Het Super Tenere 1200 topic

Geen ervaring mee. De eerste generatie had last van een klapperende koppelingskorf. Daar werd ook wel de 2e generatie korf op gezet.
Ik heb een 2e generatie en geen problemen met de koppeling (en hoor daar eigenlijk ook niemand over).
 
Iemand hier ervaring met een Barnet koppeling . ..., maakt dat nou echt verschil. Zo slecht vind ik de koppeling niet .
Ik zie 2x6 veren,
En volgens 't eerste zicht passen die niet in elkaar ( zoals klepveren)
Is dat om 2 "strakheden" in de koppeling te kunnen zetten?
 
Ok. Bestaan er nog wat extra foto's en/of documentatie?
2 weken geleden binnen gekregen. Vandaag geïnstalleerd. Het past perfect achter de koffer. Hij heeft er nog 2 op voorraad. Als je geïnteresseerd bent kan ik je zijn nummer geven.
 

Bijlagen

  • IMG_20210810_171526.jpg
    IMG_20210810_171526.jpg
    185,5 KB · Weergaven: 36
  • IMG_20210810_171520.jpg
    IMG_20210810_171520.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 35
  • IMG_20210810_162554.jpg
    IMG_20210810_162554.jpg
    209,3 KB · Weergaven: 37
Ik zie 2x6 veren,
En volgens 't eerste zicht passen die niet in elkaar ( zoals klepveren)
Is dat om 2 "strakheden" in de koppeling te kunnen zetten?
Ik heb zelf geen problemen met de koppeling maar las over een Barnett koppeling waar dit plaatje bij stond dus vandaar.
 
2 weken geleden binnen gekregen. Vandaag geïnstalleerd. Het past perfect achter de koffer. Hij heeft er nog 2 op voorraad. Als je geïnteresseerd bent kan ik je zijn nummer geven.
Bedankt voor je terugkoppeling. Ziet er goed uit. Ik denk er nog even over na.

Nog even kort vraagje in het algemeen. Tijdens het plaatsen van mn accu maakte mn accu héél kort sluiting op de accu zelf via de valbeugel. Plus en min polen van accu maakte sluiting via de valbeugel.

Super stom natuurlijk en normaal plak ik de pluspool ook altijd af maar nu (zal je net zien) had ik niets bij me om af te plakken.

Het was enkel de accu zelf (niets op aangesloten) en het was een fractie van een seconde. Motor start en loopt gewoon prima.

Los van 't feit dat je dit niet te vaak of te lang moet doen, kan zo'n kort moment sluiting kwaad?
 
Niet echt,
Maar goede raad:
Koppel altijd eerst de - pool af,
En sluit die LAATST terug aan.
Zo heb je minste kans op een sluiting.
 
Niet echt,
Maar goede raad:
Koppel altijd eerst de - pool af,
En sluit die LAATST terug aan.
Zo heb je minste kans op een sluiting.
Thanks. De aan en afsluit-volgorde van een accu is mij bekend. Enkel is dit nu niet van toepassing omdat de valbeugel in de weg zit. Dit vereist nu dat je de accu tussen de beugel plaatst en daarna 'm er een soort van in de accubak draait. Vandaar dat ik normaal gesproken ook de pluspool afplak.
 
Dat is een heel eind. Je hebt een zelfde type weer gekocht, dus het beviel wel. DE mijne heeft er nu 70.000 opzitten, zonder problemen.
Heb jij nog echte technische mankementen mee gehad.?
 
Dat is een heel eind. Je hebt een zelfde type weer gekocht, dus het beviel wel. DE mijne heeft er nu 70.000 opzitten, zonder problemen.
Heb jij nog echte technische mankementen mee gehad.?
Ben er zeker tevreden over, bij de 80k was de cardan stuk maar dat was een fabrieksfout in mijn ogen, heb toen een gebruikte op de kop kunnen tikken.
Daarna geen problemen meer gehad als normaal onderhoud.
 
Dat is een heel eind. Je hebt een zelfde type weer gekocht, dus het beviel wel. DE mijne heeft er nu 70.000 opzitten, zonder problemen.
Heb jij nog echte technische mankementen mee gehad.?


Mijn vorige verkocht met +80 000km, buiten een nokkenaskettingspanner niets aan stukgegaan.
De huidige heeft nu 35000km en nog geen krimp verkeerd gegeven.

300 000km... daar ga ik niet aan geraken, misschien de volgende eigenaar.
 
Weet hier iemand hoe je het dimlicht in hoogte kunt afstellen, ik heb wel twee boutjes gevonden die er volgens mij voor zijn maar er gebeurt niet veel zeg maar niets.
 
Ik heb nog wat spullen over heeft er iemand interesse?
Donker scherm zo goed als nieuw.
Givi scherm gebruikt maar nog goed.
Tanktasje gebruikt.
Beschermkap zo goed als nieuw.
 

Bijlagen

  • IMG_20210922_191747.jpg
    IMG_20210922_191747.jpg
    256,4 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20210922_191738.jpg
    IMG_20210922_191738.jpg
    181,1 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20210922_191209.jpg
    IMG_20210922_191209.jpg
    207,7 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20210922_191055.jpg
    IMG_20210922_191055.jpg
    166 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20210922_190912.jpg
    IMG_20210922_190912.jpg
    250,8 KB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Tijdens schuur opruiming kwam ik nog een stickerset tegen voor de Suup.
Het is een blauwe XT1200ZE Super Tenere Raid Edition set. Aangezien er al een tijdje geen XT meer is gaat ie weg.
Iemand interesse?
Prijs idee 2 tientjes inclusief verzenden....
 
Tijdens schuur opruiming kwam ik nog een stickerset tegen voor de Suup.
Het is een blauwe XT1200ZE Super Tenere Raid Edition set. Aangezien er al een tijdje geen XT meer is gaat ie weg.
Iemand interesse?
Prijs idee 2 tientjes inclusief verzenden....
Inmiddels verkocht
 
Vanmiddag de mijne nog eens een wasbeurtje gegeven... ondanks dat het met voorsprong de leukste motor is waar ik mee reed gaat deze wellicht volgend jaar toch van eigenaar moeten wisselen.
Moest er iemand op zoek zijn naar een "in perfecte staat zijnde S10 ZE met leuke opties"... geef maar een seintje.. Deze is van 2020 en zal tegen januari om en bij de 40 000km op de teller hebben staan.

248587066_2346504455486093_8013149073082559993_n.jpg
248642008_3259084077712089_4695598381888751049_n.jpg
248722214_1227199007691319_4911248103447347552_n.jpg
249156645_426658568876426_8211556965972490756_n.jpg
249262315_308451000756010_634405288603712671_n.jpg
248991512_563564584738634_230539358361993861_n.jpg
 
Vanmiddag de mijne nog eens een wasbeurtje gegeven... ondanks dat het met voorsprong de leukste motor is waar ik mee reed gaat deze wellicht volgend jaar toch van eigenaar moeten wisselen.
Moest er iemand op zoek zijn naar een "in perfecte staat zijnde S10 ZE met leuke opties"... geef maar een seintje.. Deze is van 2020 en zal tegen januari om en bij de 40 000km op de teller hebben staan.

Bekijk bijlage 1689695Bekijk bijlage 1689696Bekijk bijlage 1689697Bekijk bijlage 1689698Bekijk bijlage 1689699Bekijk bijlage 1689700
Een aantal opties valt van de foto`s af te leiden. Maar niet of de ECU "geholpen" door de begrenzing bij lage toeren eruit te halen.
 
Een aantal opties valt van de foto`s af te leiden. Maar niet of de ECU "geholpen" door de begrenzing bij lage toeren eruit te halen.

Nope, dat niet .


Ik mis het niet, al hoor ik van velend dat het de moeite is om te doen.
Laat dat aan de volgende eigenaar over, als dat een must is.
 
Vanmiddag de mijne nog eens een wasbeurtje gegeven... ondanks dat het met voorsprong de leukste motor is waar ik mee reed gaat deze wellicht volgend jaar toch van eigenaar moeten wisselen.
Moest er iemand op zoek zijn naar een "in perfecte staat zijnde S10 ZE met leuke opties"... geef maar een seintje.. Deze is van 2020 en zal tegen januari om en bij de 40 000km op de teller hebben staan.

Bekijk bijlage 1689697
Mooie bike! Je toolbox hangt officieel te laag, je moet hem iets hoger brengen. Op deze hoogte kan hij tegen je remklauw komen bij inveren.

Zie Het Super Tenere 1200 topic
 
Goedenavond,

Ik wil mn zumo aansluiten op mn motorfiets. Nu wil ik zelf een splitter maken en deze tussen mn 12volt output plug plaatsen. Nu is de splitter maken geen probleem enkel ik kan de connectoren niet vinden.

Zie onderstaande foto, ze lijken op universeel connectoren maar dat zijn ze niet. Wie weet welke dit zijn en waar ik deze kan aanschaffen.

- Edit -
Ik lees ook veel over een witte accessoires connector die naar alle waarschijnlijkheid ergens zit weg gewerkt onder het paneel aan de rechterzijde waar ook je gereedschapsetje zich bevindt.

Vanmiddag even snel gekeken maar kon de connector niet vinden. Het gereedschapsetje wel ;) Mogelijk zit de connector ingetaped maar ik weet hoe ie er uit ziet. Schijnt om een 3 polige connector te gaan. Als ik die ergens kan kopen in NL zou het ook goed zijn. Weet iemand wat ik bedoel en waar ik het eventueel kan kopen. Het liefst in NL.
 

Bijlagen

  • 20211101_181904.jpg
    20211101_181904.jpg
    231,2 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan