vandaag de rg een x op de bank gezet. Kijken of het gehobby ergens tot geleid heeft
Standaard maakt een rg5 volgens mark dent 70-72 px max voor een vers knap blok.
Met zijn pijpen, filters,s sproeiers haal je max de 85 pk en met vervroegers icm weer wat andere sproeiers is 90-91 haalbaar. echter moet je ook dan een goed, knap en vers blok hebben. Ik ben zelf natuurlijk aan het kloten geweest dus je weet nooit hoe en wat.
Op straat is een dynamische run veel anders dan een statische op de bank uiteraard.
Ook heb ik niet mn zijnkuipen eraf gehaald zoals mark dent bv wel doet. Leuk voor de uitdraai maar zo rijd je niet.
Ik kwam tot 79 pk aan het wiel. Mn gasnaald zou een stand hoger mogen/kunnen en mn hoofdsproeier is volgens mark te klein omdat mn max vermogen bij 8500 tpm al wordt bereikt en tot 10500 aanhoudt over een vlakke kromme en daar over dat gebied van 8.5 tot 10.5 te arm staat. Volgens mark zou dit niet mogen en zou hij moeten klimmen die laatste 2000 rpm en dan de 84 a 85 moeten kunnen halen. De pijpen zijn ontwikkeld om bij 10500 te pieken en iig dus max vermogen bij minstens 9500 moeten afgeven. Dan houdt het met een stock blok op. Een vervroeger kan er 5 bij doen en dan de 90 dus halen. Meer is mogelijk alleen dan moet de knip open.
Op zich dus niet ontevreden
. Moet alleen dus grotere sproeiers erin frotten en dan terug de bank op. Waarik echter aan dacht was.....als ik nou mn vlotterafstand verander...dan zet ik hem ook rijker. Bovenin stond ie namelijk ook te arm volgens mark.
ZXou dit nog uitmaken of probeer ik liever alleen de sproeiers eerst ?
Ik zou die afstand kunnen aanpassen natuurlijk....echter...als er maar een x maat doorlaat(sproeier) is kan er onmogelijk meer brandstof doorheen natuurlijk ongeacht de vloterafstand.