honda cb 500 x

Het lijkt of je koffers veel breder zijn dan het stuur. Of is dat optisch bedrog?
Goh, was mij niet opgevallen. Ff gemeten zojuist: koffers 95cm, stuur 81cm, spiegels 92cm. Inderdaad iets breder. Heb geen moment het gevoel (te) breed te zijn overigens. Met dien verstande dat ik van september tot ophalen van mijn Cb500x nagenoeg niet gereden heb, nog ff aan de motor aan het wennen ben plus inrijden, dus eigenlijk nog weinig momenten voorgepiept bij verkeerslichten enzo. File zie ik echt nul problemen in, reed vorig jaar een 1250rt (altijd met koffers eraan), en dat ging echt easy. Over het algemeen geld dat als ik erdoorheen durf, het ook past 😁
 
Ik ben ook aan het kijken en kwam heavy duties tegen, is iig een stukken goedkoper.
Bijvoorbeeld de Hepco koffers kosten ruim €800,- en daar komt dan nog de het rek bij van €315,- dat vind ik tamelijk bizarre prijzen :X
Dan houdt ik het gewoon bij mijn softluggage is ook een stuk lichter en makkelijker.

Ik heb HDuties zojuist een bericht gestuurd of ze ook iets hebben voor de 500X. op de site is alleen voor de African twin en Alp qua Honda dan.

Ze hebben geen rack voor de 500X.

Ik wil eigenlijk kleine zijkoffers, iets van 16/20/24 Liter. gewoon om daar wat dingen in te kunnen doen als je even van je motor bent ipv meenemen.
Dan kom je waarschijnlijk uit op koffers die aan de zijkant opengaan en dat vind ik niet zo handig.
Blijft lastig, maar mocht iemand iets weten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Ik ben ook aan het kijken en kwam heavy duties tegen, is iig een stukken goedkoper.
Bijvoorbeeld de Hepco koffers kosten ruim €800,- en daar komt dan nog de het rek bij van €315,- dat vind ik tamelijk bizarre prijzen :X
Dan houdt ik het gewoon bij mijn softluggage is ook een stuk lichter en makkelijker.

Ik heb HDuties zojuist een bericht gestuurd of ze ook iets hebben voor de 500X. op de site is alleen voor de African twin en Alp qua Honda dan.

Wil je hier updaten aub?
Ben ook nieuwsgierig 🙏
 
Na een aantal uur googlen weer vanavond, denk ik dat ik het over een andere boeg ga gooien.

Een medium topkoffer met plaat van plastic combineren met een buddytas en roltas er op of zoiets.

Ik zag een mooie set staan op motea en SW tech schijnt ook mooi spul te hebben.

Zoiets zou het dan worden.

Mijn eerste bedenking: het risico van topzwaar zijn en dat ik dan straks op een hobbelig kampeerterrein nog net even omkukkel of zoiets. 🙈

Tweede bedenking: zou dat nou echt niet zijwaarts gaan schuiven?

Wat denken jullie van zo'n set up met een topkoffer erachter?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-04-24-20-48-35-710_com.opera.browser.jpg
    Screenshot_2023-04-24-20-48-35-710_com.opera.browser.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 17
Ik ben zelf geen fan van losse tassen en dergelijke. Heb dan altijd het gevoel dat je het onderweg kan kwijtraken of dat het inderdaad schuift en doet. Onderstaand zijn de Blaze tassen, vind het meer koffers dan tassen, van SW-Motech en ik heb een koffer (Givi) met de bevestigingen van SW-motech. Zelf vind ik dat mooi spul, omdat als je alles eraf haalt, je bijna niet ziet dat er koffers en tassen op kunnen zitten. Super strak spul is het. Zie foto's. Al blijft dit heel persoonlijk uiteraard.

Edit:
Linkjes mocht iemand het boeien. (voor cb500x)
BLAZE tassen , rek voor (evt) koffer & adapter plaat GIVI monokey
 

Bijlagen

  • DSC01259.jpeg
    DSC01259.jpeg
    104,8 KB · Weergaven: 29
  • IMG_4064.jpeg
    IMG_4064.jpeg
    458,9 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Na een aantal uur googlen weer vanavond, denk ik dat ik het over een andere boeg ga gooien.

Een medium topkoffer met plaat van plastic combineren met een buddytas en roltas er op of zoiets.

Ik zag een mooie set staan op motea en SW tech schijnt ook mooi spul te hebben.

Zoiets zou het dan worden.

Mijn eerste bedenking: het risico van topzwaar zijn en dat ik dan straks op een hobbelig kampeerterrein nog net even omkukkel of zoiets. 🙈

Tweede bedenking: zou dat nou echt niet zijwaarts gaan schuiven?

Wat denken jullie van zo'n set up met een topkoffer erachter?
Ik heb de SW Drybag 350 en de 180.
Die kunnen op elkaar, 4 x klikken en vast.
De 4 bevestigingsriemen vd onderste bag kan je onder je zadel doen en dan ook 4x klikken dus heel snel vast en los.
Ik doe de achterste 2 bevestingingsbanden onder het zadel maar je kunt ook de zijsteunen gebruiken en de voorste bevestigen aan je frame of bijrijders voetsteunen
Dat schuift ook niet want kan nergens heen.


 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf geen fan van losse tassen en dergelijke. Heb dan altijd het gevoel dat je het onderweg kan kwijtraken of dat het inderdaad schuift en doet. Onderstaand zijn de Blaze tassen, vind het meer koffers dan tassen, van SW-Motech en ik heb een koffer (Givi) met de bevestigingen van SW-motech. Zelf vind ik dat mooi spul, omdat als je alles eraf haalt, je bijna niet ziet dat er koffers en tassen op kunnen zitten. Super strak spul is het. Zie foto's. Al blijft dit heel persoonlijk uiteraard.

Edit:
Linkjes mocht iemand het boeien. (voor cb500x)
BLAZE tassen , rek voor (evt) koffer & adapter plaat GIVI monokey
Mooie set up en dank voor de links.

Toch ook nog een behoorlijke investering als je het bij elkaar optelt.

Ik wist niet dat je rekken houders van 1 merk dmv een adapterplaat kan combineren met een ander merk.
 
Mooie set up en dank voor de links.

Toch ook nog een behoorlijke investering als je het bij elkaar optelt.

Ik wist niet dat je rekken houders van 1 merk dmv een adapterplaat kan combineren met een ander merk.

Ja het is geen koopje nee. Ben wel erg tevreden met al het spul. De originele rekken van bijvoorbeeld Givi zijn zo lomp, dat trekt mij totaal niet, daarom uiteindelijk bij SW-motech uitgekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Mijn ervaring is dat goed vastgesnoerde tassen prima blijven zitten, ook bij 200+. Altijd ff stoppen na 10km voor een check en dan door. Heb zo meerdere motorvakanties rond de 2000km gereden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Heeft er iemand een akrapovic met e-keur op zijn ‘22/‘23 zitten? En is dat de moeite qua mooier geluid?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wellicht kan de demper van je originele uitlaat eraf. Ga daar ook eens naar kijken heb een 2016 model.

Een metalen staaf scherp maken en in je uitlaat slaan. Wat een geluidsverschil

 
Laatst bewerkt:
Ik wil hier niet de moraalridder uithangen, maar deze week hebben we hier weer een stap gezet samen met de MAG, er zijn opnames gemaakt met de npo over de dijkafsluiting voor motorrijders.
Bij de meesten hier zal het wel bekend zijn dat de Omringdijk tussen Hoorn en Enkhuizen in de weekenden dicht is voor motorrijders, met dank aan fijne collega rijders die hier met een bult herrie langsblazen. Daarom ben ik ondertussen aardig anti aftermarket uitlaat geworden, ik mag gvd niet eens meer in m'n eigen dorp op de dijk rijden.
Gelieve daar ook een beetje aan te denken, dank u :')
 
Als je een after-market demper MET E-keur hebt maakt deze niet meer geluid dan toegestaan !
De katalysator dempt de boel al zo erg dat je zelfs zonder einddemper al haast niet meer boven de toegelaten grens komt.
Pas als je een volledig systeem koopt (race uitlaat zonder katalysator) kom je er boven.
Vergeet niet dat RIJSTIJL, en dan met name het toerengebied waar je rijdt, van veel grotere invloed is op het geluid dat je produceert dan welke demper dat je er onder hebt zitten.
Zelf rijd ik het liefst zo rond de 6.000 toeren, maar als ik door/langs een dorpje/fietsers/paarden o.i.d. rijd dan gaat de bak meteen 1 of 2 klikjes omhoog, en/of de snelheid er flink uit.
IMAGE IS EVERYTHING !!!
Ik probeer ook altijd zo te rijden dat ik de rem niet nodig heb, dus ruim op tijd gas los en afremmen op de motor, en dan zonder te hoeven bij-remmen de bocht door de "the pace" methode te gebruiken. Zie:

Er zijn betere/completere filmpjes te vinden (van de persoon die het boek er over heeft geschreven), meet zeer goede uitleg en ook demonstraties op het circuit e.d.) , alleen kan ik die nu zo snel even niet vinden.
Net als "twist of the wrist" eigenlijk allebei verplicht om in ieder geval 1 keer gezien te hebben als je op een motorfiets plaats neemt IMAO.

[edit] typvoutjes [edit]
 
Ik wil hier niet de moraalridder uithangen, maar deze week hebben we hier weer een stap gezet samen met de MAG, er zijn opnames gemaakt met de npo over de dijkafsluiting voor motorrijders.
Bij de meesten hier zal het wel bekend zijn dat de Omringdijk tussen Hoorn en Enkhuizen in de weekenden dicht is voor motorrijders, met dank aan fijne collega rijders die hier met een bult herrie langsblazen. Daarom ben ik ondertussen aardig anti aftermarket uitlaat geworden, ik mag gvd niet eens meer in m'n eigen dorp op de dijk rijden.
Gelieve daar ook een beetje aan te denken, dank u :')
Eens !
Snap het ook niet?
Hoe meer herrie hoe stoerder je bent of,
Hoe meer ik anderen irriteer met mijn herrie hoe leuker ik het vind?
Mijn recht op lawaai maken is veel belangrijker dan de rust van anderen?
 
het is niet enkel de uitlaat dat die dijken dichtgaan. we hebben in dit land 691,000 motorrijders en als het een zonnig weekend is gaan we massaal naar de dijk. als je de hele dag een stoet motorrijders voorbij je gaan snap ik dat je gek wordt. het heeft echt niet met een enkel uitlaatje te maken maar meer de hoeveelheid motorrijders. Daarom ga ik met een zonnig weekend veel liever doorrijden en lekker touren in de ardennen. Veel leuker dan in een stoet rijden.
 
Ik wil hier niet de moraalridder uithangen, maar deze week hebben we hier weer een stap gezet samen met de MAG, er zijn opnames gemaakt met de npo over de dijkafsluiting voor motorrijders.
Bij de meesten hier zal het wel bekend zijn dat de Omringdijk tussen Hoorn en Enkhuizen in de weekenden dicht is voor motorrijders, met dank aan fijne collega rijders die hier met een bult herrie langsblazen. Daarom ben ik ondertussen aardig anti aftermarket uitlaat geworden, ik mag gvd niet eens meer in m'n eigen dorp op de dijk rijden.
Gelieve daar ook een beetje aan te denken, dank u :')
Heeft wat mij betreft niks net moraalridder te maken, wel met goed fatsoen en respect voor je medemens. Om die reden wil ik ook een uitlaat mét e-keur. Ja ik kan erg genieten van een mooi motorgeluid, nee ik wil niet de goegemeente tot last zijn danwel mij kapotschamen als ik langsrijd. In het verleden heb ik een bmw r ninet gehad. Standaard uitlaat…. nou ik kan je zeggen dat ik mij zéér ongemakkelijk voelde als ik savonds laat thuis kwam, meestal liet ik m de laatste 100m uitrollen net motor uit, zoveel kabaal maakte die. En dat is dus niet wat ik zoek.
 
Heeft wat mij betreft niks net moraalridder te maken, wel met goed fatsoen en respect voor je medemens. Om die reden wil ik ook een uitlaat mét e-keur. Ja ik kan erg genieten van een mooi motorgeluid, nee ik wil niet de goegemeente tot last zijn danwel mij kapotschamen als ik langsrijd. In het verleden heb ik een bmw r ninet gehad. Standaard uitlaat…. nou ik kan je zeggen dat ik mij zéér ongemakkelijk voelde als ik savonds laat thuis kwam, meestal liet ik m de laatste 100m uitrollen net motor uit, zoveel kabaal maakte die. En dat is dus niet wat ik zoek.
heb je die video nog bekeken die ik doorstuurde? met een metalen staaf ben je in 5 minuten klaar met een prachtig geluid
 
het is niet enkel de uitlaat dat die dijken dichtgaan. we hebben in dit land 691,000 motorrijders en als het een zonnig weekend is gaan we massaal naar de dijk. als je de hele dag een stoet motorrijders voorbij je gaan snap ik dat je gek wordt. het heeft echt niet met een enkel uitlaatje te maken maar meer de hoeveelheid motorrijders. Daarom ga ik met een zonnig weekend veel liever doorrijden en lekker touren in de ardennen. Veel leuker dan in een stoet rijden.
Ik reageerde op het bericht van Salami over de dijken en herrie.
Ook als je op een doordeweekse dag op de dijken (solo) gaat rijden met een herrie uitlaat dan is dat ook niet tof voor de mensen die daar lopen, fietsen en wonen.
 
het is niet enkel de uitlaat dat die dijken dichtgaan. we hebben in dit land 691,000 motorrijders en als het een zonnig weekend is gaan we massaal naar de dijk. als je de hele dag een stoet motorrijders voorbij je gaan snap ik dat je gek wordt. het heeft echt niet met een enkel uitlaatje te maken maar meer de hoeveelheid motorrijders. Daarom ga ik met een zonnig weekend veel liever doorrijden en lekker touren in de ardennen. Veel leuker dan in een stoet rijden.
Het probleem zit hem nou net in dat " een enkel uitlaatje".
Van die hele hoeveelheid die je beschrijft zijn dat wel erg veel "ene uitlaatjes". Ik woon hemelsbreed zo'n 2 km bij die Omringdijk vandaan, en hoor ze ook gewoon gaan, dus de irritatie van sommige dijkbewoners kan ik me dan wel een beetje voorstellen.
Anyway, wat mij betreft genoeg erover, dit is geen uitlaat lawaai topic, ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het voor ons als motorrijders waarschijnlijk verstandig is je een beetje te schikken naar de klagers, anders kan ik straks nergens meer rijden. Klagers krijgen nogal de ruimte in NL tegenwoordig ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan