honda cb 500 x

Mooi geel is niet lelijk 😄 Ik heb vanmiddag een rit gemaakt en ben gelijk naar MotoPort gereden om een Puig tourscherm met spoiler te bestellen. De AliExpress spoiler zorgt voor veel minder turbulentie, mijn vizier klapte niet meer spontaan dicht haha. Ik vind de AliExpress spoiler echter niet mooi, dus toch maar een groter windscherm gekozen.
Nu heb ik mijn X nog niet zo lang, maar man wat is dat ding zuinig zeg! Rustig gereden, haalde 1 op 29 😲
Ik rij dagelijks 140km woon-werkverkeer met voornamelijk snelweg, gemiddeld haal ik de 1:28. Slipstream achter een vrachtwagen haal je met gemak 1:45😁
Maar mooi geel is zeker niet lelijk....
Hobby en woon-werk naast elkaar.
 

Bijlagen

  • 20220603_123353.jpg
    20220603_123353.jpg
    225,8 KB · Weergaven: 5
Ik rij dagelijks 140km woon-werkverkeer met voornamelijk snelweg, gemiddeld haal ik de 1:28. Slipstream achter een vrachtwagen haal je met gemak 1:45😁
Maar mooi geel is zeker niet lelijk....
Hobby en woon-werk naast elkaar.
Onvoorstelbaar zuinig!
Ik moet het helaas met 1 fiets doen en rij voornamelijk alleen voor de ontspanning. Ik heb fietsen met meer vermogen gehad, maar door het lichte gewicht en het stuurgedrag, ben ik blij met de X. Aan de andere kant zou een fiets met meer vermogen, zoals jouw Duc, ook wel fijn zijn. Goed, ik kan niet alles hebben 😄
 
Ik heb de CB nu 4500 km en zit gemiddeld op 1 op 31. En dat is normaal rijden zonder te er op te letten of ik zuinig rij. Ben wel van mezelf een rustige rijder. Maar een tank leeg rijden in 1 dag , wat ik op vorige motoren altijd deed is me nu nog maar 1 keer gelukt haha.
 
Bij hoeveel tpm schakelen jullie met de cb? Heb de 1000km er op zitten en heb hem een paar keer flink door laten trekken maar die 9000tpm ga ik niet halen. Bij 6500tpm vind ik het eigenlijk al teveel. Schakel zo rond de 5000tpm. Gebruik over die eerste 1000km is 3L/100km oftewel 1:33,3 😁👍🏻
 
Bij hoeveel tpm schakelen jullie met de cb? Heb de 1000km er op zitten en heb hem een paar keer flink door laten trekken maar die 9000tpm ga ik niet halen. Bij 6500tpm vind ik het eigenlijk al teveel. Schakel zo rond de 5000tpm. Gebruik over die eerste 1000km is 3L/100km oftewel 1:33,3 😁👍🏻
Ik ook maar het "hoort" wel bij het inrijden om na de inrijperiode de motor af en toe en heel gelijdelijk hoog in de toeren te gaan ivm een laagje nicasil boven je cylinders.
Of het klopt weet ik ook zeker maar het klinkt logisch.
Hier kun je het lezen bij kopje " Na de inrij periode"

Een nieuwe motor inrijden
 
Bij hoeveel tpm schakelen jullie met de cb? Heb de 1000km er op zitten en heb hem een paar keer flink door laten trekken maar die 9000tpm ga ik niet halen. Bij 6500tpm vind ik het eigenlijk al teveel. Schakel zo rond de 5000tpm. Gebruik over die eerste 1000km is 3L/100km oftewel 1:33,3 😁👍🏻
Ik rij met 50km/u soms al ongemerkt in zijn 4 🙈 Ik heb hem nu al wel een paar keer tot 8000 toeren door getrokken, maar schakel vaak al tussen de 4500 en 5000 toeren op. Lekker rustig tokkelen met de X.
 
Helemaal als de x nog nieuw is gaat ie (IMHO) pas lekker brullen vanaf 6000.
Doorgaans schakel ik meestal rond de 6.00 toeren op, en onder de 4.000 omlaag tijdens optrekken/afremmen. Als er op een vaste snelheid gereden wordt dan gaat ie meestal 1 en soms 2 versnellingen hoger (afhankelijk van de snelheid en in welke versnelling ik al zat natuurlijk).
Ik wil niet in een te hoge versnelling rijden, want dan is er niemand thuis als er plots versneld moet worden ( voor de veiligheid natuurlijk O-) , je wilt natuurlijk wel uit de weg kunnen komen mocht er gevaar opdoemen).

Ik heb het idee dat na verloop van tijd of afstand de demping iets minder wordt en het blok wat soepeler wordt in de hogere toeren. Iemand hier daar nog een mening over en/of ervaring mee?

[edit] typo [edit]
 
Mn dochter heeft een 500x uit 2019.. ik heb gisteren de ketting wat strakker gezet
Kan iemand mij vertellen met hoeveel nm.de achteras moer moet worden vast gezet ?
 
Ik rij met 50km/u soms al ongemerkt in zijn 4 🙈 Ik heb hem nu al wel een paar keer tot 8000 toeren door getrokken, maar schakel vaak al tussen de 4500 en 5000 toeren op. Lekker rustig tokkelen met de X.
Gisteren 3x rustig aan richting de 8000tpm laten lopen, Jezus wat jankt dat. Vind het nu wel best, volgende week 1000km beurt want daar ben ik alweer voorbij. En rijden maar :]
 
Gisteren 3x rustig aan richting de 8000tpm laten lopen, Jezus wat jankt dat. Vind het nu wel best, volgende week 1000km beurt want daar ben ik alweer voorbij. En rijden maar :]
Heb ook niet gezegd dat het een fijn geluid is. Ik heb zojuist een andere einddemper besteld, Storm oval (Mivv). Ik heb deze ook onder mijn vorige motor gehad, wordt het geluid een stuk beter door 👍🏻 Het geluid blijft echter beschaafd.
 
Heb ook niet gezegd dat het een fijn geluid is. Ik heb zojuist een andere einddemper besteld, Storm oval (Mivv). Ik heb deze ook onder mijn vorige motor gehad, wordt het geluid een stuk beter door 👍🏻 Het geluid blijft echter beschaafd.
En nog EG gekeurd ook, dat is fijn. Heb je deze of de chroom uitvoering? Wel een voor en na filmpje voor de kijkers en luisteraars hé? :Y


84.91.f0.H1StormSteelBlackOvalEndschalldaempfer6040100384019.jpeg.jpg
 
Ik de rvs/chroom kleur besteld. Ik had op mijn sv650x de zwarte, maar die is ook weer een paar tientjes duurder. Vind de originele pijp lelijk en wil een iets donkerder geluid.
Haha ik zal wat filmpjes maken 👍🏻
 
Deze al gezien? Precies wat ik jarenlang heb gezocht, maar nergens kon vinden. Nu is ie eindelijk, maar ook weer niet....want het is een Chinees in vermomming. B|
Helaas, m'n principes zitten in de weg, geen chinese toestanden in dit huis

Nieuw: 2024 Rieju Aventura 500 - Nieuwsmotor.nl
Het lijkt ook behoorlijk op een kleine versie van een AfricaTwin.
Kawasaki komt wel met iets waar ik als kilometervreter nieuwsgierig naar ben:

Kawasaki Ninja 7 Hybrid: eerste hybride motorfiets ter wereld
 
Afgelopen vrijdag weer een vers setje Dunlop Mutant laten monteren, we kunnen weer veilig de wintermaanden in.👍🏻
 
Zoals eerder gezegd heeft mn dochter een 500x uit 2019.
Deze week de ketting even gesteld..
zij heeft geen boekje bij de motor en ik kan dus een aantal zaken niet checken..

Ik.wil de olie verversen en wil graag weten
Welke olie en hoeveel ?
Aanhaalmoment aftapplug en oliefilter.?
(30 nm en 26nm??)
 
2,7 liter (inclusief vervangen oliefilter) 10w30 vol syntheet. Aanhaalmoment plug weet ik zo niet, maar filter is simpelweg handvast draaien.

Ik heb nog even gekeken, 26 en 30nm zijn correct.
 
Terug
Bovenaan Onderaan