honda cb 500 x

Dat heeft mijn garage voor me geregeld. Je kunt op de website van diverse winkels je motor gegevens invoeren, en dan krijg je het juiste model te zien.

Ze zitten helemaal prima, nergens last van.
 
Ik heb vandaag net een stel originele honda handkappen er op gezet. Brakbusters zijn voor mij niet nodig en vind ze erg lomp. Voor mij hoeven de handkappen alleen maar windschermpjes te zijn voor de frissere dagen. Echt off road ga ik toch nooit.
 
Heeft iemand op dit forum Bark Busters handkappen gemonteerd op een CB500x bouwjaar 2022/2023?

Ik heb vandaag net een stel originele honda handkappen er op gezet. Brakbusters zijn voor mij niet nodig en vind ze erg lomp. Voor mij hoeven de handkappen alleen maar windschermpjes te zijn voor de frissere dagen. Echt off road ga ik toch nooit.
Ik had ze van Givi, erg groot en lomp, ook erg effectief, maar ze raken wel de ruit bij maximale stuur uitslag. Paar maanden geleden heb ik ze ook vervangen door de originele, die raken de ruit niet, en het ziet er een stuk beter uit.
 
Ik had ze van Givi, erg groot en lomp, ook erg effectief, maar ze raken wel de ruit bij maximale stuur uitslag. Paar maanden geleden heb ik ze ook vervangen door de originele, die raken de ruit niet, en het ziet er een stuk beter uit.
Bark Busters zijn inderdaad groot en lomp maar als je de motor een keer laat vallen beschermen ze wel de rem- en koppeling handles.
 
Dat zal absoluut waar zijn. De originele handkappen doen niks kwa bescherming van de hendels bij een val. Wat ik me wel afvraag, hoe zit het met trillingen in het stuur na montage van barkbusters. Je maakt een starre verbinding tussen 2 punten op het stuur. Ik lees bijvoorbeeld dat de montage van valbeugels ook kan zorgen voor extra trillingen in de motor, kan me voorstellen dat dit ook het geval kan zijn bij barkbusters.
 
Dat zal absoluut waar zijn. De originele handkappen doen niks kwa bescherming van de hendels bij een val. Wat ik me wel afvraag, hoe zit het met trillingen in het stuur na montage van barkbusters. Je maakt een starre verbinding tussen 2 punten op het stuur. Ik lees bijvoorbeeld dat de montage van valbeugels ook kan zorgen voor extra trillingen in de motor, kan me voorstellen dat dit ook het geval kan zijn bij barkbusters.
Die trillingen zijn gewoon de vibe die bij een 500x hoort, niks dramatisch 8-)
 
Dat zal absoluut waar zijn. De originele handkappen doen niks kwa bescherming van de hendels bij een val. Wat ik me wel afvraag, hoe zit het met trillingen in het stuur na montage van barkbusters. Je maakt een starre verbinding tussen 2 punten op het stuur. Ik lees bijvoorbeeld dat de montage van valbeugels ook kan zorgen voor extra trillingen in de motor, kan me voorstellen dat dit ook het geval kan zijn bij barkbusters.
Op mijn laatste NC750X had ik ook Bark Busters gemonteerd. Geen last gehad van trillingen in het stuur. De NC750X is zowiezo een trillingsarme motor. Valbeugels kunnen inderdaad voor extra trillingen zorgen (Eigen ervaring)
 
Nee hoor,

Er wil bijna niemand ooit van zijn/haar CB500X af.

*O* 8)7:] O-)
Misschien de mijne volgend jaar, dan zal ie ongeveer 100.000 km gelopen hebben. Ik ben er nog niet uit of ik er dan mee blijf doorrijden, of een nieuwe ga kopen.
Ik ben momenteel op vakantie in Frankrijk, en heb diverse 500X-jes zien langskomen, die groene is in het echt best fraai :9
 
Niet wegdoen @Salami lekker op rijden, heb je nog zeker 10 jaar plezier van ;)
In dat geval zal de teller rond de 300.000 km staan. Dat kan interesant worden. Oprijden is wel de meest voordelige optie denk ik, maar aangezien het ook mijn hobby is, worden niet alle beslissingen genomen uit verstandig oogpunt :P
Tot nu toe bevalt ie nog prima, misschien wint de verstandige ik, en mag ie langer blijven.
Ik zou wel graag eens weten of de verlichting van de laatste upgrade modellen nou echt beter is. Honda claimt van wel, ik hoor het graag van iemand met de ervaring. Die matige koplamp vind ik wel een echt minpuntje. En ook de enige trouwens, voor mij dan. 8-)
 
Als ik op zoek ga wordt het op zijn vroegst volgend jaar. Eerlijk gezegd staat mijn voorkeur voor een rode al bijna vast, maar als ik dan zo'n groene zie....keuzes, keuzes.... 8)7
Rode zijn ietsje sneller maar groen is het mooist 😬
 

Bijlagen

  • EA601959-1C37-4973-BEBB-532D6E52D4A0.jpeg
    EA601959-1C37-4973-BEBB-532D6E52D4A0.jpeg
    483,4 KB · Weergaven: 4
Mijn 2020 CB500x was rood en ik wilde nu een groene. Helaas, uitverkocht ik kon kiezen uit zwart en rood. En ja, dan is rood toch de juiste Honda kleur.
 
Ik wilde een HRC rood wit blauwe, helaas is die er nog niet. Dus ook hier een zwart/rode.
 
Mijn 2019 model is ook rood. Die nieuwe is in het rood mooier dan de mijne vind ik.
In het groen lijkt het wel een andere motor, geinig hoe een beetje verf de looks zo kan veranderen
 
Heb intussen 2 weken mijn nieuwe cb in gebruik. Ben er nog steeds erg blij mee maar vind het best moeilijk om gedurende de inrijperiode het toerental onder de 4300 toeren te houden. Maar goed, dat hoort bij een nieuwe motor. Dus snelweg is nog even verboden terrein.
Iemand ervaring met verlaagde voetsteunen? Die staan bij mij als 1e gepland om aan te passen. Moet de knie- en heuphoek net voor mij wat beter maken. SW levert steunen die 15mm lager staan. Zadel verhogen kan altijd nog maar dan zit het windscherm weer lager. Voor de rest super blij mee. Genot om mee onderweg te zijn!
 
Heb intussen 2 weken mijn nieuwe cb in gebruik. Ben er nog steeds erg blij mee maar vind het best moeilijk om gedurende de inrijperiode het toerental onder de 4300 toeren te houden. Maar goed, dat hoort bij een nieuwe motor. Dus snelweg is nog even verboden terrein.
Iemand ervaring met verlaagde voetsteunen? Die staan bij mij als 1e gepland om aan te passen. Moet de knie- en heuphoek net voor mij wat beter maken. SW levert steunen die 15mm lager staan. Zadel verhogen kan altijd nog maar dan zit het windscherm weer lager. Voor de rest super blij mee. Genot om mee onderweg te zijn!
Ik heb 'm in het voorjaar ingereden en was ook blij dat het over was :)
Het toerental ook niet onder de 2000 want je moet de motor zo weinig mogelijk belasten dus als je optrekt gewoonweg wat meer gas.
Dus er ook nog geen koffers en crashbars aan hangen.
En veel variëren in toerental dus geen lange stukken met dezelfde snelheid en toerental.

Ik heb het op deze manier gedaan:

Een nieuwe motor inrijden
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor het delen van je ervaring en advies.
Ik versnel redelijk snel richting 4000 toeren en schakel ook regelmatig bij dezelfde snelheid op en neer. Dat variëren in snelheid is Idd een tip die ik ook gekregen heb. Ondertoeren is inderdaad slecht wat belasting betreft, dat geldt ook bij auto’s. Dat “nieuwe rijden” is een uitstootdingetje en geen advies van de technicus.
Zit nu op een 600 km in 2 weken. Bij 750 mogen de toeren wat opgehoogd worden volgens de dealer. Na de 1000km beurt begin september kan eindelijk het gas erop. Kan bijna niet wachten.
 
Ikke heb barkbuster en verlaagde steps, o en trillingen maar niet dankzij de barkbusters
maar dankzij de valbeugel set, en inderdaad daar lees je veel over op internet.
Met originele zou het niet mogen suggereert men.
Geen last van stuur uitslag tegen mijn givi scherm 👌🏻
Helemaal blij, alleen nog es de vering verhogen om wat meer grondspelling te creëren 🥳
 

Bijlagen

  • IMG_8027.jpeg
    IMG_8027.jpeg
    257,8 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Terug
Bovenaan Onderaan