Het Super Tenere 1200 topic

Ik heb er ook één aan mijn S10 hangen. Super handig en past mooi achter/naast de (originele) koffer. Je kunt mooi een slot en wat andere prut in kwijt zodat je niet altijd met koffers 'moet' rijden.
Maar hoe vaak anderen niet vragen wat 'dat zwarte kastje' is ... Ik zeg dan meestal: "mijn dashboard kastje".

Een aanrader dus.
Dat is dus precies mijn idee. Van de week een mooie Abus Slegd88 gekocht met ophangsysteem. Past het nergens op de motor. Dus mijn vrouw heeft nu een mooi slot met houder op haar motor :P
 
Goedenavond MFers. Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een 2014 Super Tenere. Na 8123 km op mn Pacific Coast 800 werd het tijd voor een serieuze toerbuffel. Nu heb ik op de SuperTenere FB een Pool gevonden die gereedschapskoffertjes (Raid Tool Box) maakt voor 90€ plus verzenden. Is er misschien nog iemand geïnteresseerd? Dan kunnen we er meerdere bestellen.
Gr Ezra
En dit past ook met de originele koffers?
Heb je wat meer foto's en info van die toolbox?
 
Niet dat ik weet. Van die van DS wel. Die is zat te vinden. Ik ga er sowieso 1 bestellen. Kan hierna wel wat info hier delen.
 
Givi heeft ook een mooie kit. Wel wat duurder zag ik.

- Edit -
Ik wilde eigenlijk die van Givi gaan aanschaffen. Maar nu las ik op wat Amerikaanse fora dat het volgens Givi eigenlijk niet de bedoeling is omdat er de kans bestaat dat de box de remklauw kan raken bij het diep inveren van de achterverring.

De kans schijnt nog groter te zijn als je de aluminium remklauw beschermer plaat hebt geïnstalleerd. (World crosser uitvoering)

Givi adviseert de toolbox op de Givi crashbar te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Givi heeft ook een mooie kit. Wel wat duurder zag ik.

- Edit -
Ik wilde eigenlijk die van Givi gaan aanschaffen. Maar nu las ik op wat Amerikaanse fora dat het volgens Givi eigenlijk niet de bedoeling is omdat er de kans bestaat dat de box de remklauw kan raken bij het diep inveren van de achterverring.

De kans schijnt nog groter te zijn als je de aluminium remklauw beschermer plaat hebt geïnstalleerd. (World crosser uitvoering)

Givi adviseert de toolbox op de Givi crashbar te monteren.
Dat is die kunstof en wat rondere? Die vind ik zelf niet zo mooi bij de koffers
 
Dat is die kunstof en wat rondere? Die vind ik zelf niet zo mooi bij de koffers

Vond die persoonlijk wel beter eerlijk gezegd.
Ben ook benieuwd hoe de bevestigingsbeugels op die Poolse versie zijn bevestigd.

Ik vermoed dat het popmoeren door aluminium behuizing van de box heen zijn. Zo ja dan heb enige twijfels hoe het trillingen opvangt op lange termijn.
 
Ok. Bestaan er nog wat extra foto's en/of documentatie?
Wat wil je nog meer zien...
Deze is van DS, zit al tig-duizenden km op een Worldcrosser. Geeft geen krimp, nooit problemen mee gehad, alleen maar profijt.

Het enige 'lastige' is dat bij montage je een speciale torx sleutel nodig hebt voor de achterste schroef. Ik heb er één, dus mocht het nodig zijn kan een ritje naar Doetinchem een oplossing zijn.
 

Bijlagen

  • 20210524_102140b.jpg
    20210524_102140b.jpg
    138 KB · Weergaven: 37
  • 20210524_102244b.jpg
    20210524_102244b.jpg
    164,9 KB · Weergaven: 32
  • 20210524_102321b.jpg
    20210524_102321b.jpg
    223,8 KB · Weergaven: 33
  • 20210524_102419b.jpg
    20210524_102419b.jpg
    213,5 KB · Weergaven: 33
  • 20210524_102517b.jpg
    20210524_102517b.jpg
    192,7 KB · Weergaven: 32
  • 20210524_102558b.jpg
    20210524_102558b.jpg
    222,1 KB · Weergaven: 32
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Owww dat is handig. Heb je toevallig een foto van het beugeltje en hoe deze gemonteerd is?
Niet direct bij de hand, maar ik maak binnenkort wel eens een fotootje. Stel je er niet te veel bij voor. Aan de zijkant van het boxje zitten al twee bevestigingsgaatjes. Ik heb een stukje stalen vlakstaf 3x15mm of zo omgebogen met de bankschroef, gaatjes erin geboord en het matzwart gespoten. Geen fancy high tech, geen strak laser werk, en al helemaal niet strak omgezet. Er zit al ergens een M5 (M6?) boutje aan het spatbord, een klein stukje voor het knipperlicht. Daar heb ik gewoon een langere bout in gedraaid en een extra borgmoer op gezet.

Voor mij is het prima, het zit toch uit het zicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Wat wil je nog meer zien...
Deze is van DS, zit al tig-duizenden km op een Worldcrosser. Geeft geen krimp, nooit problemen mee gehad, alleen maar profijt.

Het enige 'lastige' is dat bij montage je een speciale torx sleutel nodig hebt voor de achterste schroef. Ik heb er één, dus mocht het nodig zijn kan een ritje naar Doetinchem een oplossing zijn.
Thanks! Ziet er goed uit. Geen problemen met de veerweg en de bovenkant remklauw zoals dat over de Givi wordt beweerd? (Kan me overigens niet voorstellen als ik zo naar de foto's kijk)
 
Binnenkort mn voor spatbord verlengen. Overweeg eventueel ook een hugger op mn achterwiel. Iemand ervaring mee?
 
Givi heeft ook een mooie kit. Wel wat duurder zag ik.

- Edit -
Ik wilde eigenlijk die van Givi gaan aanschaffen. Maar nu las ik op wat Amerikaanse fora dat het volgens Givi eigenlijk niet de bedoeling is omdat er de kans bestaat dat de box de remklauw kan raken bij het diep inveren van de achterverring.

De kans schijnt nog groter te zijn als je de aluminium remklauw beschermer plaat hebt geïnstalleerd. (World crosser uitvoering)

Givi adviseert de toolbox op de Givi crashbar te monteren.
Ik heb die van GIVI erop zitten. Je moet hem inderdaad iets hoger monteren, zodat je voldoende ruimte hebt bij inveren. Dit is overigens puur theoretisch als die helemaal zou inveren. Ik heb de set iets hoger gemonteerd met de standaard S250KIT.
Je kan ook het slot aanpassen, zodat je Yamaha sleutel past.
 

Bijlagen

  • 20200312_212755.jpg
    20200312_212755.jpg
    196,1 KB · Weergaven: 32
  • 20200312_212951.jpg
    20200312_212951.jpg
    201,7 KB · Weergaven: 31
  • 20200312_220614.jpg
    20200312_220614.jpg
    225 KB · Weergaven: 33
  • 20200312_220626.jpg
    20200312_220626.jpg
    136,7 KB · Weergaven: 36
  • 20200312_221200.jpg
    20200312_221200.jpg
    118,8 KB · Weergaven: 31
Ik heb hier ervaring mee op de bromfiets van de zoon,
Veel betere lichtopbrengst met de vervan(LED)lamp dan de originele halogeen.
Wat het op een S10 doet weet ik niet, misschien geraakt de electronica wel in de war?
 
Ik heb die van GIVI erop zitten. Je moet hem inderdaad iets hoger monteren, zodat je voldoende ruimte hebt bij inveren. Dit is overigens puur theoretisch als die helemaal zou inveren. Ik heb de set iets hoger gemonteerd met de standaard S250KIT.
Je kan ook het slot aanpassen, zodat je Yamaha sleutel past.
Ziet er netjes uit!
 
Goedemorgen

Heeft er iemand ervaring met LED-verlichting i.p.v. de halogeen H7's?
Ja! Ik heb ze vervangen voor OSRAM retrofit LEDs (14W). Werkt 1-op-1 en ook de originele achterkappen (of hoe je die doppen ook mag noemen) passen er weer op. Geen ballast oid nodig.
Deze: Osram H7 LED Koplamp Set Gen2 PX26d - Werkenbijlicht

Ik heb de stadslampjes en nummerplaat verlichting ook vervangen voor LEDs, nu past alles mooi bij elkaar.
 
Wie heeft er ervaring met het monteren van de altrider valbeugel?

Ik krijg de zijde aan de radiateur er voor geen mogelijkheid op. Dus 1 van de 2 m8 bouten gaat er niet in en 1 van de m12 aan de voorzijde niet. De gaten wijken gewoon een paar mm af.

Van alles al geprobeerd. Zie ik iets over het hoofd of is ie krom gelast?
 
Wie heeft er ervaring met het monteren van de altrider valbeugel?

Ik krijg de zijde aan de radiateur er voor geen mogelijkheid op. Dus 1 van de 2 m8 bouten gaat er niet in en 1 van de m12 aan de voorzijde niet. De gaten wijken gewoon een paar mm af.

Van alles al geprobeerd. Zie ik iets over het hoofd of is ie krom gelast?


Die van mij heb ik zonder al te veel problemen kunnen monteren.

Ik hoop wel dat je geen zwarte hebt gekocht, want daarvan is de lak echt geen kl*ten waard...
 
Die van mij heb ik zonder al te veel problemen kunnen monteren.

Ik hoop wel dat je geen zwarte hebt gekocht, want daarvan is de lak echt geen kl*ten waard...
Nee ik heb een grijze.
Ik ben zojuist nog een half uur bezig geweest maar de radiateur zijde komt echt niet over één.

Echt waardeloos.. als ik de bouten zou bevestigen op de manier hoe de beugel op de bevestigingspunten staat dan zou ik alles aan gort draaien.

Ik ga 'm inpakken en om laten ruilen.
Ik vermoed dat ie niet goed in de mal heeft gezeten tijdens het lassen. RVS trekt als de ziekte tijdens het lassen. Wel slordig...
 
Ja! Ik heb ze vervangen voor OSRAM retrofit LEDs (14W). Werkt 1-op-1 en ook de originele achterkappen (of hoe je die doppen ook mag noemen) passen er weer op. Geen ballast oid nodig.
Deze: Osram H7 LED Koplamp Set Gen2 PX26d - Werkenbijlicht

Ik heb de stadslampjes en nummerplaat verlichting ook vervangen voor LEDs, nu past alles mooi bij elkaar.
Bedankt!

En de combinatie van die beschermkappen en de ventilatoren? Is er niet teveel warmtegeneratie (of te weinig afvloeiing)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan