De zwartrijder
Hardcore belastingbetaler
- 22 mrt 2016
- 642
- 140
Nou, normaal gesproken zou het inderdaad een heel eenvoudig klusje zijn. Nieuwe kabel er in, stelboutjes aandraaien, stelbout bij hendel afstellen en klaar.Ben ik wel heel benieuwd wat er nu mee was. Zelfs voor een compleet a-technische persoon (niet verwijtend bedoeld) is het monteren en afstellen van de kabel prima te doen.
Tenzij er natuurlijk nog iets anders kapot was. Dat kan natuurlijk ook; is misschien zelfs wel logisch als hij er wat langer mee bezig is geweest. Kabel zelf is met een kwartiertje wel vervangen en afgesteld.
Wat het lastiger maakt, is dat mijn Hawk een SBK stuur heeft in plaats van clip-ons. De kabel die ik had gekocht (voor een NTV, achteraf gezien) was niet de juiste lengte dus daar moest wat aan gedaan worden. Van @guntherrex had ik ook al een kabel gekregen, maar daar zat een "knik" profiel in dus die paste ook niet goed.
In elk geval schakelt de Hawk nu weer enorm soepel en in N gaat ook weer gewoon makkelijk. Dat was eerst ook wel een beetje een probleem, vanuit stilstand lukte het vaak niet maar wel als ik al rollend terugschakelde. Staat ook wel lekker strak afgesteld, kan nu zowat met één vinger de hendel intrekken en schakelen.
Nu kijken naar een goede buitenhoes en een nieuwe accu, dan kan ik de stalling opzeggen.