Honda ADV 350

sedert gisteren dus in mijn garage
vandaag top koffer geplaatst en opzet ruitje
Ben er nog niet mee gaan rijden, ik wacht tot de papieren in orde zijn
IMG_0973.JPG

IMG_0974.JPG

IMG_0975.JPG

IMG_0976.JPG
 
Gezien.. vreemd wel.. zijn korte eigenaarschap..
hij komt van een africa twin.. tja.. das een héél ander ding.. das 1000 of 1100cc.. en dan ga je terug naar een 1 pitter 330cc.. tja.. en daar komt ie dan al in slechts 50km achter..

Dan kwam hij zeker thuis van de dealer en heeftie nog een rondje in t dorp gereden en gedacht van nee.. niks..

en daar kon ie dan met een proefrit niet achter komen.. :?


aannames allemaal van mijn kant maar ik snap gewoon niet dat ie dat niet had kunnen zien aankomen vóór de aanschaf ervan
 
Gezien.. vreemd wel.. zijn korte eigenaarschap..
hij komt van een africa twin.. tja.. das een héél ander ding.. das 1000 of 1100cc.. en dan ga je terug naar een 1 pitter 330cc.. tja.. en daar komt ie dan al in slechts 50km achter..

Dan kwam hij zeker thuis van de dealer en heeftie nog een rondje in t dorp gereden en gedacht van nee.. niks..

en daar kon ie dan met een proefrit niet achter komen.. :?


aannames allemaal van mijn kant maar ik snap gewoon niet dat ie dat niet had kunnen zien aankomen vóór de aanschaf ervan
Ach sommige kopen zoiets gelijk toch.
En testrit was niet overal mogelijk.
Heeft er wel mooie extra's opzitten,en met 50 km op de teller nieuw.
 
Nou, daar kan ik nog inkomen, op mijn sh300 zaten metzelers feelfree.. en die vielen toch een partij tegen in de herfst! Heb er toen ook andere op gegooid.. was geen 50km maar denk een paar 100… weet t niet meer maar relatief kort was t wel :+
 
voor 40€ een tweede hands windscherm van Puig gekocht wat op een X-ADV 750 heeft gestaan
De bevestiging gaten komen in de breedte overeen maar in de hoogte niet.
Simpel 2 gaatjes bij geboord en het past.
Eerst had ik een opzetruitje op het origineel scherm staan en dat was ook goed.
Nu is het dus uit 1 geheel en "leeft" het scherm minder
Het is niet het mooiste maar voor mij werkt het
Ik rij steeds met het vizier van de helm open.
20230313_150501.jpg


20230313_150510.jpg


20230313_150505.jpg
 
Ik begrijp alleen niet hoe een nieuwe motor met typegoedkeuring kan worden afgekeurd.
Had de dealer de lampen verkeerd afgesteld dan?
 
Ik begrijp alleen niet hoe een nieuwe motor met typegoedkeuring kan worden afgekeurd.
Had de dealer de lampen verkeerd afgesteld dan?
Ik begrijp het ook niet maar dit zijn nu eenmaal dingen die momenteel alleen in België kunnen gebeuren
Ze hebben hetzelfde probleem ook gehad met een splinternieuwe goldwing.
En misschien had de persoon die naar de keuring gaat de eerste keer te zware kledij aan
 
Voor de modders, ik heb een langere "hugger" geinstaleerd van ali (sorry hou van ali)
is ongeveer 5cm langer

Dit in de hoop dat tijdens regen er minder vuiligheid rondom de achterkant geslingerd wordt.

Bespaar jezelf de moeite, maakt vrij weinig uit.

ding zelf is kwalitatief erg netjes, pasvorm, afwerking, en fake carbon.

1679237950954.png
 
voor 40€ een tweede hands windscherm van Puig gekocht wat op een X-ADV 750 heeft gestaan
De bevestiging gaten komen in de breedte overeen maar in de hoogte niet.
Simpel 2 gaatjes bij geboord en het past.
Eerst had ik een opzetruitje op het origineel scherm staan en dat was ook goed.
Nu is het dus uit 1 geheel en "leeft" het scherm minder
Het is niet het mooiste maar voor mij werkt het
Ik rij steeds met het vizier van de helm open.
Bekijk bijlage 1857329

Bekijk bijlage 1857328

Bekijk bijlage 1857327
@tmj60
Kan het scherm ook gewoon naar beneden? zonder de spiegels te raken ed
 
Voor de modders, ik heb een langere "hugger" geinstaleerd van ali (sorry hou van ali)
is ongeveer 5cm langer

Dit in de hoop dat tijdens regen er minder vuiligheid rondom de achterkant geslingerd wordt.

Bespaar jezelf de moeite, maakt vrij weinig uit.

ding zelf is kwalitatief erg netjes, pasvorm, afwerking, en fake carbon.

Bekijk bijlage 1859325
Begrijp ik goed dat ‘t ding niet werkt?
 
Ja maar dat ligt niet aan deze specifieke hugger; voor opslingerend vuil moet je (ik had vooraf al gelezen dat de 750 daar ook veel last van heb) een mud-guard hebben;

1679240239456.jpeg
 
Begrijp ik goed dat ‘t ding niet werkt?
euh, werkt als in, het is iets minder, zal eens kijken of ik een mooie foto kan maken. Heb van de week nl met de verlengde "hugger" door regen gereden. mits je daar interesse in hebt. Ik heb wel de indruk dat niet alles onder zit.

van de ander kant heb ik nu wel een erg knappe neppe carbon "hugger"
 
Laatst bewerkt:
@tmj60
Kan het scherm ook gewoon naar beneden? zonder de spiegels te raken ed
Ik heb de linker spiegel een beetje naar mij toe moeten draaien ( in zijn geheel) omdat deze het scherm net raakte als ik het stuur volledig naar rechts draaide maar dat is nu opgelost.
En ik rij altijd met het scherm op de hoogste stand en heb dus eigenlijk niet gekeken of het in de verschillende standen de spiegels raakt (zal dat eens controleren)
Voor de rest kan het scherm wel in alle standen zonder dat het ergens raakt maar dat heb ik dus gecontroleerd zonder met het stuur te draaien
 
Ik heb zelf de wrs touring oid, maar die kan ik dus net niet op de lage positie, raakt de spiegels bij uiterste uitslag. Maar net als jij rij ik alleen met het scherm op de hoge positie, dus voor mij geen probleem.
Waarschijnlijk zijn de ADV spiegels/schermen, of de komplete brommer niet gemaakt voor lange mensen.

ben wel van plan een soort van risers maken bij de bovenste bevenstigings punten zodat dit wel kan.
 
De eerste 1000 km zit erop en dus ook een eerste onderhoud laten doen
olie + filter, dichting aflaatplug, uitlezen ECU, milieubijdrage en werk ( minder dan 1 uur aan een tarief van 78€ per uur ) en natuurlijk ook de bandendruk, lichten,koelvloeistof enz controleren.
113,93€
Dit is in België ( Beringen ) en ben eens benieuwd hoever de prijzen uit elkaar liggen bij de verschillende dealers en landen.
 
De eerste 1000 km zit erop en dus ook een eerste onderhoud laten doen
olie + filter, dichting aflaatplug, uitlezen ECU, milieubijdrage en werk ( minder dan 1 uur aan een tarief van 78€ per uur ) en natuurlijk ook de bandendruk, lichten,koelvloeistof enz controleren.
113,93€
Dit is in België ( Beringen ) en ben eens benieuwd hoever de prijzen uit elkaar liggen bij de verschillende dealers en landen.
Ik heb € 99,00 betaald voor de 1000 beurt
 
Terug
Bovenaan Onderaan