honda cb 500 x

Het heeft even geduurd, maar het slot heeft eindelijk een plaats gekregen. Aanvankelijk was het plan om hem in de koffer te plaatsen, maar ik ben bang dat het kunststof op den duur kapot gaat als dat slot eraan hangt te rammelen, het weegt best wel wat.
Daarom toch maar weer in de buitenlucht, op een montage steun van het topkoffer frame. 2 gaatjes geboord, draad getapt et voila *D
Liever had ik hem uit het zicht gehad, maar nu is ie wel super bereikbaar, waardoor ik hem hopelijk wat vaker ga gebruiken :$
Ziet er proper uit :t alleen waar is dat koord dat je op je stuur doet zodat je niet vergeet dat er een remslot op je motor zit8)7

Wat is dat cilindervormige ding dat je op de 2 de foto ziet aan de passagier-standaard links
 
Ziet er proper uit :t alleen waar is dat koord dat je op je stuur doet zodat je niet vergeet dat er een remslot op je motor zit8)7

Wat is dat cilindervormige ding dat je op de 2 de foto ziet aan de passagier-standaard links
Dat fluo gele koortje ligt of in mijn jaszak, of in de koffer, misschien kan ie nog wel aan het slot blijven zitten zelfs, maar daar moet ik nog even naar kijken/nadenken.
Dat cilindervormige ding is een Osco. Handbediend kettingsmeer systeem, werkt super. Gewone 80w olie er in en klaar, geen gedoe met spuitbussen oid, en bovendien geen elektronica. Gewoon super simpel, daar hou ik wel van.
 
Het heeft even geduurd, maar het slot heeft eindelijk een plaats gekregen. Aanvankelijk was het plan om hem in de koffer te plaatsen, maar ik ben bang dat het kunststof op den duur kapot gaat als dat slot eraan hangt te rammelen, het weegt best wel wat.
Daarom toch maar weer in de buitenlucht, op een montage steun van het topkoffer frame. 2 gaatjes geboord, draad getapt et voila *D
Liever had ik hem uit het zicht gehad, maar nu is ie wel super bereikbaar, waardoor ik hem hopelijk wat vaker ga gebruiken :$

mooie oplossing :t .
Ik heb 'm voorlopig in z'n hoesje onder het zadel.
De plek die jij nu hebt is voor mij geen optie aangezien daar m'n zijtassen en zadeltas/rol zitten en dat is dan onhandig.
Als ik op reis ga doe ik 'm gewoon in een zijtas of zadeltas ergens makkelijk bereikbaar.
 
Dat fluo gele koortje ligt of in mijn jaszak, of in de koffer, misschien kan ie nog wel aan het slot blijven zitten zelfs, maar daar moet ik nog even naar kijken/nadenken.
Dat cilindervormige ding is een Osco. Handbediend kettingsmeer systeem, werkt super. Gewone 80w olie er in en klaar, geen gedoe met spuitbussen oid, en bovendien geen elektronica. Gewoon super simpel, daar hou ik wel van.
Die Osco komt er bij mij ook op met de 1000 kilometer beurt 😁
 
Die Osco komt er bij mij ook op met de 1000 kilometer beurt 😁
Goede keuze, die dingen zijn echt ideaal. Ik heb alle soorten smeersystemen afgelopen jaren wel gehad, deze is niet heel duur, smeert niet teveel zodat alles onder de olie zit, en er kan eigenlijk niks aan kapot. En dat was helaas niet het geval bij enkele hele dure elektrische smeerdingen. En niet te vergeten, het is een nederlands product. *O*
Beetje chauvinisme is niet verkeerd op z'n tijd 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Goede keuze, die dingen zijn echt ideaal. Ik heb alle soorten smeersystemen afgelopen jaren wel gehad, deze is niet heel duur, smeert niet teveel zodat alles onder de olie zit, en er kan eigenlijk niks aan kapot. En dat was helaas niet het geval bij enkele hele dure elektrische smeerdingen. En niet te vergeten, het is een nederlands product. *O*
Beetje chauvinisme is niet verkeerd op z'n tijd 8-)
Goedkoop is anders, kost €159,- '(

Wel erg handig lijkt me maar even achterwiel los vd grond en paar keer draaien en het is weer gebeurd.
Ik heb een liftstick ( deze: Louis LOUIS LIFTSTICK OPBOKAPPARAAT, NEONGEEL ) om dat snel te doen maar vooral bedoelt zodat je ook onderweg je wiel los kan halen als je bv lek rijdt met een binnenband motor.

Zelfs zonder middenbok of paddockstand/stick even je motor 3 keer een halve meter naar voren en je bent klaar.
Maar zo'n Smeersysteem is veel makkelijker natuurlijk ! :]
 
Ik ken mezelf, dat smeerbeurtje stel ik dan steeds uit.

Sta in een open garage, dus dan heb ik niets binnen handbereik staan.

En hoef ik op reis niet echt olie mee te nemen. Af en toe aan dat hendeltje trekken en klaar. Lijkt me heerlijk.
 
Ik heb net het windscherm weer laag gezet en weer getest. Het fluiten is helemaal weg op hoge snelheden en vang evenveel wind als de hoge stand. Nu gaat de wind tegen me borst aan, en het windscherm zit tot onder mijn helm. Volgens mij moet het windscherm het liefst tot je neus volgens mij zodat de wind boven je helm gaat maar dat is geen optie door het gefluit. Ik ga opmeten hoever dat is en daarop een verlengstuk aanschaffen denk ik;)
Misschien is dit een optie?
Opzet ruit Givi
Bieden
 
Goedkoop is anders, kost €159,- '(

Wel erg handig lijkt me maar even achterwiel los vd grond en paar keer draaien en het is weer gebeurd.
Ik heb een liftstick ( deze: Louis LOUIS LIFTSTICK OPBOKAPPARAAT, NEONGEEL ) om dat snel te doen maar vooral bedoelt zodat je ook onderweg je wiel los kan halen als je bv lek rijdt met een binnenband motor.

Zelfs zonder middenbok of paddockstand/stick even je motor 3 keer een halve meter naar voren en je bent klaar.
Maar zo'n Smeersysteem is veel makkelijker natuurlijk ! :]
159 euro is wel erg veel, ik zie ze ook voor 125. Maar soms heeft eerder genoemde Baboon ze ook, vorig jaar voor 50 euro een gebruikt exemplaar gekocht voor mijn vriendin haar motor.
 
159 euro is wel erg veel, ik zie ze ook voor 125. Maar soms heeft eerder genoemde Baboon ze ook, vorig jaar voor 50 euro een gebruikt exemplaar gekocht voor mijn vriendin haar motor.
Ik vraag mij af hoeveel langer je kettingset mee gaat met dit systeem, een nieuw setje koste mij afgelopen maand €107,- bij TenKate (zelf gemonteerd) dat is dus goedkoper dan een OSCO, en ketting smeren is het werk toch niet? Elke week even een doekje erover en invetten.
 
Ik vraag mij af hoeveel langer je kettingset mee gaat met dit systeem, een nieuw setje koste mij afgelopen maand €107,- bij TenKate (zelf gemonteerd) dat is dus goedkoper dan een OSCO, en ketting smeren is het werk toch niet? Elke week even een doekje erover en invetten.
Keus is persoonlijk natuurlijk, ik wil geen spuitbussen mee op vakantie, het kost geen extra tijd, olie is in mijn geval gratis, je kunt makkelijker zonder middenbok als je die niet wilt....
Mijn osco is ongeveer 8 jaar oud, of misschien zelfs iets ouder...
Of je ketting langer meegaat maakt mij niet zoveel uit, ik heb met de eerste volgens mij 24000 km gedaan, daarna bijna 40.000. Dat zal met gewoon smeren ook wel lukken.
Voor mij is de eenvoud en het gemak genoeg reden om er erg blij mee te zijn.
Ik vind het een top ding, een ander vind het niks...prima toch :)
 
159 euro is wel erg veel, ik zie ze ook voor 125. Maar soms heeft eerder genoemde Baboon ze ook, vorig jaar voor 50 euro een gebruikt exemplaar gekocht voor mijn vriendin haar motor.
Ja dit is bij Osco zelf dus zal inderdaad duurder zijn.
Mazzeltje zo'n 2de hands.
Geen last vb olie reservoir plek met baggage vastmaken en/of bij de passagier step?
 
Keus is persoonlijk natuurlijk, ik wil geen spuitbussen mee op vakantie, het kost geen extra tijd, olie is in mijn geval gratis, je kunt makkelijker zonder middenbok als je die niet wilt....
Mijn osco is ongeveer 8 jaar oud, of misschien zelfs iets ouder...
Of je ketting langer meegaat maakt mij niet zoveel uit, ik heb met de eerste volgens mij 24000 km gedaan, daarna bijna 40.000. Dat zal met gewoon smeren ook wel lukken.
Voor mij is de eenvoud en het gemak genoeg reden om er erg blij mee te zijn.
Ik vind het een top ding, een ander vind het niks...prima toch :)
Helemaal mee eens hoor! Ik vroeg mij gewoon af of het echt zou schelen qua levensduur.
 
.Ja dit is bij Osco zelf dus zal inderdaad duurder zijn.
Mazzeltje zo'n 2de hands.
Geen last vb olie reservoir plek met baggage vastmaken en/of bij de passagier step?
Ik heb er geen last van gehad tot nu toe, en van mijn zoon ook geen klachten als ie de passagier uithangt
 
Ik vraag mij af hoeveel langer je kettingset mee gaat met dit systeem, een nieuw setje koste mij afgelopen maand €107,- bij TenKate (zelf gemonteerd) dat is dus goedkoper dan een OSCO, en ketting smeren is het werk toch niet? Elke week even een doekje erover en invetten.
Zelf heb ik een scottoiler, met de laatste set 53.789Km gedaan, maar mij gaat het eigenlijk ook om het gemak, je moet na elke regenbui b.v. smeren en daar komt dan niet van. Nu is het alleen af en toe het reservoir vullen.
 
Ik heb ook een scottoiler, maar ben niet blij met waar en hoe hij zit.
Hij zit nu zo:
1683186195479.png


Hierdoor kan ik hem nooit voor meer dan de helft vullen omdat hij vanaf onderen gevuld wordt en dan gaat lekken.
Hoe heb jij hem?
 
Vanavond zal ik een foto maken van de scottoiler, hij zit bij mij onder het zadel, daar kun je hem vullen tot het vuldopje.
 
Vraagje,
Mijn bonusdochter heeft een 500x uit 2018
Nu heeft zij mij gevraagd de oliewissel te doen.
Kan iemand mij vertellen welke olie en hoeveel er in het carter moet. En het aanhaalmoment voor de carterbout ?
En heeft iemand een tip voor het vervangen van de richtingaanwijzers naar led exemplaren?
 
Vraagje,
Mijn bonusdochter heeft een 500x uit 2018
Nu heeft zij mij gevraagd de oliewissel te doen.
Kan iemand mij vertellen welke olie en hoeveel er in het carter moet. En het aanhaalmoment voor de carterbout ?
En heeft iemand een tip voor het vervangen van de richtingaanwijzers naar led exemplaren?
In het boekje ( uit 2020 ) staat 10w-30 maar mijn dealer doet er 10w-40 in.
Drainbolt/Carterbout is : Torgue: 22 lbf-ft ( 30 Nm, 3.1kgf m )
Oliefilter is: 19 lbf-ft ( 26 Nm, 2,7kgf m )

Olie 2,6 L als je ook filter vervangt anders is het 2,4L
 
Deze week inmiddels een paar keer zonder windschermpje gereden en dat is gewoon zoals het moet zijn.
Geen extra herrie of turbulentie.

Mocht je nog geen oplossing hebben gevonden dan gewoon (tijdelijk) het schermpje eraf halen en uitproberen zou mijn tip zijn :]
 
Ik heb vandaag eindelijk kunnen proefrijden op een cb500x. 200 km gereden en het beviel prima. ik ben nu een beetje aan het zoeken of het een 2e hands wordt of een nieuwe. Ik zou in elk geval graag mijn huidige givi koffers meenemen naar de cb500x. Maar als ik op de site van givi kijk dan passen de kofferrekken voor de v35 koffers op modellen 19<22. Is een 2023 model heel veel anders? ik heb plaatjes vergeleken en kan aan de achterzijde van een model 2020 en 2023 geen verschillen ontdekken. Is er hier iemand toevallig die al een givi rek op een 2023 model heeft gezet?
 
Ik heb vandaag eindelijk kunnen proefrijden op een cb500x. 200 km gereden en het beviel prima. ik ben nu een beetje aan het zoeken of het een 2e hands wordt of een nieuwe. Ik zou in elk geval graag mijn huidige givi koffers meenemen naar de cb500x. Maar als ik op de site van givi kijk dan passen de kofferrekken voor de v35 koffers op modellen 19<22. Is een 2023 model heel veel anders? ik heb plaatjes vergeleken en kan aan de achterzijde van een model 2020 en 2023 geen verschillen ontdekken. Is er hier iemand toevallig die al een givi rek op een 2023 model heeft gezet?
22 en 23 zijn iig hetzelfde.
Het lijkt me dat de achterkant v 19 t/m 21 ook hetzelfde is maar dat weet ik niet zeker 🤔
 
Ik heb vandaag eindelijk kunnen proefrijden op een cb500x. 200 km gereden en het beviel prima. ik ben nu een beetje aan het zoeken of het een 2e hands wordt of een nieuwe. Ik zou in elk geval graag mijn huidige givi koffers meenemen naar de cb500x. Maar als ik op de site van givi kijk dan passen de kofferrekken voor de v35 koffers op modellen 19<22. Is een 2023 model heel veel anders? ik heb plaatjes vergeleken en kan aan de achterzijde van een model 2020 en 2023 geen verschillen ontdekken. Is er hier iemand toevallig die al een givi rek op een 2023 model heeft gezet?
Scroll ff 1 of 2 pagina’s terug, staat een foto van mijn ‘23-er met givi koffers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan