Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Door een maatje de motor laten polijsten en het resultaat mag er zijn! 😎😇
volgende week nieuwe power 5 banden monteren en de voorpoten laten aanpassen met hyperpro.
dan ben ik klaar voor het seizoen en is alles gedaan en netjes 🥰Bekijk bijlage 1603874
Prachtige fiets. Hier in België zie je de zwarte uitvoering amper rijden... ik ben van Antwerpen en heb er zelfs nog nooit een tegengekomen. Mag ik vragen welke mods je hebt gedaan? Grts
 
Prachtige fiets. Hier in België zie je de zwarte uitvoering amper rijden... ik ben van Antwerpen en heb er zelfs nog nooit een tegengekomen. Mag ik vragen welke mods je hebt gedaan? Grts
wat ik heb gedaan valt op zich mee hoor,

mra ruitje,
stalen cobra remleidingen,
akrapovic demper,
passagiersstepjes verwijderd en achter rempotje onder zadel verplaatst,
bmc luchtfilter,
r6 gashendel voor kortere slag,
xenon dubbele koplamp,
gouden 520 did ketting met -1 voor en +2 achter,
stickerset van nieuwer model Zx6r,
ali tankpads grip,
valdoppen voor en achter as,
rizoma kentekenplaathouder met rizoma knipperlichten,
quadlock ram mount,

en dus nog voorpoten servicen bij JJ-suspension met hyperpro veren.

ik wil nog verstelbare rem en koppelingshendel opklapbaar,
speedohealer,
sintered remblokken
schokdemper servicen met hyperpro veer
 
Door een maatje de motor laten polijsten en het resultaat mag er zijn! 😎😇
volgende week nieuwe power 5 banden monteren en de voorpoten laten aanpassen met hyperpro.
dan ben ik klaar voor het seizoen en is alles gedaan en netjes 🥰Bekijk bijlage 1603874
Plaatje hoor! Erg chic kuipjedeelje achter(het achter zitje zeg maar) met 'Ninja'erop, welk modeljaar is dit?'13/'14 gok ik?
 
Plaatje hoor! Erg chic kuipjedeelje achter(het achter zitje zeg maar) met 'Ninja'erop, welk modeljaar is dit?'13/'14 gok ik?
Klopt, 2007 is deze. Mooie van dit model vond ik altijd al dat de styling het bouwjaar niet snel verraad.
deze heeft nu 15.200km op de klok en moet zeggen dat hij bijna helemaal krasvrij is 😇
 
Wat ik mij afvroeg, wat zijn jullie kilometerstanden voor deze prachtige fietsen? Ik ben van plan de mijne helemaal 'op' te rijden, wellicht een blok revisie of ander blok (aangezien er nu ook een andere in getakeld wordt 8)7) maar het doel is 100.000km. Iemand die hier al in de buurt is of wellicht al dik erover??
 
Wat ik mij afvroeg, wat zijn jullie kilometerstanden voor deze prachtige fietsen? Ik ben van plan de mijne helemaal 'op' te rijden, wellicht een blok revisie of ander blok (aangezien er nu ook een andere in getakeld wordt 8)7) maar het doel is 100.000km. Iemand die hier al in de buurt is of wellicht al dik erover??

ik zit net op 12k kilometers. Zx6r 636 uit 2002.
 
Ik heb ruim 75000 km met de 636 gereden, zonder noemenswaardige problemen.

En met circuit dagen, wheelies, stoppies, burnouts enz.
De motor heeft een vrij zwaar leven gehad. 😅
 
Mijn ex 04rr is vorig jaar weggegaan met 52k op de teller. Als er nu 60 op staat is het veel denk ik.... 0 problemen.
 
Hallo iedereen, ik heb onlangs een zx6r van 2001 aangeschaft. Moeten wat kleine dingetjes gebeuren maar kan niet wachten tot het zonnetje schijnt. Groeten Kai
 

Bijlagen

  • 20210313_082800.jpg
    20210313_082800.jpg
    500,3 KB · Weergaven: 8
Andere kant....

Ik zag dat het wph in de OP het niet deed voor deze bouwjaren. Weet iemand uit zijn hoofd waar het knipperlichtrelais zit? Ook ik heb snel knipperende leds en wil dit graag aanpassen.
 

Bijlagen

  • 20210226_074603.jpg
    20210226_074603.jpg
    409,2 KB · Weergaven: 6
Zal me hier ook maar eens melden met mijn ZX6R uit '96. Gekocht voor weinig geld, poosje op straat mee gereden maar wordt vanaf dit jaar enkel als circuit fiets gebruikt. Voor zo'n oud beestje rijdt ie wat mij betreft prima!
IMG_20200909_154859.jpg
 
Andere kant....

Ik zag dat het wph in de OP het niet deed voor deze bouwjaren. Weet iemand uit zijn hoofd waar het knipperlichtrelais zit? Ook ik heb snel knipperende leds en wil dit graag aanpassen.
Welkom :W

Fijne motor, veel plezier ermee :]
 
Andere kant....

Ik zag dat het wph in de OP het niet deed voor deze bouwjaren. Weet iemand uit zijn hoofd waar het knipperlichtrelais zit? Ook ik heb snel knipperende leds en wil dit graag aanpassen.

Knipperlicht relais zit onder de buddy seat tegen de voorkant aan.
 
Wil je na de winterslaap even rijden, is je accu leeg 🙄. Uurtje aan de lader en toen zat er blijkbaar genoeg spanning op om te starten. Daarna lekker stuk gereden.
 

Bijlagen

  • 58CAF130-594C-476A-A58F-F30491028B59.jpeg
    58CAF130-594C-476A-A58F-F30491028B59.jpeg
    350,8 KB · Weergaven: 9
  • DF3C78E5-C33B-4139-B508-59EFF77D887A.jpeg
    DF3C78E5-C33B-4139-B508-59EFF77D887A.jpeg
    378,4 KB · Weergaven: 8
Vanavond toch nog even aan de druppelaar gedaan, zodat hij morgen in ieder geval 100% opgeladen is. Accu is een jaar oud dus na 3 maanden niet rijden en niet opladen niet verwonderlijk dat hij vandaag niet meteen startte. Even een andere vraag, ik zag een slangetje losliggen vanaf de benzinetank, is dat de overloop? Op de foto waar je tegen aan kijkt. Slangetje is er daar al af. Voor het geval er teveel benzine in de tank zit? Even een plaatje van m’n schuurtje met als trots een Sparta Sachs. Leuke brommert georven van m’n schoonvader, eerste eigenaar. Familie dingetje 👍🏍
 

Bijlagen

  • B0163E8A-267E-48AE-B544-0758FEE34D81.jpeg
    B0163E8A-267E-48AE-B544-0758FEE34D81.jpeg
    191,3 KB · Weergaven: 7
  • ABB1D7D0-B81F-4E2D-BBC8-58B6FD04376E.jpeg
    ABB1D7D0-B81F-4E2D-BBC8-58B6FD04376E.jpeg
    246 KB · Weergaven: 7
Is inderdaad een overloopje. Volgens mij zit er bij je tankopening een klein gaatje in het randje, als daar water of benzine in loopt komt het door het slangetje naar buiten.
 
Kan het slangetje vanuit een expansievat van koelvloeistof komen? Ooit een keer meegemaakt bij mijn er6, op een zeer warme dag na veel rijden liep er vloeistof aan de onderkant uit de motor, zwaar in paniek.. Bleek gewoon beetje koelvloeistof te zijn 8)7
 
Vanavond toch nog even aan de druppelaar gedaan, zodat hij morgen in ieder geval 100% opgeladen is. Accu is een jaar oud dus na 3 maanden niet rijden en niet opladen niet verwonderlijk dat hij vandaag niet meteen startte. Even een andere vraag, ik zag een slangetje losliggen vanaf de benzinetank, is dat de overloop? Op de foto waar je tegen aan kijkt. Slangetje is er daar al af. Voor het geval er teveel benzine in de tank zit? Even een plaatje van m’n schuurtje met als trots een Sparta Sachs. Leuke brommert georven van m’n schoonvader, eerste eigenaar. Familie dingetje
Nice :) Veel plezier met dit mooie weer :)
 
**Update**
Vandaag ook een stukje gaan rijden, voornamelijk op de snelweg. Waar ik de ruimte had en geen verkeer in de nabijheid heb ik hem flink de sporen gegeven.
Echter enkele keren bij vol gas, hield ie plots een beetje in. Een kleine stotter.
Dit slechts heel kort, net of ie even kort haperde toen ik de gas helemaal opentrok tor het einde. Best wel eng, en ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat dit enkel bij hoge snelheid was. Heb hem enkele keren boven de 200+ km/h de sporen gegeven.
Heeft iemand dit ook ervaren of al eens hetzelfde meegemaakt? De motor is vollesig origineel, 636 uit 2005...
Alvast dank voor de reacties en commentaren.
Groeten!
 
**Update**
Vandaag ook een stukje gaan rijden, voornamelijk op de snelweg. Waar ik de ruimte had en geen verkeer in de nabijheid heb ik hem flink de sporen gegeven.
Echter enkele keren bij vol gas, hield ie plots een beetje in. Een kleine stotter.
Dit slechts heel kort, net of ie even kort haperde toen ik de gas helemaal opentrok tor het einde. Best wel eng, en ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat dit enkel bij hoge snelheid was. Heb hem enkele keren boven de 200+ km/h de sporen gegeven.
Heeft iemand dit ook ervaren of al eens hetzelfde meegemaakt? De motor is vollesig origineel, 636 uit 2005...
Alvast dank voor de reacties en commentaren.
Groeten!

Wellicht een vuiltje in het benzinefilter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan