Het TDM 850/900-topic

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jurgo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb zelf de nodige km's met een 850 4tx weggereden, en ghad daar toen ene givi maxia topkoffer opzitten.
Was voor mij erg praktisch voor opbergen helm, sloten, (bedrijfs)kleding en noem maar op.

Als je deze
[afbeelding]
onderkuip bedoeld, die was voor zover ik weet op de allereerste modellen standaard, en werd daarna al een heel duur extraatje.

Heb er zelf toendertijd nieuw ene klein fortuin voor betaald.
Deze is overigens origineel yamaha, en past perfect!!!!

Er zijn diverse after markeet exemplaren, maar die passen lang niet allemal even goed.
Teleurstelling in deze is misschien te passen alvorens te kopen.
Zeker als er ook een middenbok opzit is passen van een onderkuip aan te raden.


Foto sniesobest ;(
 
Hallo ik zoek een benzinetank van een tdm 850 bouwjaar 1992.
Het maakt niet uit wat voor een kleur hij heeft.
Het is voor een maatje van mij.
Alvast bedankt.
Gr Richard.
 
Nou heren (en dames?)

Het is hem geworden!
Ik ben zaterdag met een vriend mn nieuwe fiets wezen ophalen:
large

Een 850 uit 99' :P
en de volgende dingetjes wil ik nog aanpassen:
  • Xenon erin
  • GPS overzetten
  • Carter beschermer eronder
  • Verhoogd ruitje erop
  • Misschien een ander uitlaat systeem...
  • En een goed smeer systeem :P
owja en er moet binnenkort een nieuw achterbandje onder...
 
Dank, dank *D

Weten jullie of er verschil zit in de bevestigings punten bij de achterbrug tussen een 850 en een 900? (maw past een zijkofferrek van een 900 op een 850? O-) )
 
Dank, dank *D

Weten jullie of er verschil zit in de bevestigings punten bij de achterbrug tussen een 850 en een 900? (maw past een zijkofferrek van een 900 op een 850? O-) )
Ik weet dat een topkoffer in ieder geval anders wordt bevestigd. Volgens mij is de hele motoropbouw anders, dus de kans dat het past is redelijk klein.
 
Nou heren (en dames?)

Het is hem geworden!
Ik ben zaterdag met een vriend mn nieuwe fiets wezen ophalen:
[afbeelding]
Een 850 uit 99' :P
en de volgende dingetjes wil ik nog aanpassen:
  • Xenon erin
  • GPS overzetten
  • Carter beschermer eronder
  • Verhoogd ruitje erop
  • Misschien een ander uitlaat systeem...
  • En een goed smeer systeem :P
owja en er moet binnenkort een nieuw achterbandje onder...


:) gefeliciteerd........ veel en veilig rijplezier toegewenst!
 
Misschien wel leuk om te weten wat jullie nog te wachten staat ;)

Beurt + Kleppencontrole van mijn 900 bij 82000 km: 1 klepje gesteld (wel een beetje balen want ik dacht dat ie echt nog zo goed als nieuw was ;) )
Verdere bijzonderheden: nix, noppes nada !!!
Olieverbruik: 0,0
Benzine: nog steeds gewoon 1:20
Defecten tot aan 82.000: 1 kapotte koplamp..... :}
edit: + kapotte gel-accu


I rest my case...








Daar kan geen oosterbuur tegenop...
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed *D Bij mijn vorige div was er om de haveklap wel iets. Gelukkig is er wel iets beter nagedacht over een TDM :)

@JAMF, ik heb nog even zitten kijken naar je xenon how to. Maar hoe heb je dat gedaan met groot licht? En bevalt het setje nog steeds?
 
Vanwege een motorvakantie in april volgend jaar ben ik aan het rondkijken voor bagagemogelijkheden. Wat zijn de ervaringen met topkoffers? Heeft dat wel of geen effect op het stuurgedrag? Zijn er bepaalde merken of typen die echt perfect zijn voor een TDM850?
 
Ik 'sleep' die Givi ( grootste maat) al mee vanaf de dag dat ik'm heb.
No-problemo.
Bij voller koffer + bagagerol zet ik wel ff het achterschokkie op 'hard'.
 
Ik had ook de grootste GIVI top-koffer achterop. Eigenlijk elke dag voor woon/werk. Als ik op vakantie ging had ik ook nog twee zijkoffers van GIVI er aan hangen, ook geen probleem. Kijk wel uit in de file, hij wordt erg breed :P

In het laatste geval inderdaad ook wel de vering ff een tandje strakker :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook al weer een tijd met grote topkoffer op mn 900. Misschien niet al te fraai maar wel ideaal als je ziet hoeveel meuk daar in past (ergens in het begin van dit topic: 48 flesje bier ;) )
Als je topkoffer volstouwt met zwaar spul dan ga je dat beslist merken in het stuurgedrag, motor wordt lichter aan de voorkant (wheelies in 2 :P ) en zal niet meer strak aanvoelen in bochten.
Als ik alleen met de motor op stap ga gebruik ik eigenlijk altijd een grote bagagerol voor al het zware spul (tent luchtbed, slaapzak, kleding e.d.) op de buddy. De topkoffer gebruik ik dan alleen voor 'handig onderweg': regenkleding extra handschoenen beetje eten/drinken en mn stoeltje :Y

Ik hb mn koffer trouwens rechtstreeks aan het rekje/frame gebout, dus geen (nog lelijker) adapterplaat e.d. (staat ook wel ergens in dit topic)

Tenslotte topkoffer is ook heel handig als campingstoeltje op de camping.
(wel eerst van je motor halen...)
 
:^ Ik heb mijn rekje er ook direct opgezet. Zit echt oerdegelijk vast. En dan de grootste koffer erbij (48L oid). Makkelijk om ff 2 helmen in te mikken tijdens het boodschappen doen.
 
Bij mijn 900 zit de adapterplaat direct op het achterrekje geschroefd, dus geen beugels ed. in het zicht.
Ik heb trouwens nog een originele zwarte zijkofferset liggen, incl. alle bevestigings materialen. Alleen de deksels zijn bij de scharnieren beschadigd, maar dat geeft geen problemen.
Ik gebruik ze niet, iemand interesse?
 
Misschien wel leuk om te weten wat jullie nog te wachten staat ;)

Beurt + Kleppencontrole van mijn 900 bij 82000 km: 1 klepje gesteld (wel een beetje balen want ik dacht dat ie echt nog zo goed als nieuw was ;) )
Verdere bijzonderheden: nix, noppes nada !!!
Olieverbruik: 0,0
Benzine: nog steeds gewoon 1:20
Defecten tot aan 82.000: 1 kapotte koplamp..... :}
edit: + kapotte gel-accu


I rest my case...








Daar kan geen oosterbuur tegenop...

Yep,

ik had dezelfde ervaring. Met mijn eerste TDM900 een kleine 75.000km gereden in minder dan 3 jaar. Aan 40.000km kleppen laten stellen, stonden nog allemaal binnen fabriekstoleranties :} .

aan 75.000 had ik volgende mankementen gehad :

- 2 x kapotte koplamp
- balhoofdlager
- nokkenaskettingspanner

Balhoofdlager en kettingspanner zijn na 45.000km onder garantie vervangen 8-) :Y .
Balhoofdlager was denk ik toch een beetje mijn schuld, in het begin regelmatig onverhard gereden en ook wel een beetje wheelies geoefend, tja.... :9 .
Nokkenaskettingspanner was overigens niet dringend ofzo, je hoort een geluidje maar was zeker niet problematisch ;) .

Olieverbruik was nihil, zelfs na 200km autosnelweg aan 170km/h met duo + 3 koffers.
Verbruik lag ook rond de 1:20 en soms zelfs nog minder, record was 1 op 23,8 :P . Ander uiterste was 1 op 16,5 ofzo.
 
Nou heren (en dames?)

Het is hem geworden!
Ik ben zaterdag met een vriend mn nieuwe fiets wezen ophalen:
[afbeelding]
Een 850 uit 99' :P

Mooi hoor, veel plezier ermee. Ik ben van plan morgen precies dezelfde te kopen, en volgens de dealer is het een 2001 model.
Ik kwam een site tegen waar alle kleurstellingen te zien zijn, en deze (jouw goudgele) kleur is inderdaad van '99. Ga ik nu een model '99 kopen dat pas in '01 op kenteken is gezet? Of kon je in 2001 ook nog deze kleurstelling kopen?
 
Mooi hoor, veel plezier ermee. Ik ben van plan morgen precies dezelfde te kopen, en volgens de dealer is het een 2001 model.
Ik kwam een site tegen waar alle kleurstellingen te zien zijn, en deze (jouw goudgele) kleur is inderdaad van '99. Ga ik nu een model '99 kopen dat pas in '01 op kenteken is gezet? Of kon je in 2001 ook nog deze kleurstelling kopen?
Allereerst welkom op motor-forum :W

Ik denk dat het dan een 99 model die pas later op kenteken is gezet. Je kan het kenteken even bij de RDW invullen. En kijken wanneer de eerste toelating in nederland was... Je kan het volgens mij ook van het frame nummer afleiden, maar ik weet ff niet meer hoe.
 
Dank voor het welkom en de tip :)
Ik kan er wel mee leven dat het een 99-er is, scheelt vast nog wat in de prijs......blijf een Nederlander hé.
 
Klinkt goed *D Bij mijn vorige div was er om de haveklap wel iets. Gelukkig is er wel iets beter nagedacht over een TDM :)

@JAMF, ik heb nog even zitten kijken naar je xenon how to. Maar hoe heb je dat gedaan met groot licht? En bevalt het setje nog steeds?


Grootlicht is nog gewoon Halogeen (gebruik ik toch niet meer, bovendien is grootlicht in xenon uitvoering ongeschikt om effe mee te seinen)

Ik heb er wel eens over gedacht om rechts ook dimlicht-reflectors en lenzen te plaatsen en dan dubbel xenon dimlicht te maken , maar helaas zit het licht op een britse TDM ook links-Dim en rechts-Groot (het idee was om een halve Engelse lichtbak te plaatsen)

Fiets staat nu al effe stil, ben een stuk dichter bij huis komen te werken, maar die paar keer dat ik er wel mee gereden heb , beviel het goed
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan