Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heeft iemand op dit forum Bark Busters handkappen gemonteerd op een CB500x bouwjaar 2022/2023?
Ik had ze van Givi, erg groot en lomp, ook erg effectief, maar ze raken wel de ruit bij maximale stuur uitslag. Paar maanden geleden heb ik ze ook vervangen door de originele, die raken de ruit niet, en het ziet er een stuk beter uit.Ik heb vandaag net een stel originele honda handkappen er op gezet. Brakbusters zijn voor mij niet nodig en vind ze erg lomp. Voor mij hoeven de handkappen alleen maar windschermpjes te zijn voor de frissere dagen. Echt off road ga ik toch nooit.
Bark Busters zijn inderdaad groot en lomp maar als je de motor een keer laat vallen beschermen ze wel de rem- en koppeling handles.Ik had ze van Givi, erg groot en lomp, ook erg effectief, maar ze raken wel de ruit bij maximale stuur uitslag. Paar maanden geleden heb ik ze ook vervangen door de originele, die raken de ruit niet, en het ziet er een stuk beter uit.
Die trillingen zijn gewoon de vibe die bij een 500x hoort, niks dramatischDat zal absoluut waar zijn. De originele handkappen doen niks kwa bescherming van de hendels bij een val. Wat ik me wel afvraag, hoe zit het met trillingen in het stuur na montage van barkbusters. Je maakt een starre verbinding tussen 2 punten op het stuur. Ik lees bijvoorbeeld dat de montage van valbeugels ook kan zorgen voor extra trillingen in de motor, kan me voorstellen dat dit ook het geval kan zijn bij barkbusters.
Op mijn laatste NC750X had ik ook Bark Busters gemonteerd. Geen last gehad van trillingen in het stuur. De NC750X is zowiezo een trillingsarme motor. Valbeugels kunnen inderdaad voor extra trillingen zorgen (Eigen ervaring)Dat zal absoluut waar zijn. De originele handkappen doen niks kwa bescherming van de hendels bij een val. Wat ik me wel afvraag, hoe zit het met trillingen in het stuur na montage van barkbusters. Je maakt een starre verbinding tussen 2 punten op het stuur. Ik lees bijvoorbeeld dat de montage van valbeugels ook kan zorgen voor extra trillingen in de motor, kan me voorstellen dat dit ook het geval kan zijn bij barkbusters.
Zal binnenkort even fatsoenlijke foto's maken en advertentie aanmaken.
Misschien de mijne volgend jaar, dan zal ie ongeveer 100.000 km gelopen hebben. Ik ben er nog niet uit of ik er dan mee blijf doorrijden, of een nieuwe ga kopen.Nee hoor,
Er wil bijna niemand ooit van zijn/haar CB500X af.
In dat geval zal de teller rond de 300.000 km staan. Dat kan interesant worden. Oprijden is wel de meest voordelige optie denk ik, maar aangezien het ook mijn hobby is, worden niet alle beslissingen genomen uit verstandig oogpuntNiet wegdoen @Salami lekker op rijden, heb je nog zeker 10 jaar plezier van
Als ik op zoek ga wordt het op zijn vroegst volgend jaar. Eerlijk gezegd staat mijn voorkeur voor een rode al bijna vast, maar als ik dan zo'n groene zie....keuzes, keuzes....Die “groene” is in Nederland uitverkocht.
Rode zijn ietsje sneller maar groen is het mooistAls ik op zoek ga wordt het op zijn vroegst volgend jaar. Eerlijk gezegd staat mijn voorkeur voor een rode al bijna vast, maar als ik dan zo'n groene zie....keuzes, keuzes....
Ik heb 'm in het voorjaar ingereden en was ook blij dat het over wasHeb intussen 2 weken mijn nieuwe cb in gebruik. Ben er nog steeds erg blij mee maar vind het best moeilijk om gedurende de inrijperiode het toerental onder de 4300 toeren te houden. Maar goed, dat hoort bij een nieuwe motor. Dus snelweg is nog even verboden terrein.
Iemand ervaring met verlaagde voetsteunen? Die staan bij mij als 1e gepland om aan te passen. Moet de knie- en heuphoek net voor mij wat beter maken. SW levert steunen die 15mm lager staan. Zadel verhogen kan altijd nog maar dan zit het windscherm weer lager. Voor de rest super blij mee. Genot om mee onderweg te zijn!