Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Nee verder niet veel van bekend, het is te hopen dat hij dit gaat bijhouden in dat topic.

Weet je wie dat vroeger ook heeft gedaan dat idee van die 2 crossblokken Jerry van de Heiden, die heeft ooit een tweetakt Vtwin gebouwd voor Ton van Heugten voor de zijspancross. Hij is nog steeds met motoren bezig, staat niets op zijn site over die Vtwin maar misschien kan hij je op gang helpen.

Homepage
 
Laatst bewerkt:
Nee verder niet veel van bekend, het is te hopen dat hij dit gaat bijhouden in dat topic.

Weet je wie dat vroeger ook heeft gedaan dat idee van die 2 crossblokken Jerry van de Heiden, die heeft ooit een tweetakt Vtwin gebouwd voor Ton van Heugten voor de zijspancross. Hij is nog steeds met motoren bezig, staat niets op zijn site over die Vtwin maar misschien kan hij je op gang helpen.

Homepage

ok; bedankt voor de tip! ik heb al wel een paar ideeën maar ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan. Ik zou de twee cilinders naast elkaar zetten en de kruktappen op 180°. lekker bruut! Mijn idee was dan om een nieuwe krukas te maken uit twee bestaande krukassen en een nieuwe (zelf gemaakte) gemeenschappelijke krukwang die dan via een labyrintdichting de carters in een keer gescheiden houdt. compact en functioneel })

Maar mss eerst maar eens de problemen met mijn zelfbouw 1-cilinder oplossen :P

dat het te doen is wordt hierdoor bewezen: Allen Millyard Kawasaki 5 Cylinder for Sale
 
Laatst bewerkt:
ok; bedankt voor de tip! ik heb al wel een paar ideeën maar ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan. Ik zou de twee cilinders naast elkaar zetten en de kruktappen op 180°. lekker bruut! Mijn idee was dan om een nieuwe krukas te maken uit twee bestaande krukassen en een nieuwe (zelf gemaakte) gemeenschappelijke krukwang die dan via een labyrintdichting de carters in een keer gescheiden houdt. compact en functioneel })

Maar mss eerst maar eens de problemen met mijn zelfbouw 1-cilinder oplossen :P

dat het te doen is wordt hierdoor bewezen: Allen Millyard Kawasaki 5 Cylinder for Sale
Anders eens contact opnemen met deze MFFer uit België, zie het midden van deze pagina
tweetakt verenigd U zich hierro.

DSC01319.jpg
 
Laatst bewerkt:
ok; bedankt voor de tip! ik heb al wel een paar ideeën maar ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan. Ik zou de twee cilinders naast elkaar zetten en de kruktappen op 180°. lekker bruut! Mijn idee was dan om een nieuwe krukas te maken uit twee bestaande krukassen en een nieuwe (zelf gemaakte) gemeenschappelijke krukwang die dan via een labyrintdichting de carters in een keer gescheiden houdt. compact en functioneel })

Maar mss eerst maar eens de problemen met mijn zelfbouw 1-cilinder oplossen :P

dat het te doen is wordt hierdoor bewezen: Allen Millyard Kawasaki 5 Cylinder for Sale
Ja dat is de plakkoning, dit is denk ik wel zijn ultieme bouwsel, V12 Kawa
Kawasaki%20Z2300%20V12%20Mod%20(PN).jpg
 
Laatst bewerkt:
Anders eens contact opnemen met deze MFFer uit België, zie het midden van deze pagina
tweetakt verenigd U zich hierro.

[afbeelding]

hij doet net wat ik wil doen inderdaad! spijtig genoeg staat zijn PB-functie uit maar ik zal hem een hotmailtje sturen. Ik heb namelijk nog twee identieke yz250 blokken liggen die wel eens een heel mooie 500 kunnen vormen...zie het al voor mij; zelfbouw blok in zelfbouw frame en dan 2 fedor uitlaten er op.... :9~
 
Jahaa dat kan iets heel leuks worden :9~
 
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft 1 van u oude tweetakt boeren mijn ex gt 750 MB-56_Lt in bezit?

Wat een laat kentekennummer voor een Gt :? ,had die een nieuw kenteken gekregen,
of was het een import uit het buitenland?
Hij is nog wel bekent bij de RDW,laatste eigenaar is vanaf 5-12-2005,hij is niet
verzekerd,zal dus wel geschorst zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat een laat kentekennummer voor een Gt :? ,had die een nieuw kenteken gekregen,
of was het een import uit het buitenland?
Hij is nog wel bekent bij de RDW,laatste eigenaar is vanaf 5-12-2005,hij is niet
verzekerd,zal dus wel geschorst zijn.

Mijn eerste gt heb ik helaas om een boom heen gevouwen :? , toen heb ik het blok overgezet in een ander frame met dit kenteken. Eerse gt had inder daad een kenteken dat begon met xu
 
heeft er hier iemand een fotootje van de krukasdichting die tussen de cilinders zit op bijvoorbeeld een gt750?

grtz, MJ
 
MJ-works, zoiets??
full

Dit is alleen de metalen ring, het bijbehorende rubber is hemelen. '(


;)
 
Laatst bewerkt:
Het is nie goedkoop nie maar er is een Engels bedrijf bezig om replica uitlaten te maken voor de GT750

Delkevic UK Limited

product1312_3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmmmmm,doe het wel met m,n 3 expansiepiepkes :Y ,ook al is het een 1op 1 kopie
van het orgineel blijft het imitatie spul :r en heeft voor de echte orginaliteits freak
geen meerwaarde. :N ,buiten dat zijn dat soort pijpen een stuk zwaarder dan
3 expansie pijpen .
 
Ik ben ook meer van de expansies (vinik veel mooier) maar ik denk dat er wel vraag naar is, goeie originele uitlaten zijn haast niet te vinden.....
 
Ik heb tijdens het treffen in Valkenburg de eerste Nederlandse set gezien en gehoord op de GT750.

Echt heel erg mooi gemaakt :9~ :9~
Past perfect en klinkt een beetje zoals de Allspeeds mooi helder
Persoonlijk denk ik dat dat ook komt omdat ze nieuw zijn en nog brandschoon van binnen

Je kan niet zien dat het imitatie is :N :N en ze zijn ook een stuk lichter dan de originele.

Niet goedkoop ;(
 
Toen ik afgelopen weekend op bezoek was in Belgie (Filegg) heb ik iets moois gezien. :Y
Zoals bekend heeft Filegg een tiental Yamaha 2-takten, die hij allemaal tegelijkertijd aan het herbouwen/restaureren is.
Zijn (overleden '( ) broer was een Suzuki-adept. En dan voornamelijk tweetakten. :Y
Of Gijs die ff zien wou?
Niet met 1 merk getrouwd zijnde leek mij dat een uitermate goed plan! *O*
En ik moet zeggen, het was de moeite waard.
Stuk voor stuk werden de drie Soesjes onder hun dekentje uitgehaald en naar buiten gereden, zodat Gijs er ff picatures van kon maken....
full

V.l.n.r; RG 500 4 cilinder, 750 Martin GT driepitter en een gtv250 v-twin.

Daar kun je mee voor de dag komen. :}
 
Laatst bewerkt:
full

Rest v/h kuipwerk is aanwezig. Ziet er uit als nieuw! 8-)
 
En dan is er nog het klapstuk v/d veiling:

Een Moto Martin met GT 750 blok!! :9~
full


Kommentaar overbodig! :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan