Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was er nog eentje vergeten.... :$

full


:9
 
Mooie spullen Gijs, dank je voor de plaatjes.
 
vandaag de rg een x op de bank gezet. Kijken of het gehobby ergens tot geleid heeft :P
Standaard maakt een rg5 volgens mark dent 70-72 px max voor een vers knap blok.
Met zijn pijpen, filters,s sproeiers haal je max de 85 pk en met vervroegers icm weer wat andere sproeiers is 90-91 haalbaar. echter moet je ook dan een goed, knap en vers blok hebben. Ik ben zelf natuurlijk aan het kloten geweest dus je weet nooit hoe en wat.
Op straat is een dynamische run veel anders dan een statische op de bank uiteraard.
Ook heb ik niet mn zijnkuipen eraf gehaald zoals mark dent bv wel doet. Leuk voor de uitdraai maar zo rijd je niet.
Ik kwam tot 79 pk aan het wiel. Mn gasnaald zou een stand hoger mogen/kunnen en mn hoofdsproeier is volgens mark te klein omdat mn max vermogen bij 8500 tpm al wordt bereikt en tot 10500 aanhoudt over een vlakke kromme en daar over dat gebied van 8.5 tot 10.5 te arm staat. Volgens mark zou dit niet mogen en zou hij moeten klimmen die laatste 2000 rpm en dan de 84 a 85 moeten kunnen halen. De pijpen zijn ontwikkeld om bij 10500 te pieken en iig dus max vermogen bij minstens 9500 moeten afgeven. Dan houdt het met een stock blok op. Een vervroeger kan er 5 bij doen en dan de 90 dus halen. Meer is mogelijk alleen dan moet de knip open.
Op zich dus niet ontevreden :). Moet alleen dus grotere sproeiers erin frotten en dan terug de bank op. Waarik echter aan dacht was.....als ik nou mn vlotterafstand verander...dan zet ik hem ook rijker. Bovenin stond ie namelijk ook te arm volgens mark.
ZXou dit nog uitmaken of probeer ik liever alleen de sproeiers eerst ?
Ik zou die afstand kunnen aanpassen natuurlijk....echter...als er maar een x maat doorlaat(sproeier) is kan er onmogelijk meer brandstof doorheen natuurlijk ongeacht de vloterafstand.
 
Laatst bewerkt:
vandaag de rg een x op de bank gezet. Kijken of het gehobby ergens tot geleid heeft :P
Standaard maakt een rg5 volgens mark dent 70-72 px max voor een vers knap blok.
Met zijn pijpen, filters,s sproeiers haal je max de 85 pk en met vervroegers icm weer wat andere sproeiers is 90-91 haalbaar. echter moet je ook dan een goed, knap en vers blok hebben. Ik ben zelf natuurlijk aan het kloten geweest dus je weet nooit hoe en wat.
Op straat is een dynamische run veel anders dan een statische op de bank uiteraard.
Ook heb ik niet mn zijnkuipen eraf gehaald zoals mark dent bv wel doet. Leuk voor de uitdraai maar zo rijd je niet.
Ik kwam tot 79 pk aan het wiel. Mn gasnaald zou een stand hoger mogen/kunnen en mn hoofdsproeier is volgens mark te klein omdat mn max vermogen bij 8500 tpm al wordt bereikt en tot 10500 aanhoudt over een vlakke kromme en daar over dat gebied van 8.5 tot 10.5 te arm staat. Volgens mark zou dit niet mogen en zou hij moeten klimmen die laatste 2000 rpm en dan de 84 a 85 moeten kunnen halen. De pijpen zijn ontwikkeld om bij 10500 te pieken en iig dus max vermogen bij minstens 9500 moeten afgeven. Dan houdt het met een stock blok op. Een vervroeger kan er 5 bij doen en dan de 90 dus halen. Meer is mogelijk alleen dan moet de knip open.
Op zich dus niet ontevreden :). Moet alleen dus grotere sproeiers erin frotten en dan terug de bank op. Waarik echter aan dacht was.....als ik nou mn vlotterafstand verander...dan zet ik hem ook rijker. Bovenin stond ie namelijk ook te arm volgens mark.
ZXou dit nog uitmaken of probeer ik liever alleen de sproeiers eerst ?
Ik zou die afstand kunnen aanpassen natuurlijk....echter...als er maar een x maat doorlaat(sproeier) is kan er onmogelijk meer brandstof doorheen natuurlijk ongeacht de vloterafstand.

Votterafstand gewoon zo laten,enkel met de sproeiers werken is beter,
trouwens wat weinig toptoeren,mijn RD500 loopt met de jolly moto pijpen door
tot 12000,en gaat als de brandweer,voor de Jolly,s haalde hij net 10500. :]
 
we hebben cas zwart zelf maar even gebeld, conclusie hij heeft niet echt een race verleden, maar schijnt (als we het over de zelfde fiets hebben) een seeley te zijn :9~ :9~

nu eerst maar dat ding bekijken ;)


zover ik hem spreek (en das bijna 2 weekelijks.) hoor ik hem meestal over zn ducs.
Zn fabriekshondsa hoor ik he mniet vaak over. JK dat dat barrel vastliep ivm berpekring materiaal. Dus maakt hij zelf drijfstangen zodat die langer en beter meegingen. (meer toptoeren).
 
we hebben cas zwart zelf maar even gebeld, conclusie hij heeft niet echt een race verleden, maar schijnt (als we het over de zelfde fiets hebben) een seeley te zijn :9~ :9~

nu eerst maar dat ding bekijken ;)

Ik ben benieuwd hou ons op de hoogte!!
 
Paar nieuwe plaatjes van de Lambretta RG500

100_4236.jpg


100_3842.jpg


100_4245.jpg
 
Een lambretta rg500 :) :) :) wie heeft dat bedacht,erg leuk!! Mischien moet ik ook zo iets voor mn vrouw maken,die zeurt al een tijdje over een scooter
 
Een lambretta rg500 :) :) :) wie heeft dat bedacht,erg leuk!! Mischien moet ik ook zo iets voor mn vrouw maken,die zeurt al een tijdje over een scooter

Ik hoop dan dat je vrouw wat gewend is :Y ,anders kan je beter een
250blokje voor haar nemen,of iets maken dat hij nog maar de helft van het vermogen heeft :z ,anders gaat ze op het achterwiel de straat uit }) :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk (hehe) kans gehad om mn voorvork te vervangen voor de geservicede en ge-upgrade.
Wou er al eerder aan beginnen.maar wachtte op balhoofdlagers. Die waren niet nodig....maar goed...ik dacht.... ik doe het in 1 x goed.
Ff frotten, stellen en smeren en krappe 2 uur later is het allemaal gedaan.
Vandaag ook van M dent mn nieuwe advancer binnen gekregen omdat die andere het nooit goed gedaan heeft. Heeft wel 2 maanden geduurd. :(
Donderdag maar weer verder hobbyen :)
 
afgelopen weekend nog een T500 groen-wit gespot in Hoorn, iemand van hier?
 
Het spulletje staat ook op Ebay, eens in de gaten houden wat dit op gaat brengen....

Suzuki RG400 engine RG500 RG 500 special GP replica RZV RD motor RGV YZR | eBay

Ben ik ook wel benieuwd naar,als het verkocht word voor niet veel meer,valt de prijs nog mee,ervan uitgaande dat zo,n blok nog goed is,moet je het eerst nog helemaal
gaan reviseren,wat ik wel denk,omdat de verkoper wel erg benadrukt dat je er
een 500 of big bore van kan maken,dan word het al een stuk minder interessant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan