hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Leyhon

Die hard MF'er
29 jan 2014
303
1
Mijn garage is nu onverwarmd, het is wel prettig wanneer ik in deze maanden wat wil frotten het er ook een beetje aangenaam is qua temperatuur.

Maar waarmee verwarmen jullie je hobbyruimte?

Zelf heb ik een steens garage met electra, maar zit te denken om iets met gasfles
en een buitendoorvoer van rookgas.

Wil wel graag een buitenafvoer anders heb je met co co2 en waterdamp te maken
En vanwege gereedschap is het extra vocht inbreng niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een afbeelding van de standkachel. Omdat ik niet in China wou kopen is het een losse kachel geworden en niet een met een ombouw. De steun is eigenbouw met achterop de dieseltank. Bovenop de voeding en tussenin wat bedrading. Moet deze nog een keer netjes wegwerken. De dikke buis blaast nu in de verandaruimte, achter de muur. Buis omdraaien en de garage wordt verwarmd. Onderin loopt de uitlaat naar buiten.
Heel veel info vindt je op YouTube als je zoekt op Chinees heater.
 

Bijlagen

  • 20221227_135744.jpg
    20221227_135744.jpg
    233,5 KB · Weergaven: 80
Hierbij een afbeelding van de standkachel. Omdat ik niet in China wou kopen is het een losse kachel geworden en niet een met een ombouw. De steun is eigenbouw met achterop de dieseltank. Bovenop de voeding en tussenin wat bedrading. Moet deze nog een keer netjes wegwerken. De dikke buis blaast nu in de verandaruimte, achter de muur. Buis omdraaien en de garage wordt verwarmd. Onderin loopt de uitlaat naar buiten.
Heel veel info vindt je op YouTube als je zoekt op Chinees heater.
Maar dit is toch wel een chinese kachel of niet?.
Je kan ze ook als losse body kopen.
Kosten ze iets van 100
Vindt het kastje juist zo mooi je zet hem neer zonder losse zooi
De afstandbediening die erbij zit is grappig maar voor mij nutteloos.
 
laatst de cv radiator uit de garage verwijderd, hing al een jaartje ongebruikt aan de muur.
verwarming nu -indien nodig - alleen met de Qlima kachel ( de SRE 3531 voor ruimtes vanaf 50m³ ) kachel is net een maatje te groot eigenlijk maar maakt wel dat ik snel de temp hoger heb in de garage en gaat dan op op temp houd standje

de garage wordt gewoon niet zo vaak meer gebruikt als klusplek
 
Maar dit is toch wel een chinese kachel of niet?.
Je kan ze ook als losse body kopen.
Kosten ze iets van 100
Vindt het kastje juist zo mooi je zet hem neer zonder losse zooi
De afstandbediening die erbij zit is grappig maar voor mij nutteloos.
Dit is inderdaad een Chinese kachel. Wou destijds de kachel niet in China, maar in Nederland kopen. Kreeg toen de kachel met kast niet gevonden. Zag dat deze nu wel te koop werd aangeboden bij mijn shop van aankoop. De afstandsbediening wordt bij ons wel gebruikt. Als we in de veranda zitten kunnen we kachel, die in de garage staat, wel bedienen.
Heb in het begin, bij de mega-gasprijzen, nog even overwogen om de kachel in de huiskamer te zetten.
 
Hierbij een afbeelding van de standkachel. Omdat ik niet in China wou kopen is het een losse kachel geworden en niet een met een ombouw. De steun is eigenbouw met achterop de dieseltank. Bovenop de voeding en tussenin wat bedrading. Moet deze nog een keer netjes wegwerken. De dikke buis blaast nu in de verandaruimte, achter de muur. Buis omdraaien en de garage wordt verwarmd. Onderin loopt de uitlaat naar buiten.
Heel veel info vindt je op YouTube als je zoekt op Chinees heater.
Wat voor een 12 v voeding heb je gebruikt?
Ik dacht dat je minimaal 20 A moet hebben, want de gloeistift van de kachel trekt nogal wat vermogen tijdens het opstarten .
 
Hj trekt max 8amp.
Tijdsduur ik schat 20sec.
Heb vanavond eerste tankje leeggebruld.
Het was warmer in de garage als in m.n huis😃
Aansluiting tankje zit beetje prut zijaansluiting.
Daardoor blijft er plonsje diesel achter,en stook je niet de hele tank leeg.
Stook hem uurtje op max stand 6.
En daana op stand 2 houd de garage prima warm.
Ik vindt het nog steeds een leuke aankoop.
En echt serieus veel waarde voor het geld.
 
Zie veelal het merk Vevor voorbij komen als ik Google. Vast allemaal chinees maar we gaan het proberen. Denk dat dit voor mij de beste keuze zou zijn om de garage te verwarmen, en het kost niet de wereld. En misschien kan ik er de schoongespoten crosslaarzen ook mee drogen. (afhankelijk van de in te stellen warmte standen). We gaan het zien.
 
Zie veelal het merk Vevor voorbij komen als ik Google. Vast allemaal chinees maar we gaan het proberen. Denk dat dit voor mij de beste keuze zou zijn om de garage te verwarmen, en het kost niet de wereld. En misschien kan ik er de schoongespoten crosslaarzen ook mee drogen. (afhankelijk van de in te stellen warmte standen). We gaan het zien.
ja , vevor zie je zeel , heb de reviews van vevor een beetje bekeken en ben daar toen afgehaakt , niet veel positiefs
 
Wat voor een 12 v voeding heb je gebruikt?
Ik dacht dat je minimaal 20 A moet hebben, want de gloeistift van de kachel trekt nogal wat vermogen tijdens het opstarten .
Heb deze voeding. Kost iets van een paar tientjes. Volgens mij bij Conrad gekocht. Voor de geïnteresseerden, ik heb de kachel bij een Nederlandse website gekocht, iets duurder dan direct in China, maar nog steeds vriendelijk geprijsd. Veder heb ik de uitlaat moeten verlengen met aluminium buis, omdat de standaard meegeleverde flexibele buis niet zo lang is. Mochten mensen geïnteresseerd zijn kan ik wel info over buismaat en klemmen geven.
 

Bijlagen

  • 20221228_094046.jpg
    20221228_094046.jpg
    166,1 KB · Weergaven: 23
Op YouTube staat veel info over de chinese heater welke een copy van een gerenommeerd merk is. Deze informatie is zeker niet negatief.
Hou er wel rekening mee dat je voor heel weinig een kachel koopt en dat niet alles even degelijk. Je moet dan denken aan slangklemmen, de metalen dieseltoevoerleiding, de rare dieseltoevoerleiding constructie. De basis van de kachel, het pompje, de tank lijken mij wel degelijk. Het geheel functioneert hier in ieder geval prima.
Je moet je verdiepen in de samenbouw, het dieselpompje moet bijvoorbeeld onder een hoek staan, de dieseltoevoerleiding moet goed samengesteld worden (is een rare constructie). Verder heb ik niet vertrouwd op de Chinese klemmen en die lokaal gekocht.
Bij de losse heateruitvoering krijg je alle onderdelen los, bijvoorbeeld voor inbouw in een camper of boot. De meegeleverde metalen dieseltoevoerleiding niet gebruikt, maar een gat geboord in de tank en een doorvoerkoppeling toegepast. Hierdoor is de leiding een stuk korter.
Ik ben best een poos bezig geweest met het zoeken naar klemmen, doorvoerkoppeling en voeding. Deels ook mijn eigen schuld, want wilde de kosten beperken.
Zoals ik al schreef vind je veel op YouTube. Een kerel heeft iets van 15 video's geplaatst overde heater waarin hij allerlei zaken test zoals dieselverbruik, kerosine als brandstof.
Nog een tweetal foto's, van de onderzijde en de uitlaat.
 

Bijlagen

  • 20221228_100325.jpg
    20221228_100325.jpg
    347,1 KB · Weergaven: 52
  • 20221228_100245.jpg
    20221228_100245.jpg
    193,4 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Heb deze voeding. Kost iets van een paar tientjes. Volgens mij bij Conrad gekocht. Voor de geïnteresseerden, ik heb de kachel bij een Nederlandse website gekocht, iets duurder dan direct in China, maar nog steeds vriendelijk geprijsd. Veder heb ik de uitlaat moeten verlengen met aluminium buis, omdat de standaard meegeleverde flexibele buis niet zo lang is. Mochten mensen geïnteresseerd zijn kan ik wel info over buismaat en klemmen geven.
Je weet dat het smeltpunt van aluminium in de range zit van diesel uitlaatgassen? Ergo; je weet dat er een rvs uitlaat op hoort?
 
In mijn schuur heb ik met name rond deze periode wat vocht/condens die neerslaat op de motor. Het betreft een betonplaten schuurtje met 15/20 cm beton vloer en golfplaten dak. In mijn veronderstelling zou het schuurtje door de golfplaten genoeg moeten ventileren. Zie ik iets over het hoofd, wat zou ik kunnen aanpassen?

Ik zat zelf nog te denken gaten onderin de deur te maken om ook van onder in de schuur trek te creëren. Dank jullie wel.
 

Bijlagen

  • AC223244-4A16-4CBA-BF9C-3CFF507DC94C.jpeg
    AC223244-4A16-4CBA-BF9C-3CFF507DC94C.jpeg
    219,4 KB · Weergaven: 38
Terug
Bovenaan Onderaan