Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Mono,

Nee, hoor. Hier in België is met zo'n dagen alles geregeld kwa lucht. (mits bij een goede tuner en/of bank - daarvoor nikks tegen de jouwe natuurlijk-)
Zo heeft de bank die ik persoonlijk ken airco in de ruimte + ZEKER gekoelde lucht (bij zo'n weer) naar radiator en blok + gewoon een blaasmond voor de motor.
Ik vraag me dan af hoe hij die test dan doet? Het is toch de bedoeling dat de motor iets van lucht krijgt??? (koeling + verbranding?)

Ps: De blaasmond die ik persoonlijk ken, kan tot lucht stuwen tot 250 km/h. Ik raad dan wel niet aan om even voor de "mond" te lopen. :p

Grtz

Hier in NL zal het dan ook wel. Laatste keer op de bank voor mij was in 2010. Bij de huidige waar ik heen ga, nog nooit geweest, maar die zal het wel goed voor elkaar hebben. Dan begrijp ik alleen niet waarom hij dan zijn klanten zou bellen voor die dag (misschien vanwege de hitte zelf). Hoe dan ook, ik spring liever in het zwembad, dan dat ik ga rijden. Dat ga ik doen ook.

Kwarck; sterkte zaterdag!

Laatst bewerkt:
En daar heb je volledig gelijk in!! Geniet ervan, maar niet "teveel" in de zon liggen he :p

Monomuis: Ik had voor vandaag een afspraak bij vd Meer en die heeft hij gecanceld om de reden die jij opgaf.

Ik denk dus dat de afspraken van zaterdag ook niet door zullen gaan. Maar even een nieuwe afspraak plannen voor wanneer dit tropische weer voorbij is en het gewoon weer lekker koud is en regent

Niet te lang in de zon idd. Maar ben ook geen zonaanbidder. Wel een zwembadplonzer, als het erg warm is.

@proxes; bij koele lucht presteert een blok wel beter in elk geval. Even ongeacht of er airco/gekoelde geforceerde lucht is. Maar het is ook geen pretje om met die hitte te rijden.

Ze gaan ook pekel strooien (Gelderland, Utrecht, Friesland).. dus motor afspoelen na een rit. Toch maar een pekelbrik kopen. Geen grap van dat strooien.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik kom me aanmelden in het topic.
Afgelopen weekend heb ik een Yamaha MT-03 aangeschaft. Ontzettend fijn ding.
Mijn eerste motor. Top aankoop!

Nu zit de originele uitlaat er nog op, het geluid vind ik toch een beetje matig.
Welke uitlaat raden jullie aan? Mijn budget is rond de € 500 (goedkoper mag natuurlijk ook ;p).
Ik ben helemaal nieuw in dit wereldje.

Is het nu ook zo dat ik een PC erop moet knallen of is dit niet persee nodig?

welkom! PC is niet nodig, tenzij je merkt dat ie niet lekker loopt bij bepaalde snelheden. Mijne heeft een aan/uit-effect bij 50 a 60km/u bij constante snelheid rond 3750-4000tpm (ff uit het hoofd).

Uitlaat... ik weet niet hoe ver je komt voor 500 euro, heb onlangs een Mivv GP Black Steel gekocht voor iets meer. Maar de X-Cone van Mivv bijv is dacht ik minder dan 500 euro.
Prijzen van andere merken weet ik niet, kijk eens bij www.bolski.nl, daar komt de mijne vandaan.

welkom!

gefeliciteerd met je MT en uiteraard veel veilige km's toegewenst!

betreft je budget voor je dempers, nieuw gaan bijna alle merken zonder pijn en moeite de 500 over. ik weet dat je tweedehands wel hier en daar leuke aka's ken scoren voor 300 a 400 eu.

Zelf rij ik met G&G dempers en volgende week gaat er een PC in omdat ie in het middengebied te arm loopt met als gevolg overdreven veel klappen. Ik kan ermee doorrijden zonder problemen, maarja, ik wil gwn hebben dat het goed zit

Vandaag de MT-07 opgehaald. Toen ik bij mijn motordealeer wegreed vielen er een paar druppels op mij en mijn nieuwe aanwinst. Dat moet de zegen van boven zijn, zei mijn buurvrouw die mij met haar auto naar de motorshop had vervoerd. Daarna gingen de sluizen hier echt open; toen stond ie gelukkig al veilig in zijn schuurtje. 12 km's slechts op de teller nu maar er zullen nog velen volgen.

Steppies beginnen nu kort te worden,we zijn al aan het rubber begonnen

Waaruit blijkt dat het een heerlijk ding is die MT!

Die Suono's heb ik ook!
Bij Bolski zijn ze sowieso goedkoper.

Steppies beginnen nu kort te worden,we zijn al aan het rubber begonnen [afbeelding]

Waaruit blijkt dat het een heerlijk ding is die MT!

En dat gewoon op NLse wegen?

@monomuis o vaak zou ik ook weer niet willen rommelen dat hij op mn stuur moet, onder het gewone zadel zou idd prima zijn als het past. Mijn afspraak van morgen gaat niet door wegens de hitte. Hij zei inderdaad dat het geen goed idee was om hem met die hitte af te stellen. Eind van de maand nieuwe afspraak...

Ik zie trouwens dat vd Meer het druk heeft met MT-03's! Zouden dus 3 stuks in 1 week langskomen...

Laatst bewerkt:

Welkom op het forum! Zelf heb ik de mivv x-cone bij bolski vandaan, is minder dan 500 euro. Paar pagina's terug staan wat foto's. Persoonlijk vind ik ze erg mooi staan

Onlangs heb ik gepost dat ik een Arrow demper aangeschaft heb. Nu blijkt dat een onderdeel van een full system te zijn, linkpipes of wat er ook nodig is heb ik niet.

Wat zijn mijn opties? Ik zou hem er best onder willen hebben, het is een erg mooie demper, maar met mijn technische knowhow (eigenlijk het ontbreken ervan) wordt dat niets.
Ik kan natuurlijk demper altijd verkopen, maar ik neem aan dat er iemand handig moet zijn.

[...]

En dat gewoon op NLse wegen? ~[/quote]

Op voor mij bekend terrein,als ik in het buitenland ben gebeurd het zelden

Misschien kun je de linkpijp los bij bestellen bij Arrow of een 'dealer'?
Of een custom linkpijp laten maken, bijvoorbeeld bij Mile Pajic.

Misschien kun je de linkpijp los bij bestellen bij Arrow of een 'dealer'?
Of een custom linkpijp laten maken, bijvoorbeeld bij Mile Pajic.
Ik heb al geGoogled, maar niets kunnen vinden.
Mile had ik ook aan gedacht, maar die zit aan de andere kant van het land (in de breedte).
Op de MT met een demper in een rugzak zie ik niet zitten.
Andere namen vergelijkbaar met Mile ken ik niet.

En dat gewoon op NLse wegen? \

Op voor mij bekend terrein,als ik in het buitenland ben gebeurd het zelden [/quote]
Vandaag ook weer de stepjes aan de grond gereden met Motogymkhana.
Dat was een tijdje geleden, na een valpartij was 't vertrouwen even weg. Maar het gaat weer lekker.

Het is (voor mij ook) een eind rijden inderdaad, maar Pajic levert echt vakwerk af.
Er zijn wel meer bedrijfjes die dergelijke klussen doen maar die weet ik zo ook niet te noemen.

Het is (voor mij ook) een eind rijden inderdaad, maar Pajic levert echt vakwerk af.
Er zijn wel meer bedrijfjes die dergelijke klussen doen maar die weet ik zo ook niet te noemen.
Dat is waar, het is het wel waard. Misschien kan ik met een motortrailer heen. Of uitlaat opsturen en er heen rijden.
Maar goed, ik heb de MT nog niet uit de winterstalling gehaald. Dus veel haast heb ik niet.

Welkom op het forum! Zelf heb ik de mivv x-cone bij bolski vandaan, is minder dan 500 euro. Paar pagina's terug staan wat foto's. Persoonlijk vind ik ze erg mooi staan

Bedankt! Komt er ook een mooi geluid uit? Hoe kan ik dit zien ik vergelijking met het originele geluid?

Eerste instantie een mt 03 uit 2012 "aangeschaft" maar toch de koop ongedaan gemaakt omdat ik de volgende MT opeens op marktplaats zag .
Vanaf zaterdag eigenaar van een dikke 03 uit 2008, 14000 op de teller met akras eronder

Status
Niet open voor verdere reacties.