Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn mt is nu wit maar de lak is gesprongen dus moet hem zowiezo spuiten maar ben er nog niet over uit welke kleur ,maar veel vrienden van mij vinden het wit wel mooi
ik weet het niet moet er aan wennen, maar dat metalic groen is ook wel mooi
ik wil gewoon een orginele kleur heb op het internet een mmoie oranje kleur gezien
dat is ook wel apart



zwart vindt ik ook wel mooi maar alleen als de achterbrug ook zo is
maar heb geen zin om dat hele ding uit elkaar de draaien
dus mischien blijf ik toch maar bij wit

al iemand een idee hoe ik de 25 kw er af krijg

Als je een Yamaha dealer belt weet je het antwoord meteen.

Ik denk niet dat hier mensen met een 25 kW ervaring hebben, da's veelste bruut! ;)
 
LOL hahahaha
klinkt mischien raar maar die 25 kw rijdt niet echt verkeerd
komt omdat dit mischien mijn eerste motor is
heb gister ff lekker met garage platen gereden
ik moet zeggen hij rijdt fijn en heeft een lekker soundje
 
1300 CC XJR powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

full


Vrijdag ophalen, dan lekker inrijden.

Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats
Wij hebben ongelofelijke haast!

Heb ik al gezegd dat ik hem errug mooi vind? :9~ O-) :X _O-
 
1300 CC XJR powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

[afbeelding]

Vrijdag ophalen, dan lekker inrijden.

Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats
Wij hebben ongelofelijke haast!

Heb ik al gezegd dat ik hem errug mooi vind? :9~ O-) :X _O-
Mooie bike Kees gefeliciteerd :} :} :} ben alleen bang dat die rondes achterstand ook hier niet mee gaat lukken '( ligt niet aan dat beest hoor,meestal aan het baasje _O- _O- _O- Succes vrijdag,oeps grijs wordt wel steeds lichter Kees :+ uiteindelijk toch wit dan :?
 
Laatst bewerkt:
1300 CC XJR powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

[afbeelding]

Vrijdag ophalen, dan lekker inrijden.

Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats
Wij hebben ongelofelijke haast!

Heb ik al gezegd dat ik hem errug mooi vind? :9~ O-) :X _O-


ga je 'm weer volgens de MT methode inrijden?? zou ik nu eens niet doen als ik jouwas. gewoon de meters er mee maken en die pijpen ook niet meteen blauw stoken. please!
 
ga je 'm weer volgens de MT methode inrijden?? zou ik nu eens niet doen als ik jouwas. gewoon de meters er mee maken en die pijpen ook niet meteen blauw stoken. please!

Nee, ga deze volgens het boekje inrijden. Onlangs heeft men de TU laten uitzoeken of de USA manier echt beter was, en dat bleek zo te zijn. Alleen was de oorzaak iets anders, maar het voordeel was overduidelijk. Stond in Motoplus dacht ik, of in Moto 73.
Had te maken met het composiet materiaal van de cilinderwand. Ik heb geen idee wat voor materiaal deze cilinderwanden van gemaakt zijn.

Maaruh, hoe voorkom ik dat de pijpen blauw worden? Ik wil geen blauwe pijpen, dus leg ff uit wat je moet doen om je pijpen blauw te stoken, dan kan ik dat voorkomen.

Piep, kras, kraak, OVER!?
 
Mooie bike Kees gefeliciteerd :} :} :} ben alleen bang dat die rondes achterstand ook hier niet mee gaat lukken '( ligt niet aan dat beest hoor,meestal aan het baasje _O- _O- _O- Succes vrijdag,oeps grijs wordt wel steeds lichter Kees :+ uiteindelijk toch wit dan :?

Verrek ja, bovenop wordt 'ie ook al grijs in plaats van zwart..

full


How true, how true, het baasje maakt uiteindelijk het verschil als twee motoren even snel zijn. Vandaar dat ik een snelle zwarte heb, die overcompenseert mijn incompetentie. ;) :Y _O- :W
 
Nee, ga deze volgens het boekje inrijden. Onlangs heeft men de TU laten uitzoeken of de USA manier echt beter was, en dat bleek zo te zijn. Alleen was de oorzaak iets anders, maar het voordeel was overduidelijk. Stond in Motoplus dacht ik, of in Moto 73.
Had te maken met het composiet materiaal van de cilinderwand. Ik heb geen idee wat voor materiaal deze cilinderwanden van gemaakt zijn.

Maaruh, hoe voorkom ik dat de pijpen blauw worden? Ik wil geen blauwe pijpen, dus leg ff uit wat je moet doen om je pijpen blauw te stoken, dan kan ik dat voorkomen.

Piep, kras, kraak, OVER!?
Cilinderwand is van Nicasil.En blauwe pijpen kan komen door A:enkelwandige uitlaat bocht.
B:te arm mengelsel. :W
http://mota.no.sapo.pt/bikes/XJR1300/xjr1300.html

lees dit maarrrrr.
 
Laatst bewerkt:
precies, vet afstellen, meet CO!! da's ook goed voor de plantjes en de bomen............die dan weer zuurstof voor jouw verbranding leveren, kortom win-win-en meer bottompower!
 
Bedankt voor de info!

Maar wat zou ik dan moeten doen, tegen Piet (Termaat chef werkplaats) zeggen dat 'ie hem rijk moet afstellen of zo? :?

Dit ding heeft injectie, geen carburateurs.

Ik ben nog nergens op de XJR sites (en die zijn er veeeeuuull) iets tegen gekomen over blauwe uitlaten, niet in tekst maar ook niet op plaatjes.

Ik zal er nog eens specifiek naar op zoek gaan, maar hoe stel je hem rijk af dan?

Of moet d'r weer een Powercommander in?

Ik zal het ook eens op het XJR topic navragen.

Alle advies is welkom.

Grtz,

KC
 
je kan altijd CO stellen, en doorgaans staat die af fabriek vrij arm tegenwoordig. misschien zijn de buizen wel dubbelwandig dat het bij deze ook niet nodig is. Ik zou overigens bij deze geen power commander aanbrengen. is onnodig duur en je hebt koppel genoeg
 
je kan altijd CO stellen, en doorgaans staat die af fabriek vrij arm tegenwoordig. misschien zijn de buizen wel dubbelwandig dat het bij deze ook niet nodig is. Ik zou overigens bij deze geen power commander aanbrengen. is onnodig duur en je hebt koppel genoeg

Thanks!

Nee, ik heb d'r ook geen zin in om een PC in te hangen, tenzij daar echt een harde noodzaak toe is. Een 4 cilinder loopt sowieso al veel makkelijker rond, en vermogen hoef ik d'r al helemaal niet bij te hebben.

Ik zal het eens aan Jeroen en Piet vragen, kijken wat die zeggen over de uitlaatwand / CO waarde.
 
misschien valt het wel mee, maar ik vond het altijd lelijk als je het zag. slecht afgestelde CB met een prachtige 4 in 1 uitlaat...........donker geel en blauw brrrrrrrrrrrr. zou ik zonde vinden. overigens is die CO eigenlijk alleen maar een waarde bij dat toerental, dus eigenlijk verander je maar weinig. terugdenkend, zet 'm nooit te schraal en verder lekker sturen!!
 
Fobie? En nog wel een nieuwe fobie? Terwijl er met de oude fobie niks mis was?

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Niet dat ik weet }) O-)

Ja, zeg hallo, jullie beginnen vanuit oude onverwerkte jeugdtrauma's te piepen over blauwe pijpen en CO waarde's....

Ik was daar helemaal niet mee bezig, en hoef dat klaarblijkelijk ook niet te zijn, het ding heeft dus dubbelwandige piepkes, zoals het hoort op een echte fiets.

't is tenslotte ook geen Honda, of erger nog een GUZZI... :X :+ _O-

Maaruh, bedankt voor jullie medeleven, ik ben weer helemaal fobie-loos... ;) :P
 
Gegroet,

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn motorrijbewijs en ik zit al een beetje rond te kijken wat leuk is. Ik zat zelf aan een Kawa Er-6n te denken maar stond laatst bij Termaat op de stoep en ik zag toen de mt-03 staan.

Ziet er ook leuk uit, stuk lichter en dat 1-cilinder blok lijkt me leuk speelgoed!

Is de mt-03 een goede beginmotor, misschien beter dan de er-6? 1 op de 3 verkochte er-6 motoren worden verkocht aan beginners dus dat wil ook wel wat zeggen...

Graag wat (poging tot ) objectieve info en advies *D

Alvast bedankt

Ps: Ben nog geen 21 dus moet nog op 25 kw...
 
Laatst bewerkt:
Gegroet,

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn motorrijbewijs en ik zit al een beetje rond te kijken wat leuk is. Ik zat zelf aan een Kawa Er-6n te denken maar stond laatst bij Termaat op de stoep en ik zag toen de mt-03 staan.

Ziet er ook leuk uit, stuk lichter en dat 1-cilinder blok lijkt me leuk speelgoed!

Is de mt-03 een goede beginmotor, misschien beter dan de er-6? 1 op de 3 verkochte er-6 motoren worden verkocht aan beginners dus dat wil ook wel wat zeggen...

Graag wat (poging tot ) objectieve info en advies *D

Alvast bedankt

Ps: Ben nog geen 21 dus moet nog op 25 kw...

Groet terug!

Beide motoren zijn geschikte beginnersfietsen, maar door die vraag hier te stellen loop je natuurlijk wel het risico op een niet geheel neutraal antwoord.

De Kawasaki is wat beter geschikt voor de wat langere ritten, de MT-03 is echt een in en rond de stad fiets. Enorm wendbaar en nooit echt gevaarlijk.

Ga gewoon een uitgebreide proefrit maken met beide motoren, en kies die motor die het beste bij jou en het beoogde gebruik past. Beide zijn prima geschikt, de MT-03 is net iets beter geschikt om te leren rijden / te leren wat oorzaak en gevolg is van je rijkunsten, de ondergrond, vermogen, etc. i.v.m. zijn wendbaarheid, lichtvoetigheid en daardoor de directe feedback die hij zijn berijder geeft.

Maar op een ER6 zul je het ook best onder de knie krijgen, zeker weten.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:
Gegroet,

Ik ga binnenkort beginnen aan mijn motorrijbewijs en ik zit al een beetje rond te kijken wat leuk is. Ik zat zelf aan een Kawa Er-6n te denken maar stond laatst bij Termaat op de stoep en ik zag toen de mt-03 staan.

Ziet er ook leuk uit, stuk lichter en dat 1-cilinder blok lijkt me leuk speelgoed!

Is de mt-03 een goede beginmotor, misschien beter dan de er-6? 1 op de 3 verkochte er-6 motoren worden verkocht aan beginners dus dat wil ook wel wat zeggen...

Graag wat (poging tot ) objectieve info en advies *D

Alvast bedankt

Er6=nieuwe uitvoering ER-5.Zou ER-6 nemen in 25kw.

Ps: Ben nog geen 21 dus moet nog op 25 kw...
 
Nietszeggende reaktie elhippo... :? ;)
Klopt moest ff snel,hare majesteit zat te wachten met het eten...
Maar goed.Als beginnend motor rijder adviseer ik de ER6n.
Waarom...Ik heb meer dan 40.000km gereden op ER-5,en aangezien 75 pct van de beginnende motor rijders hierop hebben gelest,lijkt me een logische stap om dan te kiezen voor de" nieuwe" ER-5.Soepele paralel twin,zonder nukken of problemen.
Ook in 25kw doet hij het best,net als ER-5 in 25kw uitvoering.
Ook de optie ABS lijkt me voor beginnende motor rijders een pre.
Je kan er hard genoeg mee,en verrast je nooit.Niet in de stad,en niet op de snelweg.
Power genoeg,ook in 25kw.
De MT-03 daarin tegen is een motor met toch wel karakter.
En daar moet je van houden.Vaak stappen mensen na paar duizend kilometer al weer over naar een wat meer 'allround "motor,het zij een 2 of een 4 cilinder. :X
Ook het gebrek aan ABS kan beginnende motor rijders nog wel eens een verassing opleveren,zeker in combinatie met de goede remmen van de MT-03.
Ook remt een 1 cilinder meer op de motor,en dat vergt toch wel een bepaalde "behendigheid"
Over 25kw MT-03 weet ik te weinig om je daar advies over te geven.Lijkt me niet echt wat,omdat MT-03 maar kleinäcceleratie"gebied heeft,zo ongeveer tussen 5 en 7500rpm.
En ER-6n heeft een wat vriendelijker vermogens op bouw.

Verder nog iets.....????? _O- :W :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan