, de laatste met het hart:P
 
Je kunt ook eens een proefrit maken op een NC750X . De NC rijdt comfortabeler op de snelweg en is ook erg zuinig.
 
Je kunt ook eens een proefrit maken op een NC750X . De NC rijdt comfortabeler op de snelweg en is ook erg zuinig.
Maar dan ben je ook gelijk het speelse gedrag kwijt en je gaat naar een laagtoerige motor. Reed zeker niet verkeerd maar ik ben blij dat ik hem heb ingeruild op mijn 500X. Als het puur gaat om van A naar B te rijden bijvoorbeeld woon/werk is de NC een prima fiets daarvoor.
 
De reden van de Guzzi is behalve dat ik hem mooi vind, het feit dat ie een cardan heeft. De nc750 vind ik persoonlijk niet zo mooi :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan