Het SP Topic deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ward....heb je filmpje misbruikt ;)

4 minuten off fame eruit geknipt en gepubliceerd :)


Ha Vuurbloed, leuk gedaan. Ook met de namen van alle bochten er bij! Zo mag je meer filmpjes stelen van mij.

En heb nu inderdaad super zin om weer te knallen op Zandvoort of welk circuit dan ook.
 
En zijn er nog mensen die naar de Motorbeurs in Utrecht gaan? Ik ga de zaterdag vanuit Haarlem, met een groep rijden?
Ja ik ga ook. En waarschijnlijk ook op zaterdag, misschien donderdag. Maar ik ga vanuit lelystad met de trein. Kan ik ook nog eventueel iets kopen :P

Ik vind het niet heel erg om een nieuwe OP aan te maken, maar dan gaat er een heleboel verdwijnen uit de OP. Dan wordt deze flink opgeschoont :p en het ik heb dan pas vanmiddag de tijd
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ga ook. En waarschijnlijk ook op zaterdag, misschien donderdag. Maar ik ga vanuit lelystad met de trein. Kan ik ook nog eventueel iets kopen :P

Ik vind het niet heel erg om een nieuwe OP aan te maken, maar dan gaat er een heleboel verdwijnen uit de OP. Dan wordt deze flink opgeschoont :p en het ik heb dan pas vanmiddag de tijd

Succes! *D
 
Je kunr beter proberen het gewicht naar beneden te brengen. Het brengt naar mijn idee vrijwel hetzelfde gevolg als meer vermogen bij een SP. Met als voordeel dat de handelbaarheid toeneemt naarmate het gewicht afneemt.

:W

Hallo,

Niet helemaal mee eens. Er van uit gaande dat een VTR ongeveer 200 kg weegt en 136 pk heeft geeft dat: 0.68 pk per kg. doe je daar 30 pk bij krijg je 0.83pk per kg. Wil je dat zelfde behalen met gewicht dan zal je 37kg kwijt moeten raken. en ik denk dat dat ook veel tijd en geld gaat kosten. Echter de kleine kracht vergroters als andere uitlaat en powercommander airbox en flapper valve brengen allemaal releatief weinig. Daarom wil ik ook gelijk all out gaan en de cylinder inhoud vergroten. Dat zet tenminste zoden aan de dijk.

Waar ik wel mee eens ben is dat een gewichts besparing de handelbaarheid ten goede komt.

Conclusie EN gewicht besparen EN 1200cc cylinderinhoud dat gaat pas echt helpen.

Laters maarten. ( Kan misschien beter eerst zelf wat gewicht besparen.)
 
kijkt nog eens naar dat filmpje van Peter op Zandvoort...

Hoe vaak en hoe lang staat het gas vol open? Niet zo heel veel...

En hoe veel tid van een rondje besteed je aan die massa heen en weer shiften?

Dat is al die tijd dat het gas niet vol open staat.... en dus meer.


Minder gewicht daar heb je constant plezier van.

Van meer vermogen, maar heel af en toe.. *O*

Als ik de keus had, 20 kilo minder op de SP, of 20 PK meer, hoefde ik niet lang na te denken, ging ik voor -20 kilo...
 
Laatst bewerkt:
Als het gaat om rondetijden is sowieso de meeste winst bij de piloot te halen en niet bij de brommer.

Ik heb een nieuwe shock, dus wat meer veerkracht tussen de oren, en verrek het werkt...

Het is meer fysiek en mentaal dan dat het materiaal is... imo...

Oh, en beginnen met rijden nog voordat je kunt lopen, da's ook heel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
full


SollX: Kun je deze nog even posten?

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan