honda cb 500 x

Spot the difference..
PXL_20230402_140642817.jpg
PXL_20230402_153505365.jpg
PXL_20230402_164010730.jpg
 
Thanks voor de pic's man, ik kan nou helemaal niet meer wachten tot mijne klaar is haha! Echt zo'n mooie kleur dat groen! Hoe klinkt die demper van jou in vergelijk met origineel? En hoe ging dat met de originele bandjes door de drek?
 
Thanks voor de pic's man, ik kan nou helemaal niet meer wachten tot mijne klaar is haha! Echt zo'n mooie kleur dat groen! Hoe klinkt die demper van jou in vergelijk met origineel? En hoe ging dat met de originele bandjes door de drek?
Dat geloof ik! Ook mooi moment om 1 in ontvangst te mogen nemen in de lente 😃

Originele is ook al lekker, deze maakt wat meer lawaai, hier kan het nog :p
Ja totaal niet .... Gleed alle kanten op, wonder dat ik nog rechtop stond :p

Op droge trail wel prima.
 
Nou, mijn Groene 500X is na bijna 9 maanden eindelijk geleverd *O*
Moet nog een afleverbeurtje hebben, kentekenplaat en er wordt alvast handverwarming- TT kabeltje en USB aansluiting gemonteerd maar dan kan ik 'm Zaterdag 15 April ophalen.

Dan doe ik er later wel een echte skidplate en weet ik veel op, maar eerst even inrijden en dan mooie tripjes door Europa met dat ding, precies op tijd voor het nieuwe seizoen :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand hier de SW Motech Kobra handguards? Heb nu die van Givi maar vind het eigenlijk maar lomp grote dingen. Iemand foto’s van die van SW Motech op een CB500X en ervaringen? :)
 
Respect dat je zo lang kon wachten! Ik heb echt gezocht naar een die op voorraad stond, en op basis daarvan bepaald waar ik 'm kocht. Op de kop af vandaag nog 2 weken wachten... 1.5 week geleden gekocht, vind het nog te lang duren ;-)
 
Respect dat je zo lang kon wachten! Ik heb echt gezocht naar een die op voorraad stond, en op basis daarvan bepaald waar ik 'm kocht. Op de kop af vandaag nog 2 weken wachten... 1.5 week geleden gekocht, vind het nog te lang duren ;-)
Toen ik vorig jaar Juli zocht was er geen eentje te verkrijgen helaas. Kon wel een proefritje doen maar alle dealers gaven aan dat ze niet wisten hoelang de levering zou duren gezien de leveringsproblemen die er overal waren/zijn.
En ik heb nog een motor dus kon gewoon rijden dat scheelt een stuk :)
 
Beste cb500x eigenaren,

ik zit te kijken voor een honda cb500x voor mijn a2 rijbewijs. ik heb alle 44 paginas over deze motor gelezen en zie dat deze zeer betouwbaar is!
op marktplaats zit ik een beetje rond te kijken maar zo te zien blijven die motoren sterk in zijn waarde. nieuw is de motor 8700 euro en zag deze motor ≥ HONDA CB500XA 35kW (bj 2016) — Motoren | Honda — Marktplaats is deze te duur voor zijn leeftijd? voor 2700 euro meer heb je een motor die 7 jaar jonger is en de fabriek uitrolt. ik zie ook geen betere opties helaas 6000 is mijn max
 
Laatst bewerkt:
Beste cb500x eigenaren,

ik zit te kijken voor een honda cb500x voor mijn a2 rijbewijs. ik heb alle 44 paginas over deze motor gelezen en zie dat deze zeer betouwbaar is!
op marktplaats zit ik een beetje rond te kijken maar zo te zien blijven die motoren sterk in zijn waarde. nieuw is de motor 8700 euro en zag deze motor ≥ HONDA CB500XA 35kW (bj 2016) — Motoren | Honda — Marktplaats is deze te duur voor zijn leeftijd? voor 2700 euro meer heb je een motor die 7 jaar jonger is en de fabriek uitrolt. ik zie ook geen betere opties helaas 6000 is mijn max
Lijkt mij veel geld, ik kan maar hopen dat dit een correcte prijs is als ik wissel binnen enkele jaren en de mijne verkoop. 2000meer heb je nieuw idd met 5j garantie en bijstand, en dubbele remschijf.
 
Hi Friso, ik stond recent ook voor dezelfde keuze. Ze vragen idd nog goud geld voor gebruikte. Om die reden heb ik besloten een nieuwe te kopen, vond het prijsverschil zo weinig. Waar je wel rekening mee kan houden is dat een nieuwe nog zonder accessoires is. wil je handvatverwarming, handkappen, middenbok en nog wat frutsels dan komt dat er allemaal bij. Een gebruikte is met wat geluk voorzien van evt gewenste accessoires. Goed denk ik ook mee te nemen in je prijsvergelijk/overweging. Al zou ik je denk adviseren om lekker nog ff 3 mille bij te sparen 😉
 
Ik ben van plan 2 jaar te rijden met cb500x en daarna voor mijn a rijbewijs te gaan en een zwaardere adventure motor te nemen. als je hem nieuw koopt heb je wel veel afschrijving, nu ben ik van plan een 2019 model te halen aangezien die toch wat goede upgrades heeft tegenover het 2016 model. Maar wellicht veranderen plannen en vind ik 500cc 48pk genoeg maar dat heb ik nog niet ervaren dus ik ga nu voor een occasion.

zijn er hier cb500x eigenaren met een andere uitlaat die je mij kan aanraden, of eventueel andere accessoires dat echt een must is voor de cb500x.

alvast bedankt!
 
Ik vond het prijsverschil tussen nieuw en 2e hands ook te klein, dus ben toen voor een Persoonlijke Lening gegaan via numotorrijden.nl
Ik mag zwaarder rijden want ik heb mijn volle A, maar ik vind deze sterk genoeg (als je van plan bent langere reizen met veel bepakking of 2 personen te doen is de 500 niet de juiste keuze denk ik) voor Nederland.

Het is leuker om hard te gaan op een motor die er niet voor gemaakt is, dan langzaam te rijden op een snelle motor !
 
Ik ben van plan 2 jaar te rijden met cb500x en daarna voor mijn a rijbewijs te gaan en een zwaardere adventure motor te nemen. als je hem nieuw koopt heb je wel veel afschrijving, nu ben ik van plan een 2019 model te halen aangezien die toch wat goede upgrades heeft tegenover het 2016 model. Maar wellicht veranderen plannen en vind ik 500cc 48pk genoeg maar dat heb ik nog niet ervaren dus ik ga nu voor een occasion.

zijn er hier cb500x eigenaren met een andere uitlaat die je mij kan aanraden, of eventueel andere accessoires dat echt een must is voor de cb500x.

alvast bedankt!
Laat je niet gek maken door "ervaren " rijders wat betreft een zwaardere motor. Veel motor rijders zitten vastgeroest in het idee dat je volgende motor een zwaardere moet zijn dan je huidige. Ikzelf ben daar indertijd ook ingetrapt, begonnen op een 600 1 cilinder met 45 pk, en uiteindelijk op een 1200 met 110 pk. En nu sinds 3,5 jaar op een CB500X, had ik veel eerder moeten doen.
Bijkomend voordeel is dat het met een lichte motor niet zo'n kwelling is in 30 en 50 km zones, dat gaat prima met de CB500X. Mijn vorige 1200 was een drama in die situatie, gehakkel en steeds de neiging om harder te gaan.
Wat Dikiedik ook zegt, en ik ben het daarmee eens, het is veel leuker als je meer ervaren wordt om met een lichte motor te spelen dan zo'n zwaar hok.
Betrouwbaar zijn ze zeker, mijne is op weg naar de 70.000 en tot nu toe probleemloos.
Andere uitlaat is niet nodig, de CB500X heeft best een lekker geluidje, daarbij komt dat ikzelf een enorme hekel heb gekregen aan figuren die met een bult lawaai rondrijden, aan die gasten hebben we al die fijne wegafsluitingen te danken.
Als je van plan bent om veel in het donker te rijden kan het zinnig zijn wat extra verlichting te regelen, ik vind de koplamp het enige puntje van kritiek op mijn 2019 model, het is wel LED, maar de hoeveelheid licht is niet spectaculair.
Verder zijn accessoires heel persoonlijk, handvatverwarming, valbeschemers, handkappen...wat je wilt ;)
 
Laat je niet gek maken door "ervaren " rijders wat betreft een zwaardere motor. Veel motor rijders zitten vastgeroest in het idee dat je volgende motor een zwaardere moet zijn dan je huidige. Ikzelf ben daar indertijd ook ingetrapt, begonnen op een 600 1 cilinder met 45 pk, en uiteindelijk op een 1200 met 110 pk. En nu sinds 3,5 jaar op een CB500X, had ik veel eerder moeten doen.
Bijkomend voordeel is dat het met een lichte motor niet zo'n kwelling is in 30 en 50 km zones, dat gaat prima met de CB500X. Mijn vorige 1200 was een drama in die situatie, gehakkel en steeds de neiging om harder te gaan.
Wat Dikiedik ook zegt, en ik ben het daarmee eens, het is veel leuker als je meer ervaren wordt om met een lichte motor te spelen dan zo'n zwaar hok.
Betrouwbaar zijn ze zeker, mijne is op weg naar de 70.000 en tot nu toe probleemloos.
Andere uitlaat is niet nodig, de CB500X heeft best een lekker geluidje, daarbij komt dat ikzelf een enorme hekel heb gekregen aan figuren die met een bult lawaai rondrijden, aan die gasten hebben we al die fijne wegafsluitingen te danken.
Als je van plan bent om veel in het donker te rijden kan het zinnig zijn wat extra verlichting te regelen, ik vind de koplamp het enige puntje van kritiek op mijn 2019 model, het is wel LED, maar de hoeveelheid licht is niet spectaculair.
Verder zijn accessoires heel persoonlijk, handvatverwarming, valbeschemers, handkappen...wat je wilt ;)
Precies dat !
Veel meer lol met een lichtere motor vooral als je meer ervaring hebt inderdaad.
 
Ik ben 90% zeker dat ik deze motorfiets wil kopen. De eigenaar heeft er flink meer gereden in 2 jaar voor 36000km. Zijn er dingen waar ik op moet letten of vragen op betrekking van het onderhoud van deze cb500x? Ik zag iets voorbijkomen op dit forum zoals kleppenstellen etc. 36000km is natuurlijk niet niks. Als iemand heel toevallig zijn oude motorfiets herkent zou het helemaal top zijn:}
 

Bijlagen

  • B571E664-0C42-481F-9E7A-3B570E409D58.png
    B571E664-0C42-481F-9E7A-3B570E409D58.png
    71,5 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Logischerwijs kan er niet héél veel mis zijn na 2 jaar (op schade na). Gewoon een proefrit gaan rijden en kijken hoe hij bevalt! Mooie fiets in ieder geval :t

Edit: op de slijtage onderdelen na natuurlijk zoals hieronder haarfijn uitgelegd door Relic
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 90% zeker dat ik deze motorfiets wil kopen. De eigenaar heeft er flink meer gereden in 2 jaar voor 36000km. Zijn er dingen waar ik op moet letten of vragen op betrekking van het onderhoud van een cb500x? Ik zag iets voorbijkomen op dit forum zoals kleppenstellen etc. Als iemand heel toevallig zijn oude motorfiets herkent zou het helemaal top zijn

Ik vind het veel voor een motor die (al) 36K heeft gelopen en 2 jaar geleden nieuw €8.158,- kostte.
Voor €2.399,- meer heb je een nieuwe maar dat wist je al en dat geld heb je nu niet beschikbaar maar met 36K op de teller moet er al wel het een en ander zijn vervangen en gecheckt dus die zaken zou ik opzoeken en opschrijven en kijken of er facturen zijn en/of onderhoud vd motor is bijgehouden.
De ketting en tandwielen zullen iig vervangen moeten worden als dat nog niet is gebeurd voor die prijs. Kijk ook goed naar de banden en inderdaad zijn de kleppen gesteld? en hoe weet je zeker dat dat is gebeurd. Iemand kan wel zeggen dat dat is gebeurd maar dat zou voor mij niet genoeg zijn.
Als je binnenkort nog extra kosten krijgt dan wordt het verschil met een nieuwe nog een stuk kleiner natuurlijk.

Maar goed het zijn wel de prijzen die je tegenwoordig betaald dus daar is geen ontkomen aan.
En het is een Honda en de CB500X is heel betrouwbaar lees je overal dus de kans dat er iets mee is is niet zo groot.

De hoge prijzen van occasions waren voor mij de reden om voor nieuw te gaan.
Maar als je bv nog een half of heel jaar zou moeten sparen om een nieuwe te kunnen kopen dan zou ik ook 100% voor een occasion gaan anders kun je dit seizoen niet rijden en dat is zonde !
 
Ik ben 90% zeker dat ik deze motorfiets wil kopen. De eigenaar heeft er flink meer gereden in 2 jaar voor 36000km. Zijn er dingen waar ik op moet letten of vragen op betrekking van het onderhoud van deze cb500x? Ik zag iets voorbijkomen op dit forum zoals kleppenstellen etc. 36000km is natuurlijk niet niks. Als iemand heel toevallig zijn oude motorfiets herkent zou het helemaal top zijn:}
Eerlijk gezegd vind ik 36000 km WEL niks :P
Zoals al gezegd, check of het onderhoud is uitgevoerd, en wat er binnenkort moet gebeuren.
Normaal gesproken kan er weinig fout aan deze motor. Prijs vind ik ook vrij stevig, maar alles is blijkbaar duur tegenwoordig :/
Als het gevoel goed is; kopen en rijden, het is voorjaar!*O*
 
Eerlijk gezegd vind ik 36000 km WEL niks :P
Zoals al gezegd, check of het onderhoud is uitgevoerd, en wat er binnenkort moet gebeuren.
Normaal gesproken kan er weinig fout aan deze motor. Prijs vind ik ook vrij stevig, maar alles is blijkbaar duur tegenwoordig :/
Als het gevoel goed is; kopen en rijden, het is voorjaar!*O*
Ga maar is voor de grap op marktplaats kijken. Wat ze tegenwoordig durven te vragen voor zelfs 2014 modellen ga je op je kop staan. Als ik hem heb gekocht zal ik effe een dikke foto sturen :]*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan