Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn vrouw heeft helaas geen motorrijbewijs en heeft hier ook geen interesse in. Ieder zijn hobbyJij hebt toch al een CB500X? Geef je die aan haar, en koop je die ander voor jezelf
Kunnen jullie samen de weg op
Geen headsets kopen hoor, anders zit ze alsnog aan je kop te zeuren
Ai, ik heb net in augustus een nieuwe CB500X gekocht
helemaal mee eens. Ik vind net als @kompas alleen de cockpit een verbetering, tenminste, als die wel leesbaar is.Verkrachting van de NX-naam. De NX250 en NX650 waren hartstikke leuke fietsen en de NX500 lijkt nergens op de oude NX.
Stoppen ze er ook nog een tweecilinder onder. Had dat ding gewoon CB500X blijven noemen. Rare jongens daar bij Honda.
Pas als ik em in het echt gezien heb ga ik er wat van vinden denk ik.helemaal mee eens. Ik vind net als @kompas alleen de cockpit een verbetering, tenminste, als die wel leesbaar is.
ik hoop dat de CB500x naast deze NX blijft bestaan want die ga ik zeker niet kopen.
Ben ik blij dat ik dan het laatste CB500X type heb gekocht. De NX vind ik een stuk minder mooi, met name de voorkant. Het scherm is een leuke plus net als de traction control en de slipperclutch. Had ik op de NC750X ook maar ik mis het echt niet op de CB500X. Kortom, ik heb geen spijt dat ik deze in augustus nieuw heb gekocht
Dat is het precies! In het donker en als de zon erop schijnt is het dashboard helder. Zodra het zwaarbewolkt weer is dan zie je vooral de kleine letters en cijfers niet meer. In diverse reviews wordt hierover geschreven. Op zich maakt mij dat ook niet zoveel uit want ik rijd altijd met een TomTom Rider navigatie. Die is altijd helder.Pas als ik em in het echt gezien heb ga ik er wat van vinden denk ik.
Maar wat is het probleem met het huidige dashboard? Ik vind hem juist erg duidelijk, zowel in het donker, als in de zon.
Ah, ja. Dat krasgevoelige klopt wel ja, al valt het bij de mijne na bijna 80.000 km nog best mee.huidige dashbord mag van mij iets helderder en graag ook iets minder kras gevoelig. Maar dit is echt al muggenzifterij, ben nog steeds enorm blij en tevreden met mijn huidige CB. Bij elke andere motor die ik had begon ik al vrij snel te denken aan een volgende. Met de CB totaal nog geen last van gehad. Enige wat ik op dit moment denk is: waar ga ik komend seizoen allemaal heen rijden en ga ik dan toch eens proberen om die vakantie naar Zwitserland te doen.
Vandaag de motor maar eens goed gewassen en klaar gemaakt voor een tijdje stilstand. Ik hou in principe geen winterstop met de motor. Als het mooi droog weer is ga ik rijden (pekel is grote no-go). Maar voorlopig even te druk met werk en te nat buiten.
Grappig, daar heb ik nog nooit erg in gehad. Zit er verschil tussen de verschillende bouwjaren sinds dit type dash in gebruik is?Dat is het precies! In het donker en als de zon erop schijnt is het dashboard helder. Zodra het zwaarbewolkt weer is dan zie je vooral de kleine letters en cijfers niet meer. In diverse reviews wordt hierover geschreven. Op zich maakt mij dat ook niet zoveel uit want ik rijd altijd met een TomTom Rider navigatie. Die is altijd helder.
In Goes staat er eentje met kortingMet de komst van een nieuw model komen er misschien nog wel leuke deals op het "oude" model, kan ik misschien nog een verse scoren voor een mooi prijsje
Bij Ten Kate in Nieuwleusen staat het “proefrijdmodel“ ( 2023) te koop voor € 7.500 met 5.300 km. Fijne machine, ik heb er in augustus een proefrit opgemaakt.Met de komst van een nieuw model komen er misschien nog wel leuke deals op het "oude" model, kan ik misschien nog een verse scoren voor een mooi prijsje
Ja, het dashboard is een keer aangepast. Ik heb eerder het 2020 model gehad. Die had hetzelfde dashboard als mijn huidige CB (2023) De oudere modellen hadden een iets andere klok.Grappig, daar heb ik nog nooit erg in gehad. Zit er verschil tussen de verschillende bouwjaren sinds dit type dash in gebruik is?
Gewoon een screensaver er op en geen krassen meer en als je die toch hebt nieuwe er op ....huidige dashbord mag van mij iets helderder en graag ook iets minder kras gevoelig. Maar dit is echt al muggenzifterij, ben nog steeds enorm blij en tevreden met mijn huidige CB. Bij elke andere motor die ik had begon ik al vrij snel te denken aan een volgende. Met de CB totaal nog geen last van gehad. Enige wat ik op dit moment denk is: waar ga ik komend seizoen allemaal heen rijden en ga ik dan toch eens proberen om die vakantie naar Zwitserland te doen.
Vandaag de motor maar eens goed gewassen en klaar gemaakt voor een tijdje stilstand. Ik hou in principe geen winterstop met de motor. Als het mooi droog weer is ga ik rijden (pekel is grote no-go). Maar voorlopig even te druk met werk en te nat buiten.
De nieuwe 500 nog een keer goed bekeken op de diverse foto's en video's die circuleren. Ik vind hem er niet zo verkeerd uitzien, dashboard is ook wel leuk. De ruit vind ik minder, deze ruit stand geeft volgens mij heel veel turbulentie op m'n helm, bij m'n 500X heb ik daar nu weinig last van.
Nu 3 potentiële kandidaten voor eventuele vervanging van m'n 500X. De laatste generatie 500X, de nieuwe NX, en heel stiekem vind ik de Moto Guzzi V85TT ook leuk. De eerste 2 opties zijn met het verstand, de laatste met het hart
Maar dan ben je ook gelijk het speelse gedrag kwijt en je gaat naar een laagtoerige motor. Reed zeker niet verkeerd maar ik ben blij dat ik hem heb ingeruild op mijn 500X. Als het puur gaat om van A naar B te rijden bijvoorbeeld woon/werk is de NC een prima fiets daarvoor.Je kunt ook eens een proefrit maken op een NC750X . De NC rijdt comfortabeler op de snelweg en is ook erg zuinig.