Controleren van de kleppen kun je volgens mij best zelf (als je voelermaatjes en een nieuwe klepdekselpakking hebt en de juiste speling weet), maar voor het vervangen van de shims moet de nokkenas er volgens mij helemaal uit.
Dat gaat mij persoonlijk een stap te ver (vooral bij een motorfiets die ik bijna dagelijks gebruik).
Bovendien heb ik geen goede plek om aan de motor te werken en geen lift e.d., dus de mijne gaat lekker naar de dealer.
Zit nu op 30.000 ongeveer dus is weer aan de beurt bij 36.000. Volgens mij dan GEEN kleppen controleren/stellen, want dat is volgens mij pas weer bij 48.000 inderdaad.
1x per 24.000 Km naar de dealer voor kleppen lijkt me ook de kosten niet als je het afzet tegen de kosten van banden, kettingset, olie, filter, voorvork-olie, remvloeistof, remblokjes en ga zo maar door !
Dat gaat mij persoonlijk een stap te ver (vooral bij een motorfiets die ik bijna dagelijks gebruik).
Bovendien heb ik geen goede plek om aan de motor te werken en geen lift e.d., dus de mijne gaat lekker naar de dealer.
Zit nu op 30.000 ongeveer dus is weer aan de beurt bij 36.000. Volgens mij dan GEEN kleppen controleren/stellen, want dat is volgens mij pas weer bij 48.000 inderdaad.
1x per 24.000 Km naar de dealer voor kleppen lijkt me ook de kosten niet als je het afzet tegen de kosten van banden, kettingset, olie, filter, voorvork-olie, remvloeistof, remblokjes en ga zo maar door !
Laatst bewerkt: