Rob Bron had al internationale succesen gehad/beleefd toen de andere namen nog moesten komen. Bovendien was Rob Bron een "ouderwetse" coureur die zelf ook nog sleutelde, geen fabriekssteun had en ondanks dat de "grote mannen" gewoon zoek reed.
Wil Hartog heeft het commercieel zeker beter gedaan en heeft ook nooit zwarte nagels gehad.
W.H heeft zijn succes en latere fabriekssteun te danken aan zijn geniale monteur Willy van Wanrooij. Hij was eigenlijk de eerste die het zwakke punt van de RG500 ontdekte en deze onder controle wist te houden door zeer goede afstelling van de carburateurs. De "jappen" hadden dat nog niet onder controle en
Willy van Wanrooij wel
Alle fabrieks RG500's gingen vaak stuk en die van W.H niet en dat valt op natuurlijk................ Een paar races winnen en met grote mannen
mee strijden valt natuurlijk ook op en dan komt er vanzelf geld..............
Het "zwakke" punt van de RG500...ook voor de latere straatversie's is/was het centrale tandwiel waar de 4 krukassen op zijn aangesloten.........mits de carbs echt synchroon staan afgesteld.......en dat heeft Willy van Wanrooij als eerste ontdekt en opgelost
W.H. is bij vele "jongeren" bekender maar R.B heeft echt het NL racen op internationaal niveau op de kaart gezet