Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
:Y

laat hem eerst even staan, heb nog wat anders te doen :Y

een zijspan bouwen O-)

Staat nog een Kawa 3pitterspan te koop in Duitsland, vraagprijs is 3500 Euro.
Waar ga jij mee bezig dan 3pitter Suzuki span??
 
Laatst bewerkt:
Ah nee joh topicje maken is zonde om dit niet te doen van zoiets speciaals!!

Waar heb je dat span gevonden dan?
 
Ah nee joh topicje maken is zonde om dit niet te doen van zoiets speciaals!!

Waar heb je dat span gevonden dan?

lijkt me wel leuk maar, dan net zo'n succes als mijn andere topics :? hier wordt er nog wat gelezen en krijg je nog wat reakties O-)

in eext wat met een kerel aan het lullen geweest over ons triumph span, en uiteindelijk kregen we het er over dak wel eens iets sneller en betrouwbaarder wou en dat een schmid span me wel erg leuk leek, en dat bleek een gevoelige snaar te zijn. want hij heeft 30 jaar terug met zo'n ding gereden en met een gt750 blok erin. hoe toevallig het ook allemaal klinkt, bleek dat hij net een paar week ervoor zijn eigen span na zoveel jaar weer had terug gekocht met inmiddels een rd350 blok erin. (even voor het plaatje: compleet span, 7 wielen, 3 schokbrekers achter en 2 raceblokken extra) nu wil hij dat span weer helemaal opknappen en zijn zoon wil ook zo'n chassis maken met een gt750 blok erin.....

de planning: 2 complete schmid chassis na maken naar het voorbeeld met gt750 blokken erin :9~
 
Klinkt goed allemaal :9~ anders doe je hier af en toe een updateje van dit project ook leuk :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
lijkt me wel leuk maar, dan net zo'n succes als mijn andere topics :? hier wordt er nog wat gelezen en krijg je nog wat reakties O-)

in eext wat met een kerel aan het lullen geweest over ons triumph span, en uiteindelijk kregen we het er over dak wel eens iets sneller en betrouwbaarder wou en dat een schmid span me wel erg leuk leek, en dat bleek een gevoelige snaar te zijn. want hij heeft 30 jaar terug met zo'n ding gereden en met een gt750 blok erin. hoe toevallig het ook allemaal klinkt, bleek dat hij net een paar week ervoor zijn eigen span na zoveel jaar weer had terug gekocht met inmiddels een rd350 blok erin. (even voor het plaatje: compleet span, 7 wielen, 3 schokbrekers achter en 2 raceblokken extra) nu wil hij dat span weer helemaal opknappen en zijn zoon wil ook zo'n chassis maken met een gt750 blok erin.....

de planning: 2 complete schmid chassis na maken naar het voorbeeld met gt750 blokken erin :9~~

Rd350blok in een zijspan :? ,beter inderdaad een750 blok,dan heb je tenminste nog
een beetje koppel onderin :Y *O*
 
F2 klasse in Engeland rijden ze ook met RD spul
 
Italiaan bezig met een RG500 met NSR500 cilinders
dsc05439s.jpg


HOMEMADE TWO STROKE SPECIAL BIKES • Leggi argomento - NSR500 MADE IN PESARO...........GO!!
 
Inderdaad een dikke 3pitter vind ik ook mooier.
 
Ik denk het ook maar toch altijd wel mooi om te volgen dit soort projecten.
 
Ik denk het ook maar toch altijd wel mooi om te volgen dit soort projecten.

Over projecten geproken ,ik vraag mij af of dat Paton V4 project nog wat geworden
is,heb jij daar verder nog wat van vernomen Bas?.
 
Laatst bewerkt:
:+

Nee geen bod gedaan. Staat al op 810 euro he. Denk dat het zo maar richting de prijs van 1300-1400 gaat. Ga dan wel voor een gebruikt carter als het kapot gaat.
Bak en koppeling technisch gezien, wat zn zwakte is, zou er niks meer mogen gebeuren. Alle tandwielen, assen,lagers, keerringen, bussen, veren, borgen, tapeinden, moeren en pakkingen zijn splinternieuw. Alleen de korf, drukplaat en (deels) stalen platen zijn gebruikt.
Hij schakelt beter dan een 2012 cbr 1000rr :Y

Maar heb idd snode plannen })

Bigborekit 552 cc
stage 3 Dent tuning
engine flowing
krukasrevisie
carbs opboren naar 31.5 mm
Andere timing schijven
zeeltronic PV controller en PCDI.

Wil wel 120-130 pk aan wiel hebben.
Maar veel is langebaan werk. Denk zelf pas 2014.
KOmend jaar regulier onderhoud, valves reinigen/stellen, clip ons, carb set up voor mekaar maken
en denk zeeltronic spullen regelen.
Had eerst 94.5 pk aan wiel. Hoplijk met mn nieuwe carb setup nu en rechte vertanding dat ik weer wat gewonnen heb. Hoop de 96 aan te tikken. Er wordt gezegd dat de rechte vertanding op 100 pk machines bijna 5 pk winst gaf. Maar ook wordt er gezegd dat het geen reet uitmaakt :+ _O-
Ja....meer herrie vanuit het blok en iets meer koppel :/ en _O-
 
lijkt me wel leuk maar, dan net zo'n succes als mijn andere topics :? hier wordt er nog wat gelezen en krijg je nog wat reakties O-)

in eext wat met een kerel aan het lullen geweest over ons triumph span, en uiteindelijk kregen we het er over dak wel eens iets sneller en betrouwbaarder wou en dat een schmid span me wel erg leuk leek, en dat bleek een gevoelige snaar te zijn. want hij heeft 30 jaar terug met zo'n ding gereden en met een gt750 blok erin. hoe toevallig het ook allemaal klinkt, bleek dat hij net een paar week ervoor zijn eigen span na zoveel jaar weer had terug gekocht met inmiddels een rd350 blok erin. (even voor het plaatje: compleet span, 7 wielen, 3 schokbrekers achter en 2 raceblokken extra) nu wil hij dat span weer helemaal opknappen en zijn zoon wil ook zo'n chassis maken met een gt750 blok erin.....

de planning: 2 complete schmid chassis na maken naar het voorbeeld met gt750 blokken erin :9~~

Toevallig had ik er trouwens net iets over neergezet op mijn site
Teamheronsuzuki: Schmid Suzuki GT750 sidecar
 
:+

Nee geen bod gedaan. Staat al op 810 euro he. Denk dat het zo maar richting de prijs van 1300-1400 gaat. Ga dan wel voor een gebruikt carter als het kapot gaat.
Bak en koppeling technisch gezien, wat zn zwakte is, zou er niks meer mogen gebeuren. Alle tandwielen, assen,lagers, keerringen, bussen, veren, borgen, tapeinden, moeren en pakkingen zijn splinternieuw. Alleen de korf, drukplaat en (deels) stalen platen zijn gebruikt.
Hij schakelt beter dan een 2012 cbr 1000rr :Y

Maar heb idd snode plannen })

Bigborekit 552 cc
stage 3 Dent tuning
engine flowing
krukasrevisie
carbs opboren naar 31.5 mm
Andere timing schijven
zeeltronic PV controller en PCDI.

Wil wel 120-130 pk aan wiel hebben.
Maar veel is langebaan werk. Denk zelf pas 2014.
KOmend jaar regulier onderhoud, valves reinigen/stellen, clip ons, carb set up voor mekaar maken
en denk zeeltronic spullen regelen.
Had eerst 94.5 pk aan wiel. Hoplijk met mn nieuwe carb setup nu en rechte vertanding dat ik weer wat gewonnen heb. Hoop de 96 aan te tikken. Er wordt gezegd dat de rechte vertanding op 100 pk machines bijna 5 pk winst gaf. Maar ook wordt er gezegd dat het geen reet uitmaakt :+ _O-
Ja....meer herrie vanuit het blok en iets meer koppel :/ en _O-


Ja ja,het blijft een 2takt he,zeker met zulke vermogens hoeft er maar iets niet goed te zijn en de boel zegt plof,die van Waldo heeft ook aardig wat pk,s en ook die is niet zo lang geleden vastgepeerd,ik heb zelf een zwaar getunde RD350 gehad die professioneel
was opgebouwd en ook die is vreselijk vastgelopen,dat was zo erg dat de drijfstang
gebroken is en is dwars door de cilinderbus geslagen,daarna door het ondercarter naar
buiten gekomen en had onderweg ook nog ff de voorste blokophanging bout doormidden geslagen ;( :Y
 
Laatst bewerkt:
Jep misschien kan je er nog wat mee, die Hitac twin vind ik wel een :9~ ding
1515860787_cddd227ea1_o.jpg


1515860749_bb11e7fc16_o.jpg



En die van Rudi en pa is ook erg mooi geworden!
8190004451_65607724e5_b.jpg


8190004099_fb763f68e6_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja ja,het blijft een 2takt he,zeker met zulke vermogens hoeft er maar iets niet goed te zijn en de boel zegt plof,die van Waldo heeft ook aardig wat pk,s en ook die is niet zo lang geleden vastgepeerd,ik heb zelf een zwaar getunde RD350 gehad die professioneel
was opgebouwd en ook die is vreselijk vastgelopen,dat was zo erg dat de drijfstang
gebroken is en is dwars door de cilinderbus geslagen,daarna door het ondercarter naar
buiten gekomen en had onderweg ook nog ff de voorste blokophanging bout doormidden geslagen ;( :Y


zonde '(

ik weet het.
Wil ook de switch hebben van zeeltronic |(kost 20 euro) zodat je kan switchen tussen 2 onstekingsmappen. Stel dat ie 120 heeft. Dan bv een map met 120 en 1 met 100-105 ?
Toen ik de bank op ging scheelde de 6 graden vervroeging zonder carb aanpassing, was paar minuten werk, bijna 10 pk aan het wiel. :)
\Van 85 naar 93.5 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan