honda cb 500 x

De scottoiler past precies achter de accu.
Daar heb ik mijn slot zitten, en de ketting zit als een slang verder naar achteren tussen de frame buizen (zal daar ook nog wel een plaatje van schieten als daar interesse voor is).
Maar op zich geen verkeerde plek.
Hoe houd je in de gaten of hij niet leeg is? Want echt zichtbaar is hij hier niet.
 
Daar heb ik mijn slot zitten, en de ketting zit als een slang verder naar achteren tussen de frame buizen (zal daar ook nog wel een plaatje van schieten als daar interesse voor is).
Maar op zich geen verkeerde plek.
Hoe houd je in de gaten of hij niet leeg is? Want echt zichtbaar is hij hier niet.
De status op de display klopt heel aardig. Als daar 1 blokje over is dan wordt het tijd om bij te vullen.
Een extra slot gebruik ik niet. op m'n werk staat hij in een parkeergarage, maar dat gaat binnenkort wel veranderen, dus ik ben benieuwd hoe je dat opgelost hebt.
 
Deze week inmiddels een paar keer zonder windschermpje gereden en dat is gewoon zoals het moet zijn.
Geen extra herrie of turbulentie.

Mocht je nog geen oplossing hebben gevonden dan gewoon (tijdelijk) het schermpje eraf halen en uitproberen zou mijn tip zijn :]
Zelf heb ik deze sinds een aantal maanden: Puig TOERRUIT MET SPOILER CB 500 X LICHT-GETINT . Dat had ik eerder moeten doen, het is heerlijk stil en je kan nu met open vizier rijden bij warm weer, vorige jaar was dat met die hitte niet te doen met het standaard schermpje.
 
De status op de display klopt heel aardig. Als daar 1 blokje over is dan wordt het tijd om bij te vullen.
Een extra slot gebruik ik niet. op m'n werk staat hij in een parkeergarage, maar dat gaat binnenkort wel veranderen, dus ik ben benieuwd hoe je dat opgelost hebt.
Display?
Ik heb geen display 8)7(Ik heb het V-systeem jij het X-systeem).
De "fles" zelf is bij het "display" als deze bijna leeg is moet ik hem vullen.
Hij gebruikt ook geen stroom, maar is vacuüm gestuurd.
De doorstroming wordt geregeld met een draaischuif mechanisme (in de winter iets verder open en in de zomer iets verder dicht i.v.m. dikte van de olie bij andere temperatuur, en even vol open na het reinigen van de ketting).
Ik moet dus wel de dosering kunnen regelen, en kunnen zien hoeveel er nog in zit.
Dat zal wel lastig worden als hij onder mijn zadel zou zitten denk ik.
 
Zelf heb ik deze sinds een aantal maanden: Puig TOERRUIT MET SPOILER CB 500 X LICHT-GETINT . Dat had ik eerder moeten doen, het is heerlijk stil en je kan nu met open vizier rijden bij warm weer, vorige jaar was dat met die hitte niet te doen met het standaard schermpje.
Top :t
Heb je helemaal/nagenoeg geen wind geluid met deze?

Helemaal geen scherm of een groot scherm is dan vaak het beste blijkbaar.
Vind het niet zo mooi staan maar denk wel dat ik dit ook ga doen, zeker met minder mooi weer (regen) en langere (kampeer) trips.
Dan kort ik m'n originele scherm in tot waar het zwart ophoudt.
 
Top :t
Heb je helemaal/nagenoeg geen wind geluid met deze?

Helemaal geen scherm of een groot scherm is dan vaak het beste blijkbaar.
Vind het niet zo mooi staan maar denk wel dat ik dit ook ga doen, zeker met minder mooi weer (regen) en langere (kampeer) trips.
Dan kort ik m'n originele scherm in tot waar het zwart ophoudt
Nagenoeg geen wind geluid, ik heb nog even geprobeerd met noise canceling oortjes van sony, dat werkt ook wel aardig, maar als ze niet 100% goed zitten lekt er toch wind geruis naar binnen. Sinds het scherm de oortjes links laten liggen. Het is inderdaad minder mooi, maar voor woon werk vind ik dat wat minder belangrijk. ik zal nog wel een foto maken, hij staat bij mij in de hoogste stand, je kijkt er net overheen.
 
Dat er hier een cb500 gaat komen is ondertussen wel zeker. Dus ik ben diverse dingen aan het uitzoeken. Ik wil mijn tomtom straks op een geschakelde draad aansluiten. Als ik het goed begrepen heb zit er een accessoire stekker aan de linkerkant achter de kuip. Weet iemand zo welk type stekker dat is?
 
Dat er hier een cb500 gaat komen is ondertussen wel zeker. Dus ik ben diverse dingen aan het uitzoeken. Ik wil mijn tomtom straks op een geschakelde draad aansluiten. Als ik het goed begrepen heb zit er een accessoire stekker aan de linkerkant achter de kuip. Weet iemand zo welk type stekker dat is?
 
Dat er hier een cb500 gaat komen is ondertussen wel zeker. Dus ik ben diverse dingen aan het uitzoeken. Ik wil mijn tomtom straks op een geschakelde draad aansluiten. Als ik het goed begrepen heb zit er een accessoire stekker aan de linkerkant achter de kuip. Weet iemand zo welk type stekker dat is?
Ik zou een dubbele usb aansluiten en daarop je tom tom als dat mogelijk is? Kan je eventueel je mobiel onderweg ook opladen. Ideaal laad net zo snel op als je hem in het stopcontact doet.
 
1683395873910.jpeg
 
Dat er hier een cb500 gaat komen is ondertussen wel zeker. Dus ik ben diverse dingen aan het uitzoeken. Ik wil mijn tomtom straks op een geschakelde draad aansluiten. Als ik het goed begrepen heb zit er een accessoire stekker aan de linkerkant achter de kuip. Weet iemand zo welk type stekker dat is?
Ja, links.
Ik heb daar een dubbele USB en voor je TT heb je een speciaal kabeltje nodig.
Heb ik gelijk bij aankoop door de dealer laten aansluiten dus ik weet niet welke stekker maar komt bij mij ook van links.
Kun je op deze foto zien.
tempimage2ouulm-png.1872557
 
De Cb500x is ondertussen besteld. Samen met een 12V stekker. Van daaruit zal ik dan de draad naar de tomtom trekken.
Nu wachten tot de cb geleverd wordt
 
Ik zit alvast naar banden te kijken en kwam op deze site.
Daar krijgt de CONTI TRAIL ATTACK 3 de meeste sterren en daarna de MICHELIN PILOT ROAD 5
Zijn wel meer straat georiënteerd
Qua licht offroad krijgt de Continental TKC70 4 sterren vd 5 en is iets meer offroad dan de Conti Trail Attack.

Iemand ervaring met deze banden?

 
De Cb500x is ondertussen besteld. Samen met een 12V stekker. Van daaruit zal ik dan de draad naar de tomtom trekken.
Nu wachten tot de cb geleverd wordt
Gefeliciteerd, is de wachttijd nog steeds maandenlang, of wordt ie snel geleverd?
 
Ik zit alvast naar banden te kijken en kwam op deze site.
Daar krijgt de CONTI TRAIL ATTACK 3 de meeste sterren en daarna de MICHELIN PILOT ROAD 5
Zijn wel meer straat banden, qua beetje offroad krijgt de Continental TKC70 4 sterren vd 5 en is iets meer offroad dan de Conti Trail Attack.

Iemand ervaring met deze banden?

Ik heb er net sinds 2 dagen continental trail attack 3 banden op. Kan er nog weinig over zeggen na 2 dagen, maar ik had die test ook gelezen, en dat heeft de doorslag gegeven voor deze banden.
Tot nu toe geen klachten *D
 
De Cb500x is ondertussen besteld. Samen met een 12V stekker. Van daaruit zal ik dan de draad naar de tomtom trekken.
Nu wachten tot de cb geleverd wordt

Gefeliciteerd kompas !!
ik heb er 9 maanden op moeten wachten.
Wat is de verwachte levertijd?
 
Ik heb er net sinds 2 dagen continental trail attack 3 banden op. Kan er nog weinig over zeggen na 2 dagen, maar ik had die test ook gelezen, en dat heeft de doorslag gegeven voor deze banden.
Tot nu toe geen klachten *D
Top.
Hoor graag je ervaringen na een paar honderd kilometers..
Ga je er ook (licht) offroad mee rijden?
 
Ik wilde speciaal de rode uitvoering. En daarvan hadden ze er nog 1 in de showroom staan. Dus de levertijd is 2 weken ongeveer. Als ie bij Honda besteld moest worden dan zou het week 31 worden.
Enige extra die ik er meteen op besteld heb is een middenstandaard. De 12v stekker zal ik er zelf op maken. Ook heb ik al een Givi kofferrek besteld zodat ik mijn huidige koffers kan gebruiken. En dus een bevestiging voor de tomtom op het beugeltje boven het dashbord.
Hopelijk is alles tegen die tijd binnen want een week nadat ie geleverd zou moeten zijn wil ik een paar dagen richting limburg om hem in te rijden.
 
Top.
Hoor graag je ervaringen na een paar honderd kilometers..
Ga je er ook (licht) offroad mee rijden?
Eerlijk gezegd zou ik dat wel eens willen, maar ik zou niet weten waar dat in mijn buurt legaal ( of in ieder geval zonder gezeik) kan...
Noord Holland is voor motorrijders nogal beperkt :')
 
Ik wilde speciaal de rode uitvoering. En daarvan hadden ze er nog 1 in de showroom staan. Dus de levertijd is 2 weken ongeveer. Als ie bij Honda besteld moest worden dan zou het week 31 worden.
Enige extra die ik er meteen op besteld heb is een middenstandaard. De 12v stekker zal ik er zelf op maken. Ook heb ik al een Givi kofferrek besteld zodat ik mijn huidige koffers kan gebruiken. En dus een bevestiging voor de tomtom op het beugeltje boven het dashbord.
Hopelijk is alles tegen die tijd binnen want een week nadat ie geleverd zou moeten zijn wil ik een paar dagen richting limburg om hem in te rijden.
Mazzel :t
 
Ik wilde speciaal de rode uitvoering. En daarvan hadden ze er nog 1 in de showroom staan. Dus de levertijd is 2 weken ongeveer. Als ie bij Honda besteld moest worden dan zou het week 31 worden.
Enige extra die ik er meteen op besteld heb is een middenstandaard. De 12v stekker zal ik er zelf op maken. Ook heb ik al een Givi kofferrek besteld zodat ik mijn huidige koffers kan gebruiken. En dus een bevestiging voor de tomtom op het beugeltje boven het dashbord.
Hopelijk is alles tegen die tijd binnen want een week nadat ie geleverd zou moeten zijn wil ik een paar dagen richting limburg om hem in te rijden.
Mazzel dat er nog eentje beschikbaar was dan, 12 weken levertijd vind ik nog vrij stevig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan