Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Punt is wel, als je op een '98 de vering bijv. al moet doen, dan kost dat ook weer duiten natuurlijk. Net als "die andere leuke opties". Dan zou ik toch opteren voor een leuke circuitfiets die je best voor een leuke prijs kunt vinden. Maargoed, dan moet je wel plaats hebben.
Ik heb zelf een 2003 ZX-6R circuitracer, imo een erg goede basis voor een racer al is hij natuurlijk niet zo snel als een nieuwere fiets.

Een maatje van mij had een 2002 ZX-6R en was verbaasd wat voor fijne fiets dat was. Voor op straat vrij comfortabel, voor circuitgebruik zou je misschien wat aan de vering en remmen moeten doen. Maar met een '98-02 model zou je je ook prima moeten kunnen vermaken al is nieuwe vaak beter.

Ik heb zelf helaas geen plek voor een aanhanger o.i.d. en alleen een schuur voor de motor. Vandaar dat ik iets zoek dat ik zowel op de weg als op circuit kan gebruiken.

Ik snap dat het niet ideaal is, maar soms moet je werken met wat je hebt. Mijn achternaam is niet Marquez dus ik hoef voor nu nog niet nieuw spul te hebben.

Als ik dan een keer schuif dan is het maar zo.
 
Maar hoe ga je naar het circuit toe dan? Ik ben zelf ooit, toen ik nog jong en onbesuisd was :+ , naar het circuit gereden op de motor en 's avonds ook weer op de motor naar huis. In mijn ogen moet je dat echt niet willen want dit was zeker geen succes, zeker niet als je vaker wil gaan.
 
Ik heb zelf helaas geen plek voor een aanhanger o.i.d. en alleen een schuur voor de motor. Vandaar dat ik iets zoek dat ik zowel op de weg als op circuit kan gebruiken.

Ik snap dat het niet ideaal is, maar soms moet je werken met wat je hebt. Mijn achternaam is niet Marquez dus ik hoef voor nu nog niet nieuw spul te hebben.

Als ik dan een keer schuif dan is het maar zo.
Voordat ik vorig jaar met bandenwarmers begon na de allereerste full down in april kwam deze rijder altijd op de motor naar Zandvoort.
Sinds 2006. :)
85 minuten over de snelweg.

De eerste jaren was het wel zwaar.
Zeker met een hele warme dag.
Ook wel eens een hapje na dertig kilometer gedaan.
Op adem komen, het lichaam was in principe op.
Later maakt inzet plaats voor souplesse.
Vorig jaar steeds zonder zweet :? de helm af.
De tijden flink sneller.
(17 seconden er af in vijf jaar)
 
Ieder zijn ding natuurlijk, sommige mensen hebben natuurlijk meer talent dan andere blijkt wel weer. Helaas had ik ook vaker een full down op mijn motor dan op mijn vrouw.... -O--O-

Maar de aanhouder wint! :] :] *O*
Dat laatste. _O-
Maar nu zit mijn hand in een spalk en heb twee blauwe ellebogen (Circuit Alcarras).
 
Ow das minder, verkeerde elbow down dus... -O-

Hoe is de motor eraan toe?
PSX_20240320_234455.jpg

De motor is in principe total loss maar wordt weer opgebouwd bij Ahnendorp.
Nu maar Öhlins schokbreker, cartridges en race kuipen. :)
IMG20240318214418.jpg
 
Iemand hier intresse voor zijn ZX6R 2003/2004 in een een Wilbers schokbreker met Hydraulic Preloud en High en Low speed demping. En ik heb ook nog een compleet setje wielen met zx6rr schijven in de aanbieding.
 
Heeft iemand misschien een OEM demper te leen / te huur :+ / te koop voor een 2014 model?
Hij moet even door de RDW keuring. ;)
 
Vanmiddag opgehaald en ondanks de katalysator mag het wel wat stiller denk ik. :)
PSX_20240331_213700.jpg
PSX_20240331_213556.jpg

Fantastisch weer :+ maar happy user. :]
 
Heeft iemand misschien een OEM demper te leen / te huur :+ / te koop voor een 2014 model?
Hij moet even door de RDW keuring. ;)
Als in: invoeren vanuit het buitenland?
Heb dit met de Triumph ook gedaan en toen werd er alleen gecontroleerd of het bloknummer en chassisnummer correct waren.
Toen het sein op groen ging nog even de vraag gesteld: "controleren jullie niet op uitlaten, E-keurmerk op richtingaanwijzers etc.?" De keurmeester gaf aan dat dit niet het geval was.

p.s. mocht je een originele demper kunnen lenen, kan het natuurlijk nooit kwaad (onder het motto: beter voorkomen dan genezen).
 
Laatst bewerkt:
Als in: invoeren vanuit het buitenland?
Heb dit met de Triumph ook gedaan en toen werd er alleen gecontroleerd of het bloknummer en chassisnummer correct waren.
Toen het sein op groen ging nog even de vraag gesteld: "controleren jullie niet op uitlaten, E-nummer op richtingaanwijzers etc.?" De keurmeester gaf aan dat dit niet het geval was.

p.s. mocht je een originele demper kunnen lenen, kan het natuurlijk nooit kwaad (onder het motto: beter voorkomen dan genezen).
Letland. Wel EU. :)

De verkoper zei dit ook, maar inderdaad beter safe than sorry.
Toen ik in 2022 met mijn BMW bij het RDW stond kwam er wel een Ducati voor de herkeuring omdat hij er eerder geen dB killer in had. O-)

Mijn S1000RR werd wel geaccordeerd.
En die had de katalysator niet meer. :X
Wel de OEM uitlaatdemper.
 
Blijf me nog steeds verbazen over de ogenschijnlijk complete willekeur bij keuringen...
De verkoper grapte wel wat over het RDW in Lelystad.
(Als ze in Schiedam geen tijd hebben ga je toch naar Lelystad? :p )
Daar schijnt wel een lastige man te lopen
Maar alles moet kloppen momenteel, mijn (nu al) schatje is mij nog te origineel :+ behalve de uitlaat.

De komende dagen eens even wat spullen bestellen. ;)
Net al olie gehaald bij de Action.
Het liefste had ik er vandaag e.a. aan gedaan qua onderhoud.
Maar ben overal en nergens onderweg met Pasen.
Living the social life. :+
Nu weer met de auto naar visite.
 
Dankzij de zomertijd nog een uurtje over voor olie verversen. ;)
PSX_20240401_214652.jpg
PSX_20240401_214450.jpg
PSX_20240401_215129.jpg

Het leek zo donker in het peilglas maar dat bleek dus enorm mee te vallen. _O-

Maar ik zie het ook als een soort nulmeting.
Enig onderhoud onbekend.
Misschien dat iemand in Slovenië het weet. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan