Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
't is een Yamaha, hij is hartstikke retro, een lucht gekoelde 4 cilinder, ik voel me weer zoals toen ik 18 was en op m'n GS550 stapte.

En ja, dat windscherm(pje) is de enige concessie die ik aan moeder natuur doe, ik heb hem tenslotte voor het comfortabelere (maar ook weer niet in een volledige tupperware bak) toeren.

Zo, de bullit is door de kerk, vanaf nu ben ik op papier eigenaar van een nieuwe XJR 1300 dual tone.

[afbeelding]

Vrijdag kan ik hem ophalen, joepie! *O*

Ik heb ook meteen maar het Yamaha stuurkuipje en de IWT stuurrisers erbij besteld en erop laten zetten, kan ik lekker relaxed en uit de wind zitten te sturen als een kapitein op zijn olietanker.

De Maxim is eruit jongens dus het is nu alleen nog maar echt macho stuff hier in de darkroom garage... _O- :W

Gefeliciteerd! Da's zeker een mooie! Blij dat je die Maxim de deur uit hebt gedaan: was echt een schande voor alle MT-03 topic posters.... "Dus jij kent iemand die op een Maxim rijdt????!!!" :/

HJ

Gefeliciteerd! Da's zeker een mooie! Blij dat je die Maxim de deur uit hebt gedaan: was echt een schande voor alle MT-03 topic posters.... "Dus jij kent iemand die op een Maxim rijdt????!!!" :/

HJ

_O- _O- _O-
Nou, de schandknaap van de familie is nu dus het huis uit, Maxim has left the building! (Almost). :') :W

't is een Yamaha, hij is hartstikke retro, een lucht gekoelde 4 cilinder, ik voel me weer zoals toen ik 18 was en op m'n GS550 stapte.

En ja, dat windscherm(pje) is de enige concessie die ik aan moeder natuur doe, ik heb hem tenslotte voor het comfortabelere (maar ook weer niet in een volledige tupperware bak) toeren.

500 of 1000km per jaar Kees......???? _O- :X :')

Heb mijn eerste kms,na me rijbewijs te hebben gehaald,afgelegd op toen,hypermoderne,
(1980) Yamaha XS 1100.......zucht,dat ging als de brandweer.

Laatst bewerkt:
Net ff stukkie gereden, best harde wind nog... Dus dacht ik, ach ben in de buurt ga nog even op dat afgelegen stukkie wat remmen...

Blijkt 't afgelegen stuk ook in trek bij de ook door de ... horizontaalrecreant gebruikt te worden :/

Maar even getoeterd toen ik langsreed, de mercedes stuiterde vrolijk verder dus 't zal keurig afgerekend zijn...

Mooi dingetje Blue_eyes,wel ff oefenen op wrede dijkweggetjes he.... :X En Yamaha trouw gebleven,heel mooi.Ik niet.... :]
@Steveman:
Toen ik het las wilde ik al gaan tikken......hoe dichtbij??? O-)
En echt handig he,zo zonder middenbok... _O- :')

Haha, ja leer mij bijdehandte mensen kennen ;)

Stond vandaag beste wind.
Op A4 weer heerlijk gezeild.Helemaal naast het zadel hangen,en balanceren in de wind..

Aaaarrrghhhh,echt leuk.En die stomme koekblikkers missen dat allemaal.
Ook nog klootzak bij Leiden,die het nodig vond om me in te halen op linker rijstrook(1e vanaf
de midden berm).Dus tussen vangrail en mij in.Dat was lang geleden dat ik zo een hufter heb gehad.Maar heb hem geblokt,ging lekker weer voor hem rijden.Dan moet ie maar over me heen denk ik altijd.Vond het wel jammer dat ik verkeerde jas aan had,zonder standaard grote stalen knikker.Die doen het fijn op voor ruit van zo een eikel.Maja,daar na moest ie toch weer wachten in de rij....he,he,he.. _O- :W

500 of 1000km per jaar Kees......???? _O- :X :')

Heb mijn eerste kms,na me rijbewijs te hebben gehaald,afgelegd op toen,hypermoderne,
(1980) Yamaha XS 1100.......zucht,dat ging als de brandweer.

Ho, ho, ik heb tot nu toe op de MT-03 2600 km afgelegd en op de Maxim 1600 mijl (circa 2500 km) dus 5000 km in de paar maanden dat ik ze nu heb (de MT sinds oktober en er in de winter niet op gereden) en de Maxim sinds december en er in de winter niet mee gereden.

Dus 10.000 km per jaar op de motor gaat echt wel lukken, naast de 40 - 50.000 die ik elk jaar met de auto afleg.

full

Beetje restecp graag!

@Carver

die Mivv via ebay.com zoeken, dan vind je ze in Italië voor zo`n 620 euro met 99,9% goede feedback en gratis verzending.

@Blue Eyes
zie ik daar een beetje grijs? Gekkerd die je er bent! Mooie fiets!

@nieuwe MT`ers: een goede keuze, wit is de shit! Die eigenaren van zwarte zetten hem of te koop, of in de schuur, of ze kopen/huren er scooters,oldtimers en choppers bij. Om vervolgens plaatjes te posten van Yamaha merchandise waar een witte op te zien is.... raar volk. Gedoog het maar.

@nieuwe MT`ers: een goede keuze, wit is de shit!

... je snuift het toch niet door je neus, gek! Je douwt 'r tussen je benen! geeft 'r van jetje! Ramt 'r de hoek om! .... tenminste wel met een zwarte!.... :$ :X oh..oh.. wat zeg ik nu weer ..

HJ

Laatst bewerkt:
@Blue Eyes
zie ik daar een beetje grijs? Gekkerd die je er bent! Mooie fiets!

Beetje grijs in de fietsen en steeds meer grijs in steeds schaarser wordende regio's op m'n kop... |( :X

Zou daar m'n allergie voor wit vandaan komen ;) :X

hahaha, hier nog een piccie van mijn met bagsterhoes vermomde zwarte......... 8-)
ben afgelopen week lekker aan het rommelen geweest :P
full

En ook Blue eyes gefeliciteerd met je retro bike :] :] weekje niet op 't forum dus weer een hoop in te halen
Zit deze week weer in de nachtdienst dus kan weer bij blijven :Y
Blue eyes heb je je MT ingeruild ????of hou je 'm als 3e fiets

Ho, ho, ik heb tot nu toe op de MT-03 2600 km afgelegd en op de Maxim 1600 mijl (circa 2500 km) dus 5000 km in de paar maanden dat ik ze nu heb (de MT sinds oktober en er in de winter niet op gereden) en de Maxim sinds december en er in de winter niet mee gereden.

Dus 10.000 km per jaar op de motor gaat echt wel lukken, naast de 40 - 50.000 die ik elk jaar met de auto afleg.

[afbeelding]

Beetje restecp graag!
:$ :$ :$ :$ :$
full

Wit is toch mooier. 8-)

Laatst bewerkt:
@nieuwe MT`ers: een goede keuze, wit is de shit! Die eigenaren van zwarte zetten hem of te koop, of in de schuur, of ze kopen/huren er scooters,oldtimers en choppers bij. Om vervolgens plaatjes te posten van Yamaha merchandise waar een witte op te zien is.... raar volk. Gedoog het maar.

hoho...scootah was een rental! hehe...maar o wat heb ik me vermaakt op dat ding zeg!

maar ik wil wel weer een keertje sturen met wat mt bezitters...en deze keer zonder rare weggetjes in duitsland met veel modder en klei...gewoon knetterhard (hehe..in mijn geval ook echt knetterend) over de dijk zodat we voor eens en altijd kunnen bewijzen dat zwarte ook echt sneller zijn

Laatst bewerkt:
hoho...scootah was een rental! hehe...maar o wat heb ik me vermaakt op dat ding zeg!

maar ik wil wel weer een keertje sturen met wat mt bezitters...en deze keer zonder rare weggetjes in duitsland met veel modder en klei...gewoon knetterhard (hehe..in mijn geval ook echt knetterend) over de dijk zodat we voor eens en altijd kunnen bewijzen dat zwarte ook echt sneller zijn

En dat zegt iemand voor wie naakt nog niet bloot genoeg is??? :? Voor wie een flyscreen vloeken in de kerk is. Die de kapjes van zijn radiator afhaalt. Die zijn spatbord verwijderd. Die zijn spiegels aan de wilgen hangt.... :? :? :?

Foei! B|

Laatst bewerkt:
de mijne is wit maar ik wou hem zwart maken nu begin ik te twijfelen
of mischien camo spuiten ben er nog niet over uit
eerst wachten tot ik het kenteken donderdag of vrijdag krijg ,dan ga ik eerst ff knallen

nou heb ik een vraagje de mijne is ook 25 kw dus 35 pk '( maar weet niet hoe die begrenst is ???
want orgineel is ie 48 pk of niet
wie o wie weet hoe hij bergrenst is

de mijne is wit maar ik wou hem zwart maken nu begin ik te twijfelen
of mischien camo spuiten ben er nog niet over uit
eerst wachten tot ik het kenteken donderdag of vrijdag krijg ,dan ga ik eerst ff knallen

nou heb ik een vraagje de mijne is ook 25 kw dus 35 pk '( maar weet niet hoe die begrenst is ???
want orgineel is ie 48 pk of niet
wie o wie weet hoe hij bergrenst is

Als je hem zwart spuit is 'ie 48 PK, wit is de slome trage versie. ;) :+ _O-

:W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W

Dat iemand met een schade MT uit maffialand, begrenst en zonder kenteken hem zwart wil maken doet me op de één of andere manier deugd...

De Mivv`s zijn onderweg. Iemand een goede tip voor een zaak die kan afstellen met de nieuwe uitlaten. Mijn homebase is regio Amsterdam.

Dat iemand met een schade MT uit maffialand, begrenst en zonder kenteken hem zwart wil maken doet me op de één of andere manier deugd...

De Mivv`s zijn onderweg. Iemand een goede tip voor een zaak die kan afstellen met de nieuwe uitlaten. Mijn homebase is regio Amsterdam.

Uiteindelijk wil iedereen toch een zwarte... dat blijkt telkens weer.

Dynojet Research B.V.
Kromstraat 82-E
5345 AD Oss
0412-403770

Is de importeur van PowerCommander / Dynojet, en verzorgt ook alle opleidingen benodigd voor het juist afstellen op en werken met een dynojet testbank. Hans van Kerkhoven kan je precies vertellen wie er allemaal een dynojet testbank hebben en opgeleid zijn.

Vraag het hem eens.

@blue eyes

"iedereen" in je vorige post neem ik als kritische lezer met een korrel zout. Ik had duidelijk aangegeven waarom het mij deugd deed dat juist deze collega voor zwart koos. Thanks voor je adres. Volgens de importeur mivv is afstellen niet nodig...

Ik bel nog wel even voor de zekerheid maar sta zelf ook wat huiverig tegenover dyno`s en powercommanders voor de mt`s. De resultaten/winst vind ik vrij gering in de grafieken. Misschien ben ik als eigenaar witte MT wat minder onzeker over mijn MT?

@blue eyes

"iedereen" in je vorige post neem ik als kritische lezer met een korrel zout. Ik had duidelijk aangegeven waarom het mij deugd deed dat juist deze collega voor zwart koos. Thanks voor je adres. Volgens de importeur mivv is afstellen niet nodig...

Ik bel nog wel even voor de zekerheid maar sta zelf ook wat huiverig tegenover dyno`s en powercommanders voor de mt`s. De resultaten/winst vind ik vrij gering in de grafieken. Misschien ben ik als eigenaar witte MT wat minder onzeker over mijn MT?

Het effect van een PC III heb je kunnen lezen in dit en het vorige hoofdstuk, vermogenswinst levert het niet op, het is enkel optimalisatie waardoor hij smeuïger loopt.
Als jij vindt dat 'ie zo lekker genoeg rijdt en door de Mivv's niet te arm komt te staan hoef je geen investering in een PC III te doen lijkt me.

Maar als je wilt weten of hij goed staat afgesteld, dan kan dat door een run te doen op een dynojet testbank, dan weet je precies hoe hij staat afgesteld, en of er reden is om maatregelen te treffen.

Heeft niks met onzeker zijn over je MT te maken, is zorgzaamheid en goed vaderschap.

Binnenkort een fillumpie met soundtrack van de Mivv's?

Laatst bewerkt:
mijn mt is nu wit maar de lak is gesprongen dus moet hem zowiezo spuiten maar ben er nog niet over uit welke kleur ,maar veel vrienden van mij vinden het wit wel mooi
ik weet het niet moet er aan wennen, maar dat metalic groen is ook wel mooi
ik wil gewoon een orginele kleur heb op het internet een mmoie oranje kleur gezien
dat is ook wel apart

zwart vindt ik ook wel mooi maar alleen als de achterbrug ook zo is
maar heb geen zin om dat hele ding uit elkaar de draaien
dus mischien blijf ik toch maar bij wit

al iemand een idee hoe ik de 25 kw er af krijg

Laatst bewerkt:
~
mijn mt is nu wit maar de lak is gesprongen dus moet hem zowiezo spuiten maar ben er nog niet over uit welke kleur ,maar veel vrienden van mij vinden het wit wel mooi
ik weet het niet moet er aan wennen, maar dat metalic groen is ook wel mooi
ik wil gewoon een orginele kleur heb op het internet een mmoie oranje kleur gezien
dat is ook wel apart

Je kan er ook een Bagster-hoes overheen gooien, is waarschijnlijk goedkoper als spuiten en in diverse kleuren verkrijgbaar, ik heb er een witte opzitten, als je naar boven scrollt kan je 'm zien :}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan