Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Heb vandaag weer de brommer naar binnen gedaan, maar zag een scheurtje in de band. Is dit normaal? Of is hij aan vervanging toe? Onderhoud doe ik niet zelf, en 1 jaar geleden achterband vervangen geloof ik.
Beetje onduidelijk te zien, maar lijkt imo dat t erop zit en dat t gewoon is van de segmenten waar ze aan elkaar gezet zijn (mal denk ik) zoals elke band heeft.

Zeker als ie zo mooi recht dwars/haaks is lijkt t me sterk dat t slijtage oid is
 
Heb vandaag weer de brommer naar binnen gedaan, maar zag een scheurtje in de band. Is dit normaal? Of is hij aan vervanging toe? Onderhoud doe ik niet zelf, en 1 jaar geleden achterband vervangen geloof ik.

De scheur zit precies op de rand van de productiemal. Ik zou dit eens voorleggen aan Michelin zelf, dit lijkt mij een productiefoutje. Het loopvlak mag niet scheuren op die rand, waar het nu toch wel erg op lijkt...
 
Heb een vraagje jullie spreken over schaamrandjes, maar dat woord kennen we geloof ik niet in België. Nu heb ik overlaatst een trackday gedaan, heel rustig want de eerste keer. Maar het tempo was toch heel stevig, heb wel wat slijtage strepen op m'n achterband. Maar HOE hoort die er eigenlijk uit te zien als je echt een snelle of ervaren circuitrijder bent? Kan je aan de band achteraf aflezen of je wel hard genoeg ging? Of dat je wel goed genoeg leende in de bocht? De techniek goed was? Hoe en vooral waar moet je de slijtage kunnen zien als je een goede snelle trackday hebt gedaan?
Weet niet of er hiervoor een foto bestaat van de 'zo hoort ie er normaal uit te zien'?
 
Heb een vraagje jullie spreken over schaamrandjes, maar dat woord kennen we geloof ik niet in België. Nu heb ik overlaatst een trackday gedaan, heel rustig want de eerste keer. Maar het tempo was toch heel stevig, heb wel wat slijtage strepen op m'n achterband. Maar HOE hoort die er eigenlijk uit te zien als je echt een snelle of ervaren circuitrijder bent? Kan je aan de band achteraf aflezen of je wel hard genoeg ging? Of dat je wel goed genoeg leende in de bocht? De techniek goed was? Hoe en vooral waar moet je de slijtage kunnen zien als je een goede snelle trackday hebt gedaan?
Weet niet of er hiervoor een foto bestaat van de 'zo hoort ie er normaal uit te zien'?
In Belgie is men minder onzeker aangelegd dan me dunkt... :+
 
Heb een vraagje jullie spreken over schaamrandjes, maar dat woord kennen we geloof ik niet in België. Nu heb ik overlaatst een trackday gedaan, heel rustig want de eerste keer. Maar het tempo was toch heel stevig, heb wel wat slijtage strepen op m'n achterband. Maar HOE hoort die er eigenlijk uit te zien als je echt een snelle of ervaren circuitrijder bent? Kan je aan de band achteraf aflezen of je wel hard genoeg ging? Of dat je wel goed genoeg leende in de bocht? De techniek goed was? Hoe en vooral waar moet je de slijtage kunnen zien als je een goede snelle trackday hebt gedaan?
Weet niet of er hiervoor een foto bestaat van de 'zo hoort ie er normaal uit te zien'?
Ja, wat wil je weten?
Heb je een foto van je banden?

Deze zijn "iets" te warm geworden. 😅
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210606-194221.png
    Screenshot_20210606-194221.png
    299,4 KB · Weergaven: 26
  • Screenshot_20210606-194212.png
    Screenshot_20210606-194212.png
    291,9 KB · Weergaven: 26
  • Screenshot_20210606-194203.png
    Screenshot_20210606-194203.png
    293,9 KB · Weergaven: 26
Ik zal eens een foto van m'n band posten, maar zoveel is er niet op te zien en ook niet zo'n slijtage zoals hier bijna helemaal op de buitenste rand van de band. In ieder geval bedankt voor de input!
Ik kan er een hoop over vertellen, maar dat doe ik liever niet via het forum.
Hoop typwerk.
 
Hallo mede strijders, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben marcel en ik ben sinds kort na een paar honda's in de schuur te hebben staan vond ik het wel leuk om ook iets anders erbij te hebben. Ik ben sinds kort in het bezit van een zx636a die ik aan het opknappen ben gewoon voor de hobby.

Ik heb natuurlijk meteen een vraag: welke voorvorken van andere zxr'en zijn hetzelfde als van de zx636a?

Ik namelijk veel pitting in de chroomlaag zitten. Alvast bedankt.
 
Hallo mede strijders, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben marcel en ik ben sinds kort na een paar honda's in de schuur te hebben staan vond ik het wel leuk om ook iets anders erbij te hebben. Ik ben sinds kort in het bezit van een zx636a die ik aan het opknappen ben gewoon voor de hobby.

Ik heb natuurlijk meteen een vraag: welke voorvorken van andere zxr'en zijn hetzelfde als van de zx636a?

Ik namelijk veel pitting in de chroomlaag zitten. Alvast bedankt.
Welkom Marcel :W

Als ik het goed heb, heeft het model van 2000 t/m 2002 dezelfde voorvork.
 
Hallo mede strijders, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben marcel en ik ben sinds kort na een paar honda's in de schuur te hebben staan vond ik het wel leuk om ook iets anders erbij te hebben. Ik ben sinds kort in het bezit van een zx636a die ik aan het opknappen ben gewoon voor de hobby.

Ik heb natuurlijk meteen een vraag: welke voorvorken van andere zxr'en zijn hetzelfde als van de zx636a?

Ik namelijk veel pitting in de chroomlaag zitten. Alvast bedankt.
Welkom Marcel! Altijd leuk dat er nieuwe mensen in het ZX6R groepje bijkomen.
Zelf ben ik niet technisch onderlegd, ik hoop dus stiekem dat je veel foto's gaat posten... gegroet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan