honda cb 500 x

Eerlijk gezegd zou ik dat wel eens willen, maar ik zou niet weten waar dat in mijn buurt legaal ( of in ieder geval zonder gezeik) kan...
Noord Holland is voor motorrijders nogal beperkt :')
Nee dat is lastig.
Je kan naar Spaarnwoude om het is uit te proberen:

Of een keertje paar dagen stukjes van de TET rijden in Nederland.
 
Die week 31 kreeg ik hier in de buurt bij een motorzaak te horen. Zwarte waren daar wel op voorraad. Vandaar dat ik wat verder ben gaan kijken en dus een zaak met een rode op voorraad heb gevonden. En op de koop toe een hele mooie inruilprijs op mijn huidige motor.
 
Nee dat is lastig.
Je kan naar Spaarnwoude om het is uit te proberen:

Of een keertje paar dagen stukjes van de TET rijden in Nederland.
Spaarnwoude paar keer geweest toen ik nog op een Tenere rondreed, maar daar was het regelmatig erg druk met crossers, en het maar een klein hoekje.
Ik ben eigenlijk best wel jaloers op mensen die ergens wonen waar het allemaal niet zo druk en moeilijk is. Tijd om te verhuizen :')
 
Spaarnwoude paar keer geweest toen ik nog op een Tenere rondreed, maar daar was het regelmatig erg druk met crossers, en het maar een klein hoekje.
Ik ben eigenlijk best wel jaloers op mensen die ergens wonen waar het allemaal niet zo druk en moeilijk is. Tijd om te verhuizen :')

Ja dat denk ik zelf ook weleens.
Of ergens in het buitenland waar je gelijk mooie bochten routes hebt.
 
To cut or not to cut.....that's the question
 

Bijlagen

  • IMG_20230507_161120.jpg
    IMG_20230507_161120.jpg
    111,2 KB · Weergaven: 34
De Cb500x is ondertussen besteld. Samen met een 12V stekker. Van daaruit zal ik dan de draad naar de tomtom trekken.
Nu wachten tot de cb geleverd wordt
Gefeliciteerd man! Ik zou lekker de motorzaak die kabel laten legggen, ervan uitgaande dat bij jou ook ze accessoires voor nop monteren. Kabeltje is 15 euro ofzo
 
vind het veel te leuk om er ook zelf nog een beetje aan te knutselen.
 
Ah oké, ja ik herken dat wel, maar weet ook als ik het doe dat het prutswerk wordt, dus heb t nu zeker met een nieuwe motor aan de motorzaak overgelaten. Tof als je het zelf kunt!
 
Vandaag de cb weggebracht voor de 1000km beurt. Eerst bijna 2u door de regen en file. Was wel weer goed merk ik, gezien ik niet zo’n regenrijder ben, geven deze kilometers mij weer meer vertrouwen in de regen. Motor gaat naast de beurt voorzien worden van zwart gepoedercoate valbeugel met mistlampen en een sw motech sumpguard. Als leenbrommer een guzzi V85tt mee :]. Die stond ook op mijn lijstje maar ivm te duur niet onderzocht. Geluid is dik, power is dik, maar wow wat is die koppeling en het blok lomp in omgang vergeleken met mijn Honda. Met duo zou elke keer schakelen helmen bonken zijn vrees ik 😂.
 
Vandaag de cb weggebracht voor de 1000km beurt. Eerst bijna 2u door de regen en file. Was wel weer goed merk ik, gezien ik niet zo’n regenrijder ben, geven deze kilometers mij weer meer vertrouwen in de regen. Motor gaat naast de beurt voorzien worden van zwart gepoedercoate valbeugel met mistlampen en een sw motech sumpguard. Als leenbrommer een guzzi V85tt mee :]. Die stond ook op mijn lijstje maar ivm te duur niet onderzocht. Geluid is dik, power is dik, maar wow wat is die koppeling en het blok lomp in omgang vergeleken met mijn Honda. Met duo zou elke keer schakelen helmen bonken zijn vrees ik 😂.
Ontzettend gaaf ding, die Guzzi :9~
Paar keer naast staan kwijlen, mooi Italiaans stukje techniek, altijd al een zwak voor gehad. En met cardan *O*
Maar ja, ik vind ze te duur/ exotisch voor wat ik ermee doe, hij is niet half zo zuinig als de CB500X, en de kleine Honda doet het ook allemaal prima.
Tot nu toe heeft mijn verstand/ zuinigheid nog aan het langste eind getrokken.... 8-)
 
Erg mooi spul zo'n v85tt. Ik reed hiervoor een bmw r1150r. En vond die kwa rijden aanvoelen als een voor-oorlogse tractor. Grof, rauw en trillen. En ergens verwacht ik dat ook bij een moto guzzi (heb er nooit op gereden dus het is puur een vooroordeel)
 
Ik heb ook een keertje een proefrit op de V85tt gedaan en dat beviel inderdaad erg goed, mooie bike ook.
 
Ondanks de pisregen toch nog gaan rijden gisteravond, want nu had ik die guzzi staan. Tja, kan toch alleen maar blijven bij wat ik gezegd heb. Heel rauw/ruig apparaat, blok doet mij idd denken aan bmw t ninet die ik een aantal jaar geleden had, incl de droge koppeling (hoe verzin je dat bij een allroad motor?). Tof om ff mee te hebben, maar ik weet precies weer waarom ik mijn Honda heb gekocht en geen guzzi. Geef mij maar het fijne, exacte, soepele van de Honda. De cb is wat mij betreft eigenlijk de ideale baby-GS. Enige dat ik dan mis is de voortreffelijke ohlins vering ☺️
 
Erg mooi spul zo'n v85tt. Ik reed hiervoor een bmw r1150r. En vond die kwa rijden aanvoelen als een voor-oorlogse tractor. Grof, rauw en trillen. En ergens verwacht ik dat ook bij een moto guzzi (heb er nooit op gereden dus het is puur een vooroordeel)
Exact dit, maar dan voor de 80-jarige oorlog 😉
 
Yes, wel iets naar achteren, zie ook foto’s 1 of 2 of 3 pagina’s terug. Givi koffers. Ver naar buiten vind ikzelf nog wel meevallen, maar heb wel bewust voor smallere (37l?) koffers gekozen ipv de bredere variant. Qua gewicht ofzo heb ik er totaal geen last van. Verder naar voren gaat ook niet, dan zou ik geen duo meer mee kunnen nemen. En wellicht gaat dat überhaupt niet hoor met het rek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Terug
Bovenaan Onderaan