Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Ik ga dit weekend nog even schuiven met de ruit. En als het niet beter wordt de gok nemen om een vstream te kopen. Daar lees ik lovende verhalen over, maar ik was niet op de hoogte van het bestaan van die toen ik met mijn huidige ruiten aan het proberen was

Ik ben benieuwd.......
 
De knoop doorgehakt en via MP een 1x gebruikt VStream scherm op te kop getikt, de lange versie (N20059).
Gezien het weer zal het wel even duren voor ik hem goed kan gebruiken. Als dit niks wordt ga ik met minimaal ruitje rijden. Dan maar lekker vol in de wind dan dat geflapper aan het hoofd en schouders.
 
De knoop doorgehakt en via MP een 1x gebruikt VStream scherm op te kop getikt, de lange versie (N20059).
Gezien het weer zal het wel even duren voor ik hem goed kan gebruiken. Als dit niks wordt ga ik met minimaal ruitje rijden. Dan maar lekker vol in de wind dan dat geflapper aan het hoofd en schouders.
Optisch vind ik hem niet mooi, maar het gaat om het effect.
Ik ben benieuwd.
 
Optisch vind ik hem niet mooi, maar het gaat om het effect.
Ik ben benieuwd.
Ja het is niet het meest sexy scherm. Als het wel zijn werk goed doet dan zie ik dat door de vingers, maar als dit deze ook niet past bij mij dan gaat ie er direct weer af.

zo raar altijd dat het ene scherm perfect werkt voor de een en totaal niet voor de ander
 
Ja het is niet het meest sexy scherm. Als het wel zijn werk goed doet dan zie ik dat door de vingers, maar als dit deze ook niet past bij mij dan gaat ie er direct weer af.

zo raar altijd dat het ene scherm perfect werkt voor de een en totaal niet voor de ander
Ik hoop voor je dat het effect heeft, ik ben ook nog steeds bezig te kijken naar wat het beste effect voor mij geeft.
Laat maar wat weten als je dit scherm hebt getest.
 
Ik heb geprobeerd het duidelijk te krijgen via Google, maar tis me niet gelukt. Weet iemand of de kunststof koffers van een CRF1100 ook op een CRF1000 passen?

Ben op zoek naar een betaalbare set OEM kunststof koffers omdat ik niet zo'n compleet rek achterop wil. Als die ook passen dan vergroot dat mogelijk mijn zoekopties.

Zie in Duitsland wel wat advertenties van betaalbare koffers. Echter zitten die zo ver uit de buurt van noord Drenthe dat het niet rendabel is. Versturen is daar vaak geen optie en wil ik ook niet met kans op oplichting via die kleinanzeigen site.
 
Ik hoop voor je dat het effect heeft, ik ben ook nog steeds bezig te kijken naar wat het beste effect voor mij geeft.
Laat maar wat weten als je dit scherm hebt getest.
Paar dagen gereden met dit scherm. Veel beter!

Hoewel je goed uit de wind zit en op de snelweg de klep gewoon open kan hebben (heb een systeemhelm) heb ik nog steeds dat mijn helm nog wel een heel klein beetje wat schudt zeg maar. Als ik ietsjes naar voren buig is het weg. Ik heb nog een verhogingset die ik nog kan proberen, maar dit scherm laat ik er op zitten. Dit is nou eenmaal de vloek van bijna 2 meter zijn denk ik...

Nu nog mijn standaard scherm, een touratech XL en een (nieuw) PUIG Touring scherm zien te verkopen ha
 
Met jouw lengte is het inderdaad bijna een vloek. De meeste motoren zijn ontworpen voor mensen die al snel 20 cm korter zijn. Dat wil niet zeggen dat een ruit van 20 cm langer dan ook direct de oplossing is. De rest van de kuip heeft er ook veel invloed op.
 
Kort vraagje tussendoor. De Engelse manual voor mijn ATAS verschilt met de Duitse qua onderhoudsinterval. Welke is de juiste?

20230925_105713.jpg
Screenshot_20221002-161102_Office.jpg
 
Zo ver ik zie zit het gewoon in de marge van het verschil tussen mijlen en kilometers. De 1 is op hele (1000) kilometers de ander van mijlen.
Welke beurt ben je aan toe?
 
Ik zie geen verschillen. Alleen verschillen in onderhoudsmoment vanwege mijlen vs kilometers. 12.000 kilometer is ongeveer 7400 mijlen. Dat is een raar getal. 8.000 mijl logischer.
Ik zou de Duitse handleiding aanhouden omdat daar de kilometers als basis zijn voor de onderhoudsintervallen.
 
Mijlen heb ik niets mee. Ik heb het over het verschil tussen de aangegeven intervallen qua km's.
De Duitse manual zegt 12 - 24 - 36 - 48. Dus om de 12K km
De Engelse zegt 6.4 - 12.8 - 19.2 - 25.6 wat ik (wat betreft het cijfer achter de komma) een rare opeenvolging vind
Laatste beurt is geweest bij 24.000km, dus zou ik zeggen dat ik bij 36K weer aan de beurt ben?
 
De Engelse manual is gebaseerd op mijlen. De intervallen op basis van km's in de Engelse manual vloeit voort uit de aangegeven mijlen. 8000 mijl is 12800 kilometer.

Wat is jouw gedachte als de dealer tegen je zegt dan om de11824,6 km terug moet komen voor onderhoud. Dat rond jij toch gewoon af op 12000 km.

Voor de Engelsen is dit niet anders. 12000 kilometer is 7456,8 mijl. Dat wordt dus afgerond op 8000 mijl voor de Engelsen.
 
Laatst bewerkt:
De Engelse manual is gebaseerd op mijlen. De intervallen op basis van km's in de Engelse manual vloeit voort uit de aangegeven mijlen. 8000 mijl is 12800 kilometer.
Duidelijk tx. Dan ga ik idd beter uit vd Duitse handleiding en ben ik na de 24K beurt pas bij 36K weer het haasje, wat overigens bijna is aangezien de teller al op 34.8 staat.
 
De 2024 AT is uit, wat vinden we er van ??
Ietsje meer koppel bij een lager toerental en standaard Tubeless banden dat zijn wel pluspunten maar de kleurstelling is wat minder zo met dat Blauw.
 

Bijlagen

  • IMG_1030.jpeg
    IMG_1030.jpeg
    221 KB · Weergaven: 1
Over smaak valt niet te twisten. Toen ik m’n AT destijds trots aan een collega liet zien, vond hij het jammer dat ik niet de donkerrode had gekozen, het rood-wit-blauwe vond hij niks terwijl ik juist die kleuren zocht :)

Ik vind hem weer mooier dan de vorige modellen. Maar lang niet genoeg om er >€10k bij te doen en te halen. Ik ben nog steeds erg blij met m’n 2019 model.

 
Vooral de Adventure is gewijzigd, kleiner voorwiel.
Meer toergericht op on-road.
Ik ga mijn NT1100 toch niet inruilen
 
Over smaak valt niet te twisten. Toen ik m’n AT destijds trots aan een collega liet zien, vond hij het jammer dat ik niet de donkerrode had gekozen, het rood-wit-blauwe vond hij niks terwijl ik juist die kleuren zocht :)

Ik vind hem weer mooier dan de vorige modellen. Maar lang niet genoeg om er >€10k bij te doen en te halen. Ik ben nog steeds erg blij met m’n 2019 model.

Ik zat destijds heel erg te twijfelen tussen de Tri-Color en de Grandprix Red uitvoering en heb uiteindelijk een Rode 2020 gekocht en eigenlijk vind ik de mijne mooier dan de latere uitvoeringen omdat daar veel minder rood inzit.
Ik ga de mijne ook zeker niet inruilen 😁😁
 
Laatst bewerkt:
De AT staat hier al maanden stof te happen. Te nat, te koud, te glad, te zout, te weinig tijd, te donker, momenteel een combinatie van dit alles.
Wel ben ik aan af en toe aan het bedenken wat ik er nog aan kan doen om het komende seizoen zo goed mogelijk voorbereid te zijn… Het idee is om er wat langere (meerdaagse) ritten mee te doen, in DL en misschien vanaf daar wat zuidelijker. Zwitserland en Oostenrijk lijkt me geweldig.

Er ligt nog een CarPlay schermpje te wachten op een vaste (contactgeschakelde) voeding vanuit de motor. Niet heel moeilijk maar wel een klusje dat een stuk leuker is zonder koude handen. Doordat er in de garage momenteel weinig plek is, zal ik ermee naar buiten moeten. Dat wordt hem momenteel even niet.

Daarnaast zou ik eigenlijk wel een automatisch ketting-olie-dingetje willen hebben, de ketting is nog erg netjes en ik smeer hem dan ook geregeld (ik zeg niet dat ik hem ook blinkend schoonmaak en oppoets want dat is totaal onnodig volgens sommigen :+).

Hebben jullie ervaring met een Pro Oiler, OSCO, Scottoiler, oid op de AT?
(als gadgetliefhebber vind ik de Pro Oiler met GPS optie -hoewel veel te duur- een mooie optie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan