honda cb 500 x

Dat begrijp ik goed in dat geval, haha. Nog een goede tip qua ketting smeer? Moet weer een nieuwe bus halen zag ik.
Ik heb zowel van Putoline als Motorex in de garage staan. Beide een witte kettingspray.
Wie weet koop ik nog wel een keer een Osco smeersysteem, maar handmatig smeren is eigenlijk mijn vrijdagmiddag ritueel geworden😊
 
Dat begrijp ik goed in dat geval, haha. Nog een goede tip qua ketting smeer? Moet weer een nieuwe bus halen zag ik.
Ik gebruik een Osco, dan smeer je met gewone dikke olie, gewoon rijdende voort. Na elke tankbeurt of regenrit even een ruk aan het palletje, 100 meter stapvoets rijden en klaar. Dus ook geen spuitbussen mee op vakantie enzo, lekker makkelijk
 
Ja dat zou kunnen, ik wacht eerst even op de foto van Salami voordat ik 'm bestel :}*O*
Ehh, straks voel ik me nog opgejaagd :P
Ik heb nog geen idee waar ie komen moet, misschien wel aan de binnenkant van mijn topkoffer deksel, zit ie mooi droog en uit het zicht 8-)
Maw, het zou nog even kunnen duren... en daarnaast is het niet verkeerd een beetje rond te kijken wat er nog meer te koop is, wie weet zijn er inmiddels betere/ fraaiere oplossingen :Y
 
Ehh, straks voel ik me nog opgejaagd :P
Ik heb nog geen idee waar ie komen moet, misschien wel aan de binnenkant van mijn topkoffer deksel, zit ie mooi droog en uit het zicht 8-)
Maw, het zou nog even kunnen duren... en daarnaast is het niet verkeerd een beetje rond te kijken wat er nog meer te koop is, wie weet zijn er inmiddels betere/ fraaiere oplossingen :Y
:)

Ik zit op foto's te kijken maar is nog niet zo makkelijk om een goeie plek te vinden..
 
Ehh, straks voel ik me nog opgejaagd :P
Ik heb nog geen idee waar ie komen moet, misschien wel aan de binnenkant van mijn topkoffer deksel, zit ie mooi droog en uit het zicht 8-)
Maw, het zou nog even kunnen duren... en daarnaast is het niet verkeerd een beetje rond te kijken wat er nog meer te koop is, wie weet zijn er inmiddels betere/ fraaiere oplossingen :Y
De deksel van je top koffer is wel een slimme!
 
Onder het zadel kan ook natuurlijk, weet alleen niet of ik iedere keer dat ik stop of weer opstap het zadel eraf wil halen.
Vind zo'n houder dan toch een stuk gebruiksvriendelijker/makkelijker denk ik.


Ik dacht ook lekker makkelijk het schijfremslot onder het zadel te doen.

Vervolgens sta ik minutenlang te klooien het zadel weer goed dicht te krijgen.
Dan denk ik hem goed naar voren te hebben geschoven en dan naar beneden te hebben geduwd. En dat zit de voorzijde van het zadel er niet goed in een schuift zijwaarts.

En het is me niet gelukt een houder te vinden voor dat Oxford schijfremslot 😢
 
Ik dacht ook lekker makkelijk het schijfremslot onder het zadel te doen.

Vervolgens sta ik minutenlang te klooien het zadel weer goed dicht te krijgen.
Dan denk ik hem goed naar voren te hebben geschoven en dan naar beneden te hebben geduwd. En dat zit de voorzijde van het zadel er niet goed in een schuift zijwaarts.

En het is me niet gelukt een houder te vinden voor dat Oxford schijfremslot 😢
Dat zadel is iets waar je aan moet wennen, ik stond er in het begin ook mee te klooien, nu heb ik hem er in 2 tellen op, kwestie van op de juiste plaats drukken.
De kans is groot dat het slot bij mij in de topkoffer een plekje gaat krijgen, daar moet ik toch m'n spullen uit halen, dus die is dan al open. Voor mij geldt; het moet zo makkelijk mogelijk, anders gebruik ik het niet. Jawel, ik ken mezelf ondertussen al wel een beetje :$
 
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe deze motor het doet onder wat zwaardere omstandigheden. Iemand die het onderstaande ziet zitten?

Blokje is natuurlijk geweldig hiervoor, ben vooral benieuwd of het rijwiel het lekker op pakt *O*

 
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe deze motor het doet onder wat zwaardere omstandigheden. Iemand die het onderstaande ziet zitten?

Blokje is natuurlijk geweldig hiervoor, ben vooral benieuwd of het rijwiel het lekker op pakt *O*

Als ik de deelnemers lijst zie, komt er ook een met een Moto Guzzi V85TT. Nou rijdt die vaker off road, maar als het daarmee kan, zal het met de CB500X ook wel gaan. Dat ze er beide niet voor zijn gemaakt lijkt me duidelijk, het zijn geen crossers.
Maar op youtube staan ook zat filmpjes van mensen die het aandurven met de CB500X.
Uiteindelijk hangt het er vanaf hoe capabel de hij of zij is die aan de gaskraan draait 8-)
Ik ga het topic wel een beetje volgen, geinig :t
 
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe deze motor het doet onder wat zwaardere omstandigheden. Iemand die het onderstaande ziet zitten?

Blokje is natuurlijk geweldig hiervoor, ben vooral benieuwd of het rijwiel het lekker op pakt *O*

Zeker! Heb er alleen de standaard fabrieksband er nog op liggen. Vraag me af in hoeverre dat te doen is op de baan. Op de landweggetjes kom ik er prima mee weg zo lang het droog is, zodra de modder begint is het glijden.
 
Uiteraard kan het er prima mee, de vorige keer heb ik een Afrika Twin 1100 DCT rond gekregen.
Maar wil stiekem gewoon graag een 500X zien rondgaan :9

Ik vind de 300-500 cc een heel mooie klasse, hoe meer en beter vergelijkingsmateriaal er komt hoe beter!

Ik heb geen idee wat de fabrieksaf banden zijn. Noppen is wel lekker uiteraard, maar de vorige keer heb ik die AT 1100 op Landsard (mullere baan) rondgestuurd op Mitas E07's.
 
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe deze motor het doet onder wat zwaardere omstandigheden. Iemand die het onderstaande ziet zitten?

Blokje is natuurlijk geweldig hiervoor, ben vooral benieuwd of het rijwiel het lekker op pakt *O*

Interessant lijkt mij nog wel keer gaaf, is ook dichtbij zie ik.
Datum is voor mij te kort dag, maar op een latere datum zeker.
Volgende week e7+ er onder, dus moet dan wel lukken.
 
Iemand interesse om zn standaard zadel in te ruilen op een Bagster comfort zadel?
Gel variant, originele hoogte, zit alleen lekkerder.
Ik wil zelf voor een rally zadel gaan.

PXL_20230412_173256265.jpg

PXL_20230326_125755651.jpg
 
Uiteraard kan het er prima mee, de vorige keer heb ik een Afrika Twin 1100 DCT rond gekregen.
Maar wil stiekem gewoon graag een 500X zien rondgaan :9

Ik vind de 300-500 cc een heel mooie klasse, hoe meer en beter vergelijkingsmateriaal er komt hoe beter!

Ik heb geen idee wat de fabrieksaf banden zijn. Noppen is wel lekker uiteraard, maar de vorige keer heb ik die AT 1100 op Landsard (mullere baan) rondgestuurd op Mitas E07's.
Helaas geen vrij kunnen regelen nog 🙁 maar ik ga het obesitas crosser topic wat beter in de gaten houden!
 
Beste mede CB500X rijders!

Mijn motor is binnenkort aan een grote beurt toe ( 48000km ) waarbij de klepspeling gecontroleerd moet worden volgens het schema. Mijn vraag is: heeft een van jullie dit al een keer laten controleren? En zo ja, moest er daadwerkelijk iets gesteld worden?
Op YouTube volg ik "The Old Mecanic" waarbij hij de klepspeling van een BMW GS controleerd na 30000km, Alles valt daar nog binnen de fabrieks specs.
Volgens de beste man heeft hij zelden een motor gehad onder de 60000km op de teller waarbij de kleppen echt gesteld moesten worden
Honda kennende zal dit bij de CB500X ook niet echt verlopen.
Ik doe het onderhoud grotendeels zelf, vandaar mijn vraag.
 
Bij 24.000 hebben ze het bij mij ook gedaan/gecheckt, en toen ook de injectie gesynchroniseerd met de kleppen (schijnt vanaf de fabriek niet 100% goed gestaan te hebben) en sindsdien rijdt de mijne wel een flink stuk soepeler vooral bij de lagere toerentallen minder bokkig.
Of ze ook daadwerkelijk iets aan de shims van de kleppen hebben gedaan is mij niet bekend.
Ik heb zelf de de nokkenaskettingspanner (galgje) wel even een handje geholpen want de ketting maakte nogal wat herrie.
Gedaan volgens
is ander model maar nog wel dezelfde spanner.
 
Ik heb mijn motor gekocht met 20000km op de teller. Bij aflevering voorzien van een afleverbeurt, maar of toen de kleppen al zijn gecheckt? Zoals gezegd staat hij nu bijna op 48000km en loopt het blok nog als een zonnetje, geen bijgeluiden o.i.d.
Mijn Ducati's laat ik altijd trouw nakijken voor wat betreft klepspeling, en zelf dan hoeft er niet altijd wat aan gesteld te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan