Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Is het forum hier dood? Zijn er geen xr moto's meer op de straten?

Nu een vraagje voor mezelf heeft iemand hier wel eens een hydraulische koppeling conversie gedaan op zijn of haar xr?

Dit is alvast de mijne :]
 

Bijlagen

  • 6E47F5CE-B32C-4E09-8AC0-3F53B2CDEEB7.jpeg
    6E47F5CE-B32C-4E09-8AC0-3F53B2CDEEB7.jpeg
    481,5 KB · Weergaven: 26
ik ben er nog lol gister nog ff geknald, buurt d8 vast die heeft ie niet meer hahaa cojona!
 
ik zou persoonlek geen hydraulische koppeling nemen, meer techniek des te meer er kapot kan gaan en het is niet nodig.............vindt ik
 
Is dat niet vrij duur?

Ik durf niet meer uit te rekenen wat deze me al gekost heeft...
Waarschijnlijk een van de duurste xr's die rondrijden 🙈
Alle lagers nieuw, remmen vernieuwd, nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe wielen, trailtech teller, nieuwe verlichting, upside-down twinshock vork en achtervering afgesteld op mijn gewicht voor supermoto...

En dan het blok |(
Ook alle lagers nieuw, nieuwe vertandingen voor de versnellingsbak, wiseco hogedruk zuiger, carillo drijfstang en krukas, hotcams stage 2 nokkenas, kop geflowed en verstrekte veren, nieuwe oliepomp, koppeling gereviseerd, vliegwiel afgedraaid...

Kortom deze mag nooit meer weg... Nu nog cosmetisch in orde zetten.
Wil ook nog een fcr Carbu en overweeg qua koppeling hydraulisch te gaan voor extra controle met 1/2 vingers waar nu toch wat meer nodig is.

Al bij al een droom van een motor en ik ben tot nu toe nog geen gelijkaardige tegen gekomen.
(Met dank aan xrmanu van 2Motors zonder zijn hulp was dit nooit gelukt)
 
Blok is nog volledig origineel, alleen de koppeling bus vervangen voor 1 met extra olie gaatje. Was een bekend probleem bij bouwjaar 2000 en 2001
 

Bijlagen

  • IMG_20200514_205408.jpg
    IMG_20200514_205408.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 21
Staat er ook dik bij hoor!!
Wel iets veranderd aan de veren of niet? Ik vond mijne vooral achteraan veel te slap...
Jij laat nog best veel power (ook goedkope power) liggen dan...
Ik zie dat zelfs je airbox nog origineel is?
 
Thanks ja alles origineel, de veren zijn prima en airbox mod heb ik niet nodig want ik rij met 13/53 verhouding dus wheelie power zat en als ik dat zou doen komt het afstel werk er weer bij en heb ik geen zin in, zoveel rij ik niet met de honda max 250km per jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: dzow
Houd je dan niet maar een topsnelheid van om en bij de 140 over?!
Lijkt mij erg zenuwachtig qua toeren rijden dan...
 
155kmh haalt ie wel maar rij ik nooit, is meer mn voor dichtbij motor ff door de stad lawaai maken max 130kmh, snelweg max 120 en je mag nu nog maar 100 lol
 
  • Leuk
Waarderingen: dzow
Ik haal 185 ongeveer waardoor kleine stukjes snelweg nog wel mee vallen qua toeren janken...
Maar voor de snelweg toch liever de fireblade 😅
 
Er is nu weer leven op het forum *O*
Heb toevallig zondag ochtend ook even een stukje met de xr gepakt. Blijft mooi!

Misschien dit weekend een stukje TET rijden.
 
Gisteren voor het eerst met de XR rondjes gaan draaien op Bilstain.
Hij is wat zwaarder als de competitie modellen dat is zeker maar hij slaat toch geen slecht figuur tussen de rest daar.
Zeker qua power op de rechte stukken is hij meer dan mee...

Nu de piloot nog 8)7
 
Gisteren voor het eerst met de XR rondjes gaan draaien op Bilstain.
Hij is wat zwaarder als de competitie modellen dat is zeker maar hij slaat toch geen slecht figuur tussen de rest daar.
Zeker qua power op de rechte stukken is hij meer dan mee...

Nu de piloot nog 8)7


Het is hard werken inderdaad op een XR, ben vaak na een paar rondjes kapot maar het is zeker de moeite waard als je de moderne machines voor blijft op zo'n oud ding
 
Vooral op het onverharde had ik het moeilijk doordat hij meer weegt...
Maar dat lag ook aan mijn complete gebrek aan ervaring in onverhard.
Al bij al was het een heel leuke dag waar ik weer veel geleerd heb.

Daar zullen ze me snel terug zien...
Binnenkort een fcr41 monteren en ergens knaagt een slipperkoppeling ook nog maar de prijzen 😱
 
Jaaaa heren,

Het is weer zover! Terug een Xr 650 in de stal, de derde inmiddels al.

Blijf ze über vinden die BRP's.

Origineel zadel zou ik overwegen omdat ik nogal groot ben en ik met het huidige zadel wat lager zit.

Iemand er nog 1 liggen? Of UPSD vork die pas is? :) :) :) :)
 

Bijlagen

  • 20200601_160845.jpg
    20200601_160845.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 16
Mocht hier iemand zijn die zijn XR 650 supermotard / enduro wil verkopen aan een correcte prijs, maat van mij is momenteel op zoek naar een goed exemplaar.
Voorkeur supermoto maar, enduro kan ook.
 
Jaaaa heren,

Het is weer zover! Terug een Xr 650 in de stal, de derde inmiddels al.

Blijf ze über vinden die BRP's.

Origineel zadel zou ik overwegen omdat ik nogal groot ben en ik met het huidige zadel wat lager zit.

Iemand er nog 1 liggen? Of UPSD vork die pas is? :) :) :) :)
Ik heb nog een origineel zadel dat ik best wil ruilen tegen jou zadel...
In mijn gedachten is het in hele goede staat ik zal het eens nakijken...

Voor die upsd vork is er maar 1 adres dat is bij Manu van 2Motors...
Zijn gegevens kan je wel terug vinden lijkt me 😅😉
 
Ja, ik ken Manu.

Stuur mij foto's van uw zadel aub.

Zadel ziet er wel vet uit maar, zit me niet zo lekker. Denk dat ik liever de vorm van het originele zadel heb.
 
Ja, ik ken Manu.

Stuur mij foto's van uw zadel aub.

Zadel ziet er wel vet uit maar, zit me niet zo lekker. Denk dat ik liever de vorm van het originele zadel heb.
Dat dacht ik al wel dat je manu kent gezien de stickers op uw moto!
Ik maak morgen wel enkele foto's...

De vorm van jou zadel maakt dat je misschien meer naar voor moet zitten... Meer supermoto houding...
 
Morgen haal ik de xr terug op maar nu met fcr carbu *O*
Zaterdag nog wat rondjes gedaan op circuit hirson
 

Bijlagen

  • 1B0CE126-C070-4921-8A43-A09338A9FC31.jpeg
    1B0CE126-C070-4921-8A43-A09338A9FC31.jpeg
    270,9 KB · Weergaven: 8
  • 29018BD3-0546-429A-A025-5079D5E98A45.jpeg
    29018BD3-0546-429A-A025-5079D5E98A45.jpeg
    383,9 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan