hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Leyhon

Die hard MF'er
29 jan 2014
303
1
Mijn garage is nu onverwarmd, het is wel prettig wanneer ik in deze maanden wat wil frotten het er ook een beetje aangenaam is qua temperatuur.

Maar waarmee verwarmen jullie je hobbyruimte?

Zelf heb ik een steens garage met electra, maar zit te denken om iets met gasfles
en een buitendoorvoer van rookgas.

Wil wel graag een buitenafvoer anders heb je met co co2 en waterdamp te maken
En vanwege gereedschap is het extra vocht inbreng niet handig.
 
Laatst bewerkt:
@propje daa apparaat heeftt toch ook uitlaatgassen? Waar gaan die heen???
Kiek goed mien jong zie je dat rooie kringeltje?
Daar gaat het 25 mm uitlaatje de alu gasafvoer in.
Dit is nog een proefopstelling.ik ken propje een beetje, veel beter zal het wel niet worden *D
160823.png
 
En dan de volgende vraag, hoogwaardige Shel V power diesel, of diesel bij het zelf tank station?
Of Diesel-Aspen?
Ik ben bang voor neerslaande vervuilen en vocht uit / door de goedkopere diesels die op de markt voorhanden zijn...

O, had ik al gezegd dat mijn kacheltje deze week binnen komt? j geloof al drie keer. :Y
in mijn bus doe ik aspen in de tank omdat die haast nooit gebruikt word en ze zeggen dat gewone diesel vrij snel begint te vlokken en zo , weet het ook niet maar heb maar het zekere voor het onzekere genomen , in de schuur gaat er gewone diesel in ,
 
Direct lease voor mij een super app.

De goedkoopste diesel is goed.
Had hem laatst in het kleine fietsschuurtje gezet met de deur dicht eerste uur maar je ruikt dus bijna niks.
Dus een goede verbranding.
Daarna deur open om het vocht er ern beetje uitte stoken.
Net weer 10 ltr gehaald propje kan weer stoken.
Bekijk bijlage 1837356
maar je hebt de uitlaat toch wel naar buiten ???
 
Nu in de garage wel.
In het kleine schuurtje om te proberen.
En het verbaasde me hoe schoon hij brandt.
Je ziet ook dat het hout eronder verkoold is nu op klosjes uitlaatje word serieus heet.
20230108_171514.jpg
20230108_171522.jpg
 
Glaskoord :)
Asbestkoord mag niet meer wil je ook niet.
Asbestose is verschrikkelijk.
Heb pas stukje glasband op Ali gekocht.
Stevige kwaliteit eigenlijk te dik voor mijn idee maar de houtkachel moet her maar mee doen.
€ 2,87 40%OFF | 6/8/10/12Mm 2M Haard Afdichting Touw Pakking Cord Kachel Deur Haard Cord High temperatuur Woodburner Afdichting Touw Vervanging
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook van plan zo'n dieselkachel te gaan gebruiken. In eerste instantie de unit buiten en de warme lucht inblazen, maar dat is inefficient denk ik, beter de verwarmde lucht herverwarmen... De opstelling zoals Propje hem dus heeft. Eigenlijk de uitlaat nog door een alubuis en die geforceerd ook lucht laten verwarmen
 
Ik gebruik de rode diesel uit België voor mijn kachel. Op dit moment kost deze €1.16 per liter. Verder is het misschien beter om voor de gehele uitlaat de rvs ribbel buis te gebruiken. Deze is buigbaar en door de ribbels kan deze meer warmte afgeven. Bij mijn kachel zat maar iets van een meter.
 
Bij mijn planar/autoter kachel zit ca. 50cm isolatiehuls om om de uitlaat te doen, ben benieuwd hoe dat voldoende werkt. Uitlaat gaat door een houten wand naar buiten vie een 55mm opening. Als het nodig blijkt te zijn maak ik nog wel een extra mantelbuisje.
kachel en tankje hangen nu op z'n plek, uitlaatje netjes naar buiten, volgend weekend weer verder met de "luchtkokers" om de warmte de serre in te sturen. Wel afneembaar bij de kachel, zodat ik evt ook de schuur ken verwarmen.
 
Daarom zoek ik een stukje glaswol-iets-dinges of steenwol om een geisoleerde pijp naar buiten te fabrieken.
Ik moet door een dubbele houten wand heen.
Zou "asbest" koord kunnen werken, te koop bijde houtkachel boeren?
Kijk uit met doorvoeren door een houten wand.
Een kennis van mij had op alle mogelijke manieren rekening gehouden met de doorvoer van zijn (hout)kachelpijp in zijn tijdelijke woning.
Brandwerende materialen en voldoende afstand t.o.v. het hout, maar toch ontstond er brand.
Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen.
 
Nu in de garage wel.
In het kleine schuurtje om te proberen.
En het verbaasde me hoe schoon hij brandt.
Je ziet ook dat het hout eronder verkoold is nu op klosjes uitlaatje word serieus heet.
Bekijk bijlage 1837377Bekijk bijlage 1837374
Als je nu die alu buis wat ovaler drukt, zou dan het brede deel van je kacheluitlaat er verder in passen?
hoe sneller omhoog hoe makkelijker die brand en verwarmd
 
Direct lease voor mij een super app.

De goedkoopste diesel is goed.
Had hem laatst in het kleine fietsschuurtje gezet met de deur dicht eerste uur maar je ruikt dus bijna niks.
Dus een goede verbranding.
Daarna deur open om het vocht er ern beetje uitte stoken.
Net weer 10 ltr gehaald propje kan weer stoken.
Bekijk bijlage 1837356
Direct lease gebruik ik ook en 1-2-3 fuel voor DE.

in mijn bus doe ik aspen in de tank omdat die haast nooit gebruikt word en ze zeggen dat gewone diesel vrij snel begint te vlokken en zo , weet het ook niet maar heb maar het zekere voor het onzekere genomen , in de schuur gaat er gewone diesel in ,
Vlokken is bij dikke vette vorst.
Dan start je camper/ bus ook niet.
:^
En als het vlokt wachten op warmer weer en gas erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan