Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Does it shut off exactly while revving? And does it start back up right away?
Could it be running too lean? Or maybe the RPMs drop too low after you stop revving?
Otherwise probably the tps like you mentioned.
Maybe check the side stand sensor, kill switch and stuff like that, if they got too loose from vibrations that could be a thing.
Don't really have experience with this problem so these are just some ideas/what I read.
Yes I have 2nd and I am approaching a traffic light so I hold the clutch downshift and then when I try to revmatch the engine is off. It is not happening all the time and downshifting other gears is fine. I noticed that the idle rpm speed is something like 1100-1200. The manual says that the normal is between 1400-1600. I don't know though and I don't want to tinker things there.
 
Adjust idle rpm:
Open seat>Locate idle screw (facing forward and lesft hand side)>adjust to 1500 RPM.

Naamloos.jpg
 
Hallo mensen,

Ik had in 2015 een mt-03 van 2008, 1,5 jaar op gereden en weer verkocht en een heleboel andere motorfietsen gereden.
Nu heb ik er weer een terug gekocht van 2015(modeljaar 2013) met 5000km op de teller.
Nu rijdt de motor fantastisch, alleen viel het me op dat ie over het algemeen heel mooi stationair loopt (+/- 1500 toeren per minuut), maar soms ook in eens schommelend naar 1800-1900 toeren per minuut stationair draait?
Is dit normaal? Verder rijdt ie perfect en geen afwijkingen?
 
20210510-DSC04809.jpg
Hallo MT-03 lovers,

Na flink wat lees werk zal ik mijn eerste bericht ook maar in de groep gooien.
Ik heb mijn mt-03 al wel bijna een jaar met ondertussen +-20000 op de teller. Het is echt een heerlijke motor en top voor mijn a2 rijbewijs.
Het lijkt mij wel een leuk idee om eens met de mt rijders een meetup/rideout te doen. Ik las al dat hier wel meer vraag naar was. Zullen we een datumpje prikken?

p.s. Een foto van mij proberend mn oude achterband plat te maken})
p.s.s. Voor de rest gedraag ik mij wel op de weg hoor;)
 
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een MT-03 660 gekocht en ik ben op zoek naar een crashbar/engine guard.
Ik had gezien dat GIVI er eentje had (de TN356), iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af of die breed genoeg is om de schakelpook en rempedaal te beschermen. Tijdens het zoeken naar een MT kwam ik meerdere exemplaren tegen die een dikke kras hadden in het motorblok ter hoogte van het rempedaal. Dus ik zoek eigenlijk iets, dat als ik de motor 'n keer neer leg, dat dat dus niet gebeurd :P

Op Youtube zag ik 'n fimpje van iemand, maar die bars lijken anders, iemand die ze toevallig herkent? Deze bars lijken iets meer onder het oliereservoir te lopen ipv aan de voorkant.
 
Hallo allemaal :W,

Vanmiddag voor het eerst een stukje gereden op een MT 03 uit 2006. Eerlijkheidshalve dien ik te vermelden dat ik het een hele lelijke motor vind maar met eventueel wat accessoires en vanuit bepaalde hoeken vind ik hem eigenlijk wel wat hebben.

Daarbij: Hij was gewoon erg goedkoop en dan ga je toch anders tegen iets aan kijken. Meer vanuit het "geinig voor weinig" perspectief.*O*

De topsnelheid van +/- 165 op het tellertje liet te wensen over maargoed we mogen hier toch maar max 130 op sommige wegen na 19:00.O-)

Hoewel dit exemplaar nog voorzien was van de standaard uitlaat vond ik het 1 cilinder geluidje en de plofjes bij gas loslaten zeker niet tegenvallen. :]Ook het constante koppel ipv toeren janken zoals bij de meeste 4 in lijn 600 SuperSport's beviel me wel.

Al met al toch een motor die me stiekem aan het denken zet.

Vraagje: Het gereden exemplaar heeft een defecte toerenteller. De nul-stand was zwaar in de min (stond praktisch bovenin) en liep zo'n 2000/2500 RPM achter. Zodoende per ongeluk 1x de toerenbegrenzer aangetikt terwijl ik pas bij 5000RPM zat.

Is hier een goede oplossing voor? Ik kwam een oud topic tegen waarin iemand hem open had gemaakt en de wijzer tegen de klok in draaide maar is dat de way to go of is er een betere oplossing?

Zijn er meerdere kwaaltjes waar zeker de eerste exemplaren last van hebben en ik op moet letten:? Begreep van een kennis dat deze blokken bullet-proof zijn en ik ze niet stuk zou krijgen...:X
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1631865Hallo MT-03 lovers,

Na flink wat lees werk zal ik mijn eerste bericht ook maar in de groep gooien.
Ik heb mijn mt-03 al wel bijna een jaar met ondertussen +-20000 op de teller. Het is echt een heerlijke motor en top voor mijn a2 rijbewijs.
Het lijkt mij wel een leuk idee om eens met de mt rijders een meetup/rideout te doen. Ik las al dat hier wel meer vraag naar was. Zullen we een datumpje prikken?

p.s. Een foto van mij proberend mn oude achterband plat te maken})
p.s.s. Voor de rest gedraag ik mij wel op de weg hoor;)
Had inderdaad zelf ook al een keer voorgesteld om een MT03 Rideout te gaan regelen. Lijkt mij wel heel gaaf namelijk. Wellicht dat ik er ook een video van kan maken met de GoPro. Aangezien er nu wat meer activiteit in het forum is zouden we een polletje kunnen doen om te kijken wat de werkelijke animo is? Ik ken ook nog wat MT03 rijders buiten het forum die vast wel zin hebben om er wat kilometers bij te maken.
 

Bijlagen

  • _MG_0437.JPG
    _MG_0437.JPG
    223,9 KB · Weergaven: 21
  • _MG_0452.JPG
    _MG_0452.JPG
    217,7 KB · Weergaven: 18
  • _MG_0463.JPG
    _MG_0463.JPG
    195,7 KB · Weergaven: 14
  • _MG_0415.JPG
    _MG_0415.JPG
    232,3 KB · Weergaven: 16
  • _MG_0448.JPG
    _MG_0448.JPG
    128,6 KB · Weergaven: 15
Dag MT03 vrienden:)
Voor de gene die nog actief zijn in dit forum en een MT03 bezitten, nodig ik Julie graag uit voor meeting en rideout die ik organiseer. Alle info is te vinden in het onderwerp dat ik hieronder (zie link) heb aangemaakt. Ik hoor graag als er interesse is. :]

 
Hallo, ik heb sins kort een mt03 van 2007 met 15k km alleen peilde ik olie en zat die net op het min maar warm peilen zit die een stuk boven Max… is dit normaal? Mvg een nieuwe mt03 lover
 
Hallo, ik heb sins kort een mt03 van 2007 met 15k km alleen peilde ik olie en zat die net op het min maar warm peilen zit die een stuk boven Max… is dit normaal? Mvg een nieuwe mt03 lover
De 1-cil. MT-03 is een drysump, die moet je warm peilen. Het is dus in orde. Mits het niet te veel boven de max. staat.
 
Ik weet effe niet meer hoe je de MT-03 peilt, gewoon zo’n stokje rechtstreeks in het oliereservoir? Dan zou ik het zo laten.
Ik weet effe niet meer hoe je de MT-03 peilt, gewoon zo’n stokje rechtstreeks in het oliereservoir? Dan zou ik het zo laten.
ja wel met pijl stokje, in de motor alleen wat je zei dat je em warm moet peilen etc en Dry sump is is indd waar, en dat het in het algemeen voor zo’n motor niet HEEL erg is om wat boven Max te zitten lees ik op het meeste plaatsten! Peil stokje zit volgens mij op het motor blokje niet in de oliereservoir zelf
 
Ik weet effe niet meer hoe je de MT-03 peilt, gewoon zo’n stokje rechtstreeks in het oliereservoir? Dan zou ik het zo laten.

Volgens mij moet je 'm 15 minuten stationair laten draaien (rechtop), dan paar minuten wachten en dan peilen. Maar voor mij is het ook alweer 7 jaar geleden. In de handleiding staat het. Dry sump peilen is kut. Ik keek gewoon of er olie op de stok zat en vond het wel best. Voor mij nooit meer een dry sump, ik wil direct weten wat de staat is zonder moeilijk doen.
 
Volgens mij moet je 'm 15 minuten stationair laten draaien (rechtop), dan paar minuten wachten en dan peilen. Maar voor mij is het ook alweer 7 jaar geleden. In de handleiding staat het. Dry sump peilen is kut. Ik keek gewoon of er olie op de stok zat en vond het wel best. Voor mij nooit meer een dry sump, ik wil direct weten wat de staat is zonder moeilijk doen.
Volgens mij moet je 'm 15 minuten stationair laten draaien (rechtop), dan paar minuten wachten en dan peilen. Maar voor mij is het ook alweer 7 jaar geleden. In de handleiding staat het. Dry sump peilen is kut. Ik keek gewoon of er olie op de stok zat en vond het wel best. Voor mij nooit meer een dry sump, ik wil direct weten wat de staat is zonder moeilijk doen.
Blauwsteepje is Max en geel is tot waar het olie zit is in het echt lijkt het nog iets minder vol zit echt 0,5-1 cm erboven
 

Bijlagen

  • D5EEDF9B-AC7B-4602-BF0D-4B6602CB1980.jpeg
    D5EEDF9B-AC7B-4602-BF0D-4B6602CB1980.jpeg
    212,4 KB · Weergaven: 8
Bedankt voor de reacties, leuk filmpje ook. Misschien moet ik even wennen aan het niet mooi lopen bij alle toerentallen, een 4cil loopt gewoon altijd soepel rond, al rij je 50 in zn 6.
Maargoed, mocht er iemand zo'n EJK of andersoortig kastje hebben, heb ik interesse, zou liefst wel de lusten van een 1cil hebben, niet de lasten;)
Ik heb nu deze op mijn MT-03 gezet, zo'n boosterplug:

BoosterPlug Yamaha MT-03 (660cc) (2006 - 2014)

Rijd een stuk beter, stuk minder bokkerig, zachtere reactie tijdens het gasgeven en loslaten. Zeker een aanrader en zelf te installeren binnen 15 minuten.

Maken vooral de rotondes een stukje lekkerder om te rijden en de zachte bochtjes. Ook goedkoper dan een EJK module, maar geen idee of het hetzelfde resultaat is. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met hoe die nu rijd.
 
Ik ga morgen ws een MT03 kopen, en daar zit een andere kentekenplaathouder op met een ander achterlicht.
Ik zoek een origineel achterlicht en de duo handgrepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan